Citat:
Ursprungligen postat av
DoktorPest
Flashbacks användarbas blir mer och mer korkad för varje år som går. Ångrar att jag reggade den här användaren.
I alla fall. Tonåringarna friades för mordbrand men befanns ha orsakat branden. Alltså är det en olyckshändelse och sådant som olyckshändelser täcks av deras ansvarsförsäkringar. Hade de fällts hade deras försäkringsbolag inte betalat ut en spänn.
Att avsiktligt försena ett flygplan är ingen olyckshändelse.
Haha, nej det är det ju inte. Det är ingen "plötslig och oförutsedd händelse". I fallet med tonåringarna som eldade upp skolan, så var det ju så att bilbranden fick bilen att röra sig framåt på startmotorn så att den kom i kontakt med skolans vägg, och därför brann skolan ner. Alltså en "plötslig och oförutsedd händelse".
Det lär nog bli så att Elin får dras med existensminimum resten av sitt liv, TA kan egentligen stämma henne på teoretiskt hur mycket som helst, att de nu måste bygga om sina säkerhetsrutiner mm.
Det blir som vanligt att Röfvén slår sönder spargrisen och mutar TA att inte dra fallet vidare
Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Jag är fortfarande förbluffad över att varken myndigheter eller media har grävt i hur informationen om flighter har läckt. Uppenbarligen finns det personal på Immigrationsverket som läcker. Riktigt hur information om en utvisningsprocess hanteras vet jag inte. Antingen är det offentlig information som vem som helst får ta del av. Vilket låter märkligt. Eller så är det absolut inte offentligt, varpå den som läcker begår tjänstefel och kanske t om lagbrott.
Intressant vinkling, det kan ju finnas läckor på TA, Turkish Airlines, och det är därför TA än så länge håller inne sin syn på det hela.
Å andra sidan så den här skurken som var 52-åringen kan ju säkert TA ta fram både namn och födelsedata så vi får veta om vad hen gjort sig skyldig till eftersom hen dömdes till två års fängelse,
och det måste ju ha skett 2015 eller 2016, dvs då domen föll.
Migrationsverket kan ju hända att det läcker vilken dag som helst vem den här 52-åringen var för en figur
Man kan ju anta att när det blir känt att 52-åringen antagligen är en riktigt rutten typ att Anne Ramberg får ta ner skylten på sitt fiiina kontor
Citat:
Ursprungligen postat av
Simmaellersjunk
Jag skulle nog tro att IATA vill att flygbolagen driver skadeståndsprocesser rent generellt. Nu vet jag inte om Turkish Airlines drabbades av alltför stora merkostnader, men principen måste väl ändå vara att stämma om möjlighet finnes.
De är nog så illa tvungna, men Löfvén har ju nu panik så det skriker om det, Senaste kontakten med sin omhuldade mångkultur som Löfvén hade har renderat mask i röven och det kliar så in i helvete, han försöker nog tysta ner det så mycket det bara går...
Citat:
Ursprungligen postat av
Simmaellersjunk
Hur gick det för Östersundsspelaren som inte ville sätta mobilen i flight mode? Planet fick ju taxa tillbaka och han fick snällt stiga av. Den förseningen var kanske inte lika lång? En timme tror jag.
Haha, respektblatten ja, och sånt skräpfolk vill 7K fylla Sverige med ? Fy fan !