2018-05-24, 12:58
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Är du säker på att JG bor i området? Jag tror han bor några kilometer bort, men det spelar nog inte så stor roll.

Nej då missförstod jag, men han var i bekantskapskretsen iaf.
Citera
2018-05-24, 12:59
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
OCH det har enligt media gjorts flera intressanta BESLAG i SDs bil......
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kazdAA/polisens-nya-fynd-i-mordarjakten

Var i artikeln står det att det är SD's bil?
Citera
2018-05-24, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfina
Kan säga att jag har jobbat nära LW. Någon mer egotrippad och speedad person får man leta efter.
Du verkar ha en negativ bild av brottsoffret- eller haft en ytlig kontakt med henne.
Känner man brottsoffret väl, och umgås med henne så skulle kanske omdömdet istället bli att hon är en stark person som står upp för sin uppfattning, är energisk i allt hon gör. Målinriktad.
Med en stark tro-
som gärna umgicks med icke troende,
hon verkar inte hålla sig till bara troende folk.
(Samma person kan tolkas väldigt olika, beroende på ens egen känsla.)

Om hon haft ADHD- så borde hon ha varit vildare och snurrigare när hon var yngre,med åldern så lär sig dessa personer hur de ska hantera sig själva, bli mer fokuserade osv.

Med Lena verkar det ha varit tvärtom- hon var lugn och fokuserad i yngre dar,
för tio år sedan blev hon mer utåtriktad, sportintressen med aktiv fritid.
SÅ tror inte hon varit en "duracellkaning".
Känner inte heller henne men det kan bli enkelsidig bild av någon- då en skrivare skriver negativt, de som har känt Lena på ett djupare o positivt sätt- de orkar väl knappast med att läsa här i tråden,
än mindre skriva.
mira66- verkade vara närmare bekant med brottsoffret.
Lena kanska har haft en lite grabbig kontakt med män-ch har dragit till sig säkerligen män med
skör personlighet.
Hon borde ha undvikit charmiga mänskor med flackande blick- kan man kanske säga.
Det måste bara vara detta försvunna par som är skyldiga i hennes död.
Citera
2018-05-24, 13:01
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanhaj
Denna video skulle jag posta för 4 dagar sedan, men eftersom jag var ny reggad så tog det lite tid innan jag kunde svara i tråden.

När jag väl var där med min vän, så tyckte vi att det var jävligt konstigt att polisen och hundarna inte hittade henne samma dag, då hon låg så nära. Vår första reaktion var att den som dödade henne hade henne på en annan plats innan han/hon förflyttade kroppen (anledningen till att vi tänkte så var för att kroppen börjar väl lukta? Samt att hundarna borde vara tränade till att finna en kropp så pass nära) Vi reagerade även på distansen mellan platsen och hennes radhus, (som ni själva kan ni på videon), att mördaren inte bara skulle kunna bära henne från hennes radhus till platsen hon hittades (om hon blev mördad hemma)

Joggingtur kan ni utesluta, ingen jävel joggar just där FYI.

Ni får själva bedömma.

https://www.youtube.com/watch?v=CMD-vDMooVI

Det verkar ju väldigt öppet mellan bostäderna, så jag tänker mig att det inte skulle vara helt lätt att föra iväg henne mot hennes vilja utan att riskera att det uppmärksammas. Särskilt om hon försvunnit strax efter elva, då är ju ännu många vakna och då det varit varmt har nog många också något fönster lite på glänt en stund innan de går och lägger sig.

Det förutsätter nästan att hon klivit in i en bil.
Det kan nog för all del vara så att hon kanske flyttats dit efter något dygn. Man vet ju inte, polisen kanske håller tand för tunga när de får kritik, ifall de händelsevis sökt av området kring planket där. Hon kanske legat i någons förråd ett tag?
Citera
2018-05-24, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du verkar ha en negativ bild av brottsoffret- eller haft en ytlig kontakt med henne.
Känner man brottsoffret väl, och umgås med henne så skulle kanske omdömdet istället bli att hon är en stark person som står upp för sin uppfattning, är energisk i allt hon gör. Målinriktad.
Med en stark tro-
som gärna umgicks med icke troende,
hon verkar inte hålla sig till bara troende folk.
(Samma person kan tolkas väldigt olika, beroende på ens egen känsla.)

Om hon haft ADHD- så borde hon ha varit vildare och snurrigare när hon var yngre,med åldern så lär sig dessa personer hur de ska hantera sig själva, bli mer fokuserade osv.

Med Lena verkar det ha varit tvärtom- hon var lugn och fokuserad i yngre dar,
för tio år sedan blev hon mer utåtriktad, sportintressen med aktiv fritid.
SÅ tror inte hon varit en "duracellkaning".
Känner inte heller henne men det kan bli enkelsidig bild av någon- då en skrivare skriver negativt, de som har känt Lena på ett djupare o positivt sätt- de orkar väl knappast med att läsa här i tråden,
än mindre skriva.
mira66- verkade vara närmare bekant med brottsoffret.
Lena kanska har haft en lite grabbig kontakt med män-ch har dragit till sig säkerligen män med
skör personlighet.
Hon borde ha undvikit charmiga mänskor med flackande blick- kan man kanske säga.
Det måste bara vara detta försvunna par som är skyldiga i hennes död.

