2018-07-27, 19:12
Bannlyst
http://forumbilder.se/H7H4F/2b246c21-2398-44be-a5ef-7e57ddc15ef5

Någon som vet om de är HD? Eller en annan kvinna SD är med.
Tydligen är han inte med barnen.
Senast redigerad av Banannn 2018-07-27 kl. 19:56.
Citera
2018-07-27, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Nej, mörderskan i det fallet var helt klart störd, inte helt normal. Det har hänt en del saker på fängelset bl a som visar det. Orkar inte leta upp gamla tidningsartiklar, men det är känt i trakten runt omkring där. Inte psykos eller sjukdom dock, mer personlighetsstörning.
...och med det vill du berätta för tråden.. vadå?

Din postning ger mig intrycket av att du försöker lära mig något. Låt mig därför få fråga dig om du tror att vi hos LW:s mördare INTE kommer att finna diagnosen 'APS', dvs 'allvarlig personlighetsstörning' när den framtida RPU:n så småningom blir klar?

Med tanke på din avslutande mening:
Låt mig få ta tillfället att upplysa dig om att personlighetsstörningar av den art och grad som Jonna Henningsson redan vid RPU:n uppvisade är att betrakta som just sjukdom. Så även psykos..
Citera
2018-07-27, 19:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var någon som skrev att kroppen inte fanns på FP på drönarbilder dagarna efter mordet. Ändock hittades den under lördagen där (eler var det fredag?)

Jag hittar inte var man söker efter inlägg på min mobil tyvärr.
LW hittades lördag 19 maj.
Citera
2018-07-27, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, kanske en tidigare arbetskamrat? LW skall enl tidigare inlägg arbetat på flygflottiljen i Lkp.
Men är det bekräftat att flera av ”vännerna” är gamla kollegor från flygflottiljen i Linköping som dessutom geocashar ihop idag? Eller hur hänger det ihop? Jag tycker det är så märkligt med detta vuxna gäng där många dessutom har familj, som lägger så stor del av livet, vad det verkar, på denna hobby. Säger inte att det är fel men ovanligt. Tycker jag. Förresten vad arbetade Lena med vid flottiljen? Och var det där hon och UW träffades också?
Citera
2018-07-27, 19:42
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Det var någon som skrev att kroppen inte fanns på FP på drönarbilder dagarna efter mordet. Ändock hittades den under lördagen där (eler var det fredag?)

Kroppen hittades lördag 19 maj.

Angående drönarbilden så vet jag att EGT i ett uppretat inlägg skrev om det. Hen uppmanade oss andra i tråden att spana efter Lenas kropp från drönarfoton tagna av fyndplatsen tidigare under veckan. Det visade sig dock vara ”ett skämt”.
Kan det vara det här du tänker på?
Fler inlägg kring ämnet har i alla fall jag inget minne av.
Citera
2018-07-27, 19:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime

Angående drönarbilden så vet jag att EGT i ett uppretat inlägg skrev om det. Hen uppmanade oss andra i tråden att spana efter Lenas kropp från drönarfoton tagna av fyndplatsen tidigare under veckan. Det visade sig dock vara ”ett skämt”. Kan det vara det här du tänker på?

Ja det var det inlägget. Tack.
Har dock inget minne av att det var ett skämt.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-27 kl. 20:17.
Citera
2018-07-27, 19:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Men är det bekräftat att flera av ”vännerna” är gamla kollegor från flygflottiljen i Linköping som dessutom geocashar ihop idag? Eller hur hänger det ihop? Jag tycker det är så märkligt med detta vuxna gäng där många dessutom har familj, som lägger så stor del av livet, vad det verkar, på denna hobby. Säger inte att det är fel men ovanligt. Tycker jag. Förresten vad arbetade Lena med vid flottiljen? Och var det där hon och UW träffades också?
Låt nu inte detta bli ännu en trådsanning. Finns inga som helst belägg för att någon av de inblandade har någon som helst bakgrund på Malmen.
Citera
2018-07-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime

Angående drönarbilden så vet jag att EGT i ett uppretat inlägg skrev om det. Hen uppmanade oss andra i tråden att spana efter Lenas kropp från drönarfoton tagna av fyndplatsen tidigare under veckan. Det visade sig dock vara ”ett skämt”.
Kan det vara det här du tänker på?
Vad yrar du om nu?
Vad upplever du som uppretat?

Det är du som är ett skämt! Polisen var väldigt tacksam. Den klippta versionen låg iaf kvar när jag skrev om det. Filmen börjar efter drönaren stigit från kurvan och styr mot LW lgh. Alltså stod föraren/fotografen väldigt nära FP/MP och filmade området under stigningen.
Citera
2018-07-27, 19:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Funderar på om LW har förflyttats från och till FP - alltså, att kroppen förvarats någon annanstans fram till torsdagen eller fredagen? Dessa tankar för att jag tycker det är märkligt att hon inte hittades tidigare.

Den/de som ligger bakom mordet, kanske gjorde sig av med "ett problem" i tillvaron, så nu försöker de inblandade njuta av livet. Jag tror inte den/de kommer att få vara ifred så länge till. Senast i oktober bör det ha utretts tillräckligt för att väcka åtal.

Jag skriver den/de för att jag är nästan övertygad om att GM har fått hjälp av en eller flera efter mordet/dråpet.
Intressanta tankar. Om kroppen dumpades där (som t.ex. även Leif GW Persson verkar vara inne på), så behöver det naturligtvis inte ha skett samma natt som hon dog. Jag har sett flera inlägg om det här, och hittade de här äldre (ett från i maj) skrivna av 'bradgardsindianen':
Men varför tror du att GM skulle ha behövt hjälp?
Senast redigerad av Draifos 2018-07-27 kl. 20:07.
Citera
2018-07-27, 20:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Hittade ett inlägg av Sanhaj, med en länk till en videosnutt filmad från marken. Vet inte om det är filmat innan eller efter att kroppen hittades, men även Sanhaj verkar alltså vara skeptisk till att hon skall ha legat där hela tiden:

Edit: Läste inlägget igen, och det här verkar vara filmat senare.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-27 kl. 20:11.
Citera
2018-07-27, 20:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Hittade ett inlägg av Sanhaj, med en länk till en videosnutt filmad från marken. Vet inte om det är filmat innan eller efter att kroppen hittades, men även Sanhaj verkar alltså vara skeptisk till att hon skall ha legat där hela tiden:

Edit: Läste inlägget igen, och det här verkar vara filmat senare.
Tycker mig se polisens avspärrningsband uppe vid hennes bostad så ja, senare.
Citera
2018-07-27, 20:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vad yrar du om nu?
Vad upplever du som uppretat?

Det är du som är ett skämt! Polisen var väldigt tacksam. Den klippta versionen låg iaf kvar när jag skrev om det. Filmen börjar efter drönaren stigit från kurvan och styr mot LW lgh. Alltså stod föraren/fotografen väldigt nära FP/MP och filmade området under stigningen.
Och var såg du denna högintressanta video?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in