2018-07-28, 15:41
Medlem
Vintergrisens avatar
Dels undrar jag om man inte är lite sent ute om man nu har som ambition att påverka valet i någon större bemärkelse och dels undrar jag om det här inte egentligen handlar om ytterligare ett skäl att få synas lite och kanske mjölka mer bidrag.
Citera
2018-07-28, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Nä jag förtidsröstade inte 2014. Kan mycket väl vara så att jag var med om det sabotaget för hade jag fått hem partiets valsedlar hade jag kört på det än att plocka sedlarna där och vänta på kö för ett ledigt bås.

Jag förmodar att det blir sabotage i år också faktiskt.

För att förhindra att posten saboterar, så bör verkligen inte (exempelvis SD) ha en stor fet SD-logga på kuvertet med massa blågult och vad det brukar vara på. Nu är jag inte en SD-väljare, men det är inte i mitt intresse att det ska gå dåligt för SD i valet. Tror och hoppas att de blir störst.
Citera
2018-07-28, 15:59
Medlem
Sqrbankens avatar
Dessa onda aktivister har förgiftat allt i samhället, tyvärr. Medialt, kulturellt, politiskt, juridiskt. Allt. Tror de kommer lyckas att lura några men förmodligen inte tillräckligt för att ändra på några marginaler sett till valresultatet. Folk i gemen är så jävla trötta på skiten.

Kommer de fram till mig så kommer jag att fråga om en medmänsklig röst innebär fler tilldömda belöningar för somalier som gruppvåldtar barn till den grad att underlivet trasas sönder följt av en förmodad livstid med traumaproblematik. Domen som reducerades till en 4 månaders spavistelse säger till folk med samma moral att det är helt OK att göra som man gjorde. Ingen skada skett! Man spyr för fan rätt ut.

Som skrivet, folk som Mina Dennert är ren och skär ondska. Ren och skär ondska.
Citera
2018-07-28, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Den här Mina Dennert verkar vara en linslus och exhibitionist av pascalidouska dimensioner. Hon verkar ha startat en mängd upprop och grupper i samma stil vars egentliga syfte är att ge henne själv uppmärksamhet.

Ja, hon har gjort ett hysteriskt inlägg på sin Facebook-sida där hon påstår att hon ”har blivit jagad och hotad och avklippt håret och förnedrad och misshandlad och varit rädd varje dag - i 30 år!”.

Hon - som bor bekvämt i radhus i vita välbeställda Billdal och med flådigt sommarhus vid havet alldeles i närheten - lever alltså inte ett synnerligen priviligierat liv, utan har det värre än hedersutsatta och våldtagna i orten! Rätt osmakligt.

Angående kampanjen, tragikomiskt att se att Rädda Barnen stöder denna ”opolitiska” kampanj.
Citera
2018-07-28, 16:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Dels undrar jag om man inte är lite sent ute om man nu har som ambition att påverka valet i någon större bemärkelse och dels undrar jag om det här inte egentligen handlar om ytterligare ett skäl att få synas lite och kanske mjölka mer bidrag.
Huvudsyftet är säkerligen att störa & psyka osäkra väljare på själva valdagen.
Citera
2018-07-28, 16:07
Medlem
bombaccis avatar
Tycker det är bra. Folk ska kunna stå för vad de röstar på. Vågar man inte stå för att man är rasist och röstar på SD så ska man helt enkelt inte rösta.

Tror inte det här kommer få någon större effekt tyvärr, annat än att fega Sverigedemokrater kommer gråta ut i massmedia och köra med offerkoftan på som vanligt.

Det är oftast rasister som vill stoppa de ensamkommande så inte så konstigt att de som är anti-rasister kommer därifrån. Ingen människa (eller djur) är illegal.

Tycker att ens röster ska vara registrerade så att jag kan kolla upp vad "kalle petterson" röstade på 2010. Så om han påstår sig stå för medmänsklighet men sen röstat på M eller SD så ska jag få veta det så jag kan försöka undvika att anlita de företag som anställer han eller förbjuda han att gå på mina pjäser osv. Det är en fråga om trygghet från att slippa rasism eller att ens anhöriga ska utsättas för rasism.
Citera
Medlem
Gabriel2017s avatar
Det finns ju en risk att en grupp av ”Elin-aktivister” kommer försöka sabotera valet. Och myndigheterna ingriper inte? Organiserad sabotage emot de som röstar ”fel”?
Citera
Medlem
Rufoss avatar
Spelar ingen roll om dessa vidriga kräk står och glor vid vallokalerna. Jag kommer att plocka Sverigedemokraternas eller AFS valsedel hur som helst, och om de stirrar på mig så kommer jag att stirra tillbaka med ett hånflin.

Dessa äckliga jävlar borde inte kunna skrämma en fluga.
Citera
2018-07-28, 16:10
Medlem
DaChiefs avatar
Fascistfasoner, målet är att folk ska ”rösta rätt” genom att kränka deras integritet genom fysisk övervakning/förföljelse.

Den här människan är en säkerhetsrisk för Sverige.
Citera
2018-07-28, 16:12
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Huvudsyftet är säkerligen att störa & psyka osäkra väljare på själva valdagen.

Åtminstone ett av deras syften är det säkert, vilket i min egen mening är skit samma så länge de håller sig utanför vallokalerna. Jag kommer då inte att rösta annorlunda oavsett om det står asylhaverister eller folk från NMR utanför vallokalerna när det är dags.

Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Tycker det är bra. Folk ska kunna stå för vad de röstar på. Vågar man inte stå för att man är rasist och röstar på SD så ska man helt enkelt inte rösta.

Tror inte det här kommer få någon större effekt tyvärr, annat än att fega Sverigedemokrater kommer gråta ut i massmedia och köra med offerkoftan på som vanligt.

Det är oftast rasister som vill stoppa de ensamkommande så inte så konstigt att de som är anti-rasister kommer därifrån. Ingen människa (eller djur) är illegal.

Tycker att ens röster ska vara registrerade så att jag kan kolla upp vad "kalle petterson" röstade på 2010. Så om han påstår sig stå för medmänsklighet men sen röstat på M eller SD så ska jag få veta det så jag kan försöka undvika att anlita de företag som anställer han eller förbjuda han att gå på mina pjäser osv. Det är en fråga om trygghet från att slippa rasism eller att ens anhöriga ska utsättas för rasism.

Så kan man också tycka men för att inte framstå som en ren hycklare ser vi andra då gärna att du börjar med att kabla ut dina personuppgifter här på Flashback till att börja med, för du står väl för vad du tycker?
Citera
2018-07-28, 16:14
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:

Vore bra om det fanns ett sånt register så du aldrig kan få ett jobb inom kommun, landsting eller stat.
Det är folk som du som horar ut Sverige så att det blivit en soptipp.
Citera
2018-07-28, 16:16
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Tycker att ens röster ska vara registrerade så att jag kan kolla upp vad "kalle petterson" röstade på 2010.
Är det inte enklare om "kalle petterson" tvingas bära en symbol, till exempel en liten stjärna, så att du och dina fascistkompisar kan se att han inte har något människovärde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in