Adhd tror jag knappast. Det är väl så att när hon var yngre och studerade så tog studierna upp lite energi. Sedan arbete och familj. När så barnen blir lite större och skiljer sig från sin man så blir det kanske så att det lätt blir intensivt med att hitta sig något intresse kanske?

Men sådant förklarar ju inte en uppfattning om att hon kanske hade tendenser att inte lyssna på andra. Sådana har jag råkat på då och då, och ofta kan de vara väldigt utåtriktade jättetrevliga, men som skribenten sade, de hör liksom inte vad den de pratar med säger. Det kan uppstå konstiga missförstånd där de menar sig bli sårade över något "varför har du inte berättat det?" fast man har gjort det och de till och med frågat. Fast jag vet inte om den egenheten beror på någon bokstavskombination eller personlighetsdrag?
Citera
2018-05-24, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det verkar ju väldigt öppet mellan bostäderna, så jag tänker mig att det inte skulle vara helt lätt att föra iväg henne mot hennes vilja utan att riskera att det uppmärksammas. Särskilt om hon försvunnit strax efter elva, då är ju ännu många vakna och då det varit varmt har nog många också något fönster lite på glänt en stund innan de går och lägger sig.

Det förutsätter nästan att hon klivit in i en bil.
Det kan nog för all del vara så att hon kanske flyttats dit efter något dygn. Man vet ju inte, polisen kanske håller tand för tunga när de får kritik, ifall de händelsevis sökt av området kring planket där. Hon kanske legat i någons förråd ett tag?
Det håller jag med dig om att en bil kan ha använts och sedan legat gömd någon annanstans och för att placerats där igen.
Borde väl ha luktat rejält annars från kroppen om den legat där från början så hundägares hundar känt det och att det varit varmt ute.
Citera
2018-05-24, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Var i artikeln står det att det är SD's bil?
Det har väl framgått på flera ställen i media att det handlar om en bil som tillhör den person som tidigare varit anhållen.
Senast redigerad av DilsNacke 2018-05-24 kl. 13:44.
Citera
2018-05-24, 13:27
Medlem
zippzons avatar
Jag funderar fortfarande på (flera klädesplagg) som hittades på platsen
enligt expressen tv på youtube 19 maj ca 0:47 in i klippet

https://www.youtube.com/watch?v=GUKy4vEBY5I

vems kan dom vara ? blev hon avklädd eller är det mördarens ?

EDIT
även i denna video nämns kläder vid 0:44

https://www.youtube.com/watch?v=th1mjDMZ008
Senast redigerad av zippzon 2018-05-24 kl. 13:31.
Citera
2018-05-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det håller jag med dig om att en bil kan ha använts och sedan legat gömd någon annanstans och för att placerats där igen.
Borde väl ha luktat rejält annars från kroppen om den legat där från början så hundägares hundar känt det och att det varit varmt ute.

Har den/de haft tillgång till bil så hade förmodligen kroppen placerats någon annanstans, längre bort å mer svårhittad.
Citera
2018-05-24, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Det har väl framgått på flera ställen i media att det handlar om en bil som tillhör den person som tidigare varit häktad.
Inte för att vara den som är den men häktad är det ingen som har varit. Däremot anhållen. Ganska stor skillnad.
Citera
2018-05-24, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Adhd tror jag knappast. Det är väl så att när hon var yngre och studerade så tog studierna upp lite energi. Sedan arbete och familj. När så barnen blir lite större och skiljer sig från sin man så blir det kanske så att det lätt blir intensivt med att hitta sig något intresse kanske?

Men sådant förklarar ju inte en uppfattning om att hon kanske hade tendenser att inte lyssna på andra. Sådana har jag råkat på då och då, och ofta kan de vara väldigt utåtriktade jättetrevliga, men som skribenten sade, de hör liksom inte vad den de pratar med säger. Det kan uppstå konstiga missförstånd där de menar sig bli sårade över något "varför har du inte berättat det?" fast man har gjort det och de till och med frågat. Fast jag vet inte om den egenheten beror på någon bokstavskombination eller personlighetsdrag?
Visst du har rätt- man ska ha lärt sig att lyssna på vad den andre säger-speciellt om man har utbildat sig till pastor och haft stödjande samtal.
Men det kan också ha varit omständigheter på arbetsplatsen- där hon hade ställning som innebar att ta beslut och bestämma. Mitt inlägg var inte riktigt menat som motsatsen-till den jag svarade -bara att alla mänskor tolkar så olika pga av just ett tillfälle eller en omständighet, just då.
Min uppfattning är positiv-av Lena för jag har tolkat henne på avstånd .
Däremot kan jag tänka mig att hon varit i nån känslomässig bergodalbana, pga den här 6-åriga relationen till en gift man, som betett sig som en fähund mot bägge kvinnorna.
Senast redigerad av moshes 2018-05-24 kl. 13:37.
Citera
2018-05-24, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stubbrace
Har den/de haft tillgång till bil så hade förmodligen kroppen placerats någon annanstans, längre bort å mer svårhittad.

Nja, närmaste buskage. Det är nog inte många som är helt likgiltiga inför att åka omkring med ett lik i skuffen eller baksätet.
Man kanske inte heller hade någon önskan att hon skulle försvinna totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in