2018-05-24, 11:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Har de blivit påsläppta på ett flyg till USA så måste de väl ha planerat det. Jag tror inte man kommer iväg utan i förväg klarerade handlingar.

Tog det stopp redan på Arlanda så är det en annan femma.

Jag vet inte om man kan flyga till Heathrow och tro sig klara pappersarbetet till USA därifrån bättre. Inget talar väl för det.

De sitter väl på nåt sunkigt b&b i London o kikar under lugg på varann och försöker njuta de sista dagarna av frihet.

Pratar med Paraguays o Nordkoreas beskickningar och studerar utlämningsavtal.

Ja för geocachar gör dom iallfall inte eftersom de inte varit inloggade sedan 20-21/5...
Citera
2018-05-24, 11:57
Medlem
Citat:
Har de blivit påsläppta på ett flyg till USA så måste de väl ha planerat det. Jag tror inte man kommer iväg utan i förväg klarerade handlingar.

Tog det stopp redan på Arlanda så är det en annan femma.

Jag vet inte om man kan flyga till Heathrow och tro sig klara pappersarbetet till USA därifrån bättre. Inget talar väl för det.

De sitter väl på nåt sunkigt b&b i London o kikar under lugg på varann och försöker njuta de sista dagarna av frihet.

Pratar med Paraguays o Nordkoreas beskickningar och studerar utlämningsavtal.

Har aldrig rest till USA så har ingen aning, men känslan är väl att man borde kunna resa dit men har man inte rätt papper så stoppas man på flygplatsen?
Citera
2018-05-24, 12:01
Medlem
Vad finns det konkret som tyder på att det handlar om ett mord?
Citera
2018-05-24, 12:05
Medlem
Karmans avatar
Citat:
I ett mordfall som detta lämnas inget åt slumpen och chanserna att få ngt annat än livstid är försvinnande små. I dessa tider.

Sen beror det ju på vad som hänt, om LW dragit vapen på gatan och paret övermannat henne. Men då är det kanske dråp, inte mord. Det är ju en uppsåtsfråga.
Har en person dragit vapen är det ett dödligt hot och då kan det vara självförsvar, sk. nödvärnsrätt. Blir inte dråp ens en gång. Det finns det flera rättsfall på.
https://sv.wikipedia.org/wiki/N%C3%B6dv%C3%A4rnsr%C3%A4tt
Citera
2018-05-24, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Är han en pensionär sen länge,måste man ta hans uttalanden med en nypa salt. Tiden förändras, människor också.

Några uttalanden har jag inte sagt något om. Och nej, han är inte pensionär riktigt än. Han är aktuell som försvarare för mannen som åtalades för mordet på Berghem i Umeå.
Citera
2018-05-24, 12:15
Medlem
Honan6s avatar
Jag tror Polisen har ordentligt på fötterna och lämnar inget åt slumpen.
Paret D*v*dss*on bör rimligtvis varit anhållna i sin frånvaro, med tanke på de fynd som gjorts i den beslagtagna bilen som tillhör mannen.
Kanske det försvunna paret t o m är åter på svensk mark och forslas nu i helikopter till Örebro?
Citera
2018-05-24, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Vad finns det konkret som tyder på att det handlar om ett mord?

Det mest primära är väl att Polisen för närvarande bedriver en mordutredning.
Citera
2018-05-24, 12:34
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Eftersom det sällan spelar någon roll vilken advokat som försvarar en så gör det mig detsamma. Det är bevisningen som avgör. Du har tittat på lite för mycket film. Ut i verkligheten med dig.
Mitt uttalande bygger på erfarenhet. Det är inte alls alltid bevisningen från åklagaran som är avgörande. Har du en duktig och erfaren advokat kan han ex slå sönder den eller med egna utredningar komma med motbevis. Jag tror det är du som behöver ut i verkligheten, vilken jag dagligen är ute i, till skillnad från dig.
Citera
2018-05-24, 12:36
Medlem
zippzons avatar
hmm ni avhandlade tidigare hur LW la syrlig kommentar till SD på en bild
jag tror att det va deras sätt att skämta med varandra se denna bild på LW tex

http://forumbilder.se/H6T9S/namnlos

där SD's kommentar är ganska syrlig ;-)
Citat:
Stef*n D*vidsson
I mina ögon är du alltid den typen som har sjalett, kittel och kvast.

*=a
Citera
2018-05-24, 12:49
Medlem
Denna video skulle jag posta för 4 dagar sedan, men eftersom jag var ny reggad så tog det lite tid innan jag kunde svara i tråden.

När jag väl var där med min vän, så tyckte vi att det var jävligt konstigt att polisen och hundarna inte hittade henne samma dag, då hon låg så nära. Vår första reaktion var att den som dödade henne hade henne på en annan plats innan han/hon förflyttade kroppen (anledningen till att vi tänkte så var för att kroppen börjar väl lukta? Samt att hundarna borde vara tränade till att finna en kropp så pass nära) Vi reagerade även på distansen mellan platsen och hennes radhus, (som ni själva kan ni på videon), att mördaren inte bara skulle kunna bära henne från hennes radhus till platsen hon hittades (om hon blev mördad hemma)

Joggingtur kan ni utesluta, ingen jävel joggar just där FYI.

Ni får själva bedömma.

https://www.youtube.com/watch?v=CMD-vDMooVI
Citera
2018-05-24, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Det mest primära är väl att Polisen för närvarande bedriver en mordutredning.

Det gör man alltid om någon dör under oklara omständigheter. Jag har inte sett något i media om att det skulle finnas någon övertygelse om att det handlar om mord.
Citera
2018-05-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanhaj
Denna video skulle jag posta för 4 dagar sedan, men eftersom jag var ny reggad så tog det lite tid innan jag kunde svara i tråden.

När jag väl var där med min vän, så tyckte vi att det var jävligt konstigt att polisen och hundarna inte hittade henne samma dag, då hon låg så nära. Vår första reaktion var att den som dödade henne hade henne på en annan plats innan han/hon förflyttade kroppen (anledningen till att vi tänkte så var för att kroppen börjar väl lukta? Samt att hundarna borde vara tränade till att finna en kropp så pass nära) Vi reagerade även på distansen mellan platsen och hennes radhus, (som ni själva kan ni på videon), att mördaren inte bara skulle kunna bära henne från hennes radhus till platsen hon hittades (om hon blev mördad hemma)

Joggingtur kan ni utesluta, ingen jävel joggar just där FYI.

Ni får själva bedömma.

https://www.youtube.com/watch?v=CMD-vDMooVI

Hur vet du att hon blev dödad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in