Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Blir riktigt irriterad på främst "Ulf-utredaren", men även vissa andra som framför åsikter som sanningen. Skriv att "Jag tror", "Är övertygad", "Min hypotes är" eller liknande.
Hen skrev bland annat "Fyndplats och brottsplats är INTE densamma. Det kan vi redan slå fast i och med avspärrningarna. Så lägg ner tramset."
Sen säg jag en kommentar från hen: "Precis lika lite som de blodiga kläderna som påstått hittats." i hans svar om att skriken som hörts har med mordet att göra.
Hur kan denna individ få framföra dessa åsikter som sanningar?
Jag VET att en brottsplats kan avslutas otroligt fort. Min sambo såg när vittnen hittat en kropp kom ut från skogen när hon var på väg till arbetet. När jag kom hem, 7-8 timmar senare så packade dom ihop. Den brottsplatsen var helt klart mer komplex än denna.
Förra året hittades ett misshandlat lik nära mitt jobb. Teknikerna var klara inom 3-4 timmar.
Snälla Ulf-utredare, VAR har det kommit fram att kläderna är BLODIGA och VAR har det framkommit ett officiellt att skriken inte har med det att göra och VAR har det framkommit att dina blodiga kläder inte har med fallet att göra???
Du sprider falska trådsanningar enligt mig, annars hänvisa mig rätt!
Att LW:s hem fortfarande är avspärrat har nog (m.a.o vad jag tror) mest med av akademisk betydelse, inte utredningsteknisk. Dödsboet har inte krävt hävning. Inget nyttjandebehov och det håller plundrare borta lite bättre.
Jag vet ett hem som var avspärrat i över 6 månader, och det var en olycka med dödlig utgång (han skar av sig pulsådern i benet och pratade med 112 och dog under samtalet).
Hittade ett gammalt inlägg från dig EGT.
Du verkar ha varit med om flera händelser med lik som burits iväg och avspärrade hem. Även din sambo har sett en kropp bäras ut ur skogen.
Verkar otroligt att ni två sett allt detta.
De flesta kommer nog aldrig under sin livstid få se ett lik på en brottsplatsundersökning.
Som jag skrivit tidigare, du vill gärna ifrågasätta sanningshalten i de flesta inlägg som skrivs här.
Jag tycker inte din trovärdighet är så hög.
Du kanske bara är intresserad av krimfall och mord (vilket många är) men har egentligen inte så mycket relevant fakta att komma med kring de inblandade.
Sedan har det varit väldigt tyst från dig det sista?
Fast nu har du visst skrivit att du tror till 10% att SD är GM
Häromdagen sa du att chansen är 50%.
Dela gärna vilka nya fakta som framkommit som gör att du ändrat dig så drastiskt?