Citat:
Ursprungligen postat av
MrZirkus
Men är det bekräftat att flera av ”vännerna” är gamla kollegor från flygflottiljen i Linköping som dessutom geocashar ihop idag? Eller hur hänger det ihop? Jag tycker det är så märkligt med detta vuxna gäng där många dessutom har familj, som lägger så stor del av livet, vad det verkar, på denna hobby. Säger inte att det är fel men ovanligt. Tycker jag. Förresten vad arbetade Lena med vid flottiljen? Och var det där hon och UW träffades också?
Fortsättning. Naturligtvis är det underligt. Alls har reagerat på samma sätt. Man har dessutom undrat över utomstående vänner och om barnen. Dessa ifrågasättanden har dock bryskt nedklubbats som oviktigt nonsens av tvärsäkra skribenter.
Om man skalar av alla krystade förklaringar och litar till magkänslan så är det märkligt alltihop.
MEN om man istället antar att SD, HD och kanske LW (återkommer till det). Jobbar hos Underrättelsetjänsten så blir det mer förklarligt. De är elittränade jägarsoldater, dykare och i alla fall SD är pilot. Deras otydliga jobb är precis som UW's jobb på "Tools" en täckmantel.
De bedriver spaning i fält genom att geocoacha. Troligtvis har de kollegor bland de andra geocoacharna.
De kan åka på event till NATO-länderna USA och Norge och leka med utländska kollegor.
Som jag svarade tidigare, arbetade LW som präst vid flygvapnet. Detta kommer från tråden enligt ovan. UW är så hemlig så hans tidigare liv, om det finns är påhittat. Notera att LW och UW skiljer sig samtidigt som LW tar av prästkappan och börjar på flyktingförläggningen.
Jag är inte helt säker på att LW är lika mycket agent som SD och HD.
En skribent reagerade över LW' s förvandling när de kom till Örebro. "Det verkar som en annan människa". Hon intensivtränade geocoachning och lärde sig att smattra ner enorma textmassor på alla digitala medier som finns.