2018-07-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Några reflektioner.

1) Jag tror inte att de kommer att ha särskilt många personer som gör något i verkligheten, JÄH-människor finns mest på nätet och det är ju samma lilla grupp människor i alla dessa "initiativ".

2) Dennert är bara ute efter mer pengar. Skattebetalarnas pengar. Mycket viktigt att SD stryper bidrag till alla sådana politiska påverkansgrupper efter valet. De borde kunna få med sig M för dessa anarkister motarbetar M också.

3) Jag tror inte de kommer att påverka några väljare, möjligtvis ökar de polariseringen i samhället ytterligare efter som de ställer grupp mot grupp (De själva mot alla onda undermänniskor som saknar mänskligt värde). Det är ju ingen SD-are som byter parti för att deras värsta motståndare som de föraktar går runt på stan och trakasserar människor. Kommer de som överväger SD men inte bestämt sig ändra sig och rösta på V, MP eller C om en "röstamermänskligt"-aktivist börjar tjata på dem? Jag tror faktiskt det snarare får dem att bestämma sig för SD. Det är ju människor som Dennert som gör att folk börjar luta åt SD och om de då kommer med sitt vänsterhat så kanske det får dem att ta steget till SD.

En sak de kommer att göra på riktigt verkar vara att de kommer skräpa ner med att ställa gamla byråer i det offentliga rummet. En gammal byrå är det de kallar ”valbyrå”.

Antar att lådorna kommer fyllas med ”informationsmaterial”.

(Undrar om tingestarna kommer stå kvar över natten eller ifall de ska transportera dem fram och tillbaka. Skaderisken är nog stor på kvarlämnade byråer.)
Citera
2018-07-29, 22:48
Medlem
Ördögs avatar
Jag tycker det är fullkomligt bedårande med notoriska vänstertosingar / feminassar / invandringsvurmnare som inför ett val drar i gång vad de på allvar kallar "partipolitiskt obundna" aktioner för att få till stånd ett valresultat i sin smak. Ni minns kanske ännu valet 2006? Då undertecknade en hel drös kändisar ett upprop som publicerades i Aftonbladet under rubriken För ett alliansfritt Sverige – mot en borgerlig regering. Observera att Sverige i det skedet hade styrts av en sosseregering i tolv år.

Citat:
Vi som har skrivit under det här uppropet är inte helt nöjda med hur det ser ut i Sverige idag. Mycket kan göras bättre för att öka rättvisan i vårt samhälle, men inte med en borgerlig politik. Vi är oroade över hur det skulle bli i den borgerliga alliansens Sverige. Därför har vi skrivit under detta upprop.
Vi är oroade och upprörda över den människosyn som skymtar fram i alliansens förslag. En människosyn som låter de svaga och sårbara i samhället bli ännu svagare och ännu mer sårbara för att de som redan har det bra ska få det lite bättre.
Vi tycker att det är snålt och kallt att sänka ersättningarna för sjuka och arbetslösa. Vi tycker att det är cyniskt att bygga en politik som utgår ifrån att människor själv skulle valt att vara sjuka eller arbetslösa.
Vi tycker att det är upprörande att sänka biståndet till de allra fattigaste i världen för att kunna sänka skatterna för de rika här hemma. Vi tycker dessutom att det är obegripligt att de tycker sig ha formulerat ett politiskt alternativ, som inte med ett ord berör livsavgörande och livsviktiga frågor som kultur.
Vi är en partipolitiskt obunden motståndsrörelse mot alliansen. En del av oss har sedan länge bestämt oss för vilket parti vi tänker rösta på. En del av oss är politiskt aktiva. En del av oss har inte alls tagit ställning för vilket parti vi tänker stödja på valdagen. Det som förenar oss är just motståndet och vi inbjuder alla som tycker som vi att delta i vår motståndsrörelse, Alliansfritt Sverige.
Diskutera med familjen. Med vänner. Med grannar och bekanta. Uppmana alla ni möter att använda sin röst den 17 september – för mänskliga värderingar och för ett alliansfritt Sverige.

Det är min favoritsosse-est Enn Kokk som sparat texten på sin blogg Vill ni veta namnen på undertecknarna, är det bara att klicka vidare ...

