2018-07-26, 09:41
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag väljer att gå in i din text med mina kommentarer/frågor och markerar dem med: => plus kursivering
Ännu ett exempel på hur LimeTime konsekvent "misstolkar" alla inlägg som inte stöder hans egen uppfattning, dvs. att SD är GM. Sedan angriper han dig när du påpekar det här.

Här är ett tidigare inlägg där LimeTime kritiserar mig för att inte svara på frågor:
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Anser du dig vara förmer än andra? Dina gissningar skrivs som fakta och du svarar inte på frågor. Du verkar gilla ljudet av klirr när stenarna träffar glashuset.
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
På den frågan svarar jag nej. Svarar gärna på fler frågor, men bara om de rör ämnet för tråden.

Jag väntar fortfarande på frågorna.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-26 kl. 09:46.
Citera
2018-07-26, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Absolut inte! Det var nog någon form av olycka eller funktionsfel i husets värmesystem.
Vad jag menar är att det hände så mycket just vid denna tidpunkt för SD.
Dessutom vill jag minnas att det var runt här han skadade tummarna? (tror det var båda, men bara ena behövde åtgärdas).
Var inte det här med "branden" långt innan LW mördades?
Du skriver "just vid denna tidpunkt"... vilken tidpunkt tänker Du på...?
Citera
2018-07-26, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du återkommer till att det brann (som inte var någon brand) hos SD... vad tänker Du om det? Skulle det ha något med mordet att göra... någon som "ev tuttat" på? Kommer ihåg att Du skrivit om det tidigt i tråden.
Det jag tänker om dessa händelser är att det är något han kan ha åstadkommit själv i samband med att HD lämnar honom. Korthuset rasar och han söker sympati, ev. för att få henne tillbaka. Det finns människor som faktiskt gör de tokigaste saker i samband med separationer och skilsmässor.
Citera
2018-07-26, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Hon hade nog en riktig livsenergi som någon valde att släcka
Men det var förstås inte pga LW:s stora livsenergi eller för hennes närmast hypomana aktivitetsengagemang inom olika sektorer som hon blev mördad.
Orsaken till mordet är knappast en slump. Fast man vet aldrig, i Åmsele-morden var orsaken en stulen cykel..
Hade LW en cykel som nu är borta?
Citera
2018-07-26, 09:59
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Jag är inte i tråden för behaga vare sig dig eller nån annan.
Om dina argument eller dina sätt att framföra dem inte håller för prövning/granskning, så får du räkna med att bli satt på plats.

OnT: Om SD är en mördare eller inte, har jag inte minsta chans att kunna bedöma. Inte ens Polisen eller TR har ju än så länge lycksts fastställa SD:s ev skuld. Därför är det för mig helt ointressant att försöka vikta 'the cons and the pros' när det gäller att bedöma den mannen som mördare.
Jag har i ett inlägg för kanske ett par veckor sen kommenterat hur jag uppfattar SD:språk och hans sätt att skriva. Känslosamt pekoral, där han hela tiden håller avstånd, en posör? -absolut! Men gör det honom till en mördare? Det vet jag inte.

Men jag gissade att LW saknade en bästisväninna och jag gissade att hon saknade väninnor generellt. Dessa gissningar har i stort bekräftats som riktiga av tråddeltagare.
Likaså KAN ev LW genom sitt intensiva, "utlevelserika" liv, ha upplevts hota relationer.
Vill inte skriva intrigmakerska, men så KAN hon ha upplevts. Där KAN en del av orsakerna till mordet stå att finna. Mina 5 cent.

OffT: Ovanstående topic-del är inte riktat till dig, 'LimeTime', utan är bara mina funderingar.

Du får gärna leva i den villfarelsen, att du lyckats sätta mig på plats. Flashbacks självutnämnda Janne Josefsson.
Tyvärr är det inte du som bestämmer vem som svarar på dina inlägg, det här är ett öppet forum. Vill du rikta dig till någon enskild så får du börja brevväxla.

