2018-07-29, 20:53
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Men läs mitt inlägg igen. Man behöver inte lägga fram omständigheter som pekar på hans oskuld utan alla är oskyldiga oavsett innan de är dömda.
Som sagt det är den sida som yrkar på skulden som måste lägga fram omständigheter som visar på skulden då alla misstänkta är oskyldiga fram tills så många bevis läggs fram att de till sist kan bevisas skyldiga och dömd i rättegång.

Jag vill varken lägga fram omständigheter för hans skuld eller oskuld längre då jag numera bara avvaktar mera information från polisen. Vet inte vem jag tror på som GM längre heller.

Varför skulle då sidan som anser SD oskyldig förklara sig?
Enligt ditt tidigare inlägg.
Eller jag kanske missförstår dig?
Citera
2018-07-29, 20:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Varför skulle då sidan som anser SD oskyldig förklara sig?
Enligt ditt tidigare inlägg.
Eller jag kanske missförstår dig?

Jag menar att att de som menar att en misstänkt är oskyldig INTE ska behöva förklara sig. Man har ju rätt att tänka att "alla är oskyldiga innan dom" enligt lagen, menar jag. Så varför måste de begäras på förklaring på sin ståndpunkt?
Jag kanske var otydlig med vad jag menade?
Citera
2018-07-29, 21:03
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Jag menar att att de som menar att en misstänkt är oskyldig INTE ska behöva förklara sig. Man har ju rätt att tänka att "alla är oskyldiga innan dom" enligt lagen, menar jag. Så varför måste de begäras på förklaring på sin ståndpunkt?
Jag kanske var otydlig med vad jag menade?

Så här skrev du några inlägg tidigare:

”Förstår därför inte varför de som anser SD vara skyldig ber den motsatta sidan, som med all rätt anser SD som oskyldig, förklara sig?”

Menar du inte här att de som ser SD som oskyldig ska förklara varför de tror så?
Citera
2018-07-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Att LW har blivit mördad betyder inte att
hon var ett perfekt helgon medan hon levde.

Du verkar vilja glorifiera BO och menar att
alla hennes manliga vänner var platoniska.

Det är ju möjligt att det var så
men känns lite väl godtroget, tycker jag.

Nej, inte glorifiera men inte heller tror jag på att hon var en karltokig, nymfoman. Dessa är mer sällsynta i verkligheten än i vissas fantasi. Jag tror på att hon haft en relation med ML, JH-örebro och SD, möjligen även Beholder X men inte flera av dem samtidigt. Inte särskilt mycket under 8 år som singel.
Citera
2018-07-29, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Ja förmodligen ngt av det, eller att hon inte vågar släppa / lämna honom nu.

Men på geo sidan har de skrivet

Den ljusnande framtiden är vår!

Konstigt det blev just så efter LW död

Smaklöst att skriva så när någon som stått dem väldigt nära ha dött på ett så vidrigt sätt. Trodde bättre om HD.
Citera
2018-07-29, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
2018-07-20, 14:38

Du har nog fått din roll om bakfoten om du uppfattat det som att är dom "som inte anklagat någon är svaret skyldig". Vill nog påstå att det tvärtom är dom som "hittar på uppgifter för att misstänkliggöra är dom som bör ställas till svars ". . På samma sätt som det är i vårt rättssystem för övrigt.

Följaktligen vore det dig klädsamt om du kunde ta " ditt ansvar för dom oriktiga uppgifter du spridit?"

Ty tar man bort dom osanna påståendena från din anklagelseakt att "SD ljugit i förhör samt att ett vittne sett SD I området den aktuella tiden" så blir inte mycket kvar förutom dina önskningar och för utredarnas krympta misstankegrad.

Påminner dig liksom flixa81 att det är ett mord som diskuteras och även om man är anonym här så får man faktiskt ta ansvar för vad man sprider för uppgifter. Det oavsett du och dina väninnor nyttjar tråden till att tramsa och göra er märkvärdiga genom att döpa om skvaller till "mina källor med insyn i utredningen"
"
1. "Falsk anklagelse är ett rättsbegrepp för handlingen att uppsåtligen falskt anklaga någon, antingen genom anmälan, påhopp eller ryktesspridning."
2. Att komma med falska anklagelser i andra sammanhang än myndigheter är förtal"
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Falsk_anklagelse

Vi är på Flashback!!!
Vi diskuterar spekulerar alla med yttradefrihett.

