2018-07-28, 01:58
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
OK. Han får väl lite uppmärksamhet då

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a95dc73d-e1dc-41a8-9eae-faa1894413c0_l.jpg
"Hoppas så det var en mugglare"
25 Jul 18

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a56574bf-f32d-47d8-bfea-10c299d3d117_l.jpg
"Tom gamla kalhyggen är faktiskt vackra på något vis. Skönt vara här istället för framför en dator."
25 Jul 18

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a44090a7-e45d-47d6-a1ac-7c3c15d7971c_l.jpg
"Smetade ut bromsjäveln till en smetig, blodig massa. Skön hämnd."
25 Jul 18

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/d3f41c80-4357-4e9f-9106-fe8c2a6f53b3_l.jpg
"Glad. Men spänd för det kommande provet."
26 Jul 18

Tusen tusen tack!
Du har rätt, han driver med oss i tråden. Obehagligt 😨.
Citera
2018-07-28, 02:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Fortsättning. Naturligtvis är det underligt. Alls har reagerat på samma sätt. Man har dessutom undrat över utomstående vänner och om barnen. Dessa ifrågasättanden har dock bryskt nedklubbats som oviktigt nonsens av tvärsäkra skribenter.
Om man skalar av alla krystade förklaringar och litar till magkänslan så är det märkligt alltihop.
MEN om man istället antar att SD, HD och kanske LW (återkommer till det). Jobbar hos Underrättelsetjänsten så blir det mer förklarligt. De är elittränade jägarsoldater, dykare och i alla fall SD är pilot. Deras otydliga jobb är precis som UW's jobb på "Tools" en täckmantel.
De bedriver spaning i fält genom att geocoacha. Troligtvis har de kollegor bland de andra geocoacharna.
De kan åka på event till NATO-länderna USA och Norge och leka med utländska kollegor.
Som jag svarade tidigare, arbetade LW som präst vid flygvapnet. Detta kommer från tråden enligt ovan. UW är så hemlig så hans tidigare liv, om det finns är påhittat. Notera att LW och UW skiljer sig samtidigt som LW tar av prästkappan och börjar på flyktingförläggningen.
Jag är inte helt säker på att LW är lika mycket agent som SD och HD.
En skribent reagerade över LW' s förvandling när de kom till Örebro. "Det verkar som en annan människa". Hon intensivtränade geocoachning och lärde sig att smattra ner enorma textmassor på alla digitala medier som finns.

Vad tror du om AL och JG som agenter?

AL kanske var med till Sälen som skydd?

JG som är från USA kanske är amerikansk agent
som samarbetar med de svenska?

Om någon av alla dessa agenter hade en psykos
i Linköping 2004 så kanske arbetsgivaren sopar igen
spår och skyddar den skyldige?
Citera
2018-07-28, 02:18
Bannlyst
Citat:
OK. Han får väl lite uppmärksamhet då

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a95dc73d-e1dc-41a8-9eae-faa1894413c0_l.jpg
"Hoppas så det var en mugglare"
25 Jul 18

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a56574bf-f32d-47d8-bfea-10c299d3d117_l.jpg
"Tom gamla kalhyggen är faktiskt vackra på något vis. Skönt vara här istället för framför en dator."
25 Jul 18

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a44090a7-e45d-47d6-a1ac-7c3c15d7971c_l.jpg
"Smetade ut bromsjäveln till en smetig, blodig massa. Skön hämnd."
25 Jul 18

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/d3f41c80-4357-4e9f-9106-fe8c2a6f53b3_l.jpg
"Glad. Men spänd för det kommande provet."
26 Jul 18

Tack än en gång för du delar med dig.
Du postar vad du vill.
Å SD parkerar hur han vill 😌
Citera
2018-07-28, 02:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Tack än en gång för du delar med dig.
Du postar vad du vill.
Å SD parkerar hur han vill 😌

Ja, han går var han vill
och han parkerar hur han vill.
Tuff kille!
Citera
2018-07-28, 02:34
Bannlyst
Citat:
"Bara för att..." ???

Ny tycks ju inte SD vara intresserad av att
umgås med sina barn.
Han är ju hellre ute och cachar.

Rosamund har du något bra svar?

