2018-07-26, 01:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Den manlige vän som hon har cachat allra mest med under vintern och våren har tidigare varit aktiv i tråden. De hade ingen kärleksrelation. Han frågade om hon ville hänga med på en resa, men hon ville vara hemma pga sonensfödelsedag och Norge. Något han sörjer eftersom det hade räddat hennes liv.

Och varför skulle det vara just AL?

Det finns många fler att välja på.
Citera
2018-07-26, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nu är väl geocache-sajten mer seriös än många andra former av sociala medier, så man behöver nog inte överreagera med fullt så många utropstecken över en bild på två tonåringar
En bild på två tonåringar är väl i och för sig inte så uppseendeväckande. MEN SD är misstänkt för mord. En omtänksam förälder skulle INTE utsätta sina barn för att foton läggs ut på dem tillsammans med honom i det läget utan istället skydda dem så mycket som möjligt från att identifieras som "den mordmisstänktes barn".
Citera
2018-07-26, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Men va fa, det är nu över 2 månader sen hon blev mördad och det rapporteras inte ett skit om det och den här tråden går på tomgång sedan länge.
Är det rimligt att tro att de inte fått provsvar från NFC trots att de begärt förtur?
Varför så tyst om det i media?
Börjar tvivla på att utredare och åklagare har koll på läget tyvärr.

Man tillämpar helt enkelt, sedan ett par år, mer strikta regler för förundersökningssekretess. Det är knäppTYST, inga läckor.

Precis som det var tänkt.
Citera
2018-07-26, 02:00
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ska försöka sammanfatta min bild av SD. Begär inga källor, det får ni inte. Det är både egna och andras iakttagelser.
[...]
Min känsla efter nu hört vad SD har sagt (fråga inte!) är att nått inte stämmer med hans personlighet. Vet inte vad, men på nått sätt får jag känslan att det var ett mörker hos honom inombords. Väldigt svårt att förklara.

Behöver ingen källa! 😊 Däremot tacksam om du har möjlighet att specificera. Efter att ha hört något som SD har sagt upplever du att allt inte riktigt stämmer i hans personlighet (tolkar detta som att du kan se ett mörker där han vanligtvis är glad och lättsam). Undrar om det var nyligen han sa detta, och som du märkte ett skifte i honom? Eller är det något som funnits där en tid sen mordet och misstankarna mot honom?
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-07-26 kl. 02:03.
Citera
2018-07-26, 02:05
Medlem
gloriouslifes avatar
25 Jul 18 cachade den MGM här:

Ångsågen - Storöviken Värmland.
Citera
2018-07-26, 02:18
Medlem
gloriouslifes avatar
ALs senaste logg:

"12 Mar 18

Jag är rätt less på mitt jobb nu och satt och drömde mig bort då det plingade till i telefonen. Meningen började, En galen utflykt.........! Jag var inte sen att tacka ja till det såklart, Härligt, komma ifrån jobbet en dag kändes välbehövligt, behövde ut i naturen och ladda upp mig. Så på med broddar och så begav vi oss iväg över isen med riktning Svinön. Isen var fantastisk, perfekt skridskois, men det gick förvånadsvärt bra att gå också. Med vinden i rygg och med en möjlig FTF i sikte så vandrade vi på över isen. Efter ca en timme så nådde vi ön.
Då mitt sällskap har begränsade möjligheter att ta sig fram i obanad terräng så tog vi det lugnt och arbetade oss framåt mot GZ med stigande puls och förväntning. Stannade till på en klippa för att suga in atmosfären, så läckert att vara här ute!
När vi väl kom fram mot nollan så behövde vi inte leta speciellt länge förrän vi hade burken i vår hand. Det blev nästan en religiös upplevelse för mig när vi knäppte upp burken och tog upp blocket SOM VAR OSIGNERAT!!! Detta var min första [FTF] och det var så kul att det var just denna, ute på en ö i Vänern och med Softis och att få uppleva naturen på det här sättet. Tack för det!!"

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/60f166b1-f07b-4dcc-b86f-0bb7aafd71ea_l.jpg
Citera
2018-07-26, 02:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ska försöka sammanfatta min bild av SD. Begär inga källor, det får ni inte. Det är både egna och andras iakttagelser.
Förutom anmälan och allt det som tvättats här, så brann det hos SD samma vecka som HD flyttade ut.
Det var ingen brann, utan någon form av rökutveckling i pellets eller liknande sa någon här.

Jag trodde inte att dom hade fortsatt en relation efter anmälan, men det har dom.
Nu med skilsmässan och att HD flyttat ut så kunde SD gå mer mot LW, som kanske nu backade.

Allt detta är triggers och kanske bägaren rann över denna kväll?

Min känsla efter nu hört vad SD har sagt (fråga inte!) är att nått inte stämmer med hans personlighet. Vet inte vad, men på nått sätt får jag känslan att det var ett mörker hos honom inombords. Väldigt svårt att förklara.

Hans personlighet annars skulle jag beskriva att han är ganska bekymmerslös, lite lättja. Väldig ärlig med. Tar inte svartjobb eller jobb som konkurrerar med hans anställning, fast han kunde det utan problem. Han var levnadsglad och såg fram emot nästa utmaning i livet (menar inte "nu ska jag döda npgon och se om jag klarar det").

Han tog inte in en försvarare vid anmälan. Han stod för det han gjort.
Han var inte ledsen eller arg över saneringen efter rökutvecklingen. "Sånt som händer, man lär sig av det med". Lite av livsnjutare.

