2018-07-28, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winstonecool
Hon kommer vara den första som propagerar för hijab när den dagen kommer.

Samma sak att du skulle propagera för svensk invandring till Iran, det ökar din makt. När sedan nya klädkoder införs blir du jublande glad.

Men vill hon att ”nyanlända” ska bo i Billdal?
Citera
2018-07-28, 20:07
Medlem
KlasseArbogas avatar
Ett enastående bra initiativ, Mina kommer att bli ihågkommen som en hjälte för hennes insatser i samhället. Det finns många, både i högern och vänstern, som inte gör något överhuvudtaget utan bara gnäller, Mina kämpar för en förändring
Citera
2018-07-28, 20:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Så de här idioterna kommer stå utanför valstugor? När något verkligen är ett hot mot demokrati så har vi ett här! Det är en grundläggande regel vi har har runt valstugor ska det inte vara propaganda det ska vara folk som kanske står där med en KD skylt men det ska vara slut med valpropaganda på valdagen! men detta ska dessa idioter alltså ändra på?
Citera
2018-07-28, 20:09
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Ett enastående bra initiativ, Mina kommer att bli ihågkommen som en hjälte för hennes insatser i samhället. Det finns många, både i högern och vänstern, som inte gör något överhuvudtaget utan bara gnäller, Mina kämpar för en förändring

Det är i hennes fall ingen fjäder i hatten. Att förvandla Sverige till Afghanistan är inget vidare.
Citera
2018-07-28, 20:18
Medlem
TrickieDickies avatar
Ha.."röstamermänskligt" vill förvandla Sverige till ett muslimskt land med allt vad det innebär...djävla idioter!

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker". - Albert Einstein.
Citera
2018-07-28, 20:19
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så de här idioterna kommer stå utanför valstugor? När något verkligen är ett hot mot demokrati så har vi ett här! Det är en grundläggande regel vi har har runt valstugor ska det inte vara propaganda det ska vara folk som kanske står där med en KD skylt men det ska vara slut med valpropaganda på valdagen! men detta ska dessa idioter alltså ändra på?

Vallagen kap. 8, § 3 stipulerar:

Citat:
På ett röstmottagningsställe eller i ett utrymme intill detta får det inte förekomma propaganda eller annat som syftar till att påverka eller hindra väljarna i deras val.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/vallag-2005837_sfs-2005-837

Frågan är, hur "annat som syftar till att påverka eller hindra väljarna i deras val" kommer att tolkas?
Citera
2018-07-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Ha.."röstamermänskligt" vill förvandla Sverige till ett muslimskt land med allt vad det innebär...djävla idioter!

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker". - Albert Einstein.

Nja, det verkar inte handla om något generellt vurmande för muslimer utan specifikt just hazarer (som ju ofta är bögar, kristna konvertiter och allt vad de påstår).

Iran har många hazarer som de inte vill ha. Iraniern Mina Dennert drar igång rörelser för att Sverige ska ta emot hazarer. Det är som när judar i Väst propagerar för att Väst ska ta emot de afrikaner Israel vill bli av med.
Citera
2018-07-28, 20:27
Medlem
mendokses avatar
Dessa människor är ju helt tappade, vadå mer mänskligt? Mänskligast vore det med noll asylinvandring så att vi kan lägga de pengarna på viktigare saker.

Jag hade inte tänkt rösta men på grund av saker som detta blir det en röst på SD istället.
Citera
2018-07-28, 20:28
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vallagen kap. 8, § 3 stipulerar:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/vallag-2005837_sfs-2005-837

Frågan är, hur "annat som syftar till att påverka eller hindra väljarna i deras val" kommer att tolkas?

Undrar annars hur man definierar
Citat:
ett utrymme intill
Räcker det med att flytta 20 meter?
Senast redigerad av Expohunter 2018-07-28 kl. 20:40.
Citera
2018-07-28, 20:35
Medlem
Europes avatar
Regimens lakejer ska alltså stå vid vallokalerna för att se till att medborgarna röstar "rätt"? Vad kan gå fel med det?

Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Tycker det är bra. Folk ska kunna stå för vad de röstar på. Vågar man inte stå för att man är rasist och röstar på SD så ska man helt enkelt inte rösta.

Ingen bryr sig om en regimslickare som du anser att de som stöder oppositionen - och som i åratal har blivit utsatta för förföljelser och repressalier om det har gjort det öppet - ska vara öppna inför regimens lakejer om att de stöder oppositionen. Det är rätt givet att en antidemokrat som du tycker det, utan att du behöver nämna det.
Citera
2018-07-28, 20:41
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Undrar annars hur man definierar ? Räcker det med att flytta 20 meter?

Uppsala kommun har stipulerat 15 meter.

"Affischering och annat politiskt kampanjmaterial

Ett parti får inte sätta upp valaffischer i anslutning till ett röstmottagningsställe. Affischer eller annat kampanjmaterial som sitter inom ett avstånd av ca 15 meter från lokalens entré har röstmottagare rätt att plocka ner."

https://www.uppsala.se/contentassets/5f2ef676b13040e5aa4493bd643ef52e/arende-6-forhallningsregler-propaganda-vallokaler.pdf

Vet inte, om det är praxis eller om varje kommun själv väljer hur stort utrymme, som skall vara fritt från affischering och annat politiskt kampanjmaterial.
Citera
2018-07-28, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kustartilleriet
Nja, det verkar inte handla om något generellt vurmande för muslimer utan specifikt just hazarer (som ju ofta är bögar, kristna konvertiter och allt vad de påstår).

Iran har många hazarer som de inte vill ha. Iraniern Mina Dennert drar igång rörelser för att Sverige ska ta emot hazarer. Det är som när judar i Väst propagerar för att Väst ska ta emot de afrikaner Israel vill bli av med.

Afghanerna - hazarerna (?) - är överrepresenterade i sexbrott, gruppvåldtäkter.

Är det bögeriet eller kristendomsomvändningen som får dem att våldta i grupp?

Tror inte Dennert är aktiv medlem i VISU, och upplåter knappast sommarhuset eller gästrummet till ensamkommande. Men många i VISU och Röstamermänskligt är säkert medlemmar även i jagärhär-sekten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in