2018-07-30, 01:44
Bannlyst
Bra analys. jag stödjer #jagärhär's rätt att uttrycka sig men inte deras budskap. tror som du att effekten blir marginell.

De som röstar på SD gör det inte av andra skäl än att de vill se färre bruna vistas i sverige. Man ska därför inte försöka argumentera med politiska argument , snarare med ekonomiska incentiv.

Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Några reflektioner.

1) Jag tror inte att de kommer att ha särskilt många personer som gör något i verkligheten, JÄH-människor finns mest på nätet och det är ju samma lilla grupp människor i alla dessa "initiativ".

2) Dennert är bara ute efter mer pengar. Skattebetalarnas pengar. Mycket viktigt att SD stryper bidrag till alla sådana politiska påverkansgrupper efter valet. De borde kunna få med sig M för dessa anarkister motarbetar M också.

3) Jag tror inte de kommer att påverka några väljare, möjligtvis ökar de polariseringen i samhället ytterligare efter som de ställer grupp mot grupp (De själva mot alla onda undermänniskor som saknar mänskligt värde). Det är ju ingen SD-are som byter parti för att deras värsta motståndare som de föraktar går runt på stan och trakasserar människor. Kommer de som överväger SD men inte bestämt sig ändra sig och rösta på V, MP eller C om en "röstamermänskligt"-aktivist börjar tjata på dem? Jag tror faktiskt det snarare får dem att bestämma sig för SD. Det är ju människor som Dennert som gör att folk börjar luta åt SD och om de då kommer med sitt vänsterhat så kanske det får dem att ta steget till SD.
Citera
2018-07-30, 02:22
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Vill du verkligen ha en debatt när du från början sätter tonen till att vara just anklagande? Är trådens syfte att misskreditera hashtaggen ?
jag stödjer inte jagärhär men kan inte delta i en debatt som syftar till att vara ekokammare .

Klart det blir en ekokammare när jagärhär-människorna om och om igen visar vad de går för. Det finns liksom bara en rätt åsikt som nästan alla håller med om, de är helt jävla dumma i huvudet.
Citera
2018-07-30, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Hoppas att de får med fler män, det finns väl tusentals vänsterkillar. Eller har det gått så
långt att du uppfattas som "svag" man om du ställer upp på sådant, lite töntigt om det
är så
Vad är detta "sådant" och varför skulle det vara töntigt?
Citera
2018-07-30, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Klart det blir en ekokammare när jagärhär-människorna om och om igen visar vad de går för. Det finns liksom bara en rätt åsikt som nästan alla håller med om, de är helt jävla dumma i huvudet.

Jagärhär är väl mest en klubb för inbördes beundran. Men har säkert via sitt viktigpettrande lyckats reta upp många så pass att de kommer välja SD i valet.
Citera
2018-07-30, 07:07
Medlem
Iradeorums avatar
Samma typ av skengoda vänstermänniskor som erkänt att de genom bluff och lögner drev Benny Fredriksson till självmord under ”me too” drevet. De är inte goda och mänskliga utan tvärtom tjänar de ondskan. Fyra år kvar till Finspång.

http://www.friatider.se/aftonbladets-l-gndrev-gav-benny-fredriksson-ptsd
Citera
2018-07-30, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Vill du verkligen ha en debatt när du från början sätter tonen till att vara just anklagande? Är trådens syfte att misskreditera hashtaggen ?
jag stödjer inte jagärhär men kan inte delta i en debatt som syftar till att vara ekokammare .

Jag tycker att hela idén med att stå utanför vallokaler och uppmana folk att #röstamermänskligt är obehaglig. De som står där uppmanar ju folk att inte rösta på ett visst parti, alltså SD.

Något sådant har jag aldrig varit med om tidigare. Jag har röstat i många val, men tidigare har det bara funnits representanter för enskilda partier utanför vallokalerna. De har inte sagt någonting till dem som skulle gå in och rösta, utan bara delat ut röstsedlar till just deras parti.