Om han säger okaraktäristiska saker och du upplever mörkret i hans personlighet först nu kan det vara att han är deprimerad på grund av rådande situation och eventuellt även suicidal.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-26 kl. 02:19. Anledning: Tillägg
Citera
2018-07-26, 02:35
Medlem
Citat:
Förutom anmälan och allt det som tvättats här, så brann det hos SD samma vecka som HD flyttade ut.
Det var ingen brann, utan någon form av rökutveckling i pellets eller liknande sa någon här.

Jag trodde inte att dom hade fortsatt en relation efter anmälan, men det har dom.
Nu med skilsmässan och att HD flyttat ut så kunde SD gå mer mot LW, som kanske nu backade.

Allt detta är triggers och kanske bägaren rann över denna kväll?

Hans personlighet annars skulle jag beskriva att han är ganska bekymmerslös, lite lättja. Väldig ärlig med. Tar inte svartjobb eller jobb som konkurrerar med hans anställning, fast han kunde det utan problem. Han var levnadsglad och såg fram emot nästa utmaning i livet (menar inte "nu ska jag döda npgon och se om jag klarar det").

Han tog inte in en försvarare vid anmälan. Han stod för det han gjort.
Han var inte ledsen eller arg över saneringen efter rökutvecklingen. "Sånt som händer, man lär sig av det med". Lite av livsnjutare.

TVÅ olika personligheter, en utåt och en annan hemma.

Ganska typiskt för en Narcissistisk personlighetsstörning (enligt mig).

De tecken på utstuderad kylig planering ger vibbar av en mer allvarlig störning än så.
Citera
2018-07-26, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är en ond cirkel tyvärr. När en misstänkt som anses oskyldig till hen döms blir antastad för hårt av en del människor i allmänheten (läs i flashback) kommer det alltid bli så att en del kommer å andra sidan vilja skydda honom (tills skuld bevisats) och då söka vägar att göra det på t ex genom "Victim blaming".
Det är därför jag sedan jag gjorde entré i tråden försökt tona ner drevet mot SD, tills det finns solida bevis för hans skuld

Det: Fetande

Oskyldig Skuld Bevis ?!

Varsågod

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.com%2Foek4Pfedb8% 2F8250C19F-1FDB-49F3-BEEF-971C746F981C.png
Citera
2018-07-26, 02:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
TVÅ olika personligheter, en utåt och en annan hemma.

Ganska typiskt för en Narcissistisk personlighetsstörning (enligt mig).

De tecken på utstuderad kylig planering ger vibbar av en mer allvarlig störning än så.

Oj en psykologkollega. Trodde du visste att vi i vår yrkesetik inte får ställa diagnoser på såna här lösa grunder. Och om vi gör det måste vi vara tydliga med att det bara är en personlig åsikt och baserad på liten ytterst begränsad info och en dylik diagnos i vanliga fall i vårt yrke ställs efter lång tids utredningar. Kan handla om månader eller t o m år.

Det är bara gemene man som tror att man bara kan slänga ur sig diverse saker som att man kan se olika diagnoser hos folk lätt som en plätt på detta vis. Du borde veta bättre.
Citera
2018-07-26, 02:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Det: Fetande

Oskyldig Skuld Bevis ?!

Varsågod

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.com%2Foek4Pfedb8% 2F8250C19F-1FDB-49F3-BEEF-971C746F981C.png

Tills hen blir dömd i domstol. Det har inte hänt och det finns inte ens ett åtal eller FUP.

Öppnar inte filer därifrån då mitt virusprogram varnar titt som tätt.

Inte mig emot. Fortsätt häxjakten på SD likt 50-talets poliser gjorde när de hade misstänkta som var färgade. Det leder bara till att SD får fler sympatisörer och mer Victim blaming.
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-26 kl. 02:51. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-26, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag har tyvärr erfarenhet av kvinnor som levt i destruktiva och våldsamma förhållanden. Jag förstår vad du menar. Tror jag.

Kan du utveckla? Vore bra att få en tydligare bild av deras förhållande.

Har inte varit inne här på länge (då jag jobbat mycket) och sett de här frågorna.
Jag har inte följt SD:s och LW:s relation. Kände bara LW och har väldigt många bekanta och vänner som kände henne, hennes barn eller andra till henne närstående. Får också något lite info från utredningen, dock väldigt lite. Inga smaskiga detaljer. De håller på sin sekretess. Däremot har jag fått en hel del info som några få fått från polis, men som då har gått genom ett led innan de kom till mig. Enligt de uppgifterna finns det mer på SD än som framkommit här. Jag får även veta en del om relationen SD-LW genom LW:s och mina gemensamma vänner och bekanta, och jag vet att de uppgifterna kommit polis till del. Uppgifterna som oberoende av varandra kommit från olika håll stämmer väl överens. Bilincidenten var en del i mera som hänt. Det finns flera personer kring LW som känner till dessa händelser. Kan inte säga mer än så. Men det är ett typiskt mönster för hur det brukar gå till när en kvinna är utsatt för en svartsjuk, aggressiv man. Inget som sticker ut, utan så som det brukar vara. Kan tyvärr inte precisera mer än så, dels för att en del inte ska sägas än på grund av att utredningen inte är klar, dels för att det skulle avslöja källorna. Polisen går inte ut med mycket, jobbar på med pusslet, väntar in allt från NFC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in