2018-07-30, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ingen som spontant känner för att dra ihop en anti-grupp för att stävja sånt här odemokratiskt beteende?

Det går väl t ex att göra egna grupper på Facebook som heter likadant. Vad som menas med att rösta mer mänskligt är ju en tolkningsfråga!
Citera
2018-07-30, 10:45
Medlem
Utmärkt initiativ. Nu kan aktörer som NMR, Nordisk Ungdom, AfS, eller engagerade privatpersoner, gå in i de här stugorna med kameror och filma råttorna som jobbar där, fråga ut dem och ställa dem mot väggen. Det kommer säkert bli obehagligt för dem om det sker ofta och intensivt och filmerna får stor spridning. Varför inte kombinera det med någon typ av kartläggning av de inblandade med namn, foto, arbetsgivare, organisationstillhörighet osv? Det ska inte vara gratis att bedriva förföljelse av oliktänkande. Det minsta man kan begära är att de ställer upp på filmade debatter och försvarar sina ställningstaganden, sitt hat mot svenskarna, sitt aktiva försvar för kriminella och bedragare. Skärrade batikhäxor är en fröjd för ögat.
Citera
2018-07-30, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Ja vi vet ju alla vad som händer med de oliktänkande på 1930 talets Tyskland. Skulle nazisterna få makten skulle jag säkert hamna i något läger.

Därför som det är väldigt viktigt att upplysa väljarna om att tänka rätt och inte gå på SD och M retorik där man ställer fattig mot fattig för att kunna styra över oss.

Sedan har ju många svenskar ett väldigt hycklande och tråkigt sätt att resonera. "jag är inte rasist men..." har många bra poänger. Oftast brukar någon vit svensk säga något elakt om invandrare och väldigt generaliserande, när man sedan protesterar mot det säger han typ "jo men sen finns det såklart några bra invandrare med!" (fast han använder något rasistiskt uttryck om invandrarna där). Dessa personer är viktigt att både bemöta och registrera just för att de inte ska kunna stå och hålla tal på pride eller i något offentligt sammanhang för att sedan spy galla över andra och rösta på tex SD, AFS eller M. Detta borde vara officiellt så kan alla se att "jaha men du kalle petterson du sa ju att alla var lika mycket värda, varför röstade du då på SD 2010????". Så kunde man avskeda sådana personer så vi slapp alla hycklare.

SD borde ha förbjudits innan de kom in riksdagen förövrigt men det är ju en annan fråga.

Tror som sagt inte att de här modiga aktivisterna kommer kunna påverka så många på så kort tid men det är en bra tanke. Tycker dock att man borde gå några steg längre.

Du hör inte hemma i ett demokratiskt samhälle.

Jättebra att registrera folks politiska åsikt så att du och dina fascistkamrater kan ringa till arbetsgivare och avslöja vilka hemska rasister det finns, typ Mohammed mohammedansk som röstar på NMR för att de hatar judar!

Och sen kan vi ju börja tvångssterilisera de som röstar fel! Jättebraaaa!!!
Citera
2018-07-30, 10:53
Medlem
DeMysteriiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Riktigt jävla obehagligt. En organisation, som finansieras av makthavarna, skall se till att folk röstar "rätt" & skrämma osäkra från att ta röstsedlar från SD.

Nedmonteringen av demokratin har definitivt snabbats upp på senare tid.

Ja när vem som helst kan få stå och sprida ett politiskt budskap inför ett val så har verkligen demokratin gått i graven. Snart står nog makthavarna och bokstavligt talat ger ut röstsedlar till folk utanför lokalerna för att se till att de röstar "rätt"!

Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
...

Det är nästan så att du lyckas trolla med lite trovärdighet
Senast redigerad av DeMysteriis 2018-07-30 kl. 10:58.
Citera
2018-07-30, 11:14
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag tycker att hela idén med att stå utanför vallokaler och uppmana folk att #röstamermänskligt är obehaglig. De som står där uppmanar ju folk att inte rösta på ett visst parti, alltså SD.

