Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Då jag känner kvinnor i kretsarna så kan jag delvis bekräfta att det är så men i flera fall beroende på att LW skickat nattliga sms till kvinnornas män. Klart det skapar en distans.
OK, now we're talking..
Då stämmer alltså mina erfarenhets- och intuitionsbaserade spekulationer rätt så väl?
En kvinna som agerar på det viset (med nattliga sms till upptagna män), lär inte ha minsta chans att få en bästis. Hon betraktas som en potentiell "säkerhetsrisk" och kommer att hållas på avstånd.
Att sitta här på distans och bedöma en nyligen mördad trebarnsmamma och som jag inte ens känner, är en grannlaga uppgift. Jag vill göra klart att jag inte har för avsikt att
värdera LW, utan att försöka få fram en bild av henne.
För att vara en utbildad själasörjare, så ger hennes livstempo mig litet funderingar. Är det inte alldeles för mycket av intensiva aktiviteter och alldeles för lite av kontemplativa intressen? Hela tiden måste det hända något. Inte en lugn stund. När LW fokuserar på sina tre barn, så är även det kopplat till aktiviteter, eller har jag fel?
LW ger mig bilden av en person som gestaltar 'horror vacui'. Inget tomrum får finnas.