2018-07-28, 23:17
Medlem
Vem0ths avatar
Fyfaen, usch. Antar att de inte blir bortförda som nazisterna blev på mitt valdistrikt senaste valet. Däremot hoppas jag att #jäh dyker upp utanför min vallokal, skulle vara kul att debattera mot dem face-to-face och se hur de hanterar situationer utan 100 andra jänkare som backar upp dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ja, det är bedrövligt. Det är ett klassiskt fenomen med människor som, likt de i #jagärhär, inte respekterar andra människors åsikter. Våra förfäder förstod detta och gav oss bland mycket annat våra grundlagar. Men uppenbarligen behöver normer som grundläggande fri- och rättigheter värnas mot åsiktsfascister som #jagärhär. Det är ganska märkligt egentligen. VARFÖR tycks små grupper av människor hela tiden vilja styra över andras åsikter? VAD driver fram denna anomali? Jag tycker att #jagärhär är fascinerande eftersom de så tydligt visar ett skruvat tankemönster som jag inte förstår.

För det är tydligen demokratiskt, att ta bort val och åsiktsfriheten. Lura folk att spendera sin demokratiska rätt på antidemokratiska val.
Citera
2018-07-29, 13:38
Medlem
Lite intressant att se hur #JÄH nu visar sin andra sida, den där man istället för att uppmuntra och berätta hur sant allt är som är skrivet till att nu hacka ner på skribenten för att man hade "fel åsikt".

Ta t.ex Catarina Brown's kommentar (var iaf medlem i #jäh när deras register var offentligt)
Citat:
Förstår ingenting här. Han är missnöjd med att de senaste regeringarna svikit de ekonomiskt svaga grupperna i samhället. Det är många av oss, men inte lockas vi att rösta på ett pseudofascistiskt parti med nazistiska rötter som har ett långt track record av att i ännu högre grad svika just dessa grupper. Den psykodynamiske coachen borde kanske coacha sig själv i kritiskt och logiskt tänkande.

Eller varför inte ta Anna Österströms kommentar, även hon medlem i #jäh då gruppen var öppen att söka:
Citat:
SD har röstat emot en höjning av A-kassan.
SD har röstat emot att ta bort stupstocken i sjukförsäkringen.
SD har röstat emot att höja pensionerna.
SD har röstat för större skattesänkningar till höginkomsttagare än till låginkomsttagare.

Debattören är naturligtvis ett led i SD:s propagandamaskineri.
Minns ett annat partis propagandaminister...

Detta är ju en grupp som brukar tycka att folk har lässvårigheter och dylikt när man inte tycker som dem till att nu gå och rent ut sagt sätta på sig foliehatten och dumförklara människan för att man tycker olika.

Den toleranta och opolitiska #jäh gruppen i sin fulla prakt.

https://www.facebook.com/abdebatt/posts/2055050314758838

Se (FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc) för exempel på hur dem klagar på att folk knappast kan läsa när dem tolkar en text olika jämfört med dem själva.

Finns även en kommentar från Mattias Ekenberg (f.d medlem i #jäh) som efter denna kommentaren
Citat:
Mattias Ekenberg. Att sitta här med dina vänner ifrån gruppen #jagärhär är meningslöst. Minst 25% kommer att rösta på SD.

slänger upp något vidrigt som det här:
Citat:
Mattias Ekenberg XXXXXXXXXXXX nej. Och egentligen spelar det ingen roll det finns i såfall 75% friska.

Poängen är väl inte att Mattias Ekenberg slänger upp något sådant, har konstaterat att han är en idiot för länge sedan (har en imgur länk om honom för länge sedan om någon vill kolla mina inlägg efter det) men att detta sedan uppvotas av en mängd ansikten från #JÄH som jag känner igen sedan jag satt och sökte i gruppen hela tiden.

Som t.ex
Lena Engdahl-Christensson
Bo Nilsson
Lasse Svensson
Lenita Strandberg
m.fl.

Fint av #jäh att promota att om man är "frisk" så ska man hata SD. Vilket tolerant folk alltså, wow!
Är nästa steg att sätta en liten SD logga på kläderna för att lättare kunna hålla sig borta från dessa smittade individer så som dem gjorde med judar?

