2018-07-29, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Oj det var ett ganska gammalt inlägg, skrevs för 4-5 veckor sedan.
Ja jag blandade ihop det med LW som har tre barn.
Det andra stämmer t.ex. att HD led av psykisk ohälsa med utmattningsdepression. Hon har eventuellt fått det efter födseln efter det andra barnet. Kan inte vara lätt att jobba som gravid i det yrket och sedan bli tvåbarnsmamma med vakna nätter med allt vad det innebär.
Förra gången Du försökte förklara utmattningsdepressionen hon hade har jag för mig att Du skrev "otrogen man"...
Citera
2018-07-29, 07:49
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det finns något jävligt obehagligt med honom.
Skulle nån säga att han är snut eller djupt religiös skulle jag tro det.
Han är en riktig solstråle vem kan tro något annat.
Börjesson vibbar i kombination J*nna Henningsson..
Han går nog och nynnar på T*mas Ledins låt - Sommaren är kort
Sommaren är kort
De mesta regnar bort
Men nu är den här
Så ta för dig
Solen skiner idag
Hösten kommer snart
De går med vindens fart
Så lyssna på mig
Solen skiner
Kanske bara idag
Citera
2018-07-29, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det har jag redan svarat på. Att du har svårt att hålla koll på relationerna kan jag inte ta ansvar för. Jag var tidigt med i i tråden och förklarade att LW hade flertalet relationer, vissa samtidigt, som kan vara orsak till tragedin.

Finns det trovärdiga källor på vilka kontakter som var enbart vänskapliga och vilka som var "intima" i den här sorgliga historien? Själv har jag haft en stark vänskapsrelation med en kollega av motsatt kön men det har aldrig handlat om något annat än att man varit på "samma plan" och delat intressen.
Funderar, med tanke på att BO sägs ha varit utan nära väninnor som kunnat ha alla detaljer.
Senast redigerad av VigosRos 2018-07-29 kl. 09:00.
Citera
2018-07-29, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att polisen skulle ha fått uppgifter från ett "synvittne" var en trådsanning. Enligt MV finns "skrikvittnet" som säger sig ha hört ett kvinnoskrik, och "röstvittnet" som säger sig ha hört röster utanför sitt sovrumsfönster. Inget av dessa vittnen pekar dock ut SD, så du och åklagaren Åsa Hiding finner inget stöd hos MV för er uppfattning att SD skulle vara GM.

Får nog säga att det är anmärkningsvärt att du läser MV:s svar som annat än stöd för polis och åklagare i den linje de för. Är det något särskilt svar/inlägg från MV du tänker på förutom det du nämner här? Rent generellt tycks du misstro det mesta som pekar på MGM.
Senast redigerad av VigosRos 2018-07-29 kl. 09:07.
Citera
2018-07-29, 08:58
Medlem
Handlrs avatar
Äktenskapsbalk (1987:230)
2 § Makar skall visa varandra trohet och hänsyn. De skall gemensamt vårda hem och barn och i samråd verka för familjens bästa
Vore intressant att veta vad SD hade för svar där.
Med vetskap om att SD är otrogen med "behörig vigselförrättare".
  1. Kan man verkligen säga att de är gifta ?
  2. Behövs verkligen skilsmässa ?

Inget ont om LW som människa men...
Citera
2018-07-29, 09:01
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
MV skriver, enligt mig, inte vad du återger. Han skriver

"Jag vet inte om det verkligen finns ett vittne till som sett SD ute den aktuella kvällen /natten."

dvs UTÖVER den han tidigare uppgett.

Eller?
Javisst du har rätt "TILL" missade jag ber om ursäkt för det.,förutsatte man förstod att det inte var "röstvittnet" ändå.
MV skrev "ett vittne till" för att uppgifterna om flixa81s "synvittne" inte är "röstvittnet" MV själv delgett tråden vilket föranledde min fråga till flixa81:
Tror du inte MV skulle veta om det funnits ett vittne som sett SD ute vid aktuell plats och tidpunkt?
Hade kunnat formulerat mig "ett vittne till "
Å andra sidan är det bara "ett" synvittne som frågan avser

Frågorna till flixa81 ser ut som följer:
1. Tror du inte MV skulle veta om det funnits ett "vittne som sett SD ute vid aktuell plats och tidpunkt?"
2. Har du kontaktat din källa för att kontrollera uppgifterna som du lovar varje gång dina uppgifter blivit ifrågasatt?
3 . Varför kontaktar du inte polisen med dina uppgifter.?
Citera
2018-07-29, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
När skilde sig UW och LW?

Enligt ett av dina tidigare inlägg så var det år 2008
som LW och UW skilde sig!

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det verkar ha skett många förändringar i BOs liv 2008.

Hon vigde SD och HD.

Hon slutade blogga:
"February 26, 2008
Jag lämnar bloggandet i standby-läge till förmån för real life.
Just nu i standby-läge, medan jag utforskar real life."

Hon slutade arbeta som pastor.

Hon skilde sig.
Citera
2018-07-29, 09:18
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Får nog säga att det är anmärkningsvärt att du läser MV:s svar som annat än stöd för polis och åklagare i den linje de för. Är det något särskilt svar/inlägg från MV du tänker på förutom det du nämner här? Rent generellt tycks du misstro det mesta som pekar på MGM.

Ja det är intressant att Draifos VET att inget av vittnena har pekat ut SD.
Trots att hen inte har insyn i utredningen.
Enbart hens egna spekulationer.
Citera
2018-07-29, 09:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
MV har vad jag känner till aldrig påstått att något av de här vittnena (skrikvittnet resp. röstvittnet) har kunnat identifiera någon röst. MV har heller aldrig påstått att de här vittnesmålen skulle vara besvärande för just SD. Har du själv en annan uppfattning?
Citera
2018-07-29, 09:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81

1.Varför undviker du svara på frågor om det viktiga och kanske avgörande "synvittnet" för att lagföra GM i mordet på LW ?
2.Kan du också vara snäll att svara på vilka vittnen som pekat ut SD?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-29 kl. 09:54.
Citera
2018-07-29, 09:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det enda vittnesmål som möjligen skulle kunna vara besvärande för SD är det sk. "synvittnet" som påstås ha sett honom på platsen (oklart vilken plats). Uppgiften om "synvittnet" kommer inte från MV, som är den som har/hade insyn i polisutredningen. Uppgiften om "synvittnet" kommer från en helt annan användare som säger sig ha fått uppgiften i PM här i tråden.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-29 kl. 10:21.
Citera
2018-07-29, 10:27
Medlem
Citat:
Finns det trovärdiga källor på vilka kontakter som var enbart vänskapliga och vilka som var "intima" i den här sorgliga historien? Själv har jag haft en stark vänskapsrelation med en kollega av motsatt kön men det har aldrig handlat om något annat än att man varit på "samma plan" och delat intressen.
Funderar, med tanke på att BO sägs ha varit utan nära väninnor som kunnat ha alla detaljer.

Mina källor är företrädesvis Lena själv. Antingen har hon sagt saker till mig/min partner eller så har hon berättat för andra gemensamma vänner. Det jag idag tycker är märkligt är att fakta nu framkommer som det inte pratades om då. Som att ML ska ha varit gift. Det visste ingen av oss och han och LW verkade vara ett fint par så ingen ifrågasatte något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in