2018-07-26, 18:21
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salamis
Japp. Var ett ca 10 min inslag om detta.
Två ungdomsförbundare fick debattera, Liberal vs Kristdemokrat.

Nu är dessa inga partier som är aktuella för mig i detta val, men mellan pest o kolera - KD hade fått min röst, definitivt. LUFaren framstod som random asylaktivist utan konsekvenstänk.

Tyvärr lyste faktafrågan med sin frånvaro. Om SR gör ett dylikt inslag borde man kunna förvänta sig lite mer fakta på bordet med deras resurser än här på Flash. Tex:
- Vad var upprinnelsen till denna Elins "hjältedåd"?
- vem var det ursprungliga godhetsobjektet och varför skulle han utvisas?
- Vad var hans (påstådd 18 åring väl?) Relation till denna förvirrade bimbo?
- Vem var den äldre gubben som fick en kort respit tack vare vår hjältinna?

Många frågor - inga svar, trots SR:s resurser.
Eller också anses dessa frågor irrelevanta för att belysa aktuell problematik. Vem vet...

Efterfrågar du saklig och opartisk regimmedia fortfarande? Trodde alla hade lärt sig vid det här laget att det är lekstuga för vuxna vänsterbebisar. Lite som kulturens Samhall.
2018-07-26, 18:23
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Man undrar vem fan sitter på makten och varför sitter inte Elin häktad just nu??

När generalsekreteraren av Advokatsamfundet tycker det är okej att göra som Elin hyser jag inte mycket hopp för ett straff.

https://nyheteridag.se/anne-ramberg-backar-aktivist-som-stoppade-utvisning/

Citat:
Med hänvisning till en artikel i brittiska The Guardian skriver Anne Ramberg på Twitter att fler liksom aktivisten ”borde stå upp för det de tror på”. I en annan tweet tycks hon ifrågasätta svensk lagstiftning: ”I en rättsstat vågar människor reagera mot ‘demokratiskt’ fattade beslut. En demokratisk rättsstat ställer nämligen krav på kvalitén i lagstiftningen och på en god rättstillämpning.”
2018-07-26, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Han insåg säkert att han inte skulle kunna fuska sig till asyl och ville ha en slant hemvändarbidrag hellre än ingenting. Han är ju trots allt här enbart för pengarna och bidragen.

Varför skulle man vilja betala dyra pengar för att resa över halva jorden med målet att leva på socialbidrag?
2018-07-26, 18:28
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Varför skulle man vilja betala dyra pengar för att resa över halva jorden med målet att leva på socialbidrag?
Ja vem skulle tacka nej till gratis pengar utan krav på motprestation?
2018-07-26, 18:30
Medlem
Citat:
Den frågan måste ju slå någon slags rekord i dumhet...
Du skulle inte flytta om du fick livstids försörjning utan att behöva lyfta ett finger. Lägg därtill fri bostad, fri sjukvård, tandvård och så vidare. Dessutom för hela din familj, inklusive mostrar, fastrar, kusiner och andra avlägsna släktingar.
2018-07-26, 18:32
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Att betala för en flybiljet för att kanske få livslångt socialbidrag är nog värt den investeringen.
2018-07-26, 18:34
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Självklart har hon det. Det är därför det inte tjänar något till att göra henne till martyr genom att lägga ut namn, adress och telefonnummer här. Vips så får nåt pulver för sig att tala tjejen tillrätta genom att skrika hora i hennes lur. Polis har hennes namn, Swedavia har hennes namn och Turkish Airlines har hennes namn. Vad fan ska svenne banan med det till just nu?
Visste du ens vad jag pratade om när du skrev ditt ogenomtänkta inlägg?

Varför skall "svenne bananer" inte ges möjlighet att undvika samröre med Elin Ersson?
Är det bara polis och annan maktelit som ges den möjligheten ?

Hon har valt att medvetet begå ett brott, medvetet lagt det ut för alla att se... Självklart skall alla ha möjlighet att undvika odjuret i den mån möjligt.
Alltså, ut med allt om henne, hennes familj, vänner och subversiva aktiviteter. Man ligger som man bäddar.
2018-07-26, 18:35
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Måste säga att du har nästan exakt rätt.

Ont: jag tror hon kommer få pröjsa men att likt Victoria Kawesa så kommer hon få en insamling startad som kommer sluta I att hon går plus på detta.

Dock lär det vara rätt många flygbolag som blir skeptiska till att släppa på henne igen!
Jag undrar över det med. För internationell flygtrafik så finns det helt klart "flaggor" på personer som på ett allvarligt sätt stört flygtrafiken. Hur dessa listor ser ut/fungerar i praktiken vet jag inte.
2018-07-26, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Ja vem skulle tacka nej till gratis pengar utan krav på motprestation?

Det krävs visst motprestation. Du ska aktivt försöka att komma i egen försörjning.
2018-07-26, 18:41
Medlem
LibraryCops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
När generalsekreteraren av Advokatsamfundet tycker det är okej att göra som Elin hyser jag inte mycket hopp för ett straff.

Anne Ramberg är själv en känd asylaktivist som uppmuntrar till ökad invandring och juridiskt stöd till de som får avslag på sin asylansökan. Advokatskrået tjänar goa pengar på alla asylärenden som behandlas i domstolarna. Självklart vill advokatsamfundet upprätthålla denna inkomstkälla så länge det går.
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Det krävs visst motprestation. Du ska aktivt försöka att komma i egen försörjning.
Det finns gott om "flyktingar" samt anhöriga till folk som fått asyl (på felaktiga grunder) som inte jobbat en enda dag under flera decennier i det här landet. Med skattefinansierade bidrag och bostäder under hela tiden.
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken

Ramberg och Hilda har det väl blåst om tidigare, jag kunde tänka mig en ikke-våldsam häxjakt här, här vore det fullt lagligt OCH för att någon tror på det - Ramberg har just bakbundit sig själv ?

(Måste vara smärtsamt för skrået att representeras av Ramberg som med sådan kraft visar att man kan bestrida yrket utan någon som helst hjärna...)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in