Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Jag har tyvärr erfarenhet av kvinnor som levt i destruktiva och våldsamma förhållanden. Jag förstår vad du menar. Tror jag.
Kan du utveckla? Vore bra att få en tydligare bild av deras förhållande.
Har inte varit inne här på länge (då jag jobbat mycket) och sett de här frågorna.
Jag har inte följt SD:s och LW:s relation. Kände bara LW och har väldigt många bekanta och vänner som kände henne, hennes barn eller andra till henne närstående. Får också något lite info från utredningen, dock väldigt lite. Inga smaskiga detaljer. De håller på sin sekretess. Däremot har jag fått en hel del info som några få fått från polis, men som då har gått genom ett led innan de kom till mig. Enligt de uppgifterna finns det mer på SD än som framkommit här. Jag får även veta en del om relationen SD-LW genom LW:s och mina gemensamma vänner och bekanta, och jag vet att de uppgifterna kommit polis till del. Uppgifterna som oberoende av varandra kommit från olika håll stämmer väl överens. Bilincidenten var en del i mera som hänt. Det finns flera personer kring LW som känner till dessa händelser. Kan inte säga mer än så. Men det är ett typiskt mönster för hur det brukar gå till när en kvinna är utsatt för en svartsjuk, aggressiv man. Inget som sticker ut, utan så som det brukar vara. Kan tyvärr inte precisera mer än så, dels för att en del inte ska sägas än på grund av att utredningen inte är klar, dels för att det skulle avslöja källorna. Polisen går inte ut med mycket, jobbar på med pusslet, väntar in allt från NFC.