2018-07-25, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkakemannen
Vi måste ju få svar på saker o ting här! Varför i h....te gjorde PR som han gjorde?? Vad var hans motiv?? Skydda någon skulle ju vara ett bra motiv. T.ex en GM. Korkat ja. Men jag har mött många korkade människor som ibland gör väldigt konstiga saker.

Exakt! Jag tycker PR's beteende allt för ofta viftas bort som en bagatell. Men om man tänker efter, hur ofta har man sett eller hört talas om ett liknade beteende, någonsin? Jag tror en stor pusselbit till detta fall finns just här. PR kanske inte var direkt inblandad, men han visste garanterat något. Som jag skrev några sidor bak i tråden. Hans beteende tyder på att han antingen är inblandad/vet något eller är skyldig, annars var hans hjärna på dekis. vågar påstå att INGEN leker "balle allan" me polisen om en av ens vänner är borta. Vad är liksom syftet?
Citera
2018-07-25, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Det står mycket om PRs underliga beteende och om han försökte skydda någon..inte skulle man skydda någon när det gäller mord om det inte är blodsband. Jag tänker att om han försökte skydda någon så måste det ha varit hans bror och bara om han själv var involverad på något sätt.

Jag har läst någonstans i tråden att Mart-in inte har varit i Mariestad mer än ett par ggr! kan någon fräscha upp mitt minne? Om vart det stod skrivet.
.. annars kanske det var i ett pm ska kolla.
För det stämmer inte alls.

Jag känner att jag måste utreda små missuppfattningar i tråden, PR och BW verkar ha fått en nästan ” BFF” status i tråden de var vänner men umgicks inte mycket.
Att B skulle ta över skulden är befängt plus jag vet att den inte är betald än idag.

Jag håller fortfarande ” alla dörrar öppna” och kommer att göra tills detta blir uppklarat..
Jag exkluderar INGEN
Jag tror fortfarande att KM är pilot och därmed förmodligen GM .. man ska ju inte krångla till det säger ju en viss professor.. som i sin tur har som sagt en annan teori

Enligt många nära och kära TS högt upp på listan.. och även någon seglarkille som jag inte kommer ihåg namnet på.

Jag vet inte varför och vart känslan ifrån att en tjej var inblandad på någotvis kommer ifrån.

Alla dörrar ja. Men vilka är det av nära och kära som håller TS högt? Du kan inte svara explicit på det förstår jag, men är det personer som också vet att KM är pilot eller andra? Vänner? Ett envist rykte om TS och HAs graviditet fortsätter att gå i stan, men svårt att konfirmera. Seglarkille= J*gnert eller Å*lby?

Även relationen mellan KM, TS och (ev) MRö är intressant enligt mig. Någon skriver att tråden är något på spåren med BW och PR, seriously? Känns mer splittrad än någonsin och ny info uteblir. Vet dina vänner något om HC som är utpekad som en i taxin? Vet de något om denne R*lkert som själv sagt att han sett HA ringa på stadt. Den här typen av frågor känns hetare än de som behandlas i tråden just nu tycker jag, men det är förstås ingen nyhet. Trevlig semester förresten.
Senast redigerad av lubbe75 2018-07-25 kl. 11:22.
Citera
2018-07-25, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Alla dörrar ja. Men vilka är det av nära och kära som håller TS högt? Du kan inte svara explicit på det förstår jag, men är det personer som också vet att KM är pilot eller andra? Vänner? Ett envist rykte om TS och HAs graviditet fortsätter att gå i stan, men svårt att konfirmera. Seglarkille= J*gnert eller Å*lby?

Även relationen mellan KM, TS och (ev) MRö är intressant enligt mig. Någon skriver att tråden är något på spåren med BW och PR, seriously? Känns mer splittrad än någonsin och ny info uteblir. Vet dina vänner något om HC som är utpekad som en i taxin? Vet de något om denne R*lkert som själv sagt att han sett HA ringa på stadt. Den här typen av frågor känns hetare än de som behandlas i tråden just nu tycker jag, men det är förstås ingen nyhet. Trevlig semester förresten.

Att MRö och TS kände varandra i något sammanhang är inte nytt.
Dock intressant ang relationen mellan KM och TS. Påstår du att de kände varandra?
R*lkert är tacksamt att kasta en skugga på bara för att han är han, men han kanske bevittnade vem som hjälpte Helena att ringa?
Citera
2018-07-25, 11:47
Medlem
Citat:
Det står mycket om PRs underliga beteende och om han försökte skydda någon..inte skulle man skydda någon när det gäller mord om det inte är blodsband. Jag tänker att om han försökte skydda någon så måste det ha varit hans bror och bara om han själv var involverad på något sätt.

Jag har läst någonstans i tråden att Mart-in inte har varit i Mariestad mer än ett par ggr! kan någon fräscha upp mitt minne? Om vart det stod skrivet.

Jag känner att jag måste utreda små missuppfattningar i tråden, PR och BW verkar ha fått en nästan ” BFF” status i tråden de var vänner men umgicks inte mycket.
Att B skulle ta över skulden är befängt plus jag vet att den inte är betald än idag.

