2018-07-26, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det finns fina bilder på dem båda leende in i kameran, det har länkats flera ggr.

Har sett bilderna, riktigt fina. Men något tycks sedan förändras i hans sätt att delta i offentlighetens ljus.
Citera
2018-07-26, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Har sett bilderna, riktigt fina. Men något tycks sedan förändras i hans sätt att delta i offentlighetens ljus.

Han hade väl inte räknat med att bilderna skulle granskas och kommenteras av några hundra FB followers. Förstår om han nu drar sig tillbaka.
Citera
2018-07-26, 01:17
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Tror inte att den geocachevän som hörts får veta ett endaste dugg om huruvida andra blivit förhörda. Har vi enats om att det är 400 enskilda förhör eller om dörrknackningarna ingår i summan 400?

Till förhören räknas dörknackandet, som jag gissar kan ha gått mer eller mindre fort. Sedan kan ju polisen även ha haft fler förhör med samma personer (tror antalet förhör mest var en indikation på omfattningen av polisens jobb snarare än att 400 personer sätt på information).

Mikael Nyqvist i NA:
Det har varit en ganska omfattande dörrknackning och bara där har vi flera hundra förhör.
Citera
2018-07-26, 01:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Då förstår jag varför allt tar tid. Om polisen och NOA ska koppla geonick till fysisk person. Med tanke på hur många som faktiskt är knutna till BO bara genom geocache blir utredningsarbetet en jävla långbänk. Eller så har alla geokompisar bidragit med namnlista.

Man får även ta i beaktning att datumen som respektive cache loggas i praktiken kan anpassas, t.ex. med retroaktiv effekt. På liknande sätt kan loggremsorna i pappersformat dateras efter behag, under förutsättning att de stämmer i kronologisk ordning i relation till närmast föregående och närmast efterkommande geocachare.

Jag påstår inte att någon geocachare har gjort detta, men eftersom det i praktiken är möjligt med nuvarande loggsystem, så kan det med andra ord finnas en viss försvårande faktor när utredare ska kolla upp geocachares whereabouts i burkletarvärlden.
Citera
2018-07-26, 01:22
Medlem
Citat:
Han hade väl inte räknat med att bilderna skulle granskas och kommenteras av några hundra FB followers. Förstår om han nu drar sig tillbaka.

Det förstår jag också. Jobbig sits han hamnat i. Men LWs sista geotripp var han med på och det hann gå ett gäng dagar innan hon försvann. Så dagens grävande har inget med hans agerande då att göra. Detta gäller även fjällresan. Hon var öppen med att han var med, att de plockade burkar. Han var det inte. Klart det väcker frågor.
Citera
2018-07-26, 01:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det av mig fetade:
Är LW dömd för något brott? Hon har också barn. Tre barn som blivit berövade sin mamma.
Det verkar väldigt tvetydigt att granska LW i sömmarna samtidigt som den som faktiskt är misstänkt för mord ska skyddas enligt dina principer ovan. Lena är inte skyldig till sin egen död.

Jag är inte ute efter att slakta någon. Jag vill att Lenas mördare ska dömmas, vem det än må vara.

Det är en ond cirkel tyvärr. När en misstänkt som anses oskyldig till hen döms blir antastad för hårt av en del människor i allmänheten (läs i flashback) kommer det alltid bli så att en del kommer å andra sidan vilja skydda honom (tills skuld bevisats) och då söka vägar att göra det på t ex genom "Victim blaming".
Det är därför jag sedan jag gjorde entré i tråden försökt tona ner drevet mot SD, tills det finns solida bevis för hans skuld.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-26 kl. 01:25.
Citera
2018-07-26, 01:26
Medlem
Citat:
Jag är inte lika säker på det. Bekantskapskretsen ja men geocachesfären är ett jävla myller med nick och personer. För LW tycks det ha varit oerhört viktigt att textlogga att AL var med henne ute. Istället för sedvanliga groupies med stora leenden fick hon nöja sig med hans ryggtavla. Han å andra sidan nämner inte med ett ord att han varit ute och jagat burkar med henne. Det tycker jag är märkligt.
Han kanske redan hade en "vän", eller hade någon på gång..därav hans "svala" intresse att visa sig eller posera med LW på sociala medier..
Citera
2018-07-26, 01:32
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Enligt mina slutsatser från tråden så var den gode, platoniske vännen, AL bortrest vid tidpunkten för mordet och han hade även inviterat LW att följa med. Vilket hon avböjde pga Norgeresan.

