2018-07-25, 20:31
Medlem
Xeitums avatar
Ursprungligen postat av RichardKimble
PR-Bäste Xeitum

Det är inget fel på dig och jag lastar inte dig för dina misstankar mot mig
Hur kan jag hjälpa dig , tiden är inne du har väntat i år för att ställa frågor till mig.
"The" PR

STARKARE ÄN NÅGONSIN
Bäste Kimble

X-Oj då, det var illa, här får jag mail från självaste PR (förutsätter jag nu) och så har jag inte loggat in på länge. Beklagar detta, men det är ju så att tiden inte alltid räcker till allt som man borde göra lr tänkt göra. Väntade heller inte att du skulle höra av dig, bl.a beroende på uppgifter att du skulle vara ganska illa däran och vara/varit inlagd på sjukan.

Som du nog förstår så är det inte bara jag som hyser vissa misstankar mot dig, att du på något sätt skulle vara inblandad i Helenas försvinnande. Har dock kanske varit en av dem som tydligast satt misstankarna på pränt den senaste tiden. Det är ju så att när vissa personer pekas ut som inblandade så är det ju logiskt att man "undersöker" detta, inte för stämpla denne som GM utan minst lika mycket för att kunna avfärda denne som inblandad.

Eftersom du rimligen under en period befann dig i och omkring fam. Andersson och deras krets så är det väl rimligt att tro att du borde ha en egen tro/teori om vad som kan ha skett och vilka som ev. kan ha varit inblandade. Denna teori skulle vara mycket intressant att höra. Även dina åsikter om andra utpekade "potentiella" inblandade, exv. BW, PU, E Andersen, P Nilsen, Fenelius, Prytz.

Några frågor:
Vilka var de främsta orsakerna till varför Polis o GWP hyste så starka misstankar mot dig? Kan ju rimligen inte bara varit p.g.a ditt "umgänge" med familjen.
Vad hade du själv för bil den aktuella tiden?

Jag tror de flesta är överens om att denna traumatiserande tragiska händelse som nu plågat Helenas familj o vänner i drygt 20 år måste få ett slut. Hur du själv på bästa sätt kan bidra till detta är givetvis upp till dig att avgöra men ett o annat klargörande inlägg i tråden vore kanske inte helt fel. Ingen annan i den närmaste kretsen verkar vilja yttra sig i tråden vilket jag tycker är synd.

mvh X

PR- Jag är likadan med att döma folk som pekas ut som skyldiga och kan inte bli arg på gemene man som tror jag är en mördare.
Personligen känner jag dom flesta vid namn men tror inte gm är nämnd i tråden.
Ser inte Björn och Per eller Jonas Prytz som inblandade med tanke på hur jag varit i lag med dom.
Angående misstankarna mot mig gjorde vi fel under första förhöret i Augusti 92 .
Jag och mina föräldrar tänkte om jag får frågan vad jag gjorde den aktuella kvällen så var min mor övertygad att jag sov hemma medan jag sa att jag tror jag var vid öltälten under fotbolls EM.
Så vi bestämde att inte ljuga och säga att jag vet inte vad jag gjorde den aktuella kvällen.
Sen i efterlyst så inkom flera tips om mig anonymt att jag var gm.
Jag hade ingen bil men kunde låna min fars Volvo 740 silvermetallic.
middagen med GW är inspelad och han bad om ursäkt sedan han intervjuat mina gamla flammor om att jag inte var våldsam.
Ja jag har varit väldigt dålig efter en höftoperation som höll på att kosta mig livet men är i stort helt återställd nu.
Det finns bara två människor förutom mördaren som vet att jag är oskyldig och det är mina äldsta söner som jag var tvungen att berätta denna historia för och att se dom i ögonen och säga att om ni någonsin får höra att pappa kanske skadat Helena så är det inte sant.
Jag har inga minnesluckor och kan säkert vara lite psycko som någon skrev men jag är oskyldig och hoppas för min familjs skull det löser sig men man tog för mycket kraft på mig så personligen har jag sagt från början att dom aldrig löser det.
Denna prinsessan har helt klart kontakter i min närhet annars skulle hon inte ha den info hon har.

Med vänlig hälsning, PR[

… [ Visa mindre ]

Ja, denna Prinzezza, hade man varit lite mer konspiratorisk lagd så skulle man nästan kunna få för sig att du skulle kunna vara hon, o tvärt om. PR-inzezzan .

