2018-07-23, 21:13
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vi lär nog inte vara ense särskilt ofta men det här är ett sånt tillfälle. Och en del tycker tydligen det är roande... icke jag. Respektlöst däremot, tvi vale.

Citat:
Ursprungligen postat av ulljoh
Tycker också det är synnerligen hemskt att skriva om LW på det sättet som att hon lever
Hoppas hennes barn inte läser här

Jag håller med er! Jag ska sluta göda hen. Det var ens inte roligt kände jag.
Citera
2018-07-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det har tidigare i tråden framkommit vad SD har sagt. Bland annat att han inte tror att fallet kommer att lösas samt att polisen inte har något på honom, ungefär så.
Är det någon som vet vad HD har för inställning? Eller om UW har sagt något?

Det här är också graverande: hur kan MGM göra ett sådant påstående? Om det inte är så att han lejt någon..... I så fall borde han väl inte vara så korkad att han går ut i området just där och just då.
Citera
2018-07-23, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Att AL :s namn dykt upp lite då och då kan nog ha bidragit till att han gjort sig mindre synlig. Det går att göra så man inte syns i andras vänlistor på FB om jag minns rätt.
Som tidigare nämnts titta mer på AL. En av de sista som LW umgicks med. AL tar bort allt om henne på Soc. Media och även sig själv ? LW s bortgång var säkert inget planerat o utan uppsåt. En olycka inträffade ex då AL blev trängd av LW. AL ser utifrån som en person med mkt umgänge o aktiviteter . Rykten gör gällande att han är en riktig Lonelywolf. Svartsjukedrama på ngt annat sätt? Satte LW press o AL kände sig trängd? Det gick överstyr och sedan tar allt utom logik över... hänt i så mng tidigare rättsfall. Kanske kan vara så enkelt. Mer bredd på utredning i stället för total koncentration på SD. Han ligger så klart närmast till hands men om det vore så enkelt varför är han då inte anhållen. Han lär inte vara den smarta typen så han skulle säkert lämna spår utan eftertanke om det var han. idag finns det ingenting binder honom till detta - dags att släppa det spåret för en stund? Har man undersökt AL s mobil exempelvis. Finns nog en del uppgifter där i. Se över uppkoppling mot telemaster o textmeddelanden / mail.
Varför topsas ex alla de som senast hade ngn form av relation till LW, eller har detta genomförts ?
Citera
2018-07-23, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
HD har ingen bror. HD:s syster (PO) bor i Örebro. En ”bror” har i tråden nämnts i samband med HD:s köp av senaste bostaden, vill jag minnas.

Det stämmer att HD inte har ngn bror.
Det är skribenten EnGodTanke som påstår att HD har en bror samt köpt bostaden av sin bror.
Citera
2018-07-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Jag tyckte att det var befriande att få tänka urflippade tankar ett tag, men verkligheten i det här fallet ter sig bara ännu hemskare i kontrast.

Och det hade varit bra om man kunde reda ut det där med lägenheten från HDs bror och vilka som låg vid flygflottiljen tillsammans och när.
Citera
2018-07-23, 22:37
Bannlyst
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
SD bor kvar i deras f.d gemensamma hus. Han köpte ut henne.
Hon flyttade längs gatan till sin brors lägenhet.
Detta är från trådarna, men även sånt jag fått återberättat

Skribenten EnGodTanke har skrivit att HD flyttade till sin brors
lägenhet i området. Men den uppgiften verkar ju inte stämma,
eftersom Cloudecrystalbeams uppgifter visar på att HD enbart
har en syster. Så vem H kallade "bror" verkar oklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag har kontrollerat igen och HD har endast en syster (PO ska initialerna vara) som bor i Örebro. Kan HD ha kallat någon annan närstående för ”bror”, som du säger? Svårt att veta.

EnGodTanke är det något du kan svara på?
Citera
2018-07-23, 22:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det har tidigare i tråden framkommit vad SD har sagt. Bland annat att han inte tror att fallet kommer att lösas samt att polisen inte har något på honom, ungefär så.
Är det någon som vet vad HD har för inställning? Eller om UW har sagt något?
Uttalandet angående polisens begränsade möjligheter att klara upp fallet kan ju ha gjorts innan bytet av spaningsledning. Nu när spaningsledningen har bytts ut har man kanske bättre förutsättningar att lösa det här. Åtminstone är väl det vad polisen själv antyder:
Senast redigerad av Draifos 2018-07-23 kl. 22:41.
Citera
2018-07-23, 22:49
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Det stämmer att HD inte har ngn bror.
Det är skribenten EnGodTanke som påstår att HD har en bror samt köpt bostaden av sin bror.

Är det så den trådsanningen har skapats?! Och ändå blir EGT förbannad när källa efterfrågas. Ett klockrent exempel på varför det görs. Jösses.
Citera
2018-07-23, 22:54
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Jag trodde att det var ett skämt från början. Inser nu att jag hade fel och att det är respektlöst att roas även om det vore som jag trodde. Jag ber om ursäkt. Inget mer dravel från mig och jag tar ansvar för min del. Återigen, jag ber om ursäkt.
Citera
2018-07-23, 23:02
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Uttalandet angående polisens begränsade möjligheter att klara upp fallet kan ju ha gjorts innan bytet av spaningsledning. Nu när spaningsledningen har bytts ut har man kanske bättre förutsättningar att lösa det här. Åtminstone är väl det vad polisen själv antyder:

Det beror ju på vilket av uttalanden du väljer att tro på. Det du hänvisar till har sagts men även motsatsen, att omplaceringarna inte rör fallet. Din ståndpunkt är tydlig. Du anser att polisens missar är mer intressant än fallet i sig. Kanske borde du uppsöka en tråd som handlar om utredningsmissar än att fortsätta stångas här?
Citera
2018-07-23, 23:06
Bannlyst
Citat:
Är det så den trådsanningen har skapats?! Och ändå blir EGT förbannad när källa efterfrågas. Ett klockrent exempel på varför det görs. Jösses.

Ja, vi kan jo hoppas EnGodTanke har ett bra svar på varför hen skapat en sådan trådsanning.
Kanske ännu mer från hen som inte stämmer.
Citera
2018-07-23, 23:12
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Nu har jag efter (denna gång självvald) semester läst ifatt i tråden.

Inte mycket nytt som framkommit. Det är sannolikt det som gör att tjafsandet nått oanade höjder.

Sammanfattning av mina tankar för närvarande:

Det som har någon substans överhuvudtaget är gloriouslifes outtröttliga postande av foton mm från geo-loggen. Stort tack för det!

EGTs fråga om någon tagits in för förhör är intressant.

MoralensVäktare återkom från sin ”semester” med ett (?) inlägg.
Sen blev det tyst igen.

HD bor inte i sin brors hus - det var ju annars det som var så fiffigt med just det huset, att det var hennes brors.

Ny postare riktar sökarljuset mot AL.

Note to self:
AL har ett nytt förhållande. Eftersom man får spekulera så undrar jag om denna MissX tidigare känt sej hotad av LW - och nu kan slappna av utan en ev rival.

Den ”teorin” tycks mej mindre långsökt än vissa andra...

OffTopic: semesterresa i sydöstra Mellansverige tydliggjorde att det inte alls är långt mellan Mantorp, Linköping och Ljungsbro. Tvärtom.
Nu menar jag i n t e att det finns någon gemensam nämnare här - det var bara en reflektion i största allmänhet.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-07-23 kl. 23:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in