2018-07-29, 21:10
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Jag står för det jag röstar på. Jag sitter inte o darrar på nätet. Kommer välja öppet de valsedlar jag tänker stoppa i kuvertet behöver inte ta ett av varje partiets heller för att maskera det

Måste ni vara i majoritet för att våga stå för er åsikt?

De är väl helt enkelt rädda för folk som dig. I demokratier tar man inte till förklädda skrämseltaktiker för att vinna val. En orsak att man fortfarande använder analoga metoder för att rösta är just valhemligheten och att det inte går att spåra och att våldsbejakande totalitära krafter (du) inte skall ges inflytande över den enskildes beslut via konfrontation.

Jag vet att du trollar men svarar för publiken.
Citera
2018-07-29, 21:19
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Hej Dennert! (Jag vet att du läser)

Jag fick just bästaste idén! Starta hashtaggen #valbåsselfie så vi kan ha en kampanj där alla kan bevisa att de #röstamermänskligt ! Gör det till ett modejippo.

Jag förstår det kommer bli jobbigt att göra handhjärta, hålla upp valsedeln (viktigt), och hålla mobilen, men jag är säker på att kärleken segrar!

Mycket bättre idé än #hjärtavärlden.
Citera
2018-07-29, 21:22
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
De skriver just att det är sådana där argument som de ska hjälpa till att krossa. Ni rasister från SD och M vill ställa utsatta grupper mot varandra. Istället för att vi ska kriga mot varandra ska vi stoppa rasisterna och de högerspöken som drar i trådarna. Wahlbergsfären, stenbeck m.fl är sådan som vi ska beskatta och hindra att rasismen och ondskan sprider ut sig.

Det är vår förbannande skyldighet att stoppa SD och M och kan några goda aktivister hjälpa till att stoppa SD (något som tidigare regeringar redan borde ha gjort genom att förbjuda SD och Nordiska motståndsrörelsen).
Stoppa och förbjuda partier? Vad i helvete skriver du människa? Maken till antidemokratisk kommunistsmörja har inte producerats sen 1917!
"Grupper mot varandra". "Rasister". "Högerspöken". Jag utgår ifrån att du trollar som vanligt men brasklappar med detta inlägg.

Lycka till 9/9!
Citera
2018-07-29, 21:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Varför kissar du i byxan för att de stöttar bra människor att rösta rätt? Har du ingen ryggrad din stackare?

Ha.. Inga batikhäxor kan ändra det minsta vad jag röstar på. Men diskussionen är väldigt viktig rent principiellt plus att det kan finnas folk som kan avskräckas och påverkas, beroende på omständigheterna. Och då är detta ett stort demokratiskt problem. Ett problem som man normalt bara har i halvdemokratier och diktaturer, men som denna grupp även vill införa i Sverige.

Opinionsbildning innan val är helt ok. Men att skicka gäng till vallokaler på valdagen i syfte att försöka hindra folk från att rösta som de vill, är inte ok.
Citera
2018-07-29, 21:38
Medlem
Det verkar inte skrivits så värst mycket om dem. Kanske får de med sig Rfsl, röda korset och
andra föreningar. De kanske lyckas få 50 tusen att avstå från SD, går det riktigt bra kanske
100 tusen, valet kommer igång nu efter semestern, kanske får de mera uppmärksammhet
Senast redigerad av mangne 2018-07-29 kl. 21:40.
Citera
2018-07-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Mina Dennert presenterade idag en grupp som ska ställa upp valbyråer som ska tala med människor om "rädsla och xenofobi" i valet.

Mina Dennert är grundare av #jagärhär - den grupp som söker tysta och uppfostra människor på Facebook att tycka rätt och som även massanmält meningsmotståndare. Nu skriver hon på sin Facebook om kampanjen #röstamermänskligt (citerat ur tråden om #jagärhär):

(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)

Läste igenom deras manifest där de skriver:

https://rostamermanskligt.se/

Nå, går man igenom listan över kontaktpersoner så kan man notera att det där med "skilda verksamheter" är något av en lögn. Av de kontaktpersoner som listas på 29 orter är 23 av dem på olika sätt engagerade för ensamkommande, däribland grundaren för VISU och en av deras officiella talespersoner. Sedan finns det ett par centerpartister, en miljöpartist och ytterligare en asylaktivist från FARR. Vi finner också skattefinansierade organisationer såsom Röda Korset bakom.

