2018-07-25, 23:31
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specus
Märks klart och tydligt att smygrasisterna mobiliserats sig. Hur kan ni leva ett liv full av hat? Det var en modig tjej. Glöm inte att alla är vi människor. Vi har bara ett liv. Och vi försöker göra det bästa av det.

Det är precis, exakt vad som driver en ”rasist” (enligt dig). Du har inte ensamrätt på godhet och rättvisa.
De du kallar för smygrasister agerar utifrån sin upplevda version av godhet.
Det du uppfattar som godhet kan mycket väl vara ren ondska. Ser du inte det så kan du inte kräva samma sak av motståndaren.
2018-07-25, 23:32
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Vad fan har vi för rättssystem när nödvändiga åtgärder för att förhindra att flygsäkerheten äventyras inte får verkställas? Vad var det svåra med att slänga ut henne med röven före och låta flyget åka så fort som möjligt? Det här visar bara hur jävla illa det ligger till i Sverige. I USA hade det varit andra bullar.

Att ett plan blir försenat helt i onödan skapar så jävla mycket problem för luftrummen.

Inte insatt men tar helt för givet att deporteringen är befogad. Undrar om hon fattar konsekvenserna av att hon själv anser sig ha rätten att besluta om vilka personer som ska få stanna i landet?

Man får åtminstone hoppas att deporteringen kan genomföras asap och att hon får ersätta flygbolaget och flygplatsen för den extra kostnad hon orsakat.
2018-07-25, 23:34
Medlem
Biggedys avatar
Riktigt söt tjej denna Elin. Stå upp för mänskliga rättigheterna
2018-07-25, 23:36
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Helt ok om hon bekostar godheten med sin egna pengar. Nu misstänker jag att hon inte har råd. Det går på några hundratusen per år och än mindre kan betala för flygförseningen.

Samhällskontraktet är mellan svenskar inte med hela världen. Deal with it.

Om det var du som satt på ett flygplan på väg mot döden, hade det varit värt ett par hundra tusen då? Jag antar att ditt svar är ja. Så då är följdfrågan: varför är ditt liv värt mer än någon annans?

Tips: det är det inte.

Oavsett om du är svensk eller inte. Elin såg inte en Afghan eller en svartskalle, utan bara en människa. Hon är inte som du. Nej hon har ingen förmögenhet (antar jag) så istället riskerade hon sin frihet.

Ditt resonemang är patetiskt och visar exakt vad du är för sorts varelse. Du pratar om godhet som om det vore något skamfullt. Det är inte mänskligt.
2018-07-25, 23:40
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy

Ja hon och Kakan Hermansson är riktiga puddingar. Vänstermuppar ser alltid så jävla illa ut att man skäms.

Men hon hittar nog någon sojapojke, med tighta jeans och en cykel från 1989 som hon kan dela hela sitt goda hipsterliv med. Kanske köpa en lägenhet i Kärrtorp och gå i bögparaden med sina pottklippta skitungar som heter Oliver och Diana.

Nu hoppas vi bara på att hon får dryga böter.
2018-07-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Om det var du som satt på ett flygplan på väg mot döden, hade det varit värt ett par hundra tusen då? Jag antar att ditt svar är ja. Så då är följdfrågan: varför är ditt liv värt mer än någon annans?

Oavsett om du är svensk eller inte. Elin såg inte en Afghan eller en svartskalle, utan bara en människa. Hon är inte som du. Nej hon har ingen förmögenhet (antar jag) så istället riskerade hon sin frihet.

Ditt resonemang är patetiskt och visar exakt vad du är för sorts varelse. Du pratar om godhet som om det vore något skamfullt. Det är inte mänskligt.
Att försöka få blufflyktingar att stanna i landet är inte en bra gärning, snarare landsförräderi. Särskilt eftersom det är en afghan (afghaner i Sverige är väldigt överrepresenterade när det kommer till brott, mer än genomsnittsinvandraren).
2018-07-25, 23:44
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Synsättet att människor och deras åsikter ska "rensas" för att de inte är i linje med de egna är något jag inte ställer mig bakom så nej, vi tycker inte lika. Yttrandefrihet är meningslöst om det inte inbegriper personer som tycker annorlunda.

Oj, vilka floskler. För ändå så blir du ju upprörd över mina "åsikter" och tycker att jag ska "skärpa mig".

