2018-07-28, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det blir lite oklart om mobilen. Mobilen är fortfarande på analys och därmed inte avfärdad från utredningen.

När det gäller SD som polisens hetaste spår så finns det mera besvärande uppgifter som talar emot att han är så oskyldig som han vill påstå.
Han var den sista som hade kontakt med LW och det brukar sällan vara en lyckad kombination om man vill slippa skaka galler i en mordutredning. SD har vid förhören förnekat inblandning i mordet och lämnat uppgifter om hans sysselsättning tiden före morden och försvinnandet av LW. Det är uppgifter som självklart polisen kontrollerar för att se om det stämmer. Då förhören har varit många och långa så är det oerhört svårt att hålla fast vid en röd tråd som inte ska avika mellan dom olika förhören.
Stämmer det där? När skulle detta vara då? 22:49 har vi sett en blid på en chatt, 23:09 är det en det sista hon skickade ett Norgegruppen enligt dessa.
Skulle SD ha en dokumenterad digital kontakt efter detta?
Citera
2018-07-28, 09:37
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vi får nog anta att UW har varit inne i huset innan polis va på plats.

Det kan vi unna oss att anta, tycker jag.
Citera
2018-07-28, 09:38
Medlem
Citat:
Jag har bara hört att dörren var upplåst. Inte att den stod på vid gavel.
Dörren stör mig.
Vet du om polisen bytt lås? För enligt flera uppgifter hade hon ett ellås.

Du skrev att två barn sov hos henne och att dom reagerade på dörren. Om dörren bara var olåst, skulle
man reagera på det initialt?

Det är ju inte så att dom vaknar och mamma är försvunnen. Dom kollar toa, hennes säng igen, ropar, kollar baksida och framsida. Sedan när oron och massa samtal till hennes mobil börjar krypa. Ska man då minnas om dörren bara var olåst?

Om dom vaknar och dörren står på vid gavel, det skulle man minnas däremot.
Din/er syn på det?
Citera
2018-07-28, 09:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det blir lite oklart om mobilen. Mobilen är fortfarande på analys och därmed inte avfärdad från utredningen.

När det gäller SD som polisens hetaste spår så finns det mera besvärande uppgifter som talar emot att han är så oskyldig som han vill påstå.
Han var den sista som hade kontakt med LW och det brukar sällan vara en lyckad kombination om man vill slippa skaka galler i en mordutredning. SD har vid förhören förnekat inblandning i mordet och lämnat uppgifter om hans sysselsättning tiden före morden och försvinnandet av LW. Det är uppgifter som självklart polisen kontrollerar för att se om det stämmer. Då förhören har varit många och långa så är det oerhört svårt att hålla fast vid en röd tråd som inte ska avika mellan dom olika förhören.

Först vill jag passa på att tacka dig eftersom du styr upp tråden med trovärdiga uppgifter i bjärt kontrast till den desinformation en samling postare som drabbats av skvaller och inbillningssjuka vilket reducerat den viktiga tråden till
mestadels trams och som är till stort förfång för oss som är engagerade i dom få verkliga förhållanden som framkommit.

Bla, har envetet spridits uppgifter om att ett jag citerar: "vittne sett SD i det aktuella området den aktuella tiden"
som sammanfaller med dina uppgifter om "röstvittnet" i tid. Det vore värdefullt om du kan bekräfta eller dementera det?

Min misstanke är att det är ditt röstvittne som förvandlats till ett synvittne ty annars vore väl uppgifter om ett synvittne "sett SD ute den aktuella tidpunkten" av väl avgörande betydelse för utredningen?

Vidare finns med hänsyn till Etthuspalandets tidsangivelser följaktligen uppgifter om att SD haft digital kontakt med LW efter 22:49 tisdag kväll?

2018-06-21, 15:59:
Citat:
Ursprungligen postat av Etthuspalandet
Har följt tråden ganska bra och kände henne ytligt. Jag hade en kontakt med henne på messinger under kvällen då hon försvann, sista som hon skrev var 22:47. Är säker på att de var hon som skrev men såg meddelandet först dagen efter.
2018-06-21, 17:31:
Citat:
Vet tyvärr inte om hon haft andra sätt men vi hade kontakten där. Vi skrev ett par konversationer, den sista öppnade jag dagen efter och mitt sista svar tillbaka är därefter oöppnat. Det var inget i hennes meddelanden som kunde tyda på att något tyngde henne. Snarare tvärt om.

