Citat:
Ursprungligen postat av
Septienna
Aa det låter faktiskt som det mest troliga, att det är fel att för idag testade jag igen med ca 2.5 gånger större vikt kaktus. Körde frysmetoden, kokade sedan hälften och drack hälften direkt. Håller fortfarande på att få i mig det sista.
Hmm, jag är inte helt säker på hur det ligger till, men risken finns att effekten dämpas när du tar på nytt dagen efter även om du inte kände av någon psykoaktivitet under förra intaget. Jag vet inte riktigt vad för gränsdragning som gäller här, men mikrodosering av svamp, LSD etc brukar ju ske med runt tre dagars mellanrum.
Citat:
Ursprungligen postat av
Septienna
Finns det sanpedrokaktusar som har så låg potens att det knappt spelar någon roll hur mycket jag tar? I annat fall så måste det nog vara fel sorts kaktus för jag har inte känt av något nämnvärt.
Vissa exemplar kan ha en väldigt låg halt och jag har varit med om att ta runt 45 cm (samt kanske runt 10 cm omkrets, men minns ärligt talat inte) och inte känt så mycket mer än att jag blev tung i huvudet. Ja, plus det traditionella illamåendet - det ska man tydligen inte slippa undan ifrån även när ingen uppenbar psykoaktivitet infinner sig..!
Citat:
Ursprungligen postat av
Septienna
Vilka rekommenderar du att jag ska köpa av för att vara helt säker på att få en sanpedro?
Jag kan tyvärr inte komma med några direkta rekommendationer i och med att det var i stil med sju år sedan sist för min del. Majoriteten av de kaktusar jag använt har dock varit någorlunda liknande i styrka, men tydligen är det vissa exemplar som sticker iväg åt ett eller annat håll. Det finns uppgifter om att skillnaderna kan vara så höga som 2000%, men det får man nog ta som två extremer. Om jag inte misstar mig så är till exempel peyote jämnare när det gäller alkaloidnivåerna. Allt detta är taget helt från minnet, så ta det gärna med en nypa salt!