Ja, som ni minns fick Sverige genom valet 2006 en borgerlig regering. Effekten av den här sortens appeller brukar inte vara den som åsyftats.
Citera
2018-07-29, 23:22
Medlem
Kvinna aktiv i #röstamermänskligt ger råd om hur ”gymnasielags-asylsökande” får billigare tandvård. Bara att ljuga!

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1828937017198025&id=274070532 684689
Citera
2018-07-29, 23:28
Medlem
Ser man en fet subba med rosa hår med en afgan brevid sig vid vallokalen så kommer nog tom en präst
komma att rösta på SD.

SD 36% skrattar hela vägen till vallokalen
Citera
2018-07-29, 23:42
Medlem
råkade själv ut för valfusk under det senaste valet .SD.s valsedlar låg i en papperskorg bakom valförrättarna i entren, tog själv upp dom o la dom tillsammans med dom övriga.

Stor risk finns att det kommer bli värre denna gång.
kan berätta vilka partier som satt i entren också .sossar o centern
Citera
2018-07-29, 23:46
Medlem
Hoppas innerligt på att möta på en sån vid vallokalen. Det lär bli en underhållande diskussion och kanske till och med en uppvisning i hur rabiata dessa blir när man säger emot. Ett stort och bländande leende bjuder jag så gärna på. Kanske sträcker mig till att erbjuda kramar när tårarna kommer, för det gör de ofta när man tar "diskussionen".
Citera
2018-07-29, 23:46
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
Har dom inte tänkt på att mänskligt också kan innebära rätt att slippa slöja, burka och niqab, att kunna ha baddräkt och bikini på badhus utan tararush, slippa höra att man e svensk h-ra, slippa kriminalitet och skjutningar, slippa böneutrop, gå på festival utan tafsningar, kunna besöka biografer, stränder, bibliotek och andra offentliga platser och kunna njuta utan bråk och kaos, kunna gå i områden ensam utan att känna sig otrygg... ska jag rada upp fler trygghetsfaktorer? Men jag är rädd att hur många exempel man än ger så fattar inte Mimmi Demmert och co ändå

Jo det är korrekt.

Själv ska jag kontakta organisationen imorgon och be om råd hur jag kan starta upp en lokal grupp så vi kan informera hur vi kan #röstamermänskligt jag tycker absolut att hela iden är strålande, man kanske tillochmed kan få lite ekonomiskt stöd för sin aktivism vid den lokala vallokalen och veckorna före.

Jag hade tänkt mig lite vimplar och ballonger med våldtagna pojkar och flickor på, fattiga pensionärer, bidrag som kastas ut till folk som inte har rätt till det, människor som stannar trots lagenliga utvisningar och belastar system de endast kommit för att utnyttja.

Lite mer mänsklighet till Svenskarna helt enkelt.
Citera
2018-07-29, 23:49
Medlem
Det ryktas att liten flicka med stora framtänder och stora glasögon, skall lägga sig raklång över valurnan där sd väntas få mycket röster. Allt skall filmas med mobilkameran.
Citera
2018-07-30, 00:34
Medlem
Jag noterar att en av kvinnorna i organisationen på ett flertal bilder på deras hemsida står i hijab och något som verkar vara en regnbågsfärgad väska, hon verkar ju inte ha förstått någonting.
Citera
2018-07-30, 01:12
Medlem
fskers avatar
Det där med bilder på våldtagna och misshandlade var ju en idé.

Nu när folk har hört om detta så är det ju bara för folk att skriva ut bilder på personer som har blivit utsatta för våld från invandrare och sedan skriva #RöstaMerMänskligt på bilden och dela ut dessa utanför vallokalerna.
Citera
2018-07-30, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vad tror ni om sådana här initiativ? Har de några som helst möjligheter att få gehör och spridning eller är det för sent för dem? Varför? Kommer initiativet att få någon uppmärksamhet i MSM och i så fall kommer det att framkomma att den domineras av aktivister för ensamkommande och grundaren för det repressiva #jaghärhär?

Vill du verkligen ha en debatt när du från början sätter tonen till att vara just anklagande? Är trådens syfte att misskreditera hashtaggen ?
jag stödjer inte jagärhär men kan inte delta i en debatt som syftar till att vara ekokammare .
Citera
2018-07-30, 01:43
Medlem
Hoppas att de får med fler män, det finns väl tusentals vänsterkillar. Eller har det gått så
långt att du uppfattas som "svag" man om du ställer upp på sådant, lite töntigt om det
är så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in