2018-07-23, 01:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
I efterhand utpekat som misstag, men vad fick polisen att ta upp "narkotikaspåret"? Enda anledningen jag kan tänka är att de hittade ansenlig mängd. För hur skulle ngr gram cannabis eller en näve ryss-femmor vara ett starkare motiv än tex. sexuellt?
Tror för övrigt det var amfetamin eller dopningspreparat som hittades grundat på UA/HA och vilka de umgicks kring, och det var nog inte efterhandsplanterat.

Nja, om polisen hade hittat en ansenlig mängd narkotika i huset borde väl någon i familjen ha blivit åtalad och dömd för innehav /narkotikabrott? Men eftersom ingen blev det så utgår jag från att man från polisens sida ansåg att narkotikan var planterad och att man den vägen kom in på narkotikaspåret.
Citera
2018-07-23, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nja, om polisen hade hittat en ansenlig mängd narkotika i huset borde väl någon i familjen ha blivit åtalad och dömd för innehav /narkotikabrott? Men eftersom ingen blev det så utgår jag från att man