Inte undra på att världen tycks gå åt helvete när människor som dessa ser sig som "toleranta"
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-07-29 kl. 13:56.
Citera
2018-07-29, 21:02
Medlem
Mina Dennert / jagärhär intervju i amerikansk tidning

USA-lansering på gång av jagärhär?

Mina Dennert är intervjuad i ”StreetRootsNews”.

Det hon i en svensk tidning beskrev som att hon blev full och somnade på en fest - och någon nazist då klippte av några testar av hennes hår och stoppade ner i hennes trosor - har här blivit ändrat till att någon nazist rakade av hennes hår.
(Är hon judinna öht, förresten? Född i Iran?)

Men det må vara en petitess.

”Today, she’s tired. There’s so much more to do. The process of launching #jagärhär outside Sweden is underway, but it’s a lot of work. Everyone who wants to join the group has their Facebook account reviewed, to avoid admitting trolls. Everyone needs Dennert to do something. This isn’t a job that has an eight-hour working day. A missed train on the way to a talk in Tierp on her birthday was enough to leave her in tears on the platform. Keeping up an online presence is a 24/7 job and it’s hard to switch off. But Dennert is proud. She believes that #jagärhär has achieved change, and that personal attacks and the amount of hate and threats posted online has decreased.

One thing that has increased, however, is the spreading of rumors, fake news and instances of people twisting the truth. Members are called terrorists by their opponents and some of them are victimized by having their addresses, telephone numbers and personal information exposed online. Strangers ring up their children and families at all hours of the day and night. “It’s one thing to attack those of us who represent the group. But members’ kids? That’s so low,”
Dennert said, as we stand together on the escalator in the Swedish Exhibition and Congress Centre. ”

https://news.streetroots.org/2018/07/27/fighting-hate-message-entire-world

Åsikter, tankar? Kommer amerikanerna nu få en ny våg av SJW i jagärhär-stil?

Och är Sverige och jagärhär korrekt beskrivet i artikeln?
Citera
2018-07-29, 21:34
Medlem
Japhys avatar
Något säger mig att Zuckerberg har anledning att oroa sig. Om #jagärhär får fäste i USA tror jag dippen kommer fortsätta.
Citera
2018-07-29, 21:48
Medlem
Noose..s avatar
Lansera näthat utomlands. Hatar den där jävla kärringen
Citera
2018-07-29, 21:58
Medlem
Såg nu att det ”bara” är en översättning av den tidigare artikeln i Faktum.

https://www.faktum.se/mina-fick-haret-avklippt-och-kroppen-tackt-av-nazisymboler/

Trodde det var en ny intervju, det där med att hennes hår rakats av. Men det är tydligen översättaren som passat på att överdriva, för effektens skull (??). ”Shave” ger onekligen ett ännu bättre/värre intryck.
Senast redigerad av LinusGlad 2018-07-29 kl. 22:03.
Citera
2018-07-29, 22:17
Moderator
Ruskigbusss avatar
Tråd sammanfogad.
/Mod
Citera
2018-07-29, 22:24
Medlem
Anna Österström är aktiv inom Socialdemokraterna

Anna Österström (S)
Samtliga politiska uppdrag:

Södra hälso- och sjukvårdsnämnden - led
Regionfullmäktige - led

Västra Götalandsregionen

Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Lite intressant att se hur #JÄH nu visar sin andra sida, den där man istället för att uppmuntra och berätta hur sant allt är som är skrivet till att nu hacka ner på skribenten för att man hade "fel åsikt".

Ta t.ex Catarina Brown's kommentar (var iaf medlem i #jäh när deras register var offentligt)

Eller varför inte ta Anna Österströms kommentar, även hon medlem i #jäh då gruppen var öppen att söka:

Detta är ju en grupp som brukar tycka att folk har lässvårigheter och dylikt när man inte tycker som dem till att nu gå och rent ut sagt sätta på sig foliehatten och dumförklara människan för att man tycker olika.