Jag håller fortfarande ” alla dörrar öppna” och kommer att göra tills detta blir uppklarat..
Jag exkluderar INGEN
Jag tror fortfarande att KM är pilot och därmed förmodligen GM .. man ska ju inte krångla till det säger ju en viss professor.. som i sin tur har som sagt en annan teori

Enligt många nära och kära TS högt upp på listan.. och även någon seglarkille som jag inte kommer ihåg namnet på.

Jag vet inte varför och vart känslan ifrån att en tjej var inblandad på någotvis kommer ifrån.
Berätta om PR bror M*artin. Vad vet du om honom. Han är intressant i detta ärendet anser jag. PR skrev till mig att MR bara hade varit i Mariestad 2 gånger (hur han nu kunde ha sån koll kan man undra). Dessutom sa han att MR inte hade körkort vid HA försvinnande. Om någon kan ta reda på om det stämmer eller inte hade varit bra.
Citera
2018-07-25, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
R*lkert kanske bevittnade vem som hjälpte Helena att ringa?

Relevant, absolut.
Citera
2018-07-25, 12:09
Medlem
Citat:

Jag exkluderar INGEN

Har inte någon uppfattning om BFF mellan PR och BW. Däremot att de var vänner en period och umgicks i sammanhang som grundades i att PR var tillsammans med UA. PR var boende hos fam Andersson en period samt hade lägenhet före eller efter ovanför stadt när han jobbade där. Vid den här tiden tänkte jag att de ofta sammanstrålade i gemensamma umgängen och nyttjade hans våning. Även naturligt att vid tillfällen Helena och BW deltog...De kände varandra en period, förstår inte riktigt det dramatiska i det?

Vilken uppfattning har du ang PRs beteende när han var huvudmisstänkt?
Hur tolkar du att UA och Helena sov över hos PR i Göteborg i samband med utlandsresan så sent som samma år Helena försvann?
Tänker då på att deras kontakt med PR inte var så dålig i och med det valet....

Skulle vara intressant att höra din upplevelse av när nyheten att det hittades narkotikaklassade preparat i Helenas garderob nådde dej. Hur tänkte du då?
PR beskrev Helena som en skötsam, snäll, rolig och glad tjej och att hon var starkt emot droger, på den tiden han känt henne. Han kunde inte tro att hon förändrats på den punkten.

Var TS "hundkompisen"?

Eftersom du är engagerad med personlig anknytning så är jag tacksam för dina svar och åsikter, blir värdefullt med någon som kände Helena samt BW som nämns.
Citera
2018-07-25, 13:16
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Väl tänkt, enligt min uppfattning. Ja det är allmänt känt detta med W-allberg. Vart kom knarket ifrån? Vem skulle använda det? Var det kvarvaror som PR lämnat sedan länge då han flyttade ut ur huset eller var det någon som hade ett pågående missbruk inom familjen? För övrigt kul att Freja tittade in och visade vilken briljant personkännedom hon har gällande Mariestadsbor. Kanske kan Freja sprida lite ljus över knarkfrågorna? Gällande PRs kontakter i Mariestad så vill jag påminna om att självaste Prinzezzan bekräftat att PR var kompis med folk i knarkbranschen i Mariestad. (J-erker som bland annat var polare med U-llberg och K-römer.) Jag har en känsla av att han var mer "rätt" i umgänge med dem än med Helena, Ulrika och hennes vänner. Jag tror även på självmord och att det faktiskt hänger ihop med Helenafallet lösning på ett eller annat vis. Han ställde till det för sig i tråden strax innan och blev avstängd, för dem som glömt det. Kanske är det så att polisen faktiskt sitter närmare en lösning än vi tror och att han ej stö5d ut med det då han ju svurit på att han ej har med detta att göra inför sina söner. Jag tänker lite bara jag med

"J-erker som bland annat var polare med U-llberg och K-römer."

Ingen konst att lägga till BW också i den gruppen. Vi vet ju dock sedan tidigare att PU väl visste vem BW var – trots att PU in absurdum förnekar all kännedom och alla kontakter med BW. Där har vi en märklig omständighet i fallet Helena.

"Jag tror även på självmord och att det faktiskt hänger ihop med Helenafallet lösning på ett eller annat vis. Han ställde till det för sig i tråden strax innan och blev avstängd, för dem som glömt det. Kanske är det så att polisen faktiskt sitter närmare en lösning än vi tror och att han ej stö5d ut med det då han ju svurit på att han ej har med detta att göra inför sina söner. Jag tänker lite bara jag med "

Jag har tänkt samma tanke själv. Det var strax efter det att PR blev avstängd som han gick bort. Det här sammanträffandet är oerhört märkligt. Innan dess hade turerna med radioprogramserien varit heta i både radion/media och här i tråden. Det är inte en avlägsen tanke att PR på något sätt kan ha varit stressad av det som pågick.
Citera
2018-07-25, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Jag har tänkt samma tanke själv. Det var strax efter det att PR blev avstängd som han gick bort. Det här sammanträffandet är oerhört märkligt. Innan dess hade turerna med radioprogramserien varit heta i både radion/media och här i tråden. Det är inte en avlägsen tanke att PR på något sätt kan ha varit stressad av det som pågick.

