2018-07-27, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Japp, det hade ju annars passat bra in att gammal skada lett till skrik som lett till panik hos GM. Dock så kvartstår väl den gamla skadan som relevant någorlunda så tillvida att LW kanske inte var lika snabb och stark som innan och det kanske var till hennes nackdel när mordet begicks. Men det säger iofs inte så mycket mer än att GM bara fick det något enklare.

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nej, sluta inte klistra in från deras loggar. Jag tycker det tillför mycket om hur deras liv såg ut och vem de umgicks med.

Jag har själv inget konto så jag kan kolla men tycker det är mycket intressant av många anledningar.

Skulle uppskatta om någon klistrade in en logg från SD som är lång, vill se hans sätt att uttrycka sig.
Gratis att registrera sig!
Citera
2018-07-27, 15:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det fetade:

En faktor i ekvationen kan vara LW:s nyläkta benskada.

Om det började som ett vanligt tjafs, de kanske bara skulle ”tala ut”:

(-du ska ge fan i xx!
-jag är med vem jag vill! xx kan bestämma själv
-du kan ta vem som helst annan
-xx väljer mej blabla etcetera)

en puff, en knuff, ett fall, en oturlig spark, benet gör vanvettigt ont
-det här ska xx få veta, jag ska berätta vad du gör mot mej etc)

Ja, något i den stilen. Iom benskadan blir det värre än det var tänkt från början, och sen går det som det går så att säga.

xx kan vara SD, AL, UW (för allt vi vet, dock mindre troligt) JH, JG...
Ja, nån.

Kan den här dialogen ha skett vid eventet
i flyghangaren?

Strax efter det eventet ansökte HD och skilsmässa
och köpte egen bostad.
Citera
2018-07-27, 15:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Nej, vet ingenting om den exakta tidpunkten för relation, eller för en del oroväckande scenarier (som hände när de INTE var i relation). Gissar dock att en strategi från LW:s sida kan ha varit att försöka ha någon slags normal kontakt, de bodde när, skulle träffa på varandra på GC-event mm. Att hålla honom lugn. Hennes bild på eventet mitt i Örebro där hans finns med tolkar jag till exempel som att hon vill ha honom med på bild för att bevisa att han var där OM något skulle inträffa. Jag har själv varit utsatt för våldsamma män (dock utan att ha relation till dem) och följt sådana här historier på mer eller mindre nära håll. Jag ser en del i LW:s beteende som jag känner igen från strategier kvinnor har haft när de inte helt har kunnat undkomma mannen i fråga.

Varför måste hon ta bild på honom för att ha bevis för att han var där? Om något inträffar henne så finns ju massa vittnen på eventet som kan säga att han var där.
Citera
2018-07-27, 15:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Bilderna på barnen är nog redigerade med...

SD postade en bild på deras barn
i GeoCashLoggen 20 Jul 18.
Citera
2018-07-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Nej, vet ingenting om den exakta tidpunkten för relation, eller för en del oroväckande scenarier (som hände när de INTE var i relation). Gissar dock att en strategi från LW:s sida kan ha varit att försöka ha någon slags normal kontakt, de bodde när, skulle träffa på varandra på GC-event mm. Att hålla honom lugn. Hennes bild på eventet mitt i Örebro där hans finns med tolkar jag till exempel som att hon vill ha honom med på bild för att bevisa att han var där OM något skulle inträffa. Jag har själv varit utsatt för våldsamma män (dock utan att ha relation till dem) och följt sådana här historier på mer eller mindre nära håll. Jag ser en del i LW:s beteende som jag känner igen från strategier kvinnor har haft när de inte helt har kunnat undkomma mannen i fråga.
Vilken underbar ologik!
Massa vittnen och hon känner att hon behöver en bild som garanti...

Dom har haft (mest troligt) en relation hela tiden. Dom verkar ha varit drivande i olika perioder, TROR JAG. Detta baseras bara på min känsla av SD.

