2018-07-27, 20:25
Medlem
https://samtiden.nu/2018/07/brittiska-spectator-elin-vinner-valet-at-sd/

BRITTISKA SPECTATOR: ELIN VINNER VALET ÅT SD
2018-07-27, 20:26
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Det var så många som tyckte att det var fel så att den andra kommentaren verkar ha försvunnit helt från Oscarssons inlägg

Har nån av dom större medierna nämnt nåt om att mannen var dömd för misshandel (ej betalartiel)?
2018-07-27, 20:28
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Har nån av dom större medierna nämnt nåt om att mannen var dömd för misshandel (ej betalartiel)?
Jag hittar bara DN's betalartikel än så länge.. Men tur nog så påpekar många det i kommentarerna under andra msm artiklar om det.
2018-07-27, 20:30
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Du hade kunnat göra ett envarsgripande och trycka ner henne på golvet. Finns fängelse på straffskalan så är det helt lagligt att göra det utan någon som helst påföljd för dig.

Dessutom hade man kunnat hävda säkerheten för dem ombord. Detta är såpass ovanligt på flyg att det definitivt kan klassas som ett hot för de ombord. Folk som inte har en aning om vad hon håller på med måste vart sjukt rädda. Ett grovt underkännande för Landvetter flygplats väktare/polis att de tar 25min på sig för att komma till undsättning!

Vi är nog många som undrar varför i helvete inte pilotfacken yttrat sig i detta ärende. Hade jag varit yrkespilot hade jag fört ett jävla liv direkt. Snuten hade för bråttom att gå ut med att hon inte brutit mot luftfartsförordningen, då borde ju pilotfacken ha reagerat direkt-men det var helt tyst där...? Istället var det UC i Gtbg som klampade ut på scenen med en halvsovande åklagare som skulle "titta på ärendet".

Eftersom hon sponsades till sitt brott av andra, borde det vara fler än bara Elin som ska utredas av åklagare.

https://blogs.spectator.co.uk/2018/07/how-a-swedish-students-protest-against-forced-deportation-could-backfire/
Senast redigerad av duqu 2018-07-27 kl. 20:37.
2018-07-27, 20:32
Bannlyst
Elin är fet och ful och liksom alla batikhäxor vurmar han för negrer och blattar då det är deras enda chans att få kuk.
2018-07-27, 20:33
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Det var så många som tyckte att det var fel så att den andra kommentaren verkar ha försvunnit helt från Oscarssons inlägg

Du får bläddra ner lite, dom ligger inte i följd. 557/12 500 är fördelningen just nu.
2018-07-27, 20:38
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Cap
Är Elins liv nu förstört? Att ha kvarhållit en sedan tidigare brottsdömd person lär inte vara en merit att ha på sitt CV när det är dags för jobbsökande efter avslutad utbildning? Hade hon själv inte filmat händelsen med mobilen hade det sett bättre ut för hennes egen del vilket jag helt ärligt hade önskat. Hon är ung, oerfaren och tar ett så vansinnigt beslut.

Nu kvalificerar hon sig till att bli den här månadens bästa valarbetare för SD för sitt anti-demokratiska beslut

Sett rent valtaktiskt så var det ju bra då en sådan här idiotgrej öppnat ögon för diverse tidigare sossar, moderater som kommer lägga sin röst på rätt parti nu ! SD2018

Om lagarna följs så bör hon med all rätta dömas för Luftfartssabotage.
2018-07-27, 20:39
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Även som medpassagerare, kan jag tänka mig detta. Om nu Elin dras ut först, så njuter man av livets sista minuter.

Med den livsfilosofin så kan du ju lika gärna gå och självmordsbomba ett AFA-möte istället, för att få med dig FLER än en slaktivist dessutom..
2018-07-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Cap
Var i Sverige pluggar Elin Ersson till socionom? Skulle inte förvåna mig om hon drillats på ökända Ersta sköndal?

Lustigt att du nämner just Ersta sköndal. Har uppmärksammat att dom släpper ut all sköns konstigt folk därifrån.
2018-07-27, 21:03
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
https://nyheteridag.se/aklagare-leder-forundersokning-mot-asylaktivist-som-hindrade-utvisning-pa-flygplan/

Vad kan denna "hjälten" potentiellt få för straff om hon blir dömd?
2018-07-27, 21:04
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Du får bläddra ner lite, dom ligger inte i följd. 557/12 500 är fördelningen just nu.
Posta en länk tack.
2018-07-27, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duqu
Vi är nog många som undrar varför i helvete inte pilotfacken yttrat sig i detta ärende. Hade jag varit yrkespilot hade jag fört ett jävla liv direkt. Snuten hade för bråttom att gå ut med att hon inte brutit mot luftfartsförordningen, då borde ju pilotfacken ha reagerat direkt-men det var helt tyst där...? Istället var det UC i Gtbg som klampade ut på scenen med en halvsovande åklagare som skulle "titta på ärendet".

Eftersom hon sponsades till sitt brott av andra, borde det vara fler än bara Elin som ska utredas av åklagare.

https://blogs.spectator.co.uk/2018/07/how-a-swedish-students-protest-against-forced-deportation-could-backfire/

Reaktionen lär väl komma, all personal på Turkish Airlines känner nog sig indirekt drabbade. Om resandet nu minskar pga ökande oroligheter i Turkiet, viket kan ju antas vara troligt att det sker, så blir nog de svenska linjerna till Turkiet de som blir indragna först

Det blir alltid storpolitik inblandat när nationella stora flygbolag blir drabbade på något sätt
Tex British Airways blev tydligen skitförbannade på förseningar på bland annat indiska flygplatser pga att de strulade och sölade med tankningen av flygplanen, detta var väl en 10-15 år sedan. Anledningen var bland annat fackliga protester. Men British Airways drog in en flyglinje direkt, sen blev det ordning efter några veckor igen.

Citat:
Ursprungligen postat av duqu

Såklart att det kan rentav föreligga en hel kader av sådana här aktivister som har planerat sådana här "kapningar" under lång tid. Att det finns betydligt djupare förvecklingar och förgreningar än vad PK-MSM vill kännas vid...
Och som de gissningsvis kommer att försöka mörka så mycket det bara går...
Reaktionen ifrån SvD verkar ju tyda på det...

Här tror jag att Anne Ramberg har haft ett avgörande inflytande att sprida dessa vansinniga idéer, eftersom hon är högsta hönset ibland advokaterna, och Svea Rikes Lags förlängda arm
Anne Ramberg lär ju nog ha sin lojalitet helt bunden till sina medlemmars inkomster, Ju fler uppmärksammade brott och hedersvåld, desto mera pengar kranar de in,

Anne Ramberg lär väl inte ha så mycket lojalitet emot det svenska folket att det ska kunna känna sig trygga, eller lojalitet gentemot att lagarna ska följas...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in