2018-07-25, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tror han har skrivit också, en bra kille och en äkta vän.

Ah, lite som SDs vänner skriver om SD alltså?
Citera
2018-07-26, 00:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Någon form av hotbild.

Troligtvis var de tre som åkte till USA. "makarna" D eskorterade, och vände hem igen. LW togs omhand av FBI för skydd.

Detta förklarar varför det var så bråttom iväg. Samt varför fru D inte var sur på sin man. De är ju egentligen kollegor.
Det faktum att hon följde med "mördaren" har ägnats spaltmeter av vilda spekulationer i denna tråd.

Samma sak med att alla nu verka umgås med "mördaren" och lägga upp bilder p FB osv.

Förklarar också den underliga maskningen av halva LW på bilden. samt varföringen bryr sig om UW's konstiga alibi. Han var ju en av dem som fixad alltihop.

Skribenterna här har ju faktiskt undrat över hur kroppen kunde ligga i 4 dagar. Sam tatt brottsplatsundersökningen gick på en millisekund. Inga tält här inte. Istället bärs kladerna i famnen av en polis.

En vag privatperson hittade kroppen. Eftersom det inte blir någon rättegång så behöver denne inte vittna. Om det istället hade varit en polis som hittade kroppen så hade det behövts skrivas rapport.

Ni har haft det framför er hela tiden. Bra att ni tror att jag är en galning, då kanske de som vill åt henne också tror det. (Vilket jag inte tror nu efter mitt inlägg)

NU har jag läst dina famösa inlägg vad som hänt LW.. Jag skrattar innerligt. Du tror inte vi har viktigare saker att göra på FBI än att skydda människor som hamnat i klistret i SVERIGE?

LW var knappast kronprinsessan Viktoria. Henne hade vi kanske tagit in för skydd. Knappast en pastor från Örebro. Eventuellt skyddad identitet av henne får ni lösa själva. Så inkompetenta är inte Sverige, eller?
Senast redigerad av Rosamund 2018-07-26 kl. 00:29.
Citera
2018-07-26, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är väldigt lite vi vet om vilka som har hörts av polis.
Några i tråden hävdar envist att t ex UW och NW (exmake och son) har alibi och är avförda. Så där kan vi göra tolkningen att de har hörts av polisen. Å andra sidan har det funnits uppgifter på att UW varit i annat län, vilket sedan ändrades till att han sov hemma. Sonen ska ha sovit ensam i huset, sen med pappans nya kvinna och senare med pappan själv. Jag tror att tråden har landat i att far och son sov hemma och att de ger varandra alibi. Det blir ju svårare för alla andra potentiella GM som också anses ha sovit den aktuella tiden. Ingen kan backa upp en ensamsovande liksom.

När det kommer till AL tycks det finnas ännu mindre fakta eller ens spekulationer. Han har poppat upp lite då och då i tråden och då med benämningen "snygge AL". Han är den sista som cachade med LW och han tycks ha varit ett hemligt resesällskap till fjällen då hon skadade sina ben.

För att summera det: vi har ingen aning om vilka som har hörts och vad deras eventuella alibi kan bestå av.

Det har varit minst en geocachvän i tråden som berättat att hen förhörts av polis och att andra också blivit förhörda. I de 400 förhör som skett borde det vara självklart. Du borde också ha varit intressant för polisen eftersom du kände både LW, SD och HD?
Citera
2018-07-26, 00:04
Medlem
Känns som att det här fallet kommer svänga i annan riktning. Om jag får gissa sker det mot ett håll som haft förvånansvärt lågt fokus hittills.
Citera
2018-07-26, 00:08
Medlem
Ska försöka sammanfatta min bild av SD. Begär inga källor, det får ni inte. Det är både egna och andras iakttagelser.
Förutom anmälan och allt det som tvättats här, så brann det hos SD samma vecka som HD flyttade ut.
Det var ingen brann, utan någon form av rökutveckling i pellets eller liknande sa någon här.

Jag trodde inte att dom hade fortsatt en relation efter anmälan, men det har dom.
Nu med skilsmässan och att HD flyttat ut så kunde SD gå mer mot LW, som kanske nu backade.

Allt detta är triggers och kanske bägaren rann över denna kväll?

Min känsla efter nu hört vad SD har sagt (fråga inte!) är att nått inte stämmer med hans personlighet. Vet inte vad, men på nått sätt får jag känslan att det var ett mörker hos honom inombords. Väldigt svårt att förklara.

Hans personlighet annars skulle jag beskriva att han är ganska bekymmerslös, lite lättja. Väldig ärlig med. Tar inte svartjobb eller jobb som konkurrerar med hans anställning, fast han kunde det utan problem. Han var levnadsglad och såg fram emot nästa utmaning i livet (menar inte "nu ska jag döda npgon och se om jag klarar det").

Han tog inte in en försvarare vid anmälan. Han stod för det han gjort.
Han var inte ledsen eller arg över saneringen efter rökutvecklingen. "Sånt som händer, man lär sig av det med". Lite av livsnjutare.
Citera
Medlem
Citat:
Det har varit minst en geocachvän i tråden som berättat att hen förhörts av polis och att andra också blivit förhörda. I de 400 förhör som skett borde det vara självklart. Du borde också ha varit intressant för polisen eftersom du kände både LW, SD och HD?

Tror inte att den geocachevän som hörts får veta ett endaste dugg om huruvida andra blivit förhörda. Har vi enats om att det är 400 enskilda förhör eller om dörrknackningarna ingår i summan 400?
Citera
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Hade han redan den relationen när de var i Sälen?

Jag vet inte hur det ligger till med det. Enligt tidigare inlägget så umgås de mera efter maj. Men när de började umgås framgår inte.
Citera
2018-07-26, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Varifrån i tråden har du dragit dessa slutsatser?

Den manlige vän som hon har cachat allra mest med under vintern och våren har tidigare varit aktiv i tråden. De hade ingen kärleksrelation. Han frågade om hon ville hänga med på en resa, men hon ville vara hemma pga sonensfödelsedag och Norge. Något han sörjer eftersom det hade räddat hennes liv.
Citera
2018-07-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Känns som att det här fallet kommer svänga i annan riktning. Om jag får gissa sker det mot ett håll som haft förvånansvärt lågt fokus hittills.

Jag är benägen att tro detsamma.
Citera
2018-07-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, det ligger i mitt bakhuvud med att någon skrev så. Kan du kolla?

Citat:
Jag varken kan eller vill avslöja nick i denna tråd.
Va? Så dumt... Om du då bara skrev att du inte orkade källforska. "...kan eller vill avslöja nick...". Hen har ju skrivit i denna tråd!
Citera
2018-07-26, 00:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Den manlige vän som hon har cachat allra mest med under vintern och våren har tidigare varit aktiv i tråden. De hade ingen kärleksrelation. Han frågade om hon ville hänga med på en resa, men hon ville vara hemma pga sonensfödelsedag och Norge. Något han sörjer eftersom det hade räddat hennes liv.

Du blandar nog ihop dina "slutsatser" ganska friskt just nu.
Citera
2018-07-26, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tror inte att den geocachevän som hörts får veta ett endaste dugg om huruvida andra blivit förhörda. Har vi enats om att det är 400 enskilda förhör eller om dörrknackningarna ingår i summan 400?

Hans andra geocachkompisar berättar väl om de också varit på förhör, förstås inte något som läcker från polisen. Jag tror geocacharna runt LW diskuterar mordet, men de är inte lika aktiva här som SDs vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in