2018-07-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Har ingen kännedom om LW och tycker inte om att spekulera, men min erfarenhet av kvinnor som likt LW är så mkt "på", både vad gäller aktiviteter och kontakter med män, är att dessa ganska lätt kan ses som hot och därför inte släpps in i de inre kretsarna av väninnegrupper.

Då jag känner kvinnor i kretsarna så kan jag delvis bekräfta att det är så men i flera fall beroende på att LW skickat nattliga sms till kvinnornas män. Klart det skapar en distans.
Citera
2018-07-25, 22:03
Medlem
tjackarismygs avatar
Nu ska ni få skratta åt mina fria fantasier igen.

Tänk om UW inte jobbar så värst mycket på "Tools". Utan är på hemlig ort i annat län.

Ja men det vet vi ju redan! säger ni.

Aha bra. Vad sägs om att LW kanske inte gjorde 40 timmar på flyktingförläggningen?

Eller SD på den anonyma byggfirman?

Då har de plötsligt oceaner av tid att geocoacha och dyka och behöver inte vara sådana extrema duracellkaniner som LW beskrivs i tråden.

Tänk om geocoachningen är deras egentliga huvudsakliga sysselsättning. Och tänk om det finns flera som dem bland geocoacharna.

Tänk om de oerhört ordrika loggarna dväljer annan info, som nålar i höstacken.

Tänk om man läser gästboken i dykloggen i ett annat ljus. Då kanske "om jag skulle död" inte betyder döda utan dö, eller båda. På samma vis kan de olämpliga snusk- beskrivningarna betyda ngt helt annat.
Obs. det är inte SD's inlägg. Man måste veta var man ska leta.

UW's äldsta sons flickväns mamma jobbar med vittnesskydd och har en längre tid stått familjen nära.
Är det hon som är i bakgrunden och ger, eller ger inte alibi?

En skribent oroar sig för att LW's barn skall prata bredvid mun. Hon blir lugnad med att. "Det här kommer barnen inte att tala om, och de vet varför."

Tänk om de två anmälningarna från LW mot SD var en förberedelse, för att stärka misstankarna mot SD vid ett försvinnande. I samma veva blockar SD LW, maskar bilder med henne och hans brutna tumme, samt plockar bort alla bilder med dem två på. Undrar om det var vanliga vurpor i skidbacken.
Citera
2018-07-25, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror inte att UW var så förtjust i hennes ständiga bloggande så hon avslutade bloggen och skulle, som hon sa, ägna mer tid åt livet.

Strax efter skilde de sig och LW började sitt nya liv som bestod av frenetisk träning och senare gaocaching.
Citera
2018-07-25, 22:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det handlar nog inte om att bli "fed up". De flesta kvinnor som blir mördade av f.d. partners blir mördade när de vill lämna relationen. Jag skulle gissa att i alla fall 90 % av kvinnor som mördas av sina ex blir mördade just av denna orsak och inte för att mannen är "fed up".

För att förtydliga så behöver inte HD vara orolig så länge hon inte tänker lämna relationen. Vill hon däremot fullfölja skilsmässan så riskerar hon också att ligga rätt pyrt till (om SD är skyldig till mordet på LW vilket är vad jag tror).

Sedan finns det män som i samma veva också dödar sina barn, bara för att hämnas på den partner som lämnar honom. Men jag kan hålla med om att det är mycket ovanligt.

Jag förstår vad du menar. Mitt svar var till någon som svarade till mitt inlägg om att jag unnar SDs barn att få umgås med sin far, så länge han är fri nu då man inte vet om han får sitta på livstid snart.
Hen svarade att en mördare inte ska få umgås med sina barn därav mitt svar att bara för att hen mördat en älskarinna eller dylikt betyder inte att barnen ligger i riskzonen.
Någon måtta får det vara på drevet mot SD och jag unnar honom och hans barn tid tillsammans. De älskar säkerligen varandra, hur mycket än vissa här i tråden skulle vilja hålla dem åtskilda för att de tror sig veta att SD är skyldig.
Förkastligt att SD drevet här inte ens unnar hans barn att få spendera tid med sin far.
Citera
2018-07-25, 22:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Nu ska ni få skratta åt mina fria fantasier igen.

