2018-07-27, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Bara ett av alla exempel på hur han/hon mer eller mindre påstår att SD är skyldig.

Jag påstår inta att SD är skyldig. Men alltför mycket talar emot SD som oskyldig 😇.
Att om jag vore i SD kläder skulle jag ligga sömnlös om nätterna. Som i vårt rättssamhälle så betraktas en misstänkt gärningsman som oskyldig tills dom faller. Dock kan man vara misstänkt för ett brott tills polisens utredningen finner en annan gärningsman.

Polisen och åklagare har en skyldighet att söka efter ledtrådar som skulle kunna fria SD.
Och det är där det kör ihop dig för SD utan att veta exakta detaljer så förekommer det uppgifter som SD lämnat som inte går att följa på det viset SD uppger.
Citera
2018-07-27, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Bedömer du att det hade gjort någon skillnad i utredningen ifall husrannsakan initialt hade gjorts i andra hem än BO's?

Arbetsordningen hade kunnat vara annorlunda i ett inledningsskede. Hade man hittar LW kropp första dygnet hade det varit lite förmån för utredningen som jag förstått det..
Citera
2018-07-27, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Välkommen åter, Moralensväktare! För tio dagar sedan var du övertygad om att mordgåtan kommer
att lösas. Anser du att utredningen gått framåt sedan dess så att man är närmare lösningen?

Tack! Vart avstängd och varit ifrån men försöker läsa igenom tråden med inlägg som jag missat. Jag kan säga som så att misstankarna mot MGM har inte försvagats men man väntar på många provsvar och det har nästan stått stilla under sommaren på NFC.
Citera
2018-07-27, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du är mer än välkommen tillbaka ty du är någon som om möjligt kan skingra några av dom tätaste dimmorna i tråden

Dina 2 inlägg där du berör blodspåren är delvis motsägelsefulla. Det första inlägget är postat 2018-05-20, 00:31

Och detta postat nästa 1, 5 månader senare dvs, 2018-07-10, 16:33

Vidare skriver du citat: "naturligtvis mördaren vilseledit polisen på der viset."
Har I tråden diskuterat om det fetade i ditt inlägg ev, gäller blodspåret som uppenbart har kallnat eller avser det något annat vilseledande spår som ex, telefonen?

Jag har försökt att bringa klarhet i blodspåren men får inget besked om det var LW blod man fann ej heller om det var färskt eller gammalt.
Det finns en mobiltelefon som är på analys och om det är LW eller någon annans mobil går inte att bekräfta då den inte är klar. Jag fick tidigt uppgifter på att man hittat en mobil i skogen mellan Hjärsta och Vivalla. Det behöver inte vara LW mobil utan någon annans som möjligen tappat den eller blivit bestulen på sin mobil och sen när inte tjuven kommit in i den har man valt att kasta bort den. Skulle det nu visas sig att det är LW mobil så har man försökt att vilseleda polisen att LW tagit den vägen från bostaden. Alternativt har en gärningsman flytt den sträckan från brottsplatsen och vill vilseleda polisen att söka utanför närområdet.

Hoppas att det bringa lite klarhet.
Citera
2018-07-27, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du har rätt i att det inte i texten går att koppla blodspåret till att det är genom blodet mördaren vilselett. Det kan även varit telefonen och annat.
Det är ändå den enda logiska förklaringen jag kan se, till att blodet utomhus plötsligt försvann, det som åtminstone jag tog som starkast intäkt (tillsammans med UWs förhör ) för rubriceringen människorov som I sin tur ledde till att Lenas kropp inte hittades. Den digitala kontakten har jag fått för mig lagts till uppgifterna i ett senare skede.

Att en gärningsman skulle vilselett utredningen med blodspår har jag aldrig påstått eller skrivit.
Det handlar om mobilen som varit en del i att försöka vilseleda utredningen.
Citera
2018-07-27, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare

Det finns en mobiltelefon som är på analys och om det är LW eller någon annans mobil går inte att bekräfta då den inte är klar. Jag fick tidigt uppgifter på att man hittat en mobil i skogen mellan Hjärsta och Vivalla. Det behöver inte vara LW mobil utan någon annans som möjligen tappat den eller blivit bestulen på sin mobil och sen när inte tjuven kommit in i den har man valt att kasta bort den. Skulle det nu visas sig att det är LW mobil så har man försökt att vilseleda polisen att LW tagit den vägen från bostaden. Alternativt har en gärningsman flytt den sträckan från brottsplatsen och vill vilseleda polisen att söka utanför närområdet.