Den toleranta och opolitiska #jäh gruppen i sin fulla prakt.

https://www.facebook.com/abdebatt/posts/2055050314758838

Se (FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc) för exempel på hur dem klagar på att folk knappast kan läsa när dem tolkar en text olika jämfört med dem själva.

Finns även en kommentar från Mattias Ekenberg (f.d medlem i #jäh) som efter denna kommentaren

slänger upp något vidrigt som det här:

Poängen är väl inte att Mattias Ekenberg slänger upp något sådant, har konstaterat att han är en idiot för länge sedan (har en imgur länk om honom för länge sedan om någon vill kolla mina inlägg efter det) men att detta sedan uppvotas av en mängd ansikten från #JÄH som jag känner igen sedan jag satt och sökte i gruppen hela tiden.

Som t.ex
Lena Engdahl-Christensson
Bo Nilsson
Lasse Svensson
Lenita Strandberg
m.fl.

Fint av #jäh att promota att om man är "frisk" så ska man hata SD. Vilket tolerant folk alltså, wow!
Är nästa steg att sätta en liten SD logga på kläderna för att lättare kunna hålla sig borta från dessa smittade individer så som dem gjorde med judar?

Inte undra på att världen tycks gå åt helvete när människor som dessa ser sig som "toleranta"
Citera
2018-07-29, 22:27
Medlem
BlackBookss avatar
Jag tror inte det är någon direkt rusning till sidorna.

USA/UK
https://www.facebook.com/groups/233032860478604/ (985 Medlemmar +0 under de senaste 30 dagarna)

Kanada
https://www.facebook.com/groups/2046146405670976/ (Otroliga 161st medlemmar +0 under de senaste 30 dagarna)

Lite oroväckande statistik
Tyskland
https://www.facebook.com/groups/718574178311688/ (40000+ medlemmar)
Citera
2018-07-29, 23:36
Medlem
kalkryggars avatar
Om hon får amerikanska vänsterkryp att börja agera i någon större utsträckning efter hennes modell så kan man nog räkna med att den enda effekt det kommer ha är att splittra folket ännu mer.

Men jag tror det är vad hon är ute efter. Kaos och panik så samhället trasas sönder. Det är så dom jobbat med #jagärhär i Sverige. Konstigt att så många är med på att sprida hennes regisserade hat. Undra hur många av medlemmarna som är med i gruppen verkligen förstår vad dom medverkar till?

Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jag tror inte det är någon direkt rusning till sidorna.

USA/UK
https://www.facebook.com/groups/233032860478604/ (985 Medlemmar +0 under de senaste 30 dagarna)

Kanada
https://www.facebook.com/groups/2046146405670976/ (Otroliga 161st medlemmar +0 under de senaste 30 dagarna)

Lite oroväckande statistik
Tyskland
https://www.facebook.com/groups/718574178311688/ (40000+ medlemmar)

Lite oroväckande i Tyskland kan man tycka. Men när man läser om gruppen så låter det ganska vettigt. Jag läste bara dom första raderna då min tyska tröttar ut mig. Men det står att det är en grupp som vill ha samtal på sociala medier fritt från hot, hat och fake news. Vem vill inte det?

I Sverige så vet vi dock att gruppen inte arbetar efter det utan det är deras aktioner som är främst hot, hat och hets. Se bara på den där lilla svenska flickan som blev våldtagen av en afghan. Där startade gruppen en hot- och hatkampanj mot flickan och vips så var det fullt med svenska medelålderskvinnor som skrev till henne att hon var en lögnaktig hora och andra hemskheter.
Senast redigerad av kalkryggar 2018-07-29 kl. 23:43.
Citera
2018-07-30, 12:27
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Om hon får amerikanska vänsterkryp att börja agera i någon större utsträckning efter hennes modell så kan man nog räkna med att den enda effekt det kommer ha är att splittra folket ännu mer.

Om hon får med någon från USA så är det bara ANTIFA, känns som de är de mest högljuda med samma agenda där.

Citat:
Men jag tror det är vad hon är ute efter. Kaos och panik så samhället trasas sönder. Det är så dom jobbat med #jagärhär i Sverige. Konstigt att så många är med på att sprida hennes regisserade hat.