Till Sak: LW är mördad det finns en GM som heter Stefan Davidsson som är skäligen misstänkt för mord på LW.

Källa: Aktbilaga 2 från Örebros Tingsrätt
Citera
2018-07-29, 21:56
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Visst är det så att det är de som anser SD vara skyldig som måste bevisa hans skuld. Annars är han oskyldig och de som anser honom som sådan behöver verkligen inte förklara varför eftersom sådant är vårt rättsystem

"Oskyldig tills åtalad och DÖMD skyldig i domstol efter en rättegång".

Förstår därför inte varför de som anser SD vara skyldig ber den motsatta sidan som med all rätt ser SD som oskyldig förklara sig?

Du menar alltså att du i inget av dina inlägg spekulerar om vem som är gärningsman? Eftersom du anser att alla ska anses oskyldiga tills de åtalas och döms så förstår jag inte varför du vill hänga här. En dom i fallet kommer förhoppningsvis förr eller senare. Ska vi börja diskutera först då anser du?

Jag har i alla fall aldrig påstått att SD är hundra procent skyldig till mordet på Lena. Jag anser att han just nu är mest trolig som gärningsman. Skulle det inkomma uppgifter som pekar åt ett annat håll så har jag inga problem med att omvärdera min åsikt. Du har rätt att tycka vad du vill. Liksom jag och alla andra.
Citera
2018-07-29, 22:14
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Nej, nej det var stridbara LW som inte accepterade ett nej och bråkade med SD och äldsta sonen,

Citat:
Källa på personligheten?
Hon ville mer, var efterhängsen likt ett plåster på SD det behöver du inte vara så intelligent att läsa ut om både bilincidenten och bråken med sonen. Förmodar du inte tror det var SD som halsstarrigt vägrade går bilen och ville prata över kaffe med nybakt på mitt i natten för att sen när SD tvingar ut henne ur bilen anmäler hon honom redan samma natt? Hon ville så mycket mer med SD att hon inte drog sig för att försöka använda polisanmälan i sin förträt att inte bli avvisad. Lita på,att SD blivit hotad flera gånger. Toppen på isberget.

LW var en kvinna som ville mycket, mycket mer med det mesta.

Citat:
Javisst, enligt uppgift smsade hon flitigt.
Undrar om SD betett sig som LW gjort vilket epitet han getts, spöa ungarna, lämna dom ensamma på nätterna, etc,
umgås uteslutande med bara män (förutom vännen HD hon bedrog)

Citat:
2018-07-20, 14:38

Du har nog fått din roll om bakfoten om du uppfattat det som att är dom "som inte anklagat någon är svaret skyldig". Vill nog påstå att det tvärtom är dom som "hittar på uppgifter för att misstänkliggöra är dom som bör ställas till svars ". . På samma sätt som det är i vårt rättssystem för övrigt.

Följaktligen vore det dig klädsamt om du kunde ta " ditt ansvar för dom oriktiga uppgifter du spridit?"

Ty tar man bort dom osanna påståendena från din anklagelseakt att "SD ljugit i förhör samt att ett vittne sett SD I området den aktuella tiden" så blir inte mycket kvar förutom dina önskningar och för utredarnas krympta misstankegrad.

Påminner dig liksom flixa81 att det är ett mord som diskuteras och även om man är anonym här så får man faktiskt ta ansvar för vad man sprider för uppgifter. Det oavsett du och dina väninnor nyttjar tråden till att tramsa och göra er märkvärdiga genom att döpa om skvaller till "mina källor med insyn i utredningen"
"
1. "Falsk anklagelse är ett rättsbegrepp för handlingen att uppsåtligen falskt anklaga någon, antingen genom anmälan, påhopp eller ryktesspridning."
2. Att komma med falska anklagelser i andra sammanhang än myndigheter är förtal"
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Falsk_anklagelse

Apropå att ta ansvar för de rykten som spridits och komma med falska anklagelser.