.

Men om det skulle vara LW:s mobil som man hittade så är det väl ändå på gränsen till alldeles osannolikt att polisen inte ännu skulle ha kunnat fastställa att så är fallet.

Och det går väl inte i nuläget att veta i vilket syfte GM dumpade mobilen i Vivallaskogen? Om det nu är LW:s mobil.
Citera
2018-07-27, 02:10
Medlem
Citat:
Att en gärningsman skulle vilselett utredningen med blodspår har jag aldrig påstått eller skrivit.
Det handlar om mobilen som varit en del i att försöka vilseleda utredningen.

Va det mobilen som "pingade" som man har hittat?
Citera
2018-07-27, 02:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Tack! Vart avstängd och varit ifrån men försöker läsa igenom tråden med inlägg som jag missat. Jag kan säga som så att misstankarna mot MGM har inte försvagats men man väntar på många provsvar och det har nästan stått stilla under sommaren på NFC.

Och då väljer HD att låta sin
mordmisstänkte make ta hand om barnen
medan hon GeoCachar i Norrland.
Citera
2018-07-27, 03:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Notera kepsen! 😂

"FLYGRAKAN
A cache by cajjoo

Systerhax (HD)
21 Feb 18
Efter ett trevligt event, bjöd CO oss deltagare på en FTF-burk mitt i hangaren. Fattade knappt vad som hände det var plan och folk överallt. Blev med signerad bland alla andra i eventgänget innan några av oss skyndade in i värmen för att lösa mysten som släpptes samtidigt. Tack Cajjoo!

Softpocahontas (LW)
21 Feb 18

cajjoos synnerligen trevliga event på segelflygklubben med gott fika, massor med prat, spännande berättelser och visning i hangarerna toppades med att bjuda på [FTF] av denna cache just när den släpptes.

Blev upphämtad av Latorp ("på vägen") och fick åka flott till lokalen. Kom strax innan start och det sipprade redan ut sorl och kaffedoft ända till ytterdörren. Det goda fikat satt som en smäck och sedan var det bara att lyssna och njuta av den livfulla berättelsen om BAKGRUND och allt spännande på vägen med signaltrupper, televerk, bussar, dans - och så flygningen. Jag vill också bli pensionär vid 55! Och flyga flygplan! Och dansa! Aerodynamik, meteorologi, variometer, flygmedicin, spakar och roder... Det pirrar i kroppen vid tanken på att susa i närmare 300 knyck, loopa och glida fram.

Men jag gläder mig tillsvidare åt att i alla fall få dela cachingglädjen med er. Tack Bert och Dung för en toppenkväll med fika, gemenskap, spännande berättelser och studiebesök - och så två fina FTF:er som grädde på moset! Man kan ju inte lägga FP på event, så jag lägger en här istället som tack för kvällen."
Citera
2018-07-27, 04:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Och MGM med fru är ute och cachar:

"HerrTeamDavidsson (SD)

25 Jul 18

Dags för avslutning av dagen med ett par nya burkar som MrZaibot hade utlovat. Vi skulle sedan ta en tidig kväll vid tältet och mysa med ett par kalla efter en otroligt varm och lång dag. Men tokstollen hade lagt ut hela den här serien istället, så vi fick ju jaga runt i tre timmar nästan.Helt galet. Jag tror vi var tio personer som ville kalla oss jägare, men flera verkade inte ha samma syn på konceptet "jaga" som andra har . Nåja, det verkade som alla hade kul, trots att några stöddiga utbölingar nog tog en del plats , och snart hade vi fått upp ett bra tempo på samarbetet. Vila får man göra sedan tror jag vi sa. Det blev några riktigt roliga timmar längs de dammiga vägarna (När man såg hur SysterHax körde kom iaf jag att tänka på de kända orden "Hon kör sin röda MG, genom vildhavre och vallmo, och det dammar som om fälten brann"), och vi avslutade med gofika och FTF-ljug på det öppna etablicemanget i staden, Cirkle K. För vår del blev det sedan tältresning och kvällsbad innan John Blund fick komma och hälsa på.