Ursprungligen postat av Rosamund
Jag förstår vad du menar. Mitt svar var till någon som svarade till mitt inlägg om att jag unnar SDs barn att få umgås med sin far, så länge han är fri nu då man inte vet om han får sitta på livstid snart.
Hen svarade att en mördare inte ska få umgås med sina barn därav mitt svar att bara för att hen mördat en älskarinna eller dylikt betyder inte att barnen ligger i riskzonen.
Någon måtta får det vara på drevet mot SD och jag unnar honom och hans barn tid tillsammans. De älskar säkerligen varandra, hur mycket än vissa här i tråden skulle vilja hålla dem åtskilda för att de tror sig veta att SD är skyldig.
Förkastligt att SD drevet här inte ens unnar hans barn att få spendera tid med sin far.
Citera
2018-07-28, 02:51
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Vad tror du om AL och JG som agenter?

AL kanske var med till Sälen som skydd?

JG som är från USA kanske är amerikansk agent
som samarbetar med de svenska?

Om någon av alla dessa agenter hade en psykos
i Linköping 2004 så kanske arbetsgivaren sopar igen
spår och skyddar den skyldige?

Jag har blivit såpass stukad av tidigare kommentarer så du kanske driver med mig, men jag bestämmer mig för att svara ändå.
JG och AL är solklara kollegor. De kan ju också utnyttja dykbliggen till grova snuskberättelser som nog betyder något annat. Den specialinkallade kriminalteknikern likså. Det gnälldes i tråden att han va rså upptagen med geocoachning och dykning och andra uppdrag så han nog skulle slarva med utredningen.

Ja AL följde nog med som kollega. Det var ett perfekt tillfälle att få allt överstökat. Alla på plats i flera dagar. Man behöver inte träffas på hemliga platser och riskera att kontor och dyl outas.
Hela klabbet i Sälen var ju dessutom extremt säkrat. Hela försvarsledningen samt regeringen var ju där. Troligtvis rätt knivigt för främmande makt att snika sig in och bugga.

Det där med dubbelmordet tror jag inte på MEN. Om ni kommer ihåg vad jag sade tidigare om att barnen till agenterna är ömtåliga mål. GW har ju nämnt att han tror att pojken var det rätta offret i Linköping pga fadern. Jag vet ingenting om detta och jag är helt säker på att Svensk underrättelsetjänst aldrig skulle utföra ett mord inom Sveriges gränser.

Däremot kanske den blonde psykos-mannen kom från öster och lika snabbt reste hem igen efter förrättat värv. Luvan och kniven behövdes inte mer.
Citera
2018-07-28, 02:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag har blivit såpass stukad av tidigare kommentarer så du kanske driver med mig, men jag bestämmer mig för att svara ändå.
JG och AL är solklara kollegor. De kan ju också utnyttja dykbliggen till grova snuskberättelser som nog betyder något annat. Den specialinkallade kriminalteknikern likså. Det gnälldes i tråden att han va rså upptagen med geocoachning och dykning och andra uppdrag så han nog skulle slarva med utredningen.

Ja AL följde nog med som kollega. Det var ett perfekt tillfälle att få allt överstökat. Alla på plats i flera dagar. Man behöver inte träffas på hemliga platser och riskera att kontor och dyl outas.
Hela klabbet i Sälen var ju dessutom extremt säkrat. Hela försvarsledningen samt regeringen var ju där. Troligtvis rätt knivigt för främmande makt att snika sig in och bugga.

Det där med dubbelmordet tror jag inte på MEN. Om ni kommer ihåg vad jag sade tidigare om att barnen till agenterna är ömtåliga mål. GW har ju nämnt att han tror att pojken var det rätta offret i Linköping pga fadern. Jag vet ingenting om detta och jag är helt säker på att Svensk underrättelsetjänst aldrig skulle utföra ett mord inom Sveriges gränser.

Däremot kanske den blonde psykos-mannen kom från öster och lika snabbt reste hem igen efter förrättat värv. Luvan och kniven behövdes inte mer.

Tack.
Jag driver inte med dig.
Citera
2018-07-28, 03:10
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ursäkta om jag föregår din fortsättning på din nu (för mig) intressanta teori. Jag var redo att avfärda dig som foliehatt först , men inte längre.
Men varför blev LW mördad tror du?

Hon blev inte mördad. Hon blev bortförd av SÄPO samt eskorterad av HD och SD och lever nu med annan identitet någonstans. Familjen och kollegerna har vetat om det länge. Minst sedan brottsofferstöds-SÄPO-inspektörskan flyttade in.

Om ni minns så hade några av Davidssons släktingar bytt namn tidigare. Det blir så ibland, men eftersom man kan ändra hur man vill i alla myndigheters register så är ser det bra utom man kontrollerar i efterhand.