2018-06-21, 18:49:
Citat:
Du får ta min information som du vill. Jag har haft som anledning till att inte kommentera tidigare ifall polisen vill höra efter mer information. Då jag samtalade med polisen fick jag uppge mina personuppgifter inkl. personnummer. Sedan hade jag tänkt att skriva för ett par dagar sedan men tyvärr så tillåter inte flashback för att registrera sig direkt utan måste vänta ett par dagar. Begär inte att min information ska tas på allvar här men har tillräckliga bevis på min Messenger ifall de underlättar för de som får betalt för att utreda saker. Jag är kanske inte den sista som fått något från henne men är åtminstone en för mig säker tidpunkt.
2018-06-21, 18:57 :
Citat:
http://www.bilddump.se/bilder/20180621185124-81.233.101.151.jpg

Korrekt tid är 22:49, inte 22:47 som jag råka skriva tidigare
Tyvärr går inte att öppna bilddumpen på konversationen. Men minns det var för tråden obetydligt nojs om någon vacker plats.

Ps: såg nu att EGT postat uppgifter om en ännu senare kontakt 23:09 och som innehöll samma fråga.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-28 kl. 09:57.
Citera
2018-07-28, 10:01
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Ursäkta nedan sena svar, men fick lov att prioritera annat än Fb ett tag.

Möjligt att en stark man eller kvinna klarar transportuppgiften ensam, men av en outgrundlig anledning tror jag att mordet skett av någon som inte haft kylan att klara efterarbetet ensam. Jag kan mycket väl ha fel, men finns det medhjälpare så innebär det att de lever farligt i och med att ingen vet vad som planeras vidare i mördarens huvud. Hur länge kommer de orka vara tysta om saken?

Jag tror också att GM har haft medhjälpare. Detta bl.a för att klara av ”efterarbetet”, som du säger. GM och hens medhjälpare kan (enligt mina spekulationer) möjligtvis även utgöra varandras alibi. FP tror jag inte är MP. Jag har tidigare (med risk för att verka alldeles från vettet) skrivit att MP kanske inte ens är funnen ännu. Eller att MP inte misstänkts som sådan och därför inte undersökts. Jag hoppas innerligt att GM och ev. medhjälpare ska börja ”läcka” så smått inom en snar framtid men tvivlar samtidigt starkt på att så kommer att ske, tyvärr.
Citera
2018-07-28, 10:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Tidigare i tråden fanns en teori om att mordet hade kopplingar till dubbelmordet i Linköping. I den vevan var det några skribenter som nystade i tidigare bostadsorter och arbeten. Det är där det kommer fram attLW arbetade som präst vid flygvapnet i Linköping samtidigt som SD uppehöll sig där. HD är sjuksköterska. Om man tror att MUST är hemliga så är det ingenting mot KSI. Kontoret för särskild insamling av information. De har hemlig budget, hemlig ort, hemlig personal och byter dessutom namn ofta. Från IB via SSI och så vidare. På MUST's hemsida kan man också läsa att KSI har befogenheter att bryta mot lagen om nödvändigt. Det vanliga regelverket gäller inte. Dessutom finns varje dokument endast i ett exemplar under fullständig sekretess. Endast Försvarsministern är informerad. MUST-chefen sade i en intervju: "Om KSI vet jag endast att de finns, inget mer". Det är alltså inte konstigt att vi enkla Flashbackare aldrig har hört talas om detta och direkt tror att Tjackarismyg hittar på

Detta blev väl aldrig klarlagt?
OM det var klarlagt hade det varit mumma - så vitt jag minns var det enbart spekulation.

Nån som minns bättre/annorlunda?
Citera
2018-07-28, 10:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Detta blev väl aldrig klarlagt?
OM det var klarlagt hade det varit mumma - så vitt jag minns var det enbart spekulation.

Nån som minns bättre/annorlunda?
Såvitt jag vet kom den skribent som nystade i det fram till att LW, SD och HD bara varit skrivna på de uppenbara orterna och ingen av dem hade nånsin varit skriven i LKPG (om jag nu minns det rätt).
Detta bryr sig naturligtvis inte konspirationsteoretikern om utan väver bara nya sagor.

