2018-07-27, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibraryCop
Det var Elin som krävde det. Piloten (som har ansvaret för passagerarna) ville antagligen bara lösa situationen så snabbt som möjligt så han tog den enkla lösningen att ge efter för Elins krav.

Makes no sense, varför kom inte en landvetterväktare och tog ut henne ur planet inom 10 minuter? Hela skiten låter löjligt. HUR kunde hon spela Allan på planet sålänge och även få med brottslingen ur planet?
2018-07-27, 00:05
Medlem
Afganen var själv antar jag, nån skrev att personal var med?
2018-07-27, 00:09
Medlem
Om det är klarlagt att det inte är ett brott, kommer detta bli en epidemi.
Kaos i flygtrafiken väntar.
Vad kommer flygbolagens motdrag vara? Lagändringar tar tid.
2018-07-27, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Afganen var själv antar jag, nån skrev att personal var med?

Jag läste också detta någonstans och denna bild illustrerar hur det såg ut i planet.

https://minfil.com/N5Oc57f3b3/Elin_Ersson_Asylaktivist.jpg
2018-07-27, 00:13
Medlem
Hoppas skatan aldrig entrar sveriges gränser igen. Håll känslomänniskor som dessa utanför Sverige!

Personen i fråga utvisas inte till något ''helvete'' han skickas till ett område som är under kontroll!
Senast redigerad av mmerd 2018-07-27 kl. 00:16.
2018-07-27, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Blivande socionomen (otippat ...) Elin påstår på sin Facebook-sida att det är fullt lagligt att vägra sätta sig ner i ett flygplan, trots besättningens order, och därmed stoppa "deportationen" av en som ska utvisas. Kan detta verkligen vara med sanningen överensstämmande? Någon juridiskt bevandrad får gärna räta ut frågetecknen här.
Själv är jag väldigt skeptisk till Elins påstående, och förväntar mig mer kraftfulla åtgärder nästa gång någon aktivist får för sig att göra samma sak. Omedelbar avhysning så att planet kan lyfta såsnabbt som möjligt, samt dryga böter vore rimligt.

Man borde utvisa Elin till Afghanistan. Därefter följa henne med en dron som sedan kan vara ett levande bevis för att feminismen - som försvarar sinnessjuka ISLAM - är HELT fel ute och således få en hemläxa som heter duga!
[fy fan vad man spyr åt detta helvete som drabbat Sverige - när kommer vändningen, när får det svenska förståndet åter kontrollen?]
2018-07-27, 00:16
Medlem
LibraryCops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumbokk
Makes no sense, varför kom inte en landvetterväktare och tog ut henne ur planet inom 10 minuter? Hela skiten låter löjligt. HUR kunde hon spela Allan på planet sålänge och även få med brottslingen ur planet?
Jag håller med, det borde varit en enkel sak för två bastanta väktare att lyfta ut henne. Men tydligen är det piloten som bestämmer vad som skall hända på planet, och han ville kanske undvika bråk.

Det är väldigt märkligt att piloten tar ett sådant beslut, inte minst med tanke på att han därmed i praktiken uppmuntrar liknande aktioner i framtiden.
2018-07-27, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Jag läste också detta någonstans och denna bild illustrerar hur det såg ut i planet.

https://minfil.com/N5Oc57f3b3/Elin_Ersson_Asylaktivist.jpg

akilov
2018-07-27, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Om det är klarlagt att det inte är ett brott, kommer detta bli en epidemi.
Kaos i flygtrafiken väntar.
Vad kommer flygbolagens motdrag vara? Lagändringar tar tid.

Flygbolaget borde ju rimligen ge henne kraftiga böter för tilltaget, annars finns ju en mycket stor risk att detta kommer att följas av andra med "civil olydnad". Det kommer säkert göras en insamling om hon får en rejäl räkning, så hon inte behöver stå för det själv men det bör ju avskräcka andra för samma tilltag.

