2018-07-28, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ok, tack för svar.

Det haltar lite dock.
Varför blev hennes försvinnande öht anmält på det sättet,och så dramatiskt, om alla nära "var med" på det?
Vore enklare om hon bara försvann och man officiellt bara behandlande det som ett försvinnande.
Fotot från FP med teknikerna är inte helt tillfredsställande. Jag kan inte säga med säkerhet att en kropp finns med på fotot.
SD och HD är ju också i så fall helt röjda nu, eller?
Jag driver inte heller med dig som du antydde i ett tidigare inlägg. Försöker bara få ihop det.
Efter SVTs Operation Playa tvivlar jag inte på KSIs maktfullkomlighet och att Sverige verkligen inte är så befriat från korruption som vi tycks tro.

Det blir ju en helvetes massa folk som måste involveras, och som
måste hålla truten om allt ska hålla, tillåt mig tvivla liiite.
Citera
2018-07-28, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Att LW's ytterdörr var öppen, är det något som polisen egenhändigt har bevittnat, eller är det en uppgift som kom fram vid samtal med UW?

Jag har bara hört att dörren var upplåst. Inte att den stod på vid gavel.
Citera
2018-07-28, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om jag uppfattar dina inlägg rätt så ansåg sig polisen åtminstone tidigare ha en tydlig bild av att SD var GM, och möjligen hade man också en idé om hur brottet skulle ha gått till.

Vet du någonting om hur polisen föreställde sig ett händelseförlopp med SD som GM, och vad det var som gjorde att mobilen inte riktigt passade in i bilden?

Det blir lite oklart om mobilen. Mobilen är fortfarande på analys och därmed inte avfärdad från utredningen.

När det gäller SD som polisens hetaste spår så finns det mera besvärande uppgifter som talar emot att han är så oskyldig som han vill påstå.
Han var den sista som hade kontakt med LW och det brukar sällan vara en lyckad kombination om man vill slippa skaka galler i en mordutredning. SD har vid förhören förnekat inblandning i mordet och lämnat uppgifter om hans sysselsättning tiden före morden och försvinnandet av LW. Det är uppgifter som självklart polisen kontrollerar för att se om det stämmer. Då förhören har varit många och långa så är det oerhört svårt att hålla fast vid en röd tråd som inte ska avika mellan dom olika förhören.
Citera
2018-07-28, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och då väljer HD att låta sin
mordmisstänkte make ta hand om barnen
medan hon GeoCachar i Norrland.

HD tror inte på att SD är den skyldiga. Hon förnekar detta fullt ut och kommer så att görs fram tills fällande dom.
Citera
2018-07-28, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Va det mobilen som "pingade" som man har hittat?

Om det är LW mobil eller inte kan jag inte svara på till hundra procent. Då det framkommit uppgifter som påstår att det inte är LW mobil som hittats. Men har fått uppgifter på att en mobil är skickad på analys.
Citera
2018-07-28, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men om det skulle vara LW:s mobil som man hittade så är det väl ändå på gränsen till alldeles osannolikt att polisen inte ännu skulle ha kunnat fastställa att så är fallet.

Och det går väl inte i nuläget att veta i vilket syfte GM dumpade mobilen i Vivallaskogen? Om det nu är LW:s mobil.

Det är fullt möjligt att man vet om att det är LW mobil eller inte i utredningsgruppen. Men jag kan inte bekräfta att så är fallet då jag inte har 100% uppgifter på det.
Citera
2018-07-28, 05:24
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ok, tack för svar.

Det haltar lite dock.
Varför blev hennes försvinnande öht anmält på det sättet,och så dramatiskt, om alla nära "var med" på det?
Vore enklare om hon bara försvann och man officiellt bara behandlande det som ett försvinnande.
Fotot från FP med teknikerna är inte helt tillfredsställande. Jag kan inte säga med säkerhet att en kropp finns med på fotot.
SD och HD är ju också i så fall helt röjda nu, eller?
Jag driver inte heller med dig som du antydde i ett tidigare inlägg. Försöker bara få ihop det.
Efter SVTs Operation Playa tvivlar jag inte på KSIs maktfullkomlighet och att Sverige verkligen inte är så befriat från korruption som vi tycks tro.

Bra tänkt. I vanliga fall försvinner de som behöver byta identitet helt tyst. Dvs det blir ingen polisanmälan, ingen mediabevakning och grannar o dyl vet att de helt enkelt har flyttat.
I vissa fall dock då hotet kommer från lite mer uthålligt håll med stark motivation. T ex främmande makt eller narkotikakarteller som riskerar livstid och/eller miljarder dollar är det säkrast att dö.

Dvs den som hotar kommer att leta upp vederbörande till varje pris och har resurser. Det blir ett väldigt farligt och stressigt liv för de hotade.
Därför var det viktigt att slå på stortrumman att LW var först försvunnen och sedan mördad. Med bild och allt. Begravning hålls ibland. Det gjordes med Översten i KSI som "begick självmord" 2013 som jag refererade till. Den artikeln togs bort av FB...

Detta att det är viktigt att LW betraktas som död är mkt viktigt för familjens säkerhet. Ingen har brytt sig om någon mordutredning. Den SKULLE skötas med vänstertassen så att fiaskot blev uppenbart och ingen mördare hittas pga inkompetens. De inblandade bryr sig inte heller om Flashbackare känner sig förda bakom ljuset. De lägger inte heller två strån i kors för att fixa till storyn så att allt blir perfekt. Det har vi ju märkt.

Upphittandet av kroppen var tvunget att timas med avfärden. Tråden har ju ägnat spaltmeter åt att försöka få ihop mordet, kroppen och fyndplatsen utan att lyckas. För det går inte.