Tänk om UW inte jobbar så värst mycket på "Tools". Utan är på hemlig ort i annat län.

Ja men det vet vi ju redan! säger ni.

Aha bra. Vad sägs om att LW kanske inte gjorde 40 timmar på flyktingförläggningen?

Eller SD på den anonyma byggfirman?

Då har de plötsligt oceaner av tid att geocoacha och dyka och behöver inte vara sådana extrema duracellkaniner som LW beskrivs i tråden.

Tänk om geocoachningen är deras egentliga huvudsakliga sysselsättning. Och tänk om det finns flera som dem bland geocoacharna.

Tänk om de oerhört ordrika loggarna dväljer annan info, som nålar i höstacken.

Tänk om man läser gästboken i dykloggen i ett annat ljus. Då kanske "om jag skulle död" inte betyder döda utan dö, eller båda. På samma vis kan de olämpliga snusk- beskrivningarna betyda ngt helt annat.
Obs. det är inte SD's inlägg. Man måste veta var man ska leta.

UW's äldsta sons flickväns mamma jobbar med vittnesskydd och har en längre tid stått familjen nära.
Är det hon som är i bakgrunden och ger, eller ger inte alibi?

En skribent oroar sig för att LW's barn skall prata bredvid mun. Hon blir lugnad med att. "Det här kommer barnen inte att tala om, och de vet varför."

Tänk om de två anmälningarna från LW mot SD var en förberedelse, för att stärka misstankarna mot SD vid ett försvinnande. I samma veva blockar SD LW, maskar bilder med henne och hans brutna tumme, samt plockar bort alla bilder med dem två på. Undrar om det var vanliga vurpor i skidbacken.
Och tänk om du kunde skriva i ett forum för Konspirationer & Alternativa teorier?
Citera
2018-07-25, 22:21
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är inte en teori (det är ett för stringent begrepp) utan i bästa fall en fantasi, alternativt en konspirationsteori av det slag som har egna forum. Den som påstår annat får gärna kontakta Helikopterflottiljen och höra om dom nånsin haft en LW som fältpräst...

Vänligen droppa sånt som skulle refuserats t. o. m. från X-Files, det är lika lite verklighet som nåt annat den användaren tramsat ur sig och leder tråden än djupare i meningslösheten än den redan är.

Ok, tack för svar.
Citera
2018-07-25, 22:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
OK, han har visat livstecken på vännens Instagram. Vilka andra kanaler har karln? Han verkar ju ha varit aktiv på vissa sociala medier för att sedan stänga ner och gå under jorden. I mars förra året tycks han iaf känna LW. Då lägger han upp hennes Volvo/Vasalopp-video som en av sina favoriter på Youtube. Varför är det så tyst om denne AL?

Och hans nya ”väninna”(?)
Citera
2018-07-25, 22:30
Medlem
Citat:
Då jag känner kvinnor i kretsarna så kan jag delvis bekräfta att det är så men i flera fall beroende på att LW skickat nattliga sms till kvinnornas män. Klart det skapar en distans.
OK, now we're talking..
Då stämmer alltså mina erfarenhets- och intuitionsbaserade spekulationer rätt så väl?
En kvinna som agerar på det viset (med nattliga sms till upptagna män), lär inte ha minsta chans att få en bästis. Hon betraktas som en potentiell "säkerhetsrisk" och kommer att hållas på avstånd.
Att sitta här på distans och bedöma en nyligen mördad trebarnsmamma och som jag inte ens känner, är en grannlaga uppgift. Jag vill göra klart att jag inte har för avsikt att värdera LW, utan att försöka få fram en bild av henne.

