2018-05-06, 14:21
Medlem
Nochillss avatar
Nej, det var inte det smartaste jag har gjort med att röka på mitt under upcome.
Fetvarning på den metoden och detta är studerat av erfarna shamaner bla i Mexico.

Hela mitt arma liv är förändrat sedan den här trippen och jag känner mig pånyttfödd...
"Mid-Life-crisis" har fått en ny innebörd.
Senast redigerad av Nochills 2018-05-06 kl. 14:25.
Citera
2018-05-18, 17:44
Medlem
Septiennas avatar
Hej!

Jag har nyligen köpt hem några san pedrosticklingar XL från CactusPlaza. Jag testade att extrahera enligt kokmetoden som de flesta verkar föespråka. Tog ungefär en fot 25cm lång 9 el 10 cm tjock. Efter att jag filtrerat och kramat ur sista vätskan med en t-shirt så tog jag bara hälften av vätskan, blandade med ananasjuice och drack. Helt ok smak faktiskt, förstår inte vad alla gnäller på. Ok inte det godaste jag druckit, men det slank ner utan problem. Jag väntade sedan en timme men inget hände så tog jag resterande hälft. Nu har det gått minst en timme till och jag har möjligen känt mig lite dåsig på sin höjd. Nu till min fråga

Blir meskalinhalten lägre om man köper och sen extraherar direkt utan att sätta den i jord och få den att växa först? Jag läste någonstans att när de odlas för försäljning så är fokus att få dom att växa snabbt och då minskar mängden meskalin. Stämmer detta? Sen undrar jag om en stickling som ligger länge får mindre meskalinhalt med tiden? Är den som mest potent när den här växt ett tag, är färsk och tas direkt från krukan så att säga?

Jag tänkte ta en betydligt större bit och testa frysmetoden och funkar inte det heller så har jag redan satt ner två i jorden så får jag väl låta dom växa nått år eller två och kanske först då testa med ett färskt nyvuxet exemplar. Kan ju vara att dessa jag köpt har väldigt låg meskalinhalt. Läste också att låta dom stå i skuggan med väldigt lite vattning under vintern kan vara en bra idé för att få upp meskalinhalten.

Hur får jag kaktusen att bli så potent som möjligt och hur förbereder jag den så högsta möjliga potens uppnås?

Tar tacksamt emot svar och andra tips.
Senast redigerad av Septienna 2018-05-18 kl. 17:48.
Citera
2018-05-18, 19:26
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septienna
Hej!

Jag har nyligen köpt hem några san pedrosticklingar XL från CactusPlaza. Jag testade att extrahera enligt kokmetoden som de flesta verkar föespråka. Tog ungefär en fot 25cm lång 9 el 10 cm tjock. Efter att jag filtrerat och kramat ur sista vätskan med en t-shirt så tog jag bara hälften av vätskan, blandade med ananasjuice och drack. Helt ok smak faktiskt, förstår inte vad alla gnäller på. Ok inte det godaste jag druckit, men det slank ner utan problem. Jag väntade sedan en timme men inget hände så tog jag resterande hälft. Nu har det gått minst en timme till och jag har möjligen känt mig lite dåsig på sin höjd. Nu till min fråga

Blir meskalinhalten lägre om man köper och sen extraherar direkt utan att sätta den i jord och få den att växa först? Jag läste någonstans att när de odlas för försäljning så är fokus att få dom att växa snabbt och då minskar mängden meskalin. Stämmer detta? Sen undrar jag om en stickling som ligger länge får mindre meskalinhalt med tiden? Är den som mest potent när den här växt ett tag, är färsk och tas direkt från krukan så att säga?

Jag tänkte ta en betydligt större bit och testa frysmetoden och funkar inte det heller så har jag redan satt ner två i jorden så får jag väl låta dom växa nått år eller två och kanske först då testa med ett färskt nyvuxet exemplar. Kan ju vara att dessa jag köpt har väldigt låg meskalinhalt. Läste också att låta dom stå i skuggan med väldigt lite vattning under vintern kan vara en bra idé för att få upp meskalinhalten.

Hur får jag kaktusen att bli så potent som möjligt och hur förbereder jag den så högsta möjliga potens uppnås?