Med tanke på de representanter som organisation valt är det här är i mycket att betrakta som en förklädd kampanjorganisation för afghanska män utan asylskäl i synnerhet och en generös flyktingpolitik i allmänhet. Att Mina Dennert uppmanar #jagärhär att engagera sig är inte oväntat - motståndet mot SD och naiva drömmar om en tid när "vi" skrev "Refugees welcome" är en del av hennes historia.

Vad tror ni om sådana här initiativ? Har de några som helst möjligheter att få gehör och spridning eller är det för sent för dem? Varför? Kommer initiativet att få någon uppmärksamhet i MSM och i så fall kommer det att framkomma att den domineras av aktivister för ensamkommande och grundaren för det repressiva #jaghärhär?
Jag hoppas innerligt att representanter för denna lilla aktivistgrupp får duktigt med motstånd. Vidriga människor helt utan någon som helst rätt till deras rubbade agitation.
Citera
2018-07-29, 21:47
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Det verkar inte skrivits så värst mycket om dem. Kanske får de med sig Rfsl, röda korset och
andra föreningar. De kanske lyckas få 50 tusen att avstå från SD, går det riktigt bra kanske
100 tusen, valet kommer igång nu efter semestern, kanske får de mera uppmärksammhet

Nja jag tror att detta precis som allt annat skit de tidigare hållit på med bara styrker SDs väljarbas och att den metod de har använt de senaste 12 åren med att vilifiera SD har helt motsatt verkan.

Satt och pratade med några somalier i Lördags och de skulle alla rösta SD för TT att de var trötta på invandrare som inte skötte sig, de höll med om att många av de egna inte ville bli Svenskar men gärna tog gratis pengar.
Dessa herrar hade alla jobb eller praktik och försökte anpassa dig men de blev idiot förklarade av sina egna som tjänade mer utan att göra något.
Citera
2018-07-29, 21:48
Medlem
Tarstans avatar
https://rostamermanskligt.se/
Var en av de roligaste sidor jag varit inne på.

Motsägelsefull så det liknar lyteskomik, vi är politiks obundna men vi vill påverka hur du röstar .
Bara en kommunist argumenterar på det sättet.
Citera
2018-07-29, 21:55
Medlem
Citat:
Jag står för det jag röstar på. Jag sitter inte o darrar på nätet. Kommer välja öppet de valsedlar jag tänker stoppa i kuvertet behöver inte ta ett av varje partiets heller för att maskera det

Måste ni vara i majoritet för att våga stå för er åsikt?

Tycker du ska klä av dig naken också för att verkligen visa att du inte har något att dölja. Kör hårt!
Citera
2018-07-29, 21:59
Medlem
pinger99s avatar
Kan det inte säga rakt ut VAD jag ska rösta på?
Det här verkar vara från samma personer som ligger bakom #vistårinteut.

Då kan vi lätt konstatera att alla partier utom F!, Miljöpartiet, Centerpartiet eller Vänsterpartiet är helt uteslutna.
Eventuellt är också Miljöpartiet uteslutet efter att de vek sig 2015.
Citera
2018-07-29, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Mina Dennert upprepar på sin Facebooksida samt internt i #jagärhär bara de ord som står på #röstamermänskligt:s hemsida:

https://rostamermanskligt.se/vi-sprider-kampanjen/

SÅ det står tydligt att de inte ser några som helst problem att närvara vid vallokalerna för att stötta och peppa lite.

Undrar vad de mer KONKRET menar med ”stötta och peppa”?
Citera
2018-07-29, 22:19
Medlem
NorthernAngels avatar
Några reflektioner.

1) Jag tror inte att de kommer att ha särskilt många personer som gör något i verkligheten, JÄH-människor finns mest på nätet och det är ju samma lilla grupp människor i alla dessa "initiativ".

2) Dennert är bara ute efter mer pengar. Skattebetalarnas pengar. Mycket viktigt att SD stryper bidrag till alla sådana politiska påverkansgrupper efter valet. De borde kunna få med sig M för dessa anarkister motarbetar M också.

3) Jag tror inte de kommer att påverka några väljare, möjligtvis ökar de polariseringen i samhället ytterligare efter som de ställer grupp mot grupp (De själva mot alla onda undermänniskor som saknar mänskligt värde). Det är ju ingen SD-are som byter parti för att deras värsta motståndare som de föraktar går runt på stan och trakasserar människor. Kommer de som överväger SD men inte bestämt sig ändra sig och rösta på V, MP eller C om en "röstamermänskligt"-aktivist börjar tjata på dem? Jag tror faktiskt det snarare får dem att bestämma sig för SD. Det är ju människor som Dennert som gör att folk börjar luta åt SD och om de då kommer med sitt vänsterhat så kanske det får dem att ta steget till SD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in