2018-07-27, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svarta-madame
True that, men jag bor i en stad som är jämnstor med Fagersta, och här har vi inte ens en krog som är öppen senare än 22 på en torsdag. Tror vi att hon har legat så länge?

Behöver inte varit på krogen utan bara en privat fest fram till kl 2-4 sedan legat skadad nån timme på platsen, läste nånstans att dom här vittnesuppgifter att hon setts tidigare min inte just till händelsen och att hon setts tillsammans med nån/några. Förstod iaf polisen så då de nämndes i samma veva som att dom inte hade någon misstänkt just nu.
Citera
2018-07-27, 10:23
Medlem
vulcanemerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum45
Eller Ephrem Yohannes, negern som mördade Elin Krantz.

Är han ute på gatorna igen? jag trodde han blev utvisad?
Citera
2018-07-27, 10:26
Medlem
Fagerstaär väl en typisk före detta bruksort. Låg socioekonomisk standard överlag. Förr var det väl tillhållför olika mc-gäng. Senaste åren har det satsats hårt på invandringsindustrin. Fagersta ligger väl i topp när det gäller mottagande i förhållande till antalet invånare. Tänkte på den särskilda händelsen, det kan inte vara en lokal kändis, typ politiker? Fagersta har väl till och med en vänsterpartist som kommunalråd? Ganska nära till Ludvika och nmr:s huvudkvarter.
Citera
2018-07-27, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum45
Eller Ephrem Yohannes, negern som mördade Elin Krantz.

Va? Är han ute? Hade förhörsledaren i Krantz-fallet som föreläsare i våras... intrycket man fick är att den gode Yohannes inte borde släppas ut under några omständigheter..
Citera
Medlem
Visst var det i Fagersta som det var en gruppvåldtäkt utförd av ett tiotal eritreaner häromåret?

Edit: Tänkte att det borde ju avskräcka kvinnor från att promenera själva...
Senast redigerad av Pisseman 2018-07-27 kl. 10:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vulcanemery
Är han ute på gatorna igen? jag trodde han blev utvisad?

Vill dom inte lämna så är dom kvar, se bara på mordet i Umeå/mariehem
Citera
2018-07-27, 10:31
Medlem
Analyzatorns avatar
Inga uppgifter än om vem kvinnan är och vad hon gjorde vid denna tidpunkt. kan röra sig om någon som joggat tidigt på morgonen där, eller att kvinnan legat där sen sent igår kväll? bara gissningar.
Citera
2018-07-27, 10:32
Medlem
svarta-madames avatar
Jag är inte så insatt i vad "särskilda händelser" innebär, men tänkte att i en stad där mord sällan förekommer så kanske det här dödsfallet, med dess omständigheter (skärsår, hittad ute, avled på platsen och vem vet vad hon kan ha berättat innan hon avled) kanske gör att det är en särskild händelse just för Fagerstapolisen.

Kände mig tvungen att googla, och det verkar som att allt som gör att polisen behöver omfördela sina resurser innebär att det klassas som särskild händelse.

Jag är förresten en sådan där som läser på Flashback rätt ofta för att det är intressant, men sällan säger något.
Citera
2018-07-27, 10:32
Medlem
Analyzatorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hur ser det ut på platsen? Kan hon knuffats, kastats, hoppat eller ramlat från bron?

Viadukten är en gångtunnel som går under Riksvägen där, och det finns ingen anledning att vistas på Riksvägen, då det går en gång och cykelbana nedanför i anslutning till Tunneln.
Citera
2018-07-27, 10:33
Medlem
vulcanemerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Visst var det i Fagersta som det var en gruppvåldtäkt utförd av ett tiotal eritreaner häromåret?

Edit: Tänkte att det borde ju avskräcka kvinnor från att promenera själva...

Nja den senaste var i Sala, kanske i närheten av Fagersta?
https://www.fagersta-posten.se/logga-in/kvinna-utsatt-for-gruppvaldtakt-i-sala-garningsmannen-pa-fri-fot
Citera
2018-07-27, 10:33
Medlem
fernebos avatar
Aftonbladet har uppdaterat och uppger skärskador:

Citat:
Enligt de uppgifter som Aftonbladet har tagit del av ska kvinnan haft synliga skärskador när hon hittades - men polisen är i nuläget mycket förtegen om uppgifter kring händelsen.

Man upprepar samtidigt att hon hittats på själva vägen. Ej gångbanan under vägen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vmjg3m/kvinna-dod--polisen-misstanker-mord
Citera
2018-07-27, 10:34
Medlem
Är det på denna plats?

https://www.dropbox.com/s/ip1kjskwg7rkd7x/Foto%202018-07-27%2009%2021%2005.png?dl=0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in