Tar tacksamt emot svar och andra tips.

Det kan dröja 2.5 - 3 timmar innan man känner av. Särskilt om du ätit mycket innan, så det är lätt att missta sig för att man inte känner något. Så antagligen trippar du sönder nu

Ifall du inte känner av något så var det med största sannolikhet för svag kaktus/ låg dosering.
Citera
2018-05-18, 20:15
Medlem
Jag har bojkottat Cactus Plaza sedan många år tillbaka efter att de bemötte mig på ett väldigt oseriöst sätt, men de gånger jag köpt kaktusar av dem så var det helt OK kvalitet.

I värsta fall kan man råka ut för det jag gjorde när det gäller en annan säljare, nämligen att man får hem helt fel art. Till råga på allt hände det den allra första gången jag beställde hem psykoaktiv kaktus. Det visade sig senare vara Cereus repandus ("Peruvian apple"), en inaktiv art som inte heller har den extrema beska som San Pedro besitter. Jag blir lite fundersam när du skriver att det inte var något större fel på smaken, då jag så vitt jag kan minnas aldrig hört någon säga något annat än att det är en väldigt besk smak.

Det finns de som menar att man kan låta kaktusarna ligga i mörker ett tag (alltså utan att ha planterats) och att den stress det orsakar skulle leda till en ökad produktion av alkaloider. Om detta verkligen stämmer vågar jag inte uttrycka mig om.

Tänk också på att halten med alkaloider kan variera kraftigt mellan olika exemplar, så det är svårt att säga säkert hur effekten blir om man inte extraherar meskalinet som kristaller.
Citera
2018-05-19, 16:58
Medlem
Septiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mand71
Jag har bojkottat Cactus Plaza sedan många år tillbaka efter att de bemötte mig på ett väldigt oseriöst sätt, men de gånger jag köpt kaktusar av dem så var det helt OK kvalitet.

I värsta fall kan man råka ut för det jag gjorde när det gäller en annan säljare, nämligen att man får hem helt fel art. Till råga på allt hände det den allra första gången jag beställde hem psykoaktiv kaktus. Det visade sig senare vara Cereus repandus ("Peruvian apple"), en inaktiv art som inte heller har den extrema beska som San Pedro besitter. Jag blir lite fundersam när du skriver att det inte var något större fel på smaken, då jag så vitt jag kan minnas aldrig hört någon säga något annat än att det är en väldigt besk smak.

Det finns de som menar att man kan låta kaktusarna ligga i mörker ett tag (alltså utan att ha planterats) och att den stress det orsakar skulle leda till en ökad produktion av alkaloider. Om detta verkligen stämmer vågar jag inte uttrycka mig om.

Tänk också på att halten med alkaloider kan variera kraftigt mellan olika exemplar, så det är svårt att säga säkert hur effekten blir om man inte extraherar meskalinet som kristaller.

Aa det låter faktiskt som det mest troliga, att det är fel att för idag testade jag igen med ca 2.5 gånger större vikt kaktus. Körde frysmetoden, kokade sedan hälften och drack hälften direkt. Håller fortfarande på att få i mig det sista.

Finns det sanpedrokaktusar som har så låg potens att det knappt spelar någon roll hur mycket jag tar? I annat fall så måste det nog vara fel sorts kaktus för jag har inte känt av något nämnvärt.

Vilka rekommenderar du att jag ska köpa av för att vara helt säker på att få en sanpedro?
Citera
2018-05-20, 23:38
Medlem
Citat:
Aa det låter faktiskt som det mest troliga, att det är fel att för idag testade jag igen med ca 2.5 gånger större vikt kaktus. Körde frysmetoden, kokade sedan hälften och drack hälften direkt. Håller fortfarande på att få i mig det sista.
Hmm, jag är inte helt säker på hur det ligger till, men risken finns att effekten dämpas när du tar på nytt dagen efter även om du inte kände av någon psykoaktivitet under förra intaget. Jag vet inte riktigt vad för gränsdragning som gäller här, men mikrodosering av svamp, LSD etc brukar ju ske med runt tre dagars mellanrum.