Många andra tror ganska bestämt att det är hon som varit mest drivande. Detta är av dom som kände dom lite bättre, dom två tillsammans.
Citera
2018-07-27, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
SD postade en bild på deras barn
i GeoCashLoggen 20 Jul 18.
Bl.a och ett par hundra till. Ska jag länka dom?
Citera
2018-07-27, 15:50
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Kan den här dialogen ha skett vid eventet
i flyghangaren?

Strax efter det eventet ansökte HD och skilsmässa
och köpte egen bostad.

Men visst hade HD vetat om LWs och SDs relation redan under 2017? Vad kunde ha föregått att det lett till konfrontation och skilsmässoansökan just nu? Något LW sa/bekräftade utöver? När fick HD reda på relationen förutsatt att hon inte var cool med det pga öppet förhållande då? När flyttade hon ut ur deras hus? Hur ser hela den tidslinjen ut?
Citera
2018-07-27, 15:51
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
"FLYGRAKAN
A cache by cajjoo

Systerhax (HD)
21 Feb 18
Efter ett trevligt event, bjöd CO oss deltagare på en FTF-burk mitt i hangaren. Fattade knappt vad som hände det var plan och folk överallt. Blev med signerad bland alla andra i eventgänget innan några av oss skyndade in i värmen för att lösa mysten som släpptes samtidigt. Tack Cajjoo!

Softpocahontas (LW)
21 Feb 18

cajjoos synnerligen trevliga event på segelflygklubben med gott fika, massor med prat, spännande berättelser och visning i hangarerna toppades med att bjuda på [FTF] av denna cache just när den släpptes.

Blev upphämtad av Latorp ("på vägen") och fick åka flott till lokalen. Kom strax innan start och det sipprade redan ut sorl och kaffedoft ända till ytterdörren. Det goda fikat satt som en smäck och sedan var det bara att lyssna och njuta av den livfulla berättelsen om BAKGRUND och allt spännande på vägen med signaltrupper, televerk, bussar, dans - och så flygningen. Jag vill också bli pensionär vid 55! Och flyga flygplan! Och dansa! Aerodynamik, meteorologi, variometer, flygmedicin, spakar och roder... Det pirrar i kroppen vid tanken på att susa i närmare 300 knyck, loopa och glida fram.

Men jag gläder mig tillsvidare åt att i alla fall få dela cachingglädjen med er. Tack Bert och Dung för en toppenkväll med fika, gemenskap, spännande berättelser och studiebesök - och så två fina FTF:er som grädde på moset! Man kan ju inte lägga FP på event, så jag lägger en här istället som tack för kvällen."
för att jobba där hon jobbade så var hon dålig på att hantera skrift.
börjar meningar med" och".
(jag börjar med liten bokstav, håll käft)
Citera
2018-07-27, 15:54
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Men visst hade HD vetat om LWs och SDs relation redan under 2017? Vad kunde ha föregått att det lett till konfrontation och skilsmässoansökan just nu? Något LW sa/bekräftade utöver? När fick HD reda på relationen förutsatt att hon inte var cool med det pga öppet förhållande då? När flyttade hon ut ur deras hus? Hur ser hela den tidslinjen ut?

HD hade ju utfärdat ”kontaktförbud” mellan SD och LW, så helt bekväm var hon säkert inte med deras (eventuellt) fortsatta affär.
Citera
2018-07-27, 15:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Nej, sluta inte klistra in från deras loggar. Jag tycker det tillför mycket om hur deras liv såg ut och vem de umgicks med.

Jag har själv inget konto så jag kan kolla men tycker det är mycket intressant av många anledningar.

Skulle uppskatta om någon klistrade in en logg från SD som är lång, vill se hans sätt att uttrycka sig.

;

"26 May 18

Moahaha, den luringen knäcktes lätt då en rostig version ligger hemma och testas på alla gäster. Men här räckte det inte hela vägen in, utan mer kul väntade. Snyggt gjort! Tack för upplevelsen och hälsningar från Örebro.