Jag har hela tiden trott att det var information om UW's person/befattning som var i fara. Om LW var lite nybörjare i gamet, så kan hon ha gjort misstag. Hon var ju rätt flitig med fotandet t ex. Tummetott-bilden är en. Vi vet ju inte vad som har tagits bort innan vi fick veta att hon hade försvunnit.
Citera
2018-07-28, 03:12
Medlem
Citat:
;

"26 May 18

Livet är förgängligt, och kan ibland förändras på de mest fasansfulla sätt av andra utan att man på något vis kan påverka själv. Men ofta kan man även göra saker som man valt helt och hållet själv, som att åka till Filipstadsskogarna på FTF-jakt när semesterplanerna grusats tillsammans med anant. "

Egentligen är jag skeptisk till en alltför omfattande citering av geologgar, men det kanske ändå har ett berättigande i detta fall.

Just den här texten att "Livet är förgängligt" har redan citerats och kommenterats ett halvt dussin gånger i tråden och texten framstår nog som avvikande, åtminstone i jämförelse med hur andra personer som också känt offret har uttryckt sig i olika sammanhang.

Texten är skriven på ett opersonligt sätt, den nämner inte brottsoffret som en person och den uttrycker ingen egen sorg eller saknad av offret. Däremot omnämns det fasansfulla som inträffat som något som orsakats "av andra utan att man på något vis kan påverka själv".

Människor har olika lätt att uttrycka sig väl, att förstå hur det man skriver kan tolkas och att känna på sig vad som bör framföras i en viss situation. Detta särskilt om situationen berör personen starkt. Det är inte heller helt ovanligt att en person som på något sätt själv medverkat i en händelse av denna typ kan ha svårt att uttrycka sig om händelsen på ett naturligt sätt, särskilt om man undermedvetet vill distansera sig från det som hänt.

Samtidigt kan formuleringarna ha påverkats av andra faktorer, det är kanske inte helt enkelt att på ett naturligt sätt uttrycka sorg efter en väns död om man har förhörts som misstänkt om denna händelse. Möjligen skulle man ändå försöka vara mer tydlig så att man inte riskerar att bli missförstådd. Nu låter det tyvärr nästan som att det främst är det egna livet som förändrats på ett avgörande sätt.

Givetvis går det inte att resonera sig fram till vad personen verkligen menade utifrån ett par korta meningar, än mindre försöka dra några egna slutsatser om eventuell skuld. Förhoppningsvis är polisen ändå snart klar med sin utredning så att vi slipper fundera över vad som hänt.
Citera
2018-07-28, 03:24
Medlem
Citat:
Hon blev inte mördad. Hon blev bortförd av SÄPO samt eskorterad av HD och SD och lever nu med annan identitet någonstans. Familjen och kollegerna har vetat om det länge. Minst sedan brottsofferstöds-SÄPO-inspektörskan flyttade in.

Om ni minns så hade några av Davidssons släktingar bytt namn tidigare. Det blir så ibland, men eftersom man kan ändra hur man vill i alla myndigheters register så är ser det bra utom man kontrollerar i efterhand.

Jag har hela tiden trott att det var information om UW's person/befattning som var i fara. Om LW var lite nybörjare i gamet, så kan hon ha gjort misstag. Hon var ju rätt flitig med fotandet t ex. Tummetott-bilden är en. Vi vet ju inte vad som har tagits bort innan vi fick veta att hon hade försvunnit.
Ok, tack för svar.

Det haltar lite dock.
Varför blev hennes försvinnande öht anmält på det sättet,och så dramatiskt, om alla nära "var med" på det?
Vore enklare om hon bara försvann och man officiellt bara behandlande det som ett försvinnande.
Fotot från FP med teknikerna är inte helt tillfredsställande. Jag kan inte säga med säkerhet att en kropp finns med på fotot.
SD och HD är ju också i så fall helt röjda nu, eller?
Jag driver inte heller med dig som du antydde i ett tidigare inlägg. Försöker bara få ihop det.
Efter SVTs Operation Playa tvivlar jag inte på KSIs maktfullkomlighet och att Sverige verkligen inte är så befriat från korruption som vi tycks tro.
Senast redigerad av glendale 2018-07-28 kl. 03:27.
Citera
2018-07-28, 03:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Det "värsta" med den här teorin
är att den gör SD och HD till hjältar.

Tänk all skit och hat de får från oss
och så skyddar de egentligen LW
och utsätter sig själva för allt detta.
Citera
2018-07-28, 04:39
Medlem
Citat:

"Rätt flitig med fotandet", dom är ju rena rama linslusarna och gör allt
för att synas, måste va ett ganska udda beteende för agenter i någon
form av underrättelsetjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in