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Så var han bortrest, eller vet du inte?

Citat:
Jag vet inte.

@flashbackfollower: om du är mer osäker än säker, så bör du nog redan från början påtala detta istället för att skriva inlägg som riskerar att bli trådsanningar.

Det finns redan tillräckligt många sådana i tråden, så vi behöver inte fler.
Citera
2018-07-26, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ja? Men det primära måste väl vara människor som haft någon relation till BO, även om det skett via SD, andra skattjägare eller annat. Förstår inte varför du blir upprörd?

I ett mord undersöker polisen mer än
man kan tro.
Förstår inte vaför du blir orolig.
Citera
2018-07-26, 01:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Enligt mina slutsatser från tråden så var den gode, platoniske vännen, AL bortrest vid tidpunkten för mordet och han hade även inviterat LW att följa med. Vilket hon avböjde pga Norgeresan.

Jag förstår inte alls hur du får det till
att den vännen skulle vara AL.

Hon har cachat med en massa olika män
under våren.
Det kan vara vem som helst av dem.
Citera
2018-07-26, 01:50
Medlem
Men va fa, det är nu över 2 månader sen hon blev mördad och det rapporteras inte ett skit om det och den här tråden går på tomgång sedan länge.
Är det rimligt att tro att de inte fått provsvar från NFC trots att de begärt förtur?
Varför så tyst om det i media?
Börjar tvivla på att utredare och åklagare har koll på läget tyvärr.
Citera
2018-07-26, 01:51
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, jag menar att HD fick vetskap ungefär vid den tidpunkten. Kan absolut vara ett kvartal i skillnad, skriver just vinter/våren. Detta har SD sagt personligen till mig.

Förstår inte andra tvivlet, förstår du inte vad jag menar med tidpunkt för avslöjandet. SD och LW:s otrohetsaffär menar jag. Menar vidare att dom umgåtts ett antal gånger på olika event och cacher. Hur vida det bara sagts ett kallt "Hej" vet jag inte, men i LW:s logg skriver hon att dom har kontakt (via telefon eller Telegram). M.a.o, dom pratar med varandra och ingen utfrysning. Detta sker dessutom när HD är med. Kan till och med vara så att det var HD som LW pratade med, står bara TeamDavidsson.

Orsaken till affären sa SD till mig personligen, just som jag skriver. Han saknade mänsklig kontakt och ville ha sex. När den realtionen inleddes vet jag inte, skriver just det i min SANT. Någon hänvisar till att dom hade en affär i 6 år, vilket jag tvivlar på, men en sexrelation hade dom.
Hur den relationen såg ut, mer än just sex gick vi inte in på....

Är du nöjd?

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
]På alla ovanstående har han sagt detta till mig personligen och [/b]öppenhjärtligt, utom just exakta tidpunkten när HD får reda på deras affär. Men HD skapade eget konto EFTER hon fick reda på det, alltså före "Medlem sedan 2017-07-05".

Kan tillägga att mitt intryck var att han erkände det utan omsvep och tog på sig skulden att han varit otrogen. Att det är hans fel att han var svag, men ändå kände en trygghet att han agerat mänskligt i en svår tid. Med det TROR jag att han menade att han älskade HD men hade sex med LW.

Jag reagerade på kovändningen som EnGodTanke gjorde ikväll. Dåliga vibbar har jag fått länge av denne.
Hen är en lögnare. Hen "känner inte SD". ÄNDÅ anförtror sej SD åt hen personligen. Att du inte skäms att ljuga så mycket. Troll! Dessutom är hen alldeles för aktiv i tråden för att vara en "vem som helst".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in