2018-07-27, 20:37
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var någon som skrev att kroppen inte fanns på FP på drönarbilder dagarna efter mordet. Ändock hittades den under lördagen där (eler var det fredag?)

Jag hittar inte var man söker efter inlägg på min mobil tyvärr.

Hur vet du vilken dag hon mördades? Vad du menar är att det finns drönarbilder filmade INNAN hon hittades? Och då fanns inte kroppen där? Men när mordet ägde rum vet bara gm antar jag. Och rättsmedicin då.
Citera
2018-07-27, 20:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Hur vet du vilken dag hon mördades? Vad du menar är att det finns drönarbilder filmade INNAN hon hittades? Och då fanns inte kroppen där? Men när mordet ägde rum vet bara gm antar jag. Och rättsmedicin då.

Ja, dagarna efter hon försvann fram till kroppen hittades.

Jag skrev nog så för att jag personligen tror att hon dödades redan den natt som hon försvann men vi vet inte, som du säger.

Tillägg: Skatteverket hade fått uppgift av rättsmedicin i Linköping (tror jag) om att hon dog 15 eller 16/5, enligt ett annat inlägg här vars postare hade ringt och frågat dem.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-27 kl. 20:50. Anledning: Tillägg
Citera
2018-07-27, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och var såg du denna högintressanta video?
AB. Publicerad video startar precis så man ser över planket, men inte buskarna. Hela filmsekvenser (oklippt) är det intressanta. Huruvida man ser kroppen eller inte vet jag inte.
Citera
2018-07-27, 20:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
AB. Publicerad video startar precis så man ser över planket, men inte buskarna. Hela filmsekvenser (oklippt) är det intressanta. Huruvida man ser kroppen eller inte vet jag inte.
Och har du en länk till videon?

Edit: Liknande videon i https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l10rAM/polischef-hon-borde-ha-hittats-tidigare ?
Senast redigerad av DreamTwister 2018-07-27 kl. 21:05.
Citera
2018-07-27, 21:16
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, dagarna efter hon försvann fram till kroppen hittades.

Jag skrev nog så för att jag personligen tror att hon dödades redan den natt som hon försvann men vi vet inte, som du säger.

Tillägg: Skatteverket hade fått uppgift av rättsmedicin i Linköping (tror jag) om att hon dog 15 eller 16/5, enligt ett annat inlägg här vars postare hade ringt och frågat dem.

Stämmer, trådgrävare Cloudedcrystalbeam lyckades nosa upp detta:

Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Rättsmedicin i Linköping inlämnade ett dödfallsintyg
2018-05-31 som sa att LW avled 2018-05-14. Skatteverket inväntar tillstånd från polisen för att kunna gå vidare i ärendet.
Citera
2018-07-27, 21:18
Medlem
Citat:
Och har du en länk till videon?

Edit: Liknande videon i https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l10rAM/polischef-hon-borde-ha-hittats-tidigare ?
Ser ut att vara den. Nu är jag i båten med värdelös uppkoppling.
Såg dock inte planket i denna snutt (kan missat), men TROR det är samma fotograf iaf.
Citera
2018-07-27, 21:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ser ut att vara den. Nu är jag i båten med värdelös uppkoppling.
Såg dock inte planket i denna snutt (kan missat), men TROR det är samma fotograf iaf.
Man klipper videon innan man ser baksidan av planket. Har dock svårt att tro att man i det ljuset från filmen kunnat bekräfta/förneka förekomsten av en kropp.
Citera
2018-07-27, 21:30
Medlem
Citat:
Man klipper videon innan man ser baksidan av planket. Har dock svårt att tro att man i det ljuset från filmen kunnat bekräfta/förneka förekomsten av en kropp.
Det vet jag som sagt inget om. Fanns ett klipp till (eller samma) som var lite mer på någon av fotografens sidor.
Ljuset kanske förändras när han stiger/landar och/eller vrider på drönaren.

Videon torde vara filmad på torsdagen om jag minns rätt. Intressant datum i så fall.
Men har polisen hela sekvensen så kan dom avgöra värdet och vad man ser eller inte ser.
Citera
2018-07-27, 21:31
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Var det ett formellt förhör som hölls inledande med UW?

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Ja, det gjordes på plats i LW lägenhet.

Att LW's ytterdörr var öppen, är det något som polisen egenhändigt har bevittnat, eller är det en uppgift som kom fram vid samtal med UW?
Citera
2018-07-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Att LW's ytterdörr var öppen, är det något som polisen egenhändigt har bevittnat, eller är det en uppgift som kom fram vid samtal med UW?

Vi får nog anta att UW har varit inne i huset innan polis va på plats.
Citera
2018-07-27, 21:53
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Vad yrar du om nu?
Vad upplever du som uppretat?

Det är du som är ett skämt! Polisen var väldigt tacksam. Den klippta versionen låg iaf kvar när jag skrev om det. Filmen börjar efter drönaren stigit från kurvan och styr mot LW lgh. Alltså stod föraren/fotografen väldigt nära FP/MP och filmade området under stigningen.

Citat:
Publicerat här i början av tråden från expressen eller AB.
Ni ksn ju passa på att titta på drönarfilmerna och sedan söka på hela filmsekvenser, så kanske ni hittar bilder på mordplatsen (Jaja, FP), när hon ligger där och innan hon hittats...

Citat:
Ser nu att min text var olycklig. Menar att man ser FP under den tidsperiod efter mordet och innan man hittar henne. Ser inte kroppen dock

Om man går tillbaka i tråden så går det att läsa sig till att det första inlägget ovan (där drönarfilmen nämns första gången) är ett inlägg i en uppretad diskussion. Därav att jag kallade ditt inlägg uppretat.
Jag har misstolkat att det var ”ett skämt”. Det ber jag om ursäkt för!
Senare skriver du ändock att kroppen inte syns på foton. Vad i detta skulle vara av intresse för polisen?
Citera
2018-07-27, 21:56
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vi får nog anta att UW har varit inne i huset innan polis va på plats.
Så var det väl och UW som ringde och anmälde LW försvunnen från LW bostad på morgonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in