Visst är det märkligt. Åter igen, varken detta eller hans besynnerliga beteende mot polisen, samt att ange sig själv gör honom till skyldig. Men att avskriva honom som inblandad? Absolut inte!
Citera
2018-07-25, 18:47
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
...

Eftersom det är sällsynt ovanligt vill jag fråga om din tanke har med den här tråden att göra eller om det kan vara en ursprunglig tanke?
Citera
2018-07-25, 19:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag tycker inte att det är någon idé att komma in och ” försvara” min ungdomsvän just nu verkar det som pudel, prinsessan och några fler kanske ..bara har han i åtanke.
Även om jag skulle skriva att han har ett starkt alibi så skulle jag nog inte bli betrodd... men jag ska ta reda på och konfirmera en gång för alla hur det ligger till.

Jag har 2 frågor till dig eftersom du var en nära vän till BW:

Vet du om BWs kompis JE var med på förfesten i Töreboda?

Känner du till om det fanns någon koppling mellan JEs syster C och BW?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-25 kl. 20:07.
Citera
2018-07-25, 20:16
Medlem
Xeitums avatar
Här är lite från PR o min konversation som visar på en del av hans syn på saken:

Ursprungligen postat av Xeitum
Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
PR-Hade väntat mig frågor från dig ,vad fick dig att avstå nu när självaste PR kontaktar dig

X-Tror det måste blivit något fel i kommunikationen. Jag svarade på ditt förra pm med lite funderingar men de försvann tydligen i eterrymden. Hur som helst här är dom igen.

Du om någon måste ju ha haft anledning att fundera rejält över vilka som kan vara inblandade i försvinnandet. Du påstod ju att du inte tror att "GM" har nämnts i tråden. Har du då några andra namn som du anser ev. kan vara intressanta i sammanhanget? De flesta anser ju att GM troligen är någon som var bekant med Helena. (Du vet bl.a Jenvéns uttalande om båt, häst, hund, gym.)Vilket bl.a statistiken pekar mot. Har du hört om andra personer i "fam. Anderssons närhet" uttryckt misstankar åt något speciellt håll?

Pratade/diskuterade du någonting med BW om Helena efter försvinnandet? Vet du varför han flyttade från M-stad?
När hade du kontakt med polisen senast angående helena-fallet?

mvh X
… [ Visa mindre ]

PR-Hej X

Angående namn har jag inga men sade till polisen att kolla flyktingarna då H gillade färgade.
BW har jag inte pratat med sen jag flyttade fråm Mstad.Vad gäller polisen så var det vid mitt sista hypnosförhör i slutet av 97 som vi sist hördes och jag har full förståelse att vissa idioter fortfarande inom polisen tror jag är inblandad då det var en hetsk tid med beskyllningar från dom.
Citera
2018-07-25, 20:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Här är lite från PR o min konversation som visar på en del av hans syn på saken:

Citat:
Ursprungligen postat av RichardKimble
PR-Hade väntat mig frågor från dig ,vad fick dig att avstå nu när självaste PR kontaktar dig

X-Tror det måste blivit något fel i kommunikationen. Jag svarade på ditt förra pm med lite funderingar men de försvann tydligen i eterrymden. Hur som helst här är dom igen.

Du om någon måste ju ha haft anledning att fundera rejält över vilka som kan vara inblandade i försvinnandet. Du påstod ju att du inte tror att "GM" har nämnts i tråden. Har du då några andra namn som du anser ev. kan vara intressanta i sammanhanget? De flesta anser ju att GM troligen är någon som var bekant med Helena. (Du vet bl.a Jenvéns uttalande om båt, häst, hund, gym.)Vilket bl.a statistiken pekar mot. Har du hört om andra personer i "fam. Anderssons närhet" uttryckt misstankar åt något speciellt håll?

Pratade/diskuterade du någonting med BW om Helena efter försvinnandet? Vet du varför han flyttade från M-stad?
När hade du kontakt med polisen senast angående helena-fallet?

mvh X
… [ Visa mindre ]

PR-Hej X

Angående namn har jag inga men sade till polisen att kolla flyktingarna då H gillade färgade.
BW har jag inte pratat med sen jag flyttade fråm Mstad.Vad gäller polisen så var det vid mitt sista hypnosförhör i slutet av 97 som vi sist hördes och jag har full förståelse att vissa idioter fortfarande inom polisen tror jag är inblandad då det var en hetsk tid med beskyllningar från dom.

Han hade inga namn utan drar till med "flyktingar"? Känns som att det var en bekväm utväg i det läget!

Sedan förstår jag inte: PR hade inte pratat med BW sen han (PR) hade flyttat från Mariestad. Menar PR sedan att hade pratat med BW i samband med det sista hypnosförhöret i slutet av 1997 eller menar han att det var den sista kontakten med polisen? Det sistnämnda, väl? Det där "vi" skapar en viss syftningsproblematik.

Sedan kommer det vanliga kaxiga tugget om "idioter". Suck!
Senast redigerad av Ugglan. 2018-07-25 kl. 20:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in