2018-07-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kanske var det som GM räknade ut i förväg.
Så kan det mycket väl vara. Bullerplank i kombination med trafikljud från E18/E20 gör
nog sitt till för att dölja skrik. Dock är dalaans vittnesbild mycket trovärd.
Citera
2018-07-27, 23:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Så kan det mycket väl vara. Bullerplank i kombination med trafikljud från E18/E20 gör
nog sitt till för att dölja skrik. Dock är dalaans vittnesbild mycket trovärd.
Vadå dock? Skriken passar bra in i förhållande till fyndplats.
Citera
2018-07-27, 23:41
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror att våra återkommande svårigheter att förstå varandra kan bero på att ni (precis som era källor inom örebropolisen) inte bara har en bestämd uppfattning om vem som är GM, utan också en tydlig och förutfattad uppfattning om själva händelseförloppet.

Så berätta gärna hur du tror att brottet har gått till, så skall jag sedan visa dig att du inte får det att gå ihop.

Men va?! Jag har svarat på dina frågor samt redogjort för mina argument efter förfrågan av dig.

Jag har även tidigare ifrågasatt din ovilja att svara på frågor. Du har angett att de frågor jag har ställt har saknat saklig grund och efterfrågat just det. De frågor jag ställde sist levde upp till dina önskemål.
Så istället för att svara med en fråga, svara på de frågor som ställts.
Du kräver mycket av andra och borde därför kräva detsamma av dig själv. Om du nu vill uppfattas så seriös som du påstår dig att vara.

Edit: Och som du vet mycket väl (eftersom du har ifrågasatt det hårt) så har jag och min källa inte pratat om SD och hans eventuella skuld.
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-27 kl. 23:53.
Citera
2018-07-28, 00:19
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Det handlar väl helt enkelt om att många fortfarande känner ett behov av hitta något som talar för att SD kan vara gärningsmannen. Det var ju så det var sagt från början att det skulle vara.

Särskilt intensivt blev kanske det här sökandet nu efter vad som bekräftades i morse, dvs. att det faktiskt verkar finnas konkreta omständigheter som stör bilden av SD som GM:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Förstår inte heller din tolkning här riktigt. Vad skrev Moralensväktare i morse som bekräftar att det finns konkreta omständigheter som talar emot SD som GM? Hen skrev väl det motsatta, upprepade gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Tack! Vart avstängd och varit ifrån men försöker läsa igenom tråden med inlägg som jag missat. Jag kan säga som så att misstankarna mot MGM har inte försvagats men man väntar på många provsvar och det har nästan stått stilla under sommaren på NFC.

Citat:
Jag påstår inta att SD är skyldig. Men alltför mycket talar emot SD som oskyldig 😇.
Att om jag vore i SD kläder skulle jag ligga sömnlös om nätterna.

Citat:
Polisen och åklagare har en skyldighet att söka efter ledtrådar som skulle kunna fria SD. Och det är där det kör ihop dig för SD utan att veta exakta detaljer så förekommer det uppgifter som SD lämnat som inte går att följa på det viset SD uppger.
Citera
2018-07-28, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vadå dock? Skriken passar bra in i förhållande till fyndplats.
Ja, jag uttryckte mig kanske otydligt. Jag tror att FP=BP.
Citera
2018-07-28, 00:38
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Det här om vittnesskydd verkar lite långsökt, men vissa samband här är ändå lite märkliga. Är alltså svärmodern/polisinspektören och styvmodern/brottsoffersamordnaren i de citerade inläggen en och samma person? Finns det initialer?

Det här är ganska intressant. Efter misshandeln på LW så fick familjen kontakt med denna polis från SÄPO men med namnskylt och skrivbord hos Örebro-polisen, som hjälp och stöd. Hon har alltså varit med länge. Att hon är sonens flickväns mor är ett rykte som inte har bekräftats, men heller inte dementerats. Samma person påstod att sonen spelar ishockey vilket inte visade sig stämma.