Något sådant har jag aldrig varit med om tidigare. Jag har röstat i många val, men tidigare har det bara funnits representanter för enskilda partier utanför vallokalerna. De har inte sagt någonting till dem som skulle gå in och rösta, utan bara delat ut röstsedlar till just deras parti.

Vilka röstsedlar ska #röstamermänskligt dela ut? Ska de dela ut röstsedlar till S, V, MP, C, L, M, KD och F! och sedan tala om för folk att nu behöver de inte plocka till sig några röstsedlar inne i vallokalen själva, för nu har #röstamermänskligt redan gett dem röstsedlar till alla partier som en anständig människa kan rösta på?

Vad blir nästa steg? Ska #röstamermänskligt kräva att få ha en representant vid bordet där alla partiers röstsedlar ligger, för att kunna kolla att folk inte plockar till sig SD-röstsedlar? Ska #röstamermänskligt kräva att få ha ett tio minuters allvarligt samtal med alla som trots allt plockar till sig SD-röstsedlar, för att försöka övertyga de här personerna att inte rösta på SD?

Ska #röstamermänskligt till slut kräva att få följa med in i röstbåsen, så att de kan kolla vad folk faktiskt röstar på? Och när någon faktiskt har röstat på SD, ska de då följa med honom ut på gatan och skrika:

- Du röstade på SD! Du röstade på SD! Vilket svin du är!
Förhoppningsvis och förmodligen får det motsatt effekt. Folk blir förbannade på det sviniga och antidemokratiska beteendet och röstar SD i protest.

Precis som det brukar gå när det gäller vänsterns kampanjer mot SD, med andra ord.
Citera
2018-07-30, 11:33
Medlem
Psychadelic1s avatar
Vore kul att se deras miner när man plockar en SD valsedel och hånler lite mot dom
Citera
2018-07-30, 11:33
Medlem
NorthernAngels avatar
Om de står utanför/i vallokalen så skall man kräva av funktionärerna vid bordet de har att de drivs bort. Sker inte det skall man ta namn på alla närvarande funktionärer (Alltså de som håller i röstningen från partierna inte #röstameromänskligt) och anmäla dem till valmyndigheten för valfusk. Om alla vallokaler där de varit blir anmälda av hundratals människor blir det något för dem att förklara efter valet.

Det skall jag göra i alla fall.
Citera
2018-07-30, 11:35
Bannlyst
Var pratar vi om mänskligheten gentemot alla Svenskar som på daglig basis rasistiskt och systematiskt våldtas och terroriseras av dessa nysvenska nobelpristagare?
Citera
2018-07-30, 12:18
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic1
Vore kul att se deras miner när man plockar en SD valsedel och hånler lite mot dom

Jag tänkte beställa hem en valsedel men nu jävlar. När du skriver det känner jag för att plocka en SD-valsedel. Kolla åt Mp ge falskt hopp för att ta en SD-valsedel
Citera
2018-07-30, 12:22
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic1

Precis det jag tänkt göra, tänkte även plocka några extra valsedlar och ge till dom
Citera
2018-07-30, 12:38
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Om de står utanför/i vallokalen så skall man kräva av funktionärerna vid bordet de har att de drivs bort. Sker inte det skall man ta namn på alla närvarande funktionärer (Alltså de som håller i röstningen från partierna inte #röstameromänskligt) och anmäla dem till valmyndigheten för valfusk. Om alla vallokaler där de varit blir anmälda av hundratals människor blir det något för dem att förklara efter valet.

Det skall jag göra i alla fall.

Bra ide! Jag följer ditt exempel och ska försöka dokumentera eventuell påverkan.
Citera
2018-07-30, 13:02
Medlem
Är det värt att diskutera kvinnors rösträtt? Kan det ha varit det sämsta beslutet någonsin som väst genomfört? Man häpnar ju när man tittar på deras facebooksidor där 90% kvinnor endast resonerar och argumenterar med känslor. Det är som att försöka prata sans med prepubertala ungdomar. Det går inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in