2018-07-27, 16:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Jag har också varit med från början, men inte skrivit.
Jag visar denna bild för att illustrera att ingen har sett någon kropp, samt den obefintliga brottsplatsundersökningen.
Det var ingen hundägare som hittade "föremålet". Hunden stretade mot planket från andra sidan kvällen före Men inte kvällen före den.
Det här om vittnesskydd verkar lite långsökt, men vissa samband här är ändå lite märkliga. Är alltså svärmodern/polisinspektören och styvmodern/brottsoffersamordnaren i de citerade inläggen en och samma person? Finns det initialer?
Senast redigerad av Draifos 2018-07-27 kl. 16:03.
Citera
2018-07-27, 16:01
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
;

"26 May 18

Moahaha, den luringen knäcktes lätt då en rostig version ligger hemma och testas på alla gäster. Men här räckte det inte hela vägen in, utan mer kul väntade. Snyggt gjort! Tack för upplevelsen och hälsningar från Örebro.

Livet är förgängligt, och kan ibland förändras på de mest fasansfulla sätt av andra utan att man på något vis kan påverka själv. Men ofta kan man även göra saker som man valt helt och hållet själv, som att åka till Filipstadsskogarna på FTF-jakt när semesterplanerna grusats tillsammans med anant. Idag var det jakt på schemat, och jag drog iväg med sällskap för att vara redo inför släppet vid 10. Vi hade inte valt den allra bästa utgångspunkten trots noggrann analys av kartan. Vi fick ändå en alldeles underbar förmiddag i den härliga solen och värmen, och endast några få tråkigheter kom fram till oss under tiden. När vi var nöjda med jakten i skogen drog vi oss runt några superfina GeoTourburkar i trakterna av Karlskoga där vi även fick i oss lite burgare till lunch. Lagom till eftermiddagskaffet kom vi så hem till Örebro och hade oss en avslappnad eftermiddag i solen. Livet har sina goda stunder. Hoppas det är många kvar"

"HerrTeamDavidsson
16 Jun 18

Vid släppet valde jag bort att delta för att istället leka med barnen och deras sommarhästar. Idag skulle istället några gömmor raderas från att-göra-listan, och dessa två små goa serier blev huvudmålet. En del roliga uppgifter, kul lås och fin natur gjorde detta till en bra slinga, och sällskapet var som vanligt top notch. Ibland hade vi lite problem att hitta gömmorna och fick utöka området innan loggning kunde ske.

Igår AW med delar av det klorinella gänget Löga BAD Boyz, och jag blev kvar hos en Brangoslav Pattoshinsky. Efter en god natt och en överfylld frukost som innehöll bla ett par koppar kaffe blev jag upphämtad vid 9 av en mugglarvän. Vi drog till Borgåsund och skulle ta oss en fin promenad längs vattnet samt fika lite och prata igenom de senaste veckorna. Vi testade ett par promenadvägar, men fann aldrig de fina stigarna längs Mälaren, så vi avbröt och fikade oavbrutet i fyra timmar istället. En hel liter kaffe gick åt, och buken blev överspänd av både nyttigheter och onyttigheter. Många tankar om de senaste veckorna dryftades, men framemot 14-tiden avslutade vi fikandet och for inåt Vås. SysterHax mötte upp hos mugglarvännen och nytt kaffe brygdes, och nya kakor kom fram. Ytterligare en timme fika gjorde gott, och SysterHax och jag mötte sedan upp JOIkarinen för en stunds Stenkul vid Tidö. Mycket kul snubblande i skogen där efterföljdes av lunch-middag vid 18 på Pizzahyddan där även den vackra FreakyLikeMe anslöt. Tillsammans besegrade vi sedan massa gömda föremål vid och på Ängsö och även skaffade nya repor på benen (internt), innan vi delade oss åt olika håll för nattvila. För min del blev det ett luxuöst All-inclusiveställe centralt i Västerås. Hemma hos goa släktingar alltså. Totalt en alldeles utomordentlig dag med många timmar ute i naturen. Fridens, och hälsningar från PennyBridge"
om det är den där j-veln så är han riktigt sinnessjuk.
"skaffade nya repor på benen (internt)", där "internt" skulle kunna läsas som "den som vet vet.."
Citera
2018-07-27, 16:01
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
HD hade ju utfärdat ”kontaktförbud” mellan SD och LW, så helt bekväm var hon säkert inte med deras (eventuellt) fortsatta affär.

Isåfall var förhållandet iaf inte öppet åt det hållet kan vi konstatera! Kontaktförbud låter ju som om hon fann LWs närhet till SD som väldigt störande.
Citera
2018-07-27, 16:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
HD hade ju utfärdat ”kontaktförbud” mellan SD och LW, så helt bekväm var hon säkert inte med deras (eventuellt) fortsatta affär.