Några har reagerat på att LW umgicks med SD direkt efter misshandeln så som ingenting hade hänt. Bl a åkte de skridskor. Om man redan vid den här tiden hade börjat planera för vittnesskydd, så kan misshandelsanmälningarna vara ett naturligt sätt att direkt "misstänka" SD för mordet och minimera behovet av andra misstänkta. Om anmälningarna är en pappersprodukt i processen är det inte alls konstigt att de är goda vänner. Med ett sådant tidsperspektiv kan många frågetecken rätas ut. Likadant med barnens lättsamma inlägg på sociala medier samt JG:s något tidiga "Vila i frid".
Jag tror fortfarande att husen tillhandahölls av myndigheten de jobbade hos. Det verkar finnas fler tomma hus där den andelika "J" kommer och går. Detta ger lite marginal mot vanliga grannar. När hotet mot LW upptäcktes flyttade HD närmare för att kunna skydda LW mer intensivt. Skilsmässan, som inte genomfördes blev ett alibi för flytten.
Jag tror dessutom att det var LW och inte AL som hade ärende i Sälen. Ett stort möte på konferenshotell med massor med folk. MUST, SÄPO, FRA och vittnet helt naturligt på samma plats. Som dessutom är säkrad.
Benen behövde bara lindas men ändå tar LW flera bilder på röntgenapparat, rullstol och kryckor, så ingen ska missa hennes skador. Detta var den 13-14 feb. Men hon skriverlite otydligt att det blev fel datum. Under hot undviker man tidsangivelser. Trots skadan geocachar hon bland hangarerna och flygplanen tillsammans med HD redan den 20:e.
Citera
2018-07-28, 00:41
Medlem
Citat:
Om det där stämmer så borde ju SD vara ute ur bilden nu. Som jag har förstått det så byggde väl de tidigare misstankarna mot honom på just motivbilden, och ingenting annat.

Att Metro skrivit det är väl en sak men har du sett att polisen bekräftat det?
Citera
2018-07-28, 01:04
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Men är det bekräftat att flera av ”vännerna” är gamla kollegor från flygflottiljen i Linköping som dessutom geocashar ihop idag? Eller hur hänger det ihop? Jag tycker det är så märkligt med detta vuxna gäng där många dessutom har familj, som lägger så stor del av livet, vad det verkar, på denna hobby. Säger inte att det är fel men ovanligt. Tycker jag. Förresten vad arbetade Lena med vid flottiljen? Och var det där hon och UW träffades också?

Tidigare i tråden fanns en teori om att mordet hade kopplingar till dubbelmordet i Linköping. I den vevan var det några skribenter som nystade i tidigare bostadsorter och arbeten. Det är där det kommer fram attLW arbetade som präst vid flygvapnet i Linköping samtidigt som SD uppehöll sig där. HD är sjuksköterska. Om man tror att MUST är hemliga så är det ingenting mot KSI. Kontoret för särskild insamling av information. De har hemlig budget, hemlig ort, hemlig personal och byter dessutom namn ofta. Från IB via SSI och så vidare. På MUST's hemsida kan man också läsa att KSI har befogenheter att bryta mot lagen om nödvändigt. Det vanliga regelverket gäller inte. Dessutom finns varje dokument endast i ett exemplar under fullständig sekretess. Endast Försvarsministern är informerad. MUST-chefen sade i en intervju: "Om KSI vet jag endast att de finns, inget mer". Det är alltså inte konstigt att vi enkla Flashbackare aldrig har hört talas om detta och direkt tror att Tjackarismyg hittar på
Citera
2018-07-28, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Kan bara hålla med. Jag håller på och går igenom hela tråden från början för att försöka hitta substans i alla påståenden. Det finns några nick som är väldigt frekventa i olika delar av tråden.
ha rskrivit sådana enorma textmassor med påståenden som sedan tas tillbaka, aggressiva personangrepp och väldigt mycket snömos. Det finns flera andra liknande nick. Skall samla ihop dem mer överskådligt när jag börjar bli klar.

