2018-07-27, 10:04
Medlem
Foruejsonlys avatar
Vad är Fagersta för område? Är det ett ”förlorat” område?
Citera
2018-07-27, 10:09
Medlem
Troians avatar
Hur ser det ut på platsen? Kan hon knuffats, kastats, hoppat eller ramlat från bron?
Citera
2018-07-27, 10:12
Medlem
svarta-madames avatar
Fagersta är ju ett relativt litet ställe. Är krogen verkligen öppet så sent mitt i veckan att man rumlar hem därifrån tidigt på morgonen?
Citera
2018-07-27, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svarta-madame
Fagersta är ju ett relativt litet ställe. Är krogen verkligen öppet så sent mitt i veckan att man rumlar hem därifrån tidigt på morgonen?

Kan ju legat på platsen några timmar också
Citera
2018-07-27, 10:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Hon kan ju ha legat skadad i flera timmar frqm till att hon hittas av den privatperson som larmar.
Citera
2018-07-27, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hur ser det ut på platsen? Kan hon knuffats, kastats, hoppat eller ramlat från bron?
https://goo.gl/maps/HT3EpM1Rh5r

Titta själv.

Udda ställe att (som kvinna) gå själv.
Citera
2018-07-27, 10:17
Medlem
svarta-madames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Kan ju legat på platsen några timmar också

True that, men jag bor i en stad som är jämnstor med Fagersta, och här har vi inte ens en krog som är öppen senare än 22 på en torsdag. Tror vi att hon har legat så länge?
Citera
2018-07-27, 10:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Hon hittades 5:23. Udda tid för en ensam kvinna att vara ute och röra sig ensam på den platsen.

Om Aftonbladet har rätt så har hon hittats på själva vägen och inte i tunneln eller gång/cykelbanan. Det är ju inte helt osannolikt att hon kan ha blivit påkörd.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vmjg3m/kvinna-dod--polisen-misstanker-mord

Eller utslängd ur en bil?
Citera
2018-07-27, 10:20
Medlem
BenjaminBreegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Enbart bilväg ovanför, är väl inte jättehögt heller..så tror inte det är fallet, men chansen finns ju fall man landar olyckligt! MEN, jag läste om att det skulle handla om våld med kniv då offret enligt källa hade flera skärsår.

Citat:

Hamnkrogen har nog öppet, men detta enbart fram till klockan 01:00..har inte undersökt fall så var fallet igår, men de brukar ha öppet alla dagar i veckan på sommaren och fall jag hade gått hem därifrån så hade jag nog valt just att gå under denna viadukten..så efterfest efter hamnkrogen är väl inte helt orimligt.
Citera
2018-07-27, 10:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
True that, men jag bor i en stad som är jämnstor med Fagersta, och här har vi inte ens en krog som är öppen senare än 22 på en torsdag. Tror vi att hon har legat så länge?

Jag tror inte på krogteorin men omöjlig är den inte.
Citera
2018-07-27, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Man får ju verkligen hoppas/förutsätta att det är någonting man prioriterar att ta reda på såvida man inte har andra misstankar. Annat vore ju tjänstefel... vilket kanske i och för sig inte är så ovanligt.

Eller Ephrem Yohannes, negern som mördade Elin Krantz.
Citera
2018-07-27, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Enligt AB hanteras detta som en särskild händelse

Enligt uppgift till Aftonbladet har polisledningen beslutat om att hantera ärendet som en särskild händelse. ”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vmjg3m/uppgifter-kvinna-hittad-dod--polisen-misstanker-mord

Mord med skärskador och som rubriceras som en "särskild händelse".

Kan det finnas kopplingar till gängkonflikten i Örebro, Vivalla? Den är sedan tidigare klassad som just "särskild händelse".
Ryktet säger att mopedföraren höggs ihjäl med knivar av de tonåriga mördarna och att ögonen blev utstuckna.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2018/juli/morden-i-orebro-hanteras-som-sarskild-handelse/

Det kanske var en släkting som bodde i Fagersta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in