(Försökte hitta källan till denna uppgift, men fann den ej. Orsaken kan vara att formuleringen var annorlunda. Tex ”förbjöd SD att träffa LW” eller nåt i den stilen. Minns dock att jag läst om det relativt tidigt i tråden.)

Edit: förtydligande.
Vad har du fått kontaktförbudet ifrån ?

Måhända från en spekulation i tråden?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-27 kl. 16:54.
Citera
2018-07-27, 16:10
Medlem
gloriouslifes avatar
;
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du har helt rätt, hon umgicks mycket med män men la definitivt inte ut sig, hon uppträdde med integritet.
Ja affären mellan LW och SD kan bekräftas, likaså att HD alldeles nyligen förbjudit SD att ha någon som helst kontakt med LW då SD-HD skulle försöka lappa ihop äktenskapet.

LW hade sedan tidigare förbjudit SD att kontakta henne.
Citera
2018-07-27, 16:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
;

Tack, där var den!
Citera
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

(Försökte hitta källan till denna uppgift, men fann den ej. Orsaken kan vara att formuleringen var annorlunda. Tex ”förbjöd SD att träffa LW” eller nåt i den stilen. Minns dock att jag läst om det relativt tidigt i tråden.)

Edit: förtydligande.

Det stämmer!
Någon har postat i tråden att HD hade förbjudit SD att ha kontakt med Lena
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Nej, vet ingenting om den exakta tidpunkten för relation, eller för en del oroväckande scenarier (som hände när de INTE var i relation). Gissar dock att en strategi från LW:s sida kan ha varit att försöka ha någon slags normal kontakt, de bodde när, skulle träffa på varandra på GC-event mm. Att hålla honom lugn. Hennes bild på eventet mitt i Örebro där hans finns med tolkar jag till exempel som att hon vill ha honom med på bild för att bevisa att han var där OM något skulle inträffa. Jag har själv varit utsatt för våldsamma män (dock utan att ha relation till dem) och följt sådana här historier på mer eller mindre nära håll. Jag ser en del i LW:s beteende som jag känner igen från strategier kvinnor har haft när de inte helt har kunnat undkomma mannen i fråga.
Han i sin tur redigerade väl bort LW från bilden han lade ut..har jag för mig.
Citera
2018-07-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Isåfall var förhållandet iaf inte öppet åt det hållet kan vi konstatera! Kontaktförbud låter ju som om hon fann LWs närhet till SD som väldigt störande.
Shazz har tidigt i tråden postat en log där LW skriver om hur hon åker skridskor med HD (sök på grannfrun) en mån e anmälan om bilincidenten. Och jag har också sett loggar om att de var ute på geocaching alla tre i våras.
Samtidigt är det mycket yta i loggarna. Klart att SD borde må visset som misstänkt, men han kvittrar ändå. Kanske rätt typiskt för all social media? Säger inte mycket om vad som händer på djupet.
Citera
2018-07-27, 16:23
Medlem
Citat:
;

Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du har helt rätt, hon umgicks mycket med män men la definitivt inte ut sig, hon uppträdde med integritet.
Ja affären mellan LW och SD kan bekräftas, likaså att HD alldeles nyligen förbjudit SD att ha någon som helst kontakt med LW då SD-HD skulle försöka lappa ihop äktenskapet.

LW hade sedan tidigare förbjudit SD att kontakta henne.

Detta har vi ju konstaterat inte stämmer. Varför lever såna trådsanningar kvar?
(Loggar på att dom cachat ihop, loggar att hon kontaktar TeamD, o.s.v.)

Sen är det ju mer eller mindre belagt, inte bara från mig, att dom fortsatt ha en relation.
Citera
2018-07-27, 16:30
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Shazz har tidigt i tråden postat en log där LW skriver om hur hon åker skridskor med HD (sök på grannfrun) en mån e anmälan om bilincidenten. Och jag har också sett loggar om att de var ute på geocaching alla tre i våras.
Samtidigt är det mycket yta i loggarna. Klart att SD borde må visset som misstänkt, men han kvittrar ändå. Kanske rätt typiskt för all social media? Säger inte mycket om vad som händer på djupet.

Det har du nog alldeles rätt i. Då geocachingkretsen kanske inte är gigantisk i Örebro så kan man ju vilja ha en normaliserad relation offentligt när man umgås med andra. Och jag ser ingen direkt motsättning i ett önskat kontaktförbud från något håll och ändå att de mötts och rentav kontaktat varandra sedan. Man kan ha praktiska skäl eller ändra sig, sakna den andre och mot sitt bättre vetande kontakta igen även om man tidigare brutit en kontakt.
Citera
2018-07-27, 16:33
Medlem
Citat:

Är inte det en uppgift som SD framfört? Eller finns det annan källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in