Vilken helg! Eller nu råkar det inte vara helg, men på semestern känns de flesta dagarna som lördagar och söndagar . Systerhax och jag sov hos barnens mormor och morfar, och vi går upp före dem alla och drar iväg västerut. Målet är ett par upplevelserika dagar i Värmland och vi är kittade för allt, men har inte någon helt exakt plan, utan bara många idéer. Vi startar med en trail på MTB längs västra sidan av Alstern, och även en rackare i Alstern, följer upp det med de färglada serierna på östra sidan av sjön. Sedan blir det event vid Kalhyttan där ett större släpp sker och vi tvingas på jakt i flera timmar. Efter ett superskönt nattbad och tältnatt vid Yngen blir det ca 16 km paddling i den sjön, innan det är dags att åka hem och packa om för nästa del av semestern. I Pennybridge möts vi av spontanmiddag hos en uppsättning grannar och tårtfika till nattmacka hos nästa. Livet har allt bra många goda stunder. Solen stod som vanligt denna ändlösa sommar helt ohotad på himlavalvet hela dagen, och värmen var hela tiden tryckande. Tacksam för att SysterHax såg till att få med mer vatten an jag tänkt. Ett stort tack för er som spridit ut plast i naturen som gav oss en anledning till denna friskvård. Vi kommer tillbaka"
Citera
2018-07-27, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och MGM med fru är ute och cachar:

"HerrTeamDavidsson (SD)

25 Jul 18

Dags för avslutning av dagen med ett par nya burkar som MrZaibot hade utlovat. Vi skulle sedan ta en tidig kväll vid tältet och mysa med ett par kalla efter en otroligt varm och lång dag. Men tokstollen hade lagt ut hela den här serien istället, så vi fick ju jaga runt i tre timmar nästan.Helt galet. Jag tror vi var tio personer som ville kalla oss jägare, men flera verkade inte ha samma syn på konceptet "jaga" som andra har . Nåja, det verkade som alla hade kul, trots att några stöddiga utbölingar nog tog en del plats , och snart hade vi fått upp ett bra tempo på samarbetet. Vila får man göra sedan tror jag vi sa. Det blev några riktigt roliga timmar längs de dammiga vägarna (När man såg hur SysterHax körde kom iaf jag att tänka på de kända orden "Hon kör sin röda MG, genom vildhavre och vallmo, och det dammar som om fälten brann"), och vi avslutade med gofika och FTF-ljug på det öppna etablicemanget i staden, Cirkle K. För vår del blev det sedan tältresning och kvällsbad innan John Blund fick komma och hälsa på.

Vilken helg! Eller nu råkar det inte vara helg, men på semestern känns de flesta dagarna som lördagar och söndagar . Systerhax och jag sov hos barnens mormor och morfar, och vi går upp före dem alla och drar iväg västerut. Målet är ett par upplevelserika dagar i Värmland och vi är kittade för allt, men har inte någon helt exakt plan, utan bara många idéer. Vi startar med en trail på MTB längs västra sidan av Alstern, och även en rackare i Alstern, följer upp det med de färglada serierna på östra sidan av sjön. Sedan blir det event vid Kalhyttan där ett större släpp sker och vi tvingas på jakt i flera timmar. Efter ett superskönt nattbad och tältnatt vid Yngen blir det ca 16 km paddling i den sjön, innan det är dags att åka hem och packa om för nästa del av semestern. I Pennybridge möts vi av spontanmiddag hos en uppsättning grannar och tårtfika till nattmacka hos nästa. Livet har allt bra många goda stunder. Solen stod som vanligt denna ändlösa sommar helt ohotad på himlavalvet hela dagen, och värmen var hela tiden tryckande. Tacksam för att SysterHax såg till att få med mer vatten an jag tänkt. Ett stort tack för er som spridit ut plast i naturen som gav oss en anledning till denna friskvård. Vi kommer tillbaka"

Undrar hur lång semester de har egentligen? Är de kanske sjukskrivna, men pigga nog för äventyr i svenska naturen?

Citat Herr Team Davidsson:
"Vilken helg! Eller nu råkar det inte vara helg, men på semestern känns de flesta dagarna som lördagar och söndag
ar"
Citera
2018-07-27, 07:23
Medlem
Är det någon som vet varför LW var i Sälen på Folk o Försvar, inte något man åker på bara så där. Finns det någon koppling med hennes arbete (lite svårt att se det).
Eller var hon bara i närheten och letade burkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in