2018-07-29, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det där resonemanget har redan bemötts. Svara gärna på motargumentet:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Exakt vem eller vilka syftar du på här? Och vad anser de sig veta?

De du själv hade angett i det inlägg jag svarade på.
Citera
2018-07-29, 02:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det där resonemanget har redan bemötts. Svara gärna på motargumentet:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Exakt vem eller vilka syftar du på här? Och vad anser de sig veta?

Har du inte följt nyheterna vad polis åklagare och media gått ut med?
Om inte hittar du länkar till det i tråden.

SD är skäligen misstänkt på mord på LW och det blir inte någon hur som helst, det borde du förstå.
Citera
2018-07-29, 02:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD är fortfarande den mest sannolika förövaren än alla andra tänkbara tillsammans via att just han är skäligen misstänkt för mordet på LW.

Du har lika lite som de flesta andra (undantaget vissa) vetskap här om exakt vilka "tekniska bevis"/omständigheter åklagaren har som ligger till grund bakom den misstankegraden.

Tyvärr vill inte en del läsa eller förstå det.
Trots du delade ett bra inlägg och länk för några dagar sedan.
Citera
2018-07-29, 02:43
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Bra, tack! Sökte denna förut.
Det betyder att infon från flera, att ML och LW hade en relation tidigare, så var det när han var gift.
Att dom kanske haft nått på gång under vintern med gör ju ur motivbild ML som mycket mer trolig GM känner jag. Speciellt om SD och HD håller på att hitta tillbaka till varandra.

Jo, men... tänker SD-är-skyldig falangen, om LW hotade att berätta för HD att dom fortsatt träffats och SD känner paniken. Jag håller med om att det är kanske den mest troliga och starkaste motivbilden.
Men... jag tror att dom var ganska öppna. Jag vet inte, men några sa att HD hade en kille när hon flyttade ut. Och SD:s otrohetsaffär hade ju redan exploderat, utan att han gjorde nått dramatiskt.

Planerat eller oplanerat mord av SD stämmer inte alls in i händelseförloppet. Man kan slänga in massa "han kanske gick tillbaka för dörren..." o.s.v men inget är varken logiskt eller troligt.

Min känsla är att ML känt sig kränkt, gång på gång och det räckte nu. Direkt han kom hem från USA så small det.
Håller med att han platsar som en alternativ gm. Nån dag efter att han kommer hem från USA blir han dessutom kontaktad av LWs (eventuellt) nya "vän" BeholderX eller åtminstone hans sällskap (enligt geocacheloggarna den 14 maj även om det står tisdag). Kan något ha kommit fram då som fått det att rinna över?
Citera
2018-07-29, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Tyvärr vill inte en del läsa eller förstå det.
Trots du delade ett bra inlägg och länk för några dagar sedan.

Nä, det är uppenbart svårt att ta till sig. Suck.

Nu stänger jag alla vidöppna fönster och stänger in den svalna nattluften.

Natti
Citera
2018-07-29, 02:56
Medlem
Citat:
Du fick en till kommentar just om "deras röster". Det är väl inte fastlagt att det är deras röster? En man och en kvinna tror jag du skrev tidigare. Är det ny info?

Om dom gick dit gemensamt och utan tvång, så hur är dörren då ett misstag från mördaren som du skrev? Du skrev ju att man inte går iväg och lämnar dörren olåst (en uppgift jag funderar mycket på faktiskt i händelseförloppet och hur den uppgiften kan verifieras av barnen).

Om mördaren ville få det att synas som att någon lämnat bostaden frivilligt, så borde den se till så att bostaden var låst utifrån med nyckeln.

Det kan vara verifierat att det var någon av SD eller LW röster som hördes av vittnet.
Då jag bara återger vad som kom fram i första förhöret av kvinnan. Då flera kompletterande förhör hålls och kommer att höras så kommer mera detaljer fram. Det är så man jobbar sakta men säkert framåt.
Citera
2018-07-29, 02:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Det är väl lika för alla småbarnsföräldrar och gravida kvinnor? Oavsett arbete.
Tycker inte det är märkvärdigt för man heter HD.....

Många kvinnor är nog smartare än HD
och skaffar inte barn med töntiga små
pojkar som springer ute på nätterna och
leker tillsammans med sin älskarinna.
Citera
2018-07-29, 03:01
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tack för klargörandet. Det jag hört är att relationen startades runt 2013-14 och var krånglig från start.

När skilde sig UW och LW?
Citera
2018-07-29, 03:11
Medlem
Citat:
Initialt skrev du att SD har sagt på förhör att han inte haft kontakt och fick backa när det bevis lades fram. Missförstod jag den uppgiften?
Nu skriver du att det är tidpunkten han fick backa på (och som du skriver, naturligt att man är lite och ibland ganska mycket off på tiden).
Två ganska motsägelsefulla uppgifter, men väldigt stor och viktig skillnad på dom och hur dom lades fram (tycker jag).

