2018-07-28, 22:27
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för svar. Nu får jag snart rita en mängd streckgubbar och gummor på papper och skriva initialer ovanför och information under var och en, för att kunna hålla isär alla hittills nämnda personer i tråden. Du har koll på geocacharna, vad jag förstår. Bra! ML var alltså gift samtidigt som han hade upprepade ”intima affärer” med LW? Den senaste eventuellt i vintras? Han var i USA men kom hem innan LW mördades, om jag förstått det rätt? Det är möjligt att ML ville mer än LW i det långa loppet. Vem vet? Jag kan bara spekulera.

Glöm inte att rita MrWinter som dök upp helt hastigt i någon bildsekvens, och lika hastigt försvann. 😉

Från det ena till det andra: jag är inte någon expert på olika nick men det förbryllar mej att alla i denna tråd verkar vara överens om en sak, och det är att Moralensväktare alltid är att lita på och att hens uppgifter alltid stämmer.

Det beror säkert på tidigare historik, men det är inget jag känner till. Kul ändå att det finns något som förenar!
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-07-28 kl. 22:33. Anledning: Tog bort tidigare tillägg
Citera
2018-07-28, 22:32
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag har en liten excelmatris.... intresserad?!

Ja, ML kändes redan initialt att nått var fel. Sedan kom det bara mer och mer.
Först så kunde han inte vara GM, för han var i USA. Detta var fel visade det sig (han behöver inte själv försökt mörka det, utan missförstånd). Han kom hem på söndagen verkar det som. Geocachade under måndagen med in annan (inte på kvällen). Han gör uppehåll i sitt cachande på någon dag eller så, men nu cachade han inte alls under resten av den veckan.

Hans relation med LW tidigare vet jag inte. Många säger att SD och LW höll på sedan 6år tillbaka. Den uppgiften är osäker och inte verifierad. Oavsett, så verkar ML och LW strulat innan eller samtidigt som LW höll på med SD.
Mer intressant är just att dom hittat tillbaka under vintern, fram till Läckö eventet, då LW verkar varit med BeholderX. Ett par vittnen hör och ser ML vara irriterad på LW över BeholderX, som dom uppfattar det. Det var ML och LW som åkte ned redan innan eventet och bodde ihop (Självklart kan dom göra det som vänner, och gjorde säkert det, men jag tror att ML ville mer, mycket mer, och hoppades på mer).

Strax efter åker ML till USA och sedan dagen efter han återvänder från USA dör LW.

Har du en färdig tabell över alla eventuella ”ingredienser” i denna soppa? Den hade tacksamt tagits emot Jo, jag tycker nog att ML kan räknas till Flashback-skaran av möjliga GM.
Citera
2018-07-28, 22:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Har du en färdig tabell över alla eventuella ”ingredienser” i denna soppa? Den hade tacksamt tagits emot Jo, jag tycker nog att ML kan räknas till Flashback-skaran av möjliga GM.

Även jag har gjort en ”tankekarta” över förkortningar på de medverkande, och deras inbördes relationer.

Det var för all del nån vecka sen, så den är inte komplett trots att den var ganska omfattande...
Citera
2018-07-28, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om du läser mitt inlägg om ringen igen så skrev jag att "anledning kan vara" att hon är SSK eftersom ringen saknades även när deras äktenskap var bra.
Jag har inte påstått att det verkligen är den anledningen, Men eftersom jag känner till reglerna på sjukhus o.s.v. så gjorde jag den kopplingen.
Jag känner också en del som jobbar inom vården och sedan glömmer ta på sig ringen på fritiden direkt när de kommer hem.

Pratar vi om reglerna inom sjukvården i Sverige nu eller du pratar om reglerna i USA?
Eftersom du själv talat om du är från USA så vet jag att Sverige och USA inte har likadana regler.
Men reglerna i USA kan du jo bättre än mig.
Citera
2018-07-28, 22:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ok, tack för att du redde ut det!

Det du skriver om att HD haft det bra med SD: var det även under den tid då HD visste att maken SD "besökte" LW?
Alltså, fanns det i deras relation ett sånt tillåtande slash accepterande av otrohet mellan SD och LW?
Ber om ursäkt om du eller nån annan redan svarat på en sån fråga.

Jag vet tyvärr inte om de hade ett öppet förhållande även om det har nämnts att även HD har pojkvän. Det kanske hon skaffade sig efter skilsmässoansökan eller så är det trådsanning bara. Om så var fallet är det ju inte omöjligt att de hade ett öppet förhållande.
Citera
2018-07-28, 22:46
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
...HD krävde att SD inte skulle kontakta LW på något vis överhuvudtaget...
Denna uppgift motsäger det öppna förhållandet.
Citera
2018-07-28, 22:47
Medlem
Fråga till Moralensväktare. Kan du delge dödsorsak? Är tillhygge inblandat?
Citera
2018-07-28, 22:47
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Fast tror du inte "flugit ganska kort och landat på sin egen tumme" kan vara en humoristisk beskrivning av skidolyckan?

Jo, nu när du säger det så
Citera
2018-07-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

1. Tror du inte MV skulle veta om det funnits ett vittne som sett SD ute vid aktuell plats och tidpunkt?

MV skriver, enligt mig, inte vad du återger. Han skriver

"Jag vet inte om det verkligen finns ett vittne till som sett SD ute den aktuella kvällen /natten."

dvs UTÖVER den han tidigare uppgett.

Eller?
Citera
2018-07-28, 22:55
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Glöm inte att rita MrWinter som dök upp helt hastigt i någon bildsekvens, och lika hastigt försvann. 😉

Från det ena till det andra: jag är inte någon expert på olika nick men det förbryllar mej att alla i denna tråd verkar vara överens om en sak, och det är att Moralensväktare alltid är att lita på och att hens uppgifter alltid stämmer.

Det beror säkert på tidigare historik, men det är inget jag känner till. Kul ändå att det finns något som förenar!

MrWinter, den ”snögubben” hade jag alldeles glömt bort! Ja visst är det fantastiskt att alla postare (vad det verkar) finner trygghet och hopp (?) i Moralensväktares inlägg. Alla eventuella ”stridsyxor” läggs till vila när hen uttalar sig
Citera
2018-07-28, 22:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
MV skriver, enligt mig, inte vad du återger. Han skriver

"Jag vet inte om det verkligen finns ett vittne till som sett SD ute den aktuella kvällen /natten."

dvs UTÖVER den han tidigare uppgett.

Eller?

Frågan till MV var om det fanns fler än röstvittnet därav att hen säger att hen inte vet om det finns ett vittne till.
Citera
2018-07-28, 22:59
Medlem
Citat:
MrWinter, den ”snögubben” hade jag alldeles glömt bort! Ja visst är det fantastiskt att alla postare (vad det verkar) finner trygghet och hopp (?) i Moralensväktares inlägg. Alla eventuella ”stridsyxor” läggs till vila när hen uttalar sig

Kanske för att Moralensväktare är den ens vettiga skribenten i tråden? Mycket okunskap generellt. Man orkar inte ens läsa allt skit som skrivs. En av de sämre trådarna på Flashback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in