Angående Lena och vänninor, hon hade kvinnliga vänner. Utanför burkletarkretsen.
Senast redigerad av LimeTime 2018-07-26 kl. 10:17.
Citera
2018-07-26, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Men va fa, det är nu över 2 månader sen hon blev mördad och det rapporteras inte ett skit om det och den här tråden går på tomgång sedan länge.
Är det rimligt att tro att de inte fått provsvar från NFC trots att de begärt förtur?
Varför så tyst om det i media?
Börjar tvivla på att utredare och åklagare har koll på läget tyvärr.

Vissa prover skulle kunna dröja i flera månader, fick vi veta initialt. Vad skulle media kunna berätta? Att utredningen fortlöper med samma intensitet eller att man är i stort sett klar för ny häktning på sannolika skäl? Ja, kanske det.
Citera
2018-07-26, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Då jag känner kvinnor i kretsarna så kan jag delvis bekräfta att det är så men i flera fall beroende på att LW skickat nattliga sms till kvinnornas män. Klart det skapar en distans.

Vad för sms? Pratar vi otrohetsaffärer eller bara vanliga vänskapliga sms?
Citera
2018-07-26, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Vissa prover skulle kunna dröja i flera månader, fick vi veta initialt. Vad skulle media kunna berätta? Att utredningen fortlöper med samma intensitet eller att man är i stort sett klar för ny häktning på sannolika skäl? Ja, kanske det.
Det är lite märkligt att SVT Örebro, NA och regionalradion i Örebro (som jag sett) inte fått till något inslag om hur det går i utredningarna. Dom har kanske inte några grävande journalister?! Dom kunde väl ställa frågan någon gång de senaste veckorna.
Citera
2018-07-26, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Du får gärna leva i den villfarelsen, att du lyckats sätta mig på plats. Flashbacks självutnämnda Janne Josefsson.
Tyvärr är det inte du som bestämmer vem som svarar på dina inlägg, det här är ett öppet forum. Vill du rikta dig till någon enskilt så får du börja brevväxla.

Angående Lena och vänninor, hon hade kvinnliga vänner. Utanför burkletarkretsen.

Det är inte jag som satt dig på plats. Det är du själv. Min del i det hela har varit att klargöra det för dig och för resten av tråden..

OnT: Jaså, LW hade kvinnliga vänner? Fast alla dessa var alltså utanför burkletarkretsen? Och det är helt förväntat och naturligt enligt dig?
Nå, hade LW nån bästis-väninna, ja eller nej?
Citera
2018-07-26, 10:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kan det betyda någonting att han inte har kommenterat hennes instagraminlägg efter det att deras "bekantskap" uppmärksammades här i tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Vi kan nog vara ganska övertygade om att han läser här va?

Och vips har han nu kommenterat hennes inlägg.

Citera
2018-07-26, 10:22
Medlem
Citat:
Det är inte jag som satt dig på plats. Det är du själv. Min del i det hela har varit att klargöra det för dig och för resten av tråden..

OnT: Jaså, LW hade kvinnliga vänner? Fast alla dessa var alltså utanför burkletarkretsen? Och det är helt förväntat och naturligt enligt dig?
Eftersom det är mestadels män som håller på men burkletande tycker jag inte det är märkligt att det mest var manliga kompisar där.
Jag har själv hållit på med en sport där det är nästan 100% killar... tycker Du att det är fel? När dom tagit med sig sina respektive ibland, typ på någon fest så hinner man självklart inte bli lika bra vän med dom. Detta utesluter inte att LW hade kvinnliga vänner i andra sammanhang.
Vet Du att hon inte hade någon nära tjejkompis?
Citera
2018-07-26, 10:26
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

Om du lyckas ställa sakliga frågor så svarar jag mer än gärna.
De du ställt ovan dryper av ironi och efterfrågar min personliga tolkning vilken är helt ointressant i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in