Ska passa på att fråga: Den nya ledningen, har NOA tagit över eller bistår dom gruppen (om dom gör det). Vet du nått om det är samma målfokus på SD eller har dom börjat ägna mer energi på bredden i utredningen?

Du behöver inte lägga så stor vikt på exakt vilken tid SD har uppgett i förhör då det är absolut sekretess om dessa uppgifter för att bygga pusslet ska varje vittne försöka fastställa vilken tidpunkt man har iakttagit något. Det viktigaste i utredningen är att fastslå en tidsaxel där man kan få in vittnens iakttagelser i rätt tidsordning. Och när det gäller SD är han fortfarande huvudmisstänkt. Man följer självklart upp dom uppgifterna han lämnat i förhör och samlar på sig dom avvikelserna och kommer den dagen man plockar in han igen ställa besvärande frågor som kommer få SD ur balans. Ju tryggare SD är att vara i friheten i förväntan att inte kunna bli fälld för mordet. Desto större risk att han begår misstag som kan läggas till utredningen. Så polisen har inga ambitioner att lämna ut några uppgifter om pågående utredning.
Citera
2018-07-29, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vet du om UW försökte ringa LW på hennes mobil för att se hon svarade, från det att han kom till hennes lägenhet på morgonen den 15 maj? För han bör väl rimligtvis ha sökt henne på mobilen innan han anmälde henne försvunnen.

Har utredarna kollat upp dylik samtalstrafik?

Samtalstrafiken är noga kartlagd den aktuella natten på samtliga mobiler som befann sig i området. Detaljen om han sökt henne på mobilen vet jag inte men sannolikt har både UW och barnen försökt att nå LW på mobilen innan man gör en polisanmälan.
Citera
2018-07-29, 04:00
Bannlyst
SD letar burkar och far på äventyr med HD

HerrTeamDavidsson Kan det vara en mast ?

Saturday, 28 July 2018Stockholm, Sweden
Här var som vanligt SysterHax svårstoppad. "Du kan börja göra mat" var det sista jag hörde henne säga. Så på parkeringen mittemot kokades pasta och köttfärssås. Tack för snabb och enkel gömma.

Två dagar med tävling i Nacka för barnen med sina kaniner denna helg. Tävlingstider är 08-23 ca båda dagarna (Ja, visst är det enormt!). Jag följer med som logistiker och delfinansiär (att vara närvarande förälder på en sådan tillställning är inte så intressant tycker tonåringarna... ). Dagtid blir det GC för mig och Systerhax, och vi frågar lite vänner på orten om tips, och får ihop en hanfull idiotiska förslag, och kompletterar med några egna uppslag. Lördagen är nu avbockad och en stilla natt i stugan på Hellasgården avnjuts med ett par kalla (men snudd på alkoholfria) och en stunds loggande. Dagen har, som de flesta andra denna extrema sommar, varit tryckande. Att vi sedan har spätt på det med riktigt tuffa aktiviteter har gjort saker än kraftigare; klättrat med enbart slingor i belysningsstolpar av trä (många), firat på på flera klippväggar av ca 25 meters höjd, simmat till vacker ö i klart vatten, krupit i luriga grottor, vandrat längs naturstigar, klättrat flera träd, och sist men inte minst "simmat" i näckrossjöarnas moder där även vassa och giftiga växter fanns som gjorde oss till bloddrypande klipulverpåsar. Naturligtvis har det lagats mat och fikat ute, och några gånger har vi smugit oss tillbaka till kanintävlingen för att titta lite. På det hela taget en riktigt lyckad dag, med många fina upplevelser. Denna hobby är verkligen fantastisk. Så många platser man får uppleva och så många sysslor man får prova på

”En av de grottöppningar vi undersökte”

http://forumbilder.se/H7HA8/02556cfd-17e3-498b-9b33-54fb7f58a730

”Jag skojar inte, de va sylvassa!”

http://forumbilder.se/H7HA8/0c63644f-57cc-4547-95ce-a93d3d77079b

”Kaffe i väntan på nya krafter”

http://forumbilder.se/H7HA8/0e89ff38-ecc9-4d57-926e-44f0f029cab9
Senast redigerad av Banannn 2018-07-29 kl. 04:25. Anledning: Tillägg länkar mer text
Citera
2018-07-29, 06:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Måste jag det alltså?
LW presenterade ML som "sin kille" år 2015. Relationen på gick under lång tid. Samtidigt träffade hon SD bl a.

Har du någon aning om hur länge relationerna pågick med ML respektive med SD?
Jag får ett väldigt starkt intryck av att du lämnar oklar info för att ge sken av att LW hela tiden hade flera relationer än hon egentligen hade.
Senast redigerad av hoppsann 2018-07-29 kl. 06:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in