Svenska JÄH är rena tvärtom leken de säger sig stå för en sak, gör tvärtom i handling. Hjärntvättade av sin ledare Fru Dennert.

Citat:
Undra hur många av medlemmarna som är med i gruppen verkligen förstår vad dom medverkar till?

Jag undrar hur många som ens vet att de är med i gruppen. Facebook grupper är inget alla följer slaviskt bara för att de är tillagda. Många lägger inte ens tid att läsa i de, totalt passiva medlemmar.
Jag ser det själv i grupper jag äger på Facebook. några namn ser man hela tiden medans andra gör sig aldrig hörda.
Och det är ingen skillnad i JÄH, och med desto högre roll i yrkesvärlden desto mindre aktiv på JÄH. Dessa med höga positioner i samhället (med några hjärntvättade undantag) så betyder deras ställning mer än att göra bort sig i JÄHs namn.

Citat:
Lite oroväckande i Tyskland kan man tycka. Men när man läser om gruppen så låter det ganska vettigt. Jag läste bara dom första raderna då min tyska tröttar ut mig. Men det står att det är en grupp som vill ha samtal på sociala medier fritt från hot, hat och fake news. Vem vill inte det?

Ger de sig på rätt personer så är jag med på det, svenska JÄH borde ge sig på fake news sidor som Stå upp för Sverige och Medborgare för Sverige. Dessa ger seriösa invandringskritiker ett dåligt ansikte. Men det är kanske därför dessa grupper blir lämnade ifred??

Citat:
I Sverige så vet vi dock att gruppen inte arbetar efter det utan det är deras aktioner som är främst hot, hat och hets. Se bara på den där lilla svenska flickan som blev våldtagen av en afghan. Där startade gruppen en hot- och hatkampanj mot flickan och vips så var det fullt med svenska medelålderskvinnor som skrev till henne att hon var en lögnaktig hora och andra hemskheter.

Svenska JÄH är en sekt, följarna lyder blint och "tror" verkligen de gör rätt, snarare blir allt fel. JÄH är en fiende för ett samhälle med lika rättigheter.
Senast redigerad av BlackBooks 2018-07-30 kl. 12:33.
Citera
2018-07-30, 14:02
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
USA-lansering på gång av jagärhär?

Mina Dennert är intervjuad i ”StreetRootsNews”.

Det hon i en svensk tidning beskrev som att hon blev full och somnade på en fest - och någon nazist då klippte av några testar av hennes hår och stoppade ner i hennes trosor - har här blivit ändrat till att någon nazist rakade av hennes hår.
(Är hon judinna öht, förresten? Född i Iran?)

Men det må vara en petitess.

”Today, she’s tired. There’s so much more to do. The process of launching #jagärhär outside Sweden is underway, but it’s a lot of work. Everyone who wants to join the group has their Facebook account reviewed, to avoid admitting trolls. Everyone needs Dennert to do something. This isn’t a job that has an eight-hour working day. A missed train on the way to a talk in Tierp on her birthday was enough to leave her in tears on the platform. Keeping up an online presence is a 24/7 job and it’s hard to switch off. But Dennert is proud. She believes that #jagärhär has achieved change, and that personal attacks and the amount of hate and threats posted online has decreased.

One thing that has increased, however, is the spreading of rumors, fake news and instances of people twisting the truth. Members are called terrorists by their opponents and some of them are victimized by having their addresses, telephone numbers and personal information exposed online. Strangers ring up their children and families at all hours of the day and night. “It’s one thing to attack those of us who represent the group. But members’ kids? That’s so low,”
Dennert said, as we stand together on the escalator in the Swedish Exhibition and Congress Centre. ”

https://news.streetroots.org/2018/07/27/fighting-hate-message-entire-world

Åsikter, tankar? Kommer amerikanerna nu få en ny våg av SJW i jagärhär-stil?

Och är Sverige och jagärhär korrekt beskrivet i artikeln?

USA har redan flera hundra #jäh-liknande grupper alla kopplade till Southern Poverty som finansieras av Soros. Det finns inget för Mina att åstadkomma i USA förutom att tigga bidrag från globalistmiljardären vilket jag tror är det ensamma syftet bakom det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in