Får hon inte en räkning på en rejäl summa för detta, då kan det spåra ut rejält i liknande fall. Det är straff i sig för denna Elin och hennes gelickar, räcker så anser jag.
2018-07-27, 00:20
Medlem
Hen är nu polisanmäld

diarienummer 5000-k911366-18

Kanske är gammal nyhet nu, ber i så fall om ursäkt
2018-07-27, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srsly
Vetej hur jag länkar nu. Men står i Omni och DN

I och för sig inte omöjligt att DN aktivt sysslar med Fake News och har en avsiktlig agenda med detta. Svaret som anges kommit ifrån Polisen låter ju inte särskilt trovärdigt måste jag säga,Vad är det som är vanligt här ? Bråkas det på alla flyglinjer på det här sättet ? Eller vad menar den aktuella polisen här ?

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men du verkar desperat med att stapla upp en massa nonsens och dom flesta begriper att fulltankat flyg klarar av en försening på flera timmar om så behövs. Hahahhahahahahahaaaaaaaaaaa jag dör !

Du inser inte att det här är allvarliga saker, men gissningsvis kan man undra om du ens tex har ett vanligt körkort ? Och du sitter och kör och har ett par gapiga passagerare som inte vill sitta ner ?
Och klättrar omkring överallt
Så klart att ett fulltankat flygplan kan stå och brumma i timvis, men hur vanligt är det ?
Olyckor med svåra motorbränder har faktiskt hänt pga detta..
Och det är inte så enkelt att evakuera ett flygplan i synnerhet om motorn är överhettad..
Skulle du vilja sitta i samma kärra ?
Skulle du vilja vara piloten i detta sammanhang ?
Kom ihåg att vissa startbanor vill inte ha fulltankade och fullastade flygplan att stå på samma ställe en längre stund pga att banorna inte kanske har så hög bärighet överallt. Det blir helt enkelt gropar i asfalten, särskilt när det är varmt -och detta fenomen är vanligt i tex tropikerna

Du kan bara inte ha en massa fårskallar i kabinen när du samtidigt måste förbereda eller har påbörjat en start. Check-listan kräver mycket koncentration av de inblandade, och du kan inte samtidigt hålla på att dividera med aktivister som inte vill lyda, men så långt har väl du inte tänkt...

Det blir nog bäst för alla i den här diskussionen om du dog av den långtråkighet som vi lyckats rada upp här... Haha

Citat:
Ramberg försvarar rättsstaten vilket du har väldigt svårt att förstå. Däremot så sitter du och överdriver om flygplan som är fulltankade och som blir som bomber. Du må vara korkad men du framstår ju som värsta SD eller afs drängen och presenterar dig som extremt ointelligent.

Citat- Ramberg

Citat:
I en rättsstat ska staten respektera mänskliga rättigheter. I en rättsstat råder yttrandefrihet. I en rättsstat vågar människor reagera mot ”demokratiskt” fattade beslut. En demokratisk rättsstat ställer nämligen krav på kvalitén i lagstiftningen och på en god rättstillämpning.

Lycka till med din jävla (SJW-pöbel-)demokrati när flygbolagen drar in sina flygningar till svenska flygplatser pga att de riskerar att bli stående på plattan av gapiga demonstranter. Och riskerar enorma summor i förseningsersättningar. Och att svenska flygplatser får sin säkerhetsklassning nedskriven så att inga utländska affärsmän får flyga hit någonsin
Och att all flygfrakt upphör, och andra länders flygplatser får användas i stället.

Säkerhetsorganisationerna kommer att dra in svenska flygplatsers säkerhetsklassning i och med att verksamheten inte har skyddats tillräckligt. Flygplatserna är bara ett transportnav och ingen plats för att utföra politiska demonstrationer på

Du och Ramberg resonerar som en henvänsteråsna på Slöddermalm, och bäst vore om ni också deporterades till Kabul ?
Idag var jag på Slöddermalm och spanade efter dig men jag såg bara några bleka veganer med B-vitamin- och järn-brist, men det kanske var du ibland dem ?

Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Nå, jag tycker det här är popcorn-time, jag kan nämligen strunta i vad slags tokerier man roar sig med i sverige, men underhållande är det

Haha, ja Moosky håller på Värdegrunden och att Fredens Religion innebär att kristna bögar slaktas på löpande band i Afghanistan -- det är rena bröderna Marx över svensk politik, gissar att SD ökade ytterligare ett par procent igen ?

BTW: Eftersom de inte lyckades något vidare med den här aktionen, asylanten har ju blivit hemskickad ändå, så vad blir nästa steg för Elin & Co ? Regelrätta kapningar ?
2018-07-27, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Du verkar inte heller ha sett Uppdrag Granskning som gick i höstas!

https://www.svt.se/special/afghanutvisningarna/
Citat:
De sänds till döden säger Ung i Sverige, men Uppdrag granskning hittar bara uppgifter om en afghansk kille som har dödats efter att ha blivit utvisad från Sverige. Det finns fler som begått självmord i Sverige i väntan på att skickas ut.

Ja, mannen tog värvning i afghanska armén och råkade köra på en mina (IED) och dödades därmed. Således självförvållat eftersom han var oförsiktig och körde utanför röjt område. Och att minan var en afghansk mina, dvs hans egna landsmän hade byggt den och lagt ut den

Dock så är självmordsfrekvensen högre hos etniska svenskar i samma ålder än dessa afghan-"ungdomar".

Citat:
Det är ett skithål och US får ingen som helst ordning på Afghanistan utan tvärtom.

Men nu är du en sådan där äcklig rasist som kallar Afghanistan ett skithål, eller hur ?
Precis som Trumpeten alltså... Det är dock inte konstigt att Afghanistan är ett rövarnäste eftersom över 30 % av pengarna som flyter omkring i den afghanska ekonomin är knarkpengar. Det kan du ju säkert fixa med lite Värdegrundsdiplomati ?
Kör lite fler demonstrationer på flygplatserna här då, de opiumrökande afghanerna i Kabul tittar ju säkert på SVT och läser DN, eller ? Och kan svenska med alla sje-ljuden och allting ?

Citat:
Ursprungligen postat av Londinium
Kanske tagits upp redan, men hon borde hamnat på Turkish och Star Alliance ”no fly”-lista vilket gör det hyfsat svårt för henne att semestra resten av livet. (Visst, hon kanske kan flyga Norwegian, Ryanair och TUI, men det finns en chans att flygbolagen delar med sig av sin lista, right?)

Det måste de göra eftersom de som bokar biljetter oftta flyger med olika flygbolag, och IATA lär tvinga dem att kolla i dessa listor, Liksom de som är misstänkta terrorister ja,
Så hon lär stå kvar på NO-FLY-Listan, eller i vart fall tills hon betalt skadeståndet

Citat:
Ursprungligen postat av Hermanhe
Någon måste väl anmäla till att börja med och det hoppas jag är gjort. Sen måste ju rättsväsendet utdöma någon form av straff annars kommer ju varenda Batikhäxa hänga på Arlanda och smyga på flygplan där utvisningar ska ske och vägra sätta sig ner när de ska fara. Arma tanke, här behövs nog ett ganska högt straff!

Det får vi ju hoppas på, än är sommaren inte slut än, mera sådant !!! Moosky dryper av upphetsning - Popcornen är poppade och klara
Sverige är redan rena gökboet i utländska media

BTW: Gissar att Turkish Airlines blir det första flygbolaget att dra in flygningar till/från Sverige, och att de som redan har köpt biljetter kommer att få fightas för att få tillbaka pengarna..
Rentav kan det ju framöver komma en strejk ifrån pilotfacken om sådant här upprepas

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in