Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Det blir lite oklart om mobilen. Mobilen är fortfarande på analys och därmed inte avfärdad från utredningen.
När det gäller SD som polisens hetaste spår så finns det mera besvärande uppgifter som talar emot att han är så oskyldig som han vill påstå.
Han var den sista som hade kontakt med LW och det brukar sällan vara en lyckad kombination om man vill slippa skaka galler i en mordutredning. SD har vid förhören förnekat inblandning i mordet och lämnat uppgifter om hans sysselsättning tiden före morden och försvinnandet av LW. Det är uppgifter som självklart polisen kontrollerar för att se om det stämmer. Då förhören har varit många och långa så är det oerhört svårt att hålla fast vid en röd tråd som inte ska avika mellan dom olika förhören.
Först vill jag passa på att tacka dig eftersom du styr upp tråden med trovärdiga uppgifter i bjärt kontrast till den desinformation en samling postare som drabbats av skvaller och inbillningssjuka vilket reducerat den viktiga tråden till
mestadels trams och som är till stort förfång för oss som är engagerade i dom få verkliga förhållanden som framkommit.
Bla, har envetet spridits uppgifter om att ett jag citerar: "
vittne sett SD i det aktuella området den aktuella tiden"
som sammanfaller med dina uppgifter om "röstvittnet" i tid. Det vore värdefullt om du kan bekräfta eller dementera det?
Min misstanke är att det är ditt röstvittne som förvandlats till ett synvittne ty annars vore väl uppgifter om ett synvittne "
sett SD ute den aktuella tidpunkten" av väl avgörande betydelse för utredningen?
Vidare finns med hänsyn till Etthuspalandets tidsangivelser följaktligen uppgifter om att SD haft digital kontakt med LW efter 22:49 tisdag kväll?
2018-06-21, 15:59:
Citat:
Ursprungligen postat av
Etthuspalandet
Har följt tråden ganska bra och kände henne ytligt. Jag hade en kontakt med henne på messinger under kvällen då hon försvann, sista som hon skrev var 22:47. Är säker på att de var hon som skrev men såg meddelandet först dagen efter.
2018-06-21, 17:31:
Citat:
Ursprungligen postat av
Etthuspalandet
Vet tyvärr inte om hon haft andra sätt men vi hade kontakten där. Vi skrev ett par konversationer, den sista öppnade jag dagen efter och mitt sista svar tillbaka är därefter oöppnat. Det var inget i hennes meddelanden som kunde tyda på att något tyngde henne. Snarare tvärt om.
2018-06-21, 18:49:
Citat:
Ursprungligen postat av
Etthuspalandet
Du får ta min information som du vill. Jag har haft som anledning till att inte kommentera tidigare ifall polisen vill höra efter mer information. Då jag samtalade med polisen fick jag uppge mina personuppgifter inkl. personnummer. Sedan hade jag tänkt att skriva för ett par dagar sedan men tyvärr så tillåter inte flashback för att registrera sig direkt utan måste vänta ett par dagar. Begär inte att min information ska tas på allvar här men har tillräckliga bevis på min Messenger ifall de underlättar för de som får betalt för att utreda saker. Jag är kanske inte den sista som fått något från henne men är åtminstone en för mig säker tidpunkt.
2018-06-21, 18:57 :
Citat:
Ursprungligen postat av
Etthuspalandet
Tyvärr går inte att öppna bilddumpen på konversationen. Men minns det var för tråden obetydligt nojs om någon vacker plats.
Ps: såg nu att EGT postat uppgifter om en ännu senare kontakt 23:09 och som innehöll samma fråga.