Du är en mästare på att kasta sten i glashus. Självinsikt är du helt klart inte titulerad med.
Citera
2018-07-29, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vi är många här som liksom du följer varenda skrivet ord om fallet i såväl media som sociala medier Men du ska av någon anledning vara mycket mer opartisk än oss?
Jag upplever dig som att långsamt och försiktigt vilja manipulera tråden till att vända blickarna från SD.

Du verkar vara ny här på Flashback och verkar även ha rätt begränsad kunskap om hur polisens och åklagarens arbete och en utredning går till.

Citat:
Varför fortsatte hon att umgås med honom då? Och träffade honom mitt i natten?
Nej jag är objektiv och ser kanske därför mer klart än de flesta efter att ha följt tråden, media , deras sociala medier o.s.v.
Det är snarare du som verkar ha känt dem och är partisk och därmed kanske ska tas med en nypa salt.

Citat:
Försöker föra över diskussionerna till att bli mer breda och nyanserade bara och inte så låsta på SD tills han åtminstone häktad på sannolika grunder. Han har bl.a. anklagats här för olösta mord i diverse städer i Sverige. Den första skulle ha skett när han var bara 18 år. Tycker du det är acceptabelt? Det är självklart att jag reagerar då och faktiskt vill försvara honom.
Har läst om flera mord sedan april här på FB och inte känt att jag vill skriva men i denna tråd har det gått överstyr tyckte jag.

Men läs mitt inlägg igen. Man behöver inte lägga fram omständigheter som pekar på hans oskuld utan alla är oskyldiga oavsett innan de är dömda.
Som sagt det är den sida som yrkar på skulden som måste lägga fram omständigheter som visar på skulden då alla misstänkta är oskyldiga fram tills så många bevis läggs fram att de till sist kan bevisas skyldiga och dömd i rättegång.

Jag vill varken lägga fram omständigheter för hans skuld eller oskuld längre då jag numera bara avvaktar mera information från polisen. Vet inte vem jag tror på som GM längre heller.

Citat:

Vad har inte LW,s barn blivit anklagade för och även LW?!
Senast redigerad av Banannn 2018-07-29 kl. 22:36. Anledning: Tillägg
Citera
2018-07-29, 22:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Kan mördaren ha planerat mordet
och skapat ett nytt konto här på FB
innan mordet genomfördes för att
försvara sig själv och sprida desinformation här?
Senast redigerad av gloriouslife 2018-07-29 kl. 22:25.
Citera
2018-07-29, 22:29
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kan mördaren ha planerat mordet
och skapat ett nytt konto hör på FB
innan mordet genomfördes för att
försvara sig själv och sprida desinformationn här?

Inte alls långsökt! Planerat återstår dock att se.
Eller skapat kontot strax efter mordet.
Ett perfekt ställe för en mördare där hen kan ha koll på vad som sägs och ev få uppgifter som läcker från utredningen.

Bra med sträng förundersökningssekretess och att alla inblandade i utredningen håller på den.
Väldigt lite har läckt till media och källor.
Senast redigerad av flixa81 2018-07-29 kl. 22:31. Anledning: Tillägg
Citera
2018-07-29, 22:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Inte alls långsökt! Planerat återstår dock att se.
Eller skapat kontot strax efter mordet.
Ett perfekt ställe för en mördare där hen kan ha koll på vad som sägs och ev få uppgifter som läcker från utredningen.

Bra med sträng förundersökningssekretess och att alla inblandade i utredningen håller på den.
Väldigt lite har läckt till media och källor.

Ja, det är bra att det inte läcker.

Det får nog GM att känna sig säker
ju längre tiden går.
Och hen försöker nog intala sig att
hen kommit undan och kan njuta av livet.

Om hen skapat kontot i februari eller april så måste det
väl varit planerat?
Senast redigerad av gloriouslife 2018-07-29 kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in