För att vara en utbildad själasörjare, så ger hennes livstempo mig litet funderingar. Är det inte alldeles för mycket av intensiva aktiviteter och alldeles för lite av kontemplativa intressen? Hela tiden måste det hända något. Inte en lugn stund. När LW fokuserar på sina tre barn, så är även det kopplat till aktiviteter, eller har jag fel?
LW ger mig bilden av en person som gestaltar 'horror vacui'. Inget tomrum får finnas.
Citera
2018-07-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är skillnad på mord och mord. Att en man dödar en kvinna som gått honom på nerverna av olika anledningar betyder inte att samma man skulle döda sina barn som han älskar mer än sitt eget liv.

Nu lär jag ju få påhopp men så är det. En man kan bli "fed up" av sin älskarinna och döda henne men skulle ALDRIG göra det mot någon han älskar så som sina barn.

Nedan ett Exempel på att det faktiskt kan ske.

Dalarö-pappa satte medvetet eld på stugan där hans små barn låg och sov, satte sig i bilen och avvaktade att den tog eld.

Därefter for han mot Öland. Det var en utstuderad hämnd mot sin exhustru som tagit ut skilsmässa.

Den äldsta flickan lyckades ta sig ner och ut, den yngsta brändes inne. Han var för liten för att ta sig ner från överslafen (pappan hade tagit bort stegen).

Hans exfru trodde ALDRIG deras pappa skulle kunna göra sina barn illa!
Citera
2018-07-25, 22:41
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
OK, now we're talking..
Då stämmer alltså mina erfarenhets- och intuitionsbaserade spekulationer rätt så väl?
En kvinna som agerar på det viset (med nattliga sms till upptagna män), lär inte ha minsta chans att få en bästis. Hon betraktas som en potentiell "säkerhetsrisk" och kommer att hållas på avstånd.
Att sitta här på distans och bedöma en nyligen mördad trebarnsmamma och som jag inte ens känner, är en grannlaga uppgift. Jag vill göra klart att jag inte har för avsikt att värdera LW, utan att försöka få fram en bild av henne.

För att vara en utbildad själasörjare, så ger hennes livstempo mig litet funderingar. Är det inte alldeles för mycket av intensiva aktiviteter och alldeles för lite av kontemplativa intressen? Hela tiden måste det hända något. Inte en lugn stund. När LW fokuserar på sina tre barn, så är även det kopplat till aktiviteter, eller har jag fel?
LW ger mig bilden av en person som gestaltar 'horror vacui'. Inget tomrum får finnas.

Varför ger du dig inte på att värdera SD istället?
Han är skäligen misstänkt för mordet.
Vad får du ut av att värdera en människa som blivit mördad?
Vad är ditt syfte?
Citera
2018-07-25, 22:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Citat:
OK, now we're talking..

Då har jag själv varit sinnebilden för den personligheten, tror jag inte det är ovanligt hos personer som skilt sig och på något sätt ska försöka skapa sig ett liv med andra sociala parametrar. Ingen gång kände jag mig dock i farozonen för ond bråd död p. g. a. detta.

Men ni menar att det kan vara där det finns ett motiv till mordet? Inte omöjligt men antalet män med partners som borde skärskådas lär väl inte vara så stort? Kanske det arbetet är gjort och resultaten avfärdade...
Citera
2018-07-25, 22:52
Medlem
Citat:
OK, now we're talking..

Jag är inte psykolog, själasörjare eller ens kelloggskurator men LW var vacker, driven, stark och frimodig. Bara det är säkert en "säkerhetsrisk" enligt andra kvinnor. Att hon också kunde vara gränslös, envis och egocentrisk spär säkert på känslan. Jag har fått skit i tråden när jag lyft fram dessa sidor av LW men tycker det är viktigt att vi lägger fram alla kort på bordet för att förstå helheten. MGM nagelfars och man försöker göra detsamma med hans exfru mfl. Bilden av LW måste också fram för att vi ska kunna ta in hela vidden av denna tragedi.

Jag tycker ditt sista stycke överensstämmer med den bild jag har. Varför detta tomrum var så farligt kan jag dock inte analysera mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in