Vilka röstsedlar ska #röstamermänskligt dela ut? Ska de dela ut röstsedlar till S, V, MP, C, L, M, KD och F! och sedan tala om för folk att nu behöver de inte plocka till sig några röstsedlar inne i vallokalen själva, för nu har #röstamermänskligt redan gett dem röstsedlar till alla partier som en anständig människa kan rösta på?

Vad blir nästa steg? Ska #röstamermänskligt kräva att få ha en representant vid bordet där alla partiers röstsedlar ligger, för att kunna kolla att folk inte plockar till sig SD-röstsedlar? Ska #röstamermänskligt kräva att få ha ett tio minuters allvarligt samtal med alla som trots allt plockar till sig SD-röstsedlar, för att försöka övertyga de här personerna att inte rösta på SD?

Ska #röstamermänskligt till slut kräva att få följa med in i röstbåsen, så att de kan kolla vad folk faktiskt röstar på? Och när någon faktiskt har röstat på SD, ska de då följa med honom ut på gatan och skrika:

- Du röstade på SD! Du röstade på SD! Vilket svin du är!
Senast redigerad av Egnatankar 2018-07-30 kl. 08:33.
Citera
2018-07-30, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Mest obehagligt tycker jag att det är att de kommer att stå utanför vallokalerna. Ett sorts STASI maskerat bakom leenden och handhjärtan.

Jag undrar om de kommer ha utsända därinne - det är ju inte som om det är dolt vilka valsedlar folk plockar åt sig därinne.

Usch ja, det är överlag illa ställt med demokratin i sverige i dag. Jag kommer att fortsätta att förakta samhället i bästa mån jag kan.

Att rösta på ett parti har ju heller ingenting med mänsklighet att göra, återigen försöker känslo människor att överyga andra känslo människor att rösta rätt.

Om någon tagg hade passat mig:

#röstamedsuntförnuft
Citera
2018-07-30, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag tycker att hela idén med att stå utanför vallokaler och uppmana folk att #röstamermänskligt är obehaglig. De som står där uppmanar ju folk att inte rösta på ett visst parti, alltså SD.

Något sådant har jag aldrig varit med om tidigare. Jag har röstat i många val, men tidigare har det bara funnits representanter för enskilda partier utanför vallokalerna. De har inte sagt någonting till dem som skulle gå in och rösta, utan bara delat ut röstsedlar till just deras parti.

Vilka röstsedlar ska #röstamermänskligt dela ut? Ska de dela ut röstsedlar till S, V, MP, C, L, M, KD och F! och sedan tala om för folk att nu behöver de inte plocka till sig några röstsedlar inne i vallokalen själva, för nu har #röstamermänskligt redan gett dem röstsedlar till alla partier som en anständig människa kan rösta på?

Vad blir nästa steg? Ska #röstamermänskligt kräva att få ha en representant vid bordet där alla partiers röstsedlar ligger, för att kunna kolla att folk inte plockar till sig SD-röstsedlar? Ska #röstamermänskligt kräva att få ha ett tio minuters allvarligt samtal med alla som trots allt plockar till sig SD-röstsedlar, för att försöka övertyga de här personerna att inte rösta på SD?

Ska #röstamermänskligt till slut kräva att få följa med in i röstbåsen, så att de kan kolla vad folk faktiskt röstar på? Och när någon faktiskt har röstat på SD, ska de då följa med honom ut på gatan och skrika:

- Du röstade på SD! Du röstade på SD! Vilket svin du är!

Håller med, har heller inte varit med om något liknande. Vad skulle hända om andra åsiktsgrupper - t ex SD- och KD-sympatisörer - gjorde en liknande ”opolitisk” kampanj. För ett mänskligare samhälle där gruppvåldtäkter minskar på grund av vissa åtgärder.

Rörelsen lobbar inte FÖR något parti, enligt citat nedan från artikel i Smålanstidningen.
Visst, men vad de glömde säga är att de lobbar MOT ett speciellt parti. Och kanske bör rörelsen själva tänka lite extra på detta med demokrati. Och hur de ställer sig till demokratiska val, och om degillarolika. Åsikter, alltså.

