2018-07-29, 01:41
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, vem kan det vara som funderat ut denna "ritual", att sjöbegrava en liten gnagare i närheten av där japanskans huvud sen hittas? Känns väldigt petermadsiskt.
Ser att ni diskuterat om de kan ha misstagit sig och trott att det var en hamster i påsen men att det kanske var ett marsvin? Jag kan säga att folk i allmänhet kallar "marsvin" för "hamster", trots att det är stor skillnad på djuren. En av mina döttrar har flera marsvin, har säkert haft typ 30 stycken genom åren men de flesta bekanta kallar dem "hamstrar", vet ej vad problemet är? Stor skillnad i storlek, ändå kallas "allt" för hamstrar. Så, ett litet marsvin eller en marsvinsunge kan ha "blivit" hamster om ingen djurkunnig person var inblandad.
Här ser man skillnaden i storlek: https://minfil.com/86Pb7ef1bd/Liten_Hamster__stort_Marsvin.jpg
Här citerade jag mig själv när vi hade lite diskussioner om det här tidigare.

Det där kan jag bekrefta. Jag fick nämligen ett marsvin av en gammal tant engång i tiden(det var inte i går inte) Det gick strålande helt till faenskapet bet av en el- kabel och dog.(marsvinet altså) Jag trodde hela tiden att jag ägde en hamster.
Senast redigerad av kugutt 2018-07-29 kl. 01:43.
Citera
2018-07-29, 01:42
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag tror att det kan förväxlas av okunnighet och speciellt under sådana omständigheter, det kanske inte alls var i gott skick då det legat i saltvatten. Jag skulle vilja se en liten marsvinsbäbis bredvid en vuxen hamster - kan man få beställa en sådan bild?

Ja, sjöbegravning låter petermadsiskt.
Marsvinsungar föds fullt utveckade, med öppna ögon, päls och tänder, så en liten marsvinsunge skulle nog kunna förväxlas med hamster av någon som inte är så insatt. Båda får lätt plats i ens handflata.
Har bilder på både marsvinsbäbisar och hamstrar i datorn. Vårt hem är som ett zoo
Citera
2018-07-29, 01:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det där kan jag bekrefta. Jag fick nämligen ett marsvin av en gammal tant engång i tiden(det var inte i går inte) Det gick strålande helt till faenskapet bet av en el- kabel och dog. Jag trodde hela tiden att jag ägde en hamster.
Hahahaha - Dr Dolittle.
ECT på "hamstrar" är inte att rekommendera. De kommer inte bete sig som ett marsvin.

Har PM haft nåt husdjur innan katterna (jag tror det var två från början, undrar vart den tog vägen)?
Om han nu vore så kattkär så sker det väl inte tvärt i 40 års åldern.
Senast redigerad av develi 2018-07-29 kl. 01:55.
Citera
2018-07-29, 01:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Marsvinsungar föds fullt utveckade, med öppna ögon, päls och tänder, så en liten marsvinsunge skulle nog kunna förväxlas med hamster av någon som inte är så insatt. Båda får lätt plats i ens handflata.
Har bilder på både marsvinsbäbisar och hamstrar i datorn. Vårt hem är som ett zoo
Se där ja! .
Kolla på filmen jag erhöll idag. Superbra som varmt rekommenderas av vår norske vän. Han har lika bra koll på hamstrar som porrfilm.
Citera
2018-07-29, 01:55
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Hahahaha - Dr Dolittle.
ECT på "hamstrar" är inte att rekommendera. De kommer inte bete sig som ett marsvin.

Har PM haft nåt husdjur innan katterna (jag tror det var tre från början, undrar vart de tog vägen)?
Om han nu vore så kattkär så sker det väl inte tvärt i 40 års åldern.

Asså, så som jag ser det är Madsen ingen djurvän. Det han måste ha haft av djur i barndommen har antagligen följt med nån raket upp i luften.
Tror katterna kom med Sirid.
Citera
2018-07-29, 02:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Asså, så som jag ser det är Madsen ingen djurvän. Det han måste ha haft av djur i barndommen har antagligen följt med nån raket upp i luften.
Så är det nog, och han hakar på. Yvette hette en katt minns jag nu.
Han lovade på bloggen att Fessor inte skulle skickas upp i rymden så det kanske inte var fritt taget i luften..usch.
Citera
2018-07-29, 02:06
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Så är det nog, och han hakar på. Yvette hette en katt minns jag nu.
Han lovade på bloggen att Fessor inte skulle skickas upp i rymden så det kanske inte var fritt taget i luften..usch.

En annan het vel Kommandör? Jo, men du förstår, han hadde åtminstone tänkt tanken.
Citera
2018-07-29, 02:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Peter är en van "härmare" och gillar symbolik. I Kims fall är det tydligt att hans eviga tittande på tortyrmord fungerat både som upphetsning och gjort påtagliga intryck.

Receptiv typ den där Peter.
Ja, han är mycket fixerad vid symbolik, han är urtypen att driva gäck eller ägna sig åt underfundiga gåtor och prata dubbelt.
Citera
2018-07-29, 02:10
Medlem
develis avatar
Citat:
En annan het vel Kommandör? Jo, men du förstår, han hadde åtminstone tänkt tanken.
Ja, exakt. Han talar med kluven tunga.
jag ska titta på det om katten igen, Kommandoran.
Citera
2018-07-29, 02:18
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Se där ja! .
Kolla på filmen jag erhöll idag. Superbra som varmt rekommenderas av vår norske vän. Han har lika bra koll på hamstrar som porrfilm.

Du altså... La du märke till att dom tackade Zentropa i rulltexten på slutet där? Det är ju Lars von Triers bolag, han var med i Madsens nu mera ökenda helvetesbeskrivning.
Citera
2018-07-29, 02:23
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Såklart är han ingen djurvän. Allt som har ett hjärta i kroppen betyder något för honom bara om det är något han kan utnyttja för egen vinnings skull - som ett "gulligull-kamouflage", någon/något han kan ÄGA eller för att få utlopp för sina sadistiska lustar.
Hans "känslor" ligger åt metallic-hållet.
Typ, han kan bli kåt på en båt.
(dagens rim )
Citera
2018-07-29, 02:31
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Såklart är han ingen djurvän. Allt som har ett hjärta i kroppen betyder något för honom bara om det är något han kan utnyttja för egen vinnings skull - som ett "gulligull-kamouflage", någon/något han kan ÄGA eller för att få utlopp för sina sadistiska lustar.
Hans "känslor" ligger åt metallic-hållet.
Typ, han kan bli kåt på en båt.
(dagens rim )

Ja, det är faktiskt rett olustigt(heter det så?) att tänka på Madsen i hop med ett litet djur.
Btw Lyssna inte på Topdogs film anbefalning, läs recensionen, det räcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in