Finns inget mer än anonym/anonyma tipsare mot mig och jag fick lämna blod vid anhållandet som förstördes direkt när jag släpptes på beslut av Silbersky.
Den enda jag känner är BW och antar att nämnda initialer av mig var närvarande dom få gånger vi umgicks i grupp.Kommer bara att skriva en kort tid så släng ur dig frågor så får du svar som stämmer istället för dravlet i tråden.

PRytz. PeR Nilsen PäR Ullberg. Du som gillar konspirationer

Mvh

Mr X (PR
Citera
2018-07-25, 21:00
Medlem
FedupFlorences avatar
Tack Xeitum.

Det är ju beklagansvärd läsning på flera sätt.
Citera
2018-07-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Att MRö och TS kände varandra i något sammanhang är inte nytt.
Dock intressant ang relationen mellan KM och TS. Påstår du att de kände varandra?
R*lkert är tacksamt att kasta en skugga på bara för att han är han, men han kanske bevittnade vem som hjälpte Helena att ringa?

Ja det har han uttryckt själv enligt källa B (släkt). Nej inget nytt med TS och MrÖ men just relationen till KM ha. Mrö förnekar ju den men min källa envisas med att de kände varandra väl.
Citera
2018-07-25, 21:51
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Jag vet inte varför och vart känslan ifrån att en tjej var inblandad på någotvis kommer ifrån.

En inblandad kvinna? Om det varit så borde du har kommit ihåg det för alltid och även delgett tråden detta. En sådan uppgift är ju ”Breaking News de luxe...”
Citera
2018-07-25, 22:42
Medlem
20 till 10
20 till 10 Kom.
Sista chansen att höra av sig.
Dom stora drakarna är på intåg.
Nu är det inga lokala hyenor. Utan nationela styrkor vi talar om.
Steven, Larsson m.m. kom igen.
Citera
2018-07-25, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag har 2 frågor till dig eftersom du var en nära vän till BW:

Vet du om BWs kompis JE var med på förfesten i Töreboda?

Känner du till om det fanns någon koppling mellan JEs syster C och BW?

Sticker emellan med ett svar. B.W och C ska ha haft om inte ett förhållande så i alla fall en "affär". Vet av en källa (andrahandskälla men enligt mig mycket säker sådan) att B.W vid något tillfälle ska ha sagt till henne " Du ska passa dig så det inte händer samma sak med dig som det hände med Helena".

Vet ej om hon är B.W:s alibi, men är hon det så är det intressant!

Vore tacksam om du B.W, kunde ge ett svar på vad du menade med detta uttalande!
Senast redigerad av Kvasta-Sara 2018-07-25 kl. 23:24.
Citera
2018-07-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Ja det har han uttryckt själv enligt källa B (släkt). Nej inget nytt med TS och MrÖ men just relationen till KM ha. Mrö förnekar ju den men min källa envisas med att de kände varandra väl.

TS och km bör ha känt/känna varandra. Förutom ev koppling på båda till mrö var/är TS kollega och god vän med kusin talman.
Citera
2018-07-25, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolmen
20 till 10
20 till 10 Kom.
Sista chansen att höra av sig.
Dom stora drakarna är på intåg.
Nu är det inga lokala hyenor. Utan nationela styrkor vi talar om.
Steven, Larsson m.m. kom igen.
Ge dem vecka och fortskrid sedan. Ut med mer här då också!
Citera
2018-07-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Det är ingen hemlighet att UA brukade iallafall hash
Fram tills nu var det nog det, åtminstone här. Så vad exakt var det som hittades, och vems var det? Du kan berätta det nu, efter så många år.
Citera
2018-07-26, 00:27
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Sticker emellan med ett svar. B.W och C ska ha haft om inte ett förhållande så i alla fall en "affär". Vet av en källa (andrahandskälla men enligt mig mycket säker sådan) att B.W vid något tillfälle ska ha sagt till henne " Du ska passa dig så det inte händer samma sak med dig som det hände med Helena".

Vet ej om hon är B.W:s alibi, men är hon det så är det intressant!

Vore tacksam om du B.W, kunde ge ett svar på vad du menade med detta uttalande!

Det fetmarkerade ovan: Hur kommer det sig att denna uppgift kommer fram just nu?
Citera
2018-07-26, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Det fetmarkerade ovan: Hur kommer det sig att denna uppgift kommer fram just nu?

Nämen jag kanske skulle väntat några år till! Bättre sent än aldrig.
Senast redigerad av Kvasta-Sara 2018-07-26 kl. 01:01.
Citera
2018-07-26, 01:15
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Nämen jag kanske skulle väntat några år till! Bättre sent än aldrig.

Tycker du det var ett bra svar som eventuellt skulle kunna ha bringat lite klarhet i fallet? För mig låter det inte seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in