Låt mig då ställa en konkret fråga: Varför exakt ber du inte alla som kommer med tillmälen som "folkförrädare" att skärpa sig, så som du bad mig?

Har du förståelse för att jag tycker att du agerar partiskt, som inte upprörs av den typen av retorik i debatten, men upprörs av "rasse"?
2018-07-25, 23:48
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Hoppas flygbolaget eller någon medpassagerare anmäler.

Enligt twitterinlägg från Katerina Janouch ska det vara anmält. Vet dock inte av vem
eller för vad. Vänsterpartiet och en massa godhetsknarkare påstår att det är lagligt.
Om så är fallet så lär ärendet läggas ner omgående.

https://twitter.com/katjanouch/status/1022099363932368896
2018-07-25, 23:50
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Hon vet att hon är ful. Skulle hon varit söt och framgångsrik borde förutsättningarna varit helt annorlunda. Elin skulle haft ett jobb och kanske en snygg fästman? Av svensk börd?

Nu tvingas hon redan i tidig ålder enbart ligga med afghaner precis som tanterna vilka förr reste till Gambia. Man vill ta Elin under sina vingar och ruska om kvinnan. Ska bli kul att se om Elin vill göra om detta för att vara tanterna till lags och då kan det gå åt helvete ifall planet lyfter och hon hamnar i annat land än tönt-Sverige.

Skulle dock inte gråta ihjäl mig över Elin då hennes aktivitet redan är uppe i en summa av minst en miljon extra. Mailade en av dom stora dagstidningarna och påpekade konsekvenserna av Elins tilltag och artikeln drogs bort omedelbart. Expressen däremot har en bra ledare som bekräftar vad Elin ställt till med och därmed höjdes dom en aning mot skyn.
Senast redigerad av Zoom008 2018-07-25 kl. 23:53.
2018-07-25, 23:54
Medlem
Observerads avatar
https://m.youtube.com/watch?v=eaf9Zn6juts

Nu (några minuter sedan) pratar Joe Rogan och Jeff Garlin om denna händelse. Jeff hyllar hennes hjältemod.
2018-07-26, 00:01
Medlem
zlpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker

Jag tror att han syftar på att skattebetalarna får stå för notan på grund av att en psykist sjuk människa med självbekräftelsebehov ( video ) inte kan behärska sig. Självklart finns det en anledning till att denna individ utvisas. Kan du motbevisa den delen, komma fram till att individen blivit orättvist behandlad av den Svenska staten, får du gärna återkomma. Att låta individer likt dig själv sköta hur ett land styrs vore extremt skadligt. Detta då du varken kan se ett resonemang eller förstå vad som är reglerat i lagboken. Du styrs endast av impulser av att höja ditt egna dopamin och älskar att sätta dit de som har en "sämre" uppfattning än den du själv antar. Visst du kan tycka att hon handlade i gott syfte rent etiskt, men det betyder inte att din uppfattning är per automatik korrekt, varken etiskt eller logiskt. Att du kallar någon annan patetisk med ditt resonemang gav mig ett kort leende ☺
2018-07-26, 00:02
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Oj, vilka floskler. För ändå så blir du ju upprörd över mina "åsikter" och tycker att jag ska "skärpa mig".

Låt mig då ställa en konkret fråga: Varför exakt ber du inte alla som kommer med tillmälen som "folkförrädare" att skärpa sig, så som du bad mig?

Har du förståelse för att jag tycker att du agerar partiskt, som inte upprörs av den typen av retorik i debatten, men upprörs av "rasse"?

Skillnaden här ligger kanske i att det ena epitetet stämmer och det andra inte?

Du gillar Elins bravader. Det är helt ok. Det får man göra. Det är tillåtet att vara dum
i huvudet i det här landet. Elin bevisar det. Anne Ramberg också. "civil olydnad"
är ok så länge man har rätt värdegrund. Det är ett helt retarderat påstående.
Hon var där för att rädda någon hazarpojke men gick bet. Han var redan på väg
"mot döööööden" i ett annat plan. Istället "räddar" hon en gubbe som också skulle
utvisas. Utan att ha en enda jävla aning om vem det är och varför han ska deporteras.

Det är för att tala klarspråk helt åt helvete.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in