Man måste ju inse att SÄPO i det här fallet inte agerar som en mördare och täpper till varje misstanke och kryphål. De gör bara det allra nödvändigaste för att säkerställa att de som de kommunicerar med skall bli övertygade. Oss krimnördar har de inte tid med.

De bryr sig bara om att familjen blir säkrad. Hoppas tillräckligt lång tid har gått.

SD och HD är nog bara förflyttade med nya namn och familjehistorier. Några år utomlands. Inte värre än något annat utlandsjobb.
Citera
2018-07-28, 05:43
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
"Rätt flitig med fotandet", dom är ju rena rama linslusarna och gör allt
för att synas, måste va ett ganska udda beteende för agenter i någon
form av underrättelsetjänst.

Nja..Om folk resonerar som du så är det perfekt att vara generös med ofarliga foton. Om man finns på en massa festbilder och sånt så kan man ju inte vara en viktig person eller hur?

Det är i själva verket ett sätt att gömma sig och verka ofarlig och oviktig.

Problemet är att det finns kombinationer av personer, platser och tider som absolut inte får finnas på samma bild. Tummetottbilden kan vara en sådan. Dvs LW kan ha fotat, gjort eller sagt något som avslöjade mer än hon förstod.

Eller också så är det en spricka i hennes cover, alt hon har informationer som egentligen bara UW borde ha. osv osv
Citera
2018-07-28, 05:46
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det "värsta" med den här teorin
är att den gör SD och HD till hjältar.

Tänk all skit och hat de får från oss
och så skyddar de egentligen LW
och utsätter sig själva för allt detta.

Det ingår i jobbet. De är proffs. Vi kanske inte ska ta oss själva på riktigt så stort allvar. De har nog annat att tänka på.
Citera
2018-07-28, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Bra tänkt. I vanliga fall försvinner de som behöver byta identitet helt tyst. Dvs det blir ingen polisanmälan, ingen mediabevakning och grannar o dyl vet att de helt enkelt har flyttat.
I vissa fall dock då hotet kommer från lite mer uthålligt håll med stark motivation. T ex främmande makt eller narkotikakarteller som riskerar livstid och/eller miljarder dollar är det säkrast att dö.

Dvs den som hotar kommer att leta upp vederbörande till varje pris och har resurser. Det blir ett väldigt farligt och stressigt liv för de hotade.
Därför var det viktigt att slå på stortrumman att LW var först försvunnen och sedan mördad. Med bild och allt. Begravning hålls ibland. Det gjordes med Översten i KSI som "begick självmord" 2013 som jag refererade till. Den artikeln togs bort av FB...

Detta att det är viktigt att LW betraktas som död är mkt viktigt för familjens säkerhet. Ingen har brytt sig om någon mordutredning. Den SKULLE skötas med vänstertassen så att fiaskot blev uppenbart och ingen mördare hittas pga inkompetens. De inblandade bryr sig inte heller om Flashbackare känner sig förda bakom ljuset. De lägger inte heller två strån i kors för att fixa till storyn så att allt blir perfekt. Det har vi ju märkt.

Upphittandet av kroppen var tvunget att timas med avfärden. Tråden har ju ägnat spaltmeter åt att försöka få ihop mordet, kroppen och fyndplatsen utan att lyckas. För det går inte.

Man måste ju inse att SÄPO i det här fallet inte agerar som en mördare och täpper till varje misstanke och kryphål. De gör bara det allra nödvändigaste för att säkerställa att de som de kommunicerar med skall bli övertygade. Oss krimnördar har de inte tid med.

De bryr sig bara om att familjen blir säkrad. Hoppas tillräckligt lång tid har gått.

SD och HD är nog bara förflyttade med nya namn och familjehistorier. Några år utomlands. Inte värre än något annat utlandsjobb.
Men nu verkar ju både SD och HD vara i närheten (även om inte i sina resp hem).
Så mycket flygare verkar inte SD vara länge... undrar om han överhuvudtaget har något cert kvar?
Citera
2018-07-28, 08:51
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Intressanta tankar. Om kroppen dumpades där (som t.ex. även Leif GW Persson verkar vara inne på), så behöver det naturligtvis inte ha skett samma natt som hon dog. Jag har sett flera inlägg om det här, och hittade de här äldre (ett från i maj) skrivna av 'bradgardsindianen':
Men varför tror du att GM skulle ha behövt hjälp?

Ursäkta nedan sena svar, men fick lov att prioritera annat än Fb ett tag.

Möjligt att en stark man eller kvinna klarar transportuppgiften ensam, men av en outgrundlig anledning tror jag att mordet skett av någon som inte haft kylan att klara efterarbetet ensam. Jag kan mycket väl ha fel, men finns det medhjälpare så innebär det att de lever farligt i och med att ingen vet vad som planeras vidare i mördarens huvud. Hur länge kommer de orka vara tysta om saken?
Citera
2018-07-28, 09:16
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Hur vet man om dödsfallsintyget? Då sådana uppgifter inte lämnas ut etc per telefon?

Så då har någon beställt det via skatteverket?
Kanske vill Cloudedcrystalbeam maskera det och lägga upp det i tråden.

Enligt det dödsfallsintyg som Skatteverket fick från Rättsmedicin i Linköping var LW:s dödsdatum 2018-05-14. Jag är inte nära anhörig och känner ingen av de som nämnts i tråden. Jag tänkte inte ens tanken på att fråga Skatteverket om att få ta del av dödsintyget då jag som främling förstod att jag med all sannolikhet (och med all rätt) skulle nekas detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in