”Rörelsen lobbar inte för något speciellt parti men vill få alla att tänka lite extra på hur man lägger sin röst och om det valda partiet värnar om demokrati och medmänsklighet. Tanken med kampanjen är att lyfta allas lika värde och fokuserar bland annat på personer i behov av LSS, HBTQIA-rörelsen, fattigpensionärer och ensamkommande ungdomar. Ett problem som gruppen ser är att människor blir ihop-grupperade och att grupper ställs mot varandra.”

https://www.smt.se/article/de-vill-att-folk-ska-rosta-mer-manskligt/

”Vi vill sätta igång ett samtal och försöka få folk att se igenom den tuffa retorik företrädare för politiska partier använder och i stället börja samtala om människan, säger Helena Mäki från valkampanjen.”

Vill de verkligen samtala?
Senast redigerad av LinusGlad 2018-07-30 kl. 09:04.
Citera
2018-07-30, 09:05
Medlem
RadioDDR1s avatar
Aktivistgruppen har kopplingar till regeringen. Denna ljusskygga, fulspelande och korrupta regim måste bort i september. Regimen späder medvetet på polariseringen i samhället genom att finansiera anarkister. Det är en kriminell regering som inte kan överleva en dag utan en extrem polarisering i samhället. Här snackar vi påverkansoperationer på riktigt.
Senast redigerad av RadioDDR1 2018-07-30 kl. 09:09.
Citera
2018-07-30, 09:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
Rörelsen lobbar inte FÖR något parti, enligt citat nedan från artikel i Smålanstidningen.
Visst, men vad de glömde säga är att de lobbar MOT ett speciellt parti. Och kanske bör rörelsen själva tänka lite extra på detta med demokrati. Och hur de ställer sig till demokratiska val, och om degillarolika. Åsikter, alltså.

”Rörelsen lobbar inte för något speciellt parti men vill få alla att tänka lite extra på hur man lägger sin röst och om det valda partiet värnar om demokrati och medmänsklighet. Tanken med kampanjen är att lyfta allas lika värde och fokuserar bland annat på personer i behov av LSS, HBTQIA-rörelsen, fattigpensionärer och ensamkommande ungdomar. Ett problem som gruppen ser är att människor blir ihop-grupperade och att grupper ställs mot varandra.”

https://www.smt.se/article/de-vill-att-folk-ska-rosta-mer-manskligt/

”Vi vill sätta igång ett samtal och försöka få folk att se igenom den tuffa retorik företrädare för politiska partier använder och i stället börja samtala om människan, säger Helena Mäki från valkampanjen.”

Vill de verkligen samtala?
Dillandet om att "värna om demokrati" har verkligen blivit ett kodord för den exakta motsatsen.

Vansinnet spinner allt fortare. Det där med att det har lagts till ytterliga bokstäver efter HBTQ hade jag faktiskt inte hunnit uppmärksamma. Jag känner att mitt tidigare raljerande om HBTQxyz kan behöva uppdateras.
Citera
2018-07-30, 09:56
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dillandet om att "värna om demokrati" har verkligen blivit ett kodord för den exakta motsatsen.

Vansinnet spinner allt fortare. Det där med att det har lagts till ytterliga bokstäver efter HBTQ hade jag faktiskt inte hunnit uppmärksamma. Jag känner att mitt tidigare raljerande om HBTQxyz kan behöva uppdateras.
Bokstaven "p" är den slutgiltiga ändelsen som "sätter p" för rörelsen och dess utveckling: HBTQp, således. HBTQp är den korrekta formulering som skall användas i alla sammanhang när Priderörelsen diskuteras. Bokstaven syftar dock inte på "Pride", utan på att den pedofila rörelsen är en i högsta grad del av HBTQ-rörelsen. Därav HBTQp.
Citera
2018-07-30, 10:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Ingen som spontant känner för att dra ihop en anti-grupp för att stävja sånt här odemokratiskt beteende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in