Det ser jag fram emot. Tack.

Det finns två, kanske tre, väldigt aktiva postare f n som har som taktik att skriva så mycket som möjligt, förvirra och blanda ihop saker med avsikt. Ena av dessa är således registrerad efter mordet på LW och skriver endast i detta ämne. Bara det är ju glasklart vad beträffar agendan.
Hoppas polis och utredare inte går på den taktiken.
Senast redigerad av glendale 2018-07-28 kl. 01:23.
Citera
2018-07-28, 01:30
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Men är det bekräftat att flera av ”vännerna” är gamla kollegor från flygflottiljen i Linköping som dessutom geocashar ihop idag? Eller hur hänger det ihop? Jag tycker det är så märkligt med detta vuxna gäng där många dessutom har familj, som lägger så stor del av livet, vad det verkar, på denna hobby. Säger inte att det är fel men ovanligt. Tycker jag. Förresten vad arbetade Lena med vid flottiljen? Och var det där hon och UW träffades också?

Fortsättning. Naturligtvis är det underligt. Alls har reagerat på samma sätt. Man har dessutom undrat över utomstående vänner och om barnen. Dessa ifrågasättanden har dock bryskt nedklubbats som oviktigt nonsens av tvärsäkra skribenter.
Om man skalar av alla krystade förklaringar och litar till magkänslan så är det märkligt alltihop.
MEN om man istället antar att SD, HD och kanske LW (återkommer till det). Jobbar hos Underrättelsetjänsten så blir det mer förklarligt. De är elittränade jägarsoldater, dykare och i alla fall SD är pilot. Deras otydliga jobb är precis som UW's jobb på "Tools" en täckmantel.
De bedriver spaning i fält genom att geocoacha. Troligtvis har de kollegor bland de andra geocoacharna.
De kan åka på event till NATO-länderna USA och Norge och leka med utländska kollegor.
Som jag svarade tidigare, arbetade LW som präst vid flygvapnet. Detta kommer från tråden enligt ovan. UW är så hemlig så hans tidigare liv, om det finns är påhittat. Notera att LW och UW skiljer sig samtidigt som LW tar av prästkappan och börjar på flyktingförläggningen.
Jag är inte helt säker på att LW är lika mycket agent som SD och HD.
En skribent reagerade över LW' s förvandling när de kom till Örebro. "Det verkar som en annan människa". Hon intensivtränade geocoachning och lärde sig att smattra ner enorma textmassor på alla digitala medier som finns.
Citera
2018-07-28, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Jag är inte helt säker på att LW är lika mycket agent som SD och HD.
.
Ursäkta om jag föregår din fortsättning på din nu (för mig) intressanta teori. Jag var redo att avfärda dig som foliehatt först , men inte längre.
Men varför blev LW mördad tror du?
Citera
2018-07-28, 01:50
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack för dina inlägg från loggarna!
Nu blev jag ju väldigt nyfiken på det du skriver angående SD. Finns det någon möjlighet att se hans konto utan att vara reggad? (Eller går det få dig att tänka om ☺️).

OK. Han får väl lite uppmärksamhet då

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a95dc73d-e1dc-41a8-9eae-faa1894413c0_l.jpg
"Hoppas så det var en mugglare"
25 Jul 18

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a56574bf-f32d-47d8-bfea-10c299d3d117_l.jpg
"Tom gamla kalhyggen är faktiskt vackra på något vis. Skönt vara här istället för framför en dator."
25 Jul 18

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a44090a7-e45d-47d6-a1ac-7c3c15d7971c_l.jpg
"Smetade ut bromsjäveln till en smetig, blodig massa. Skön hämnd."
25 Jul 18

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/d3f41c80-4357-4e9f-9106-fe8c2a6f53b3_l.jpg
"Glad. Men spänd för det kommande provet."
26 Jul 18
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in