Den enda koppling till Malmen jag kan minnas är den cachare (som förefaller vara pensionerad flygförare från försvaret) som arrangerade ett event där.
Citera
2018-07-28, 10:56
Medlem
Sockerhalss avatar
Mata inte trollet!
Varför gör ni det? Ni seriösa postare gör det INTE,har jag noterat. Varför låta tjackarismyg spamma sönder hela tråden med dravel?
Ni som bemöter hens inlägg har ingen respekt för allvaret tydligen. Hen skriver spaltmeter av sin livliga fantasi. Mycket beklagligt att det finns såna människor. De älskar fb där de får utlopp för sin mytomani.
De finner en enorm njutning i att bli trodda.
Citera
2018-07-28, 11:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Förstår inte heller din tolkning här riktigt. Vad skrev Moralensväktare i morse som bekräftar att det finns konkreta omständigheter som talar emot SD som GM?
Läs gärna vad jag skriver i stället för att göra egna tolkningar. Jag har aldrig påstått att det finns konkreta omständigheter som talar emot SD som GM. Vad jag däremot har velat peka på är att det finns konkreta omständigheter som går på tvärs med den bild polisen har velat måla upp av fallet. Det handlar dels om bilden av SD som GM, men i synnerhet den bild man har velat måla upp av händelseförloppet.

Jag tror att det kan ha varit här tingsrätten slog bakut, eftersom Åsa Hiding knappast kunde presentera en logiskt sammanhängande gärningsbeskrivning med SD som GM. Hon må väl ha haft hur "jättemycket" bevis och vittnen som helst, men historien går helt enkelt inte ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Hen skrev väl det motsatta, upprepade gånger.
Nja, ingen har väl hittills kunnat visa på några konkreta omständigheter som talar för att SD skulle vara GM. Ser heller inget sådant i de inlägg av MV som du citerar.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-28 kl. 11:39.
Citera
2018-07-28, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Mata inte trollet!
Varför gör ni det? Ni seriösa postare gör det INTE,har jag noterat. Varför låta tjackarismyg spamma sönder hela tråden med dravel?
Ni som bemöter hens inlägg har ingen respekt för allvaret tydligen. Hen skriver spaltmeter av sin livliga fantasi. Mycket beklagligt att det finns såna människor. De älskar fb där de får utlopp för sin mytomani.
De finner en enorm njutning i att bli trodda.
Oj, vad du tar i! Tjackarismyg har.....om inte fakta så i alla fall humor. Du ska inte bestämma vem som ska skriva vad i tråden. Hade du hetat SJ så hade jag sagt: snyt dig!
För att eventuellt tillföra nåt i tråden så vill jag säga följande: Brottsplatsen är med 99,9% säkerhet densamma som fyndplatsen. Om mördaren under fullt pådrag efter LW:s försvinnande hade kommit till fyndplatsen med kroppen efter en viss tid, så är han en som kan gå i snö utan att det blir fotavtryck från honom. Jag skulle ha åkt till Norge istället....
Citera
2018-07-28, 11:25
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Oj, vad du tar i! Tjackarismyg har.....om inte fakta så i alla fall humor. Du ska inte bestämma vem som ska skriva vad i tråden. Hade du hetat SJ så hade jag sagt: snyt dig!
För att eventuellt tillföra nåt i tråden så vill jag säga följande: Brottsplatsen är med 99,9% säkerhet densamma som fyndplatsen. Om mördaren under fullt pådrag efter LW:s försvinnande hade kommit till fyndplatsen med kroppen efter en viss tid, så är han en som kan gå i snö utan att det blir fotavtryck från honom. Jag skulle ha åkt till Norge istället....

Jag håller med.
”fullt pådrag”
Detta talar verkligen emot annan BP än FP.
Citera
2018-07-28, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Jag tänkte genast på raderna "det finns dom som säger att hon behöver vård" och "hur fattigt allt skulle bli om hon försvann".

Minns att det stod nåt i stil med "Jag tror på min fru /.../, Lundell och mig själv på SDs facebook och när jag pratade med en Lundellfrälst om mordet på Lena slog det honom att SD kanske hade något med Backstage att göra. En artikel från 2005 när Lundell hotade stämma Backstage pga ett missförstånd. 😀

https://www.expressen.se/noje/lundell-polisanmaler-sina-fans/

Mannen i artikeln hade en vapendragare som hette Stefan iaf. Med tanke på diskussionen om vad SD gjort tidigare. Är man dessutom som de i Backstage (om det nu är den Stefan) så engagerad betyder ULs texter mycket tror jag.

Det är som en cach!!! Lista ut mysteriet med små ledtrådar här o där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in