Citat:
Ursprungligen postat av
Onehandclapping
Ngon p forumet som sitter p en svensk guide fr extraktion av meskalin frn kaktus?
Fick tag p en 80cm San pedro som fr bli frsksobjekt.
Jag lste ngonstans att sprit gick bra att extrahera med.
Jag har sjlv gjort det, men inte nnu haft tillflle att testa min trollbryggd tyvrr.
Jag hade en ca 1 meter San Pedro som jag skalade av det mrka skalet och det mrkaste kttet alldeles intill skalet (fr enligt vad jag lst s r dessa tv vxtdelarna de som har strst koncentration av meskalin i sig.
Jag lt sedan det jag skrdat torka till dess att jag kunde krossa det till smsmulor/pulver i en mortel, sen lade jag det i en glasskl och hllde 95% sprit (kpt i Polen) ver det och s fick det st att dra i ngra dagar, sen filtrerade jag bort vxtprodukterna och nu har jag en mycket mrk och mystisk dryck som str och skrotar i kylskpet bredvid en annan likadan extraktion, fast med psilocybin.
r lite osker p hur mycket jag skall ta av trolldrycken, d jag aldrig tidigare har tagit meskalin.
Pulvret jag gjorde borde vara vldigt potent eftersom jag endast tog skalet i princip, med vldigt lite mrkt medfljande ktt.
Torkad vikt s blev det 24 gram, och det har nu resulterat i brygd p ca 0.5 dl meskalinsprit, s det behvs nog inte s mnga ml fr att man skall f sig en rejl tripp, drfr r jag lite avvaktande.