Livet är förgängligt, och kan ibland förändras på de mest fasansfulla sätt av andra utan att man på något vis kan påverka själv. Men ofta kan man även göra saker som man valt helt och hållet själv, som att åka till Filipstadsskogarna på FTF-jakt när semesterplanerna grusats tillsammans med anant. Idag var det jakt på schemat, och jag drog iväg med sällskap för att vara redo inför släppet vid 10. Vi hade inte valt den allra bästa utgångspunkten trots noggrann analys av kartan. Vi fick ändå en alldeles underbar förmiddag i den härliga solen och värmen, och endast några få tråkigheter kom fram till oss under tiden. När vi var nöjda med jakten i skogen drog vi oss runt några superfina GeoTourburkar i trakterna av Karlskoga där vi även fick i oss lite burgare till lunch. Lagom till eftermiddagskaffet kom vi så hem till Örebro och hade oss en avslappnad eftermiddag i solen. Livet har sina goda stunder. Hoppas det är många kvar"

"HerrTeamDavidsson
16 Jun 18

Vid släppet valde jag bort att delta för att istället leka med barnen och deras sommarhästar. Idag skulle istället några gömmor raderas från att-göra-listan, och dessa två små goa serier blev huvudmålet. En del roliga uppgifter, kul lås och fin natur gjorde detta till en bra slinga, och sällskapet var som vanligt top notch. Ibland hade vi lite problem att hitta gömmorna och fick utöka området innan loggning kunde ske.

Igår AW med delar av det klorinella gänget Löga BAD Boyz, och jag blev kvar hos en Brangoslav Pattoshinsky. Efter en god natt och en överfylld frukost som innehöll bla ett par koppar kaffe blev jag upphämtad vid 9 av en mugglarvän. Vi drog till Borgåsund och skulle ta oss en fin promenad längs vattnet samt fika lite och prata igenom de senaste veckorna. Vi testade ett par promenadvägar, men fann aldrig de fina stigarna längs Mälaren, så vi avbröt och fikade oavbrutet i fyra timmar istället. En hel liter kaffe gick åt, och buken blev överspänd av både nyttigheter och onyttigheter. Många tankar om de senaste veckorna dryftades, men framemot 14-tiden avslutade vi fikandet och for inåt Vås. SysterHax mötte upp hos mugglarvännen och nytt kaffe brygdes, och nya kakor kom fram. Ytterligare en timme fika gjorde gott, och SysterHax och jag mötte sedan upp JOIkarinen för en stunds Stenkul vid Tidö. Mycket kul snubblande i skogen där efterföljdes av lunch-middag vid 18 på Pizzahyddan där även den vackra FreakyLikeMe anslöt. Tillsammans besegrade vi sedan massa gömda föremål vid och på Ängsö och även skaffade nya repor på benen (internt), innan vi delade oss åt olika håll för nattvila. För min del blev det ett luxuöst All-inclusiveställe centralt i Västerås. Hemma hos goa släktingar alltså. Totalt en alldeles utomordentlig dag med många timmar ute i naturen. Fridens, och hälsningar från PennyBridge"
Citera
2018-07-27, 16:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

HD hade ju utfärdat ”kontaktförbud” mellan SD och LW, så helt bekväm var hon säkert inte med deras (eventuellt) fortsatta affär.

(Försökte hitta källan till denna uppgift, men fann den ej. Orsaken kan vara att formuleringen var annorlunda. Tex ”förbjöd SD att träffa LW” eller nåt i den stilen. Minns dock att jag läst om det relativt tidigt i tråden.)

Edit: förtydligande.
Citera
2018-07-27, 16:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Bl.a och ett par hundra till. Ska jag länka dom?

Ett par hundra till på barnen?

Nej tack, du behöver inte länka till dem.

Deras stackars barn får nog lida
tillräckligt ändå pga hur deras föräldrar
bär sig åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in