Citat:
Ursprungligen postat av
Freija21
Det står mycket om PRs underliga beteende och om han försökte skydda någon..inte skulle man skydda någon när det gäller mord om det inte är blodsband. Jag tänker att om han försökte skydda någon så måste det ha varit hans bror och bara om han själv var involverad på något sätt.
Jag har läst någonstans i tråden att Mart-in inte har varit i Mariestad mer än ett par ggr! kan någon fräscha upp mitt minne? Om vart det stod skrivet.
.. annars kanske det var i ett pm ska kolla.
För det stämmer inte alls.
Jag känner att jag måste utreda små missuppfattningar i tråden, PR och BW verkar ha fått en nästan ” BFF” status i tråden de var vänner men umgicks inte mycket.
Att B skulle ta över skulden är befängt plus jag vet att den inte är betald än idag.
Jag håller fortfarande ” alla dörrar öppna” och kommer att göra tills detta blir uppklarat..
Jag exkluderar INGEN
Jag tror fortfarande att KM är pilot och därmed förmodligen GM .. man ska ju inte krångla till det säger ju en viss professor.. som i sin tur har som sagt en annan teori
Enligt många nära och kära TS högt upp på listan.. och även någon seglarkille som jag inte kommer ihåg namnet på.
Jag vet inte varför och vart känslan ifrån att en tjej var inblandad på någotvis kommer ifrån.
Har inte någon uppfattning om BFF mellan PR och BW. Däremot att de var vänner en period och umgicks i sammanhang som grundades i att PR var tillsammans med UA. PR var boende hos fam Andersson en period samt hade lägenhet före eller efter ovanför stadt när han jobbade där. Vid den här tiden tänkte jag att de ofta sammanstrålade i gemensamma umgängen och nyttjade hans våning. Även naturligt att vid tillfällen Helena och BW deltog...De kände varandra en period, förstår inte riktigt det dramatiska i det?
Vilken uppfattning har du ang PRs beteende när han var huvudmisstänkt?
Hur tolkar du att UA och Helena sov över hos PR i Göteborg i samband med utlandsresan så sent som samma år Helena försvann?
Tänker då på att deras kontakt med PR inte var så dålig i och med det valet....
Skulle vara intressant att höra din upplevelse av när nyheten att det hittades narkotikaklassade preparat i Helenas garderob nådde dej. Hur tänkte du då?
PR beskrev Helena som en skötsam, snäll, rolig och glad tjej och att hon var starkt emot droger, på den tiden han känt henne. Han kunde inte tro att hon förändrats på den punkten.
Var TS "hundkompisen"?
Eftersom du är engagerad med personlig anknytning så är jag tacksam för dina svar och åsikter, blir värdefullt med någon som kände Helena samt BW som nämns.