Citat:
Finns det sanpedrokaktusar som har så låg potens att det knappt spelar någon roll hur mycket jag tar? I annat fall så måste det nog vara fel sorts kaktus för jag har inte känt av något nämnvärt.
Vissa exemplar kan ha en väldigt låg halt och jag har varit med om att ta runt 45 cm (samt kanske runt 10 cm omkrets, men minns ärligt talat inte) och inte känt så mycket mer än att jag blev tung i huvudet. Ja, plus det traditionella illamåendet - det ska man tydligen inte slippa undan ifrån även när ingen uppenbar psykoaktivitet infinner sig..!

Citat:
Vilka rekommenderar du att jag ska köpa av för att vara helt säker på att få en sanpedro?
Jag kan tyvärr inte komma med några direkta rekommendationer i och med att det var i stil med sju år sedan sist för min del. Majoriteten av de kaktusar jag använt har dock varit någorlunda liknande i styrka, men tydligen är det vissa exemplar som sticker iväg åt ett eller annat håll. Det finns uppgifter om att skillnaderna kan vara så höga som 2000%, men det får man nog ta som två extremer. Om jag inte misstar mig så är till exempel peyote jämnare när det gäller alkaloidnivåerna. Allt detta är taget helt från minnet, så ta det gärna med en nypa salt!
Citera
2018-06-21, 02:10
Medlem
När jag har noll koll på styrkan på kaktusarna, satsa på för mycket eller riskera för lite och öka senare tillfälle?

På svamp gillar jag mer åt det "för mycket", men på syra (vilket väldigt sällan intas) gillar jag inte för mycket, "lite" för långdraget.

Salvia var ingen kul upplevelse, inget jag känner att jag vill återuppleva, iaf inte för mycket om ens alls..

Har kollat på lite videos angående standarddoser och tillredning men vet inte alls hur mina är, annat än att det borde vara läge att skörda tillräckligt.

Önskar en lättare utforskning.

Några råd?
Citera
2018-07-03, 22:19
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Helvete i himmelen vad jag trippar på meskalin just nu! Har fortfarande en kraftig bodyload efter 8 timmar sedan intaget. Mängden 15 gram.

Detta känns som LSD x100 utan tvekan - blivit överkörd en kosmisk ångvält som vältrar ut kärlek.

Härligt

Hur mycket kokade du ner och vilken kaktus körde du på?
Hur känns det nu i efterhand?
Citera
2018-07-03, 22:21
Medlem
Onehandclappings avatar
Någon som inhandlad extraktet från flug.....?
Citera
2018-07-05, 04:43
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onehandclapping
Härligt

Hur mycket kokade du ner och vilken kaktus körde du på?
Hur känns det nu i efterhand?

Det var Bolivian Torch-varianten som jag köpte av en tjeckisk vendor från DM utan stealth.
Nej, jag kokade ingenting av det utan åt det helt enkelt raw tillsammans med sojamjölk.

Att ta meskaline är en väldigt intensiv upplevelse som man ska akta sig för att ta ofta.

Jag blev inte dålig i magen av det som jag annars brukar bli av att ta psilocybin svamp.
Senast redigerad av Nochills 2018-07-05 kl. 05:12.
Citera
2018-07-20, 20:15
Medlem
Onehandclappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Det var Bolivian Torch-varianten som jag köpte av en tjeckisk vendor från DM utan stealth.
Nej, jag kokade ingenting av det utan åt det helt enkelt raw tillsammans med sojamjölk.

Att ta meskaline är en väldigt intensiv upplevelse som man ska akta sig för att ta ofta.

Jag blev inte dålig i magen av det som jag annars brukar bli av att ta psilocybin svamp.

Bara tagit det en gång men då kokade jag ner det. Måste ha varit vidrigt att knapra i sig helt raw!

Håller med om intensitet. Men det jag upplevde under den resan finns kvar än idag så den intensiva kvällen och natten på San pedro ledde fram till mycket gott.
Tänker ta en sista gång men jag funderar på extrakt denna gång.
Citera
2018-07-26, 23:11
Medlem
Onehandclappings avatar
Någon på forumet som sitter på en svensk guide för extraktion av meskalin från kaktus?
Fick tag på en 80cm San pedro som får bli försöksobjekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in