Citat:
Ursprungligen postat av
glendale
Ok, tack för svar.
Det haltar lite dock.
Varför blev hennes försvinnande öht anmält på det sättet,och så dramatiskt, om alla nära "var med" på det?
Vore enklare om hon bara försvann och man officiellt bara behandlande det som ett försvinnande.
Fotot från FP med teknikerna är inte helt tillfredsställande. Jag kan inte säga med säkerhet att en kropp finns med på fotot.
SD och HD är ju också i så fall helt röjda nu, eller?
Jag driver inte heller med dig som du antydde i ett tidigare inlägg. Försöker bara få ihop det.
Efter SVTs Operation Playa tvivlar jag inte på KSIs maktfullkomlighet och att Sverige verkligen inte är så befriat från korruption som vi tycks tro.
Bra tänkt. I vanliga fall försvinner de som behöver byta identitet helt tyst. Dvs det blir ingen polisanmälan, ingen mediabevakning och grannar o dyl vet att de helt enkelt har flyttat.
I vissa fall dock då hotet kommer från lite mer uthålligt håll med stark motivation. T ex främmande makt eller narkotikakarteller som riskerar livstid och/eller miljarder dollar är det säkrast att dö.
Dvs den som hotar kommer att leta upp vederbörande till varje pris och har resurser. Det blir ett väldigt farligt och stressigt liv för de hotade.
Därför var det viktigt att slå på stortrumman att LW var först försvunnen och sedan mördad. Med bild och allt. Begravning hålls ibland. Det gjordes med Översten i KSI som "begick självmord" 2013 som jag refererade till. Den artikeln togs bort av FB...
Detta att det är viktigt att LW betraktas som död är mkt viktigt för familjens säkerhet. Ingen har brytt sig om någon mordutredning. Den SKULLE skötas med vänstertassen så att fiaskot blev uppenbart och ingen mördare hittas pga inkompetens. De inblandade bryr sig inte heller om Flashbackare känner sig förda bakom ljuset. De lägger inte heller två strån i kors för att fixa till storyn så att allt blir perfekt. Det har vi ju märkt.
Upphittandet av kroppen var tvunget att timas med avfärden. Tråden har ju ägnat spaltmeter åt att försöka få ihop mordet, kroppen och fyndplatsen utan att lyckas. För det går inte.
Man måste ju inse att SÄPO i det här fallet inte agerar som en mördare och täpper till varje misstanke och kryphål. De gör bara det allra nödvändigaste för att säkerställa att de som de kommunicerar med skall bli övertygade. Oss krimnördar har de inte tid med.
De bryr sig bara om att familjen blir säkrad. Hoppas tillräckligt lång tid har gått.
SD och HD är nog bara förflyttade med nya namn och familjehistorier. Några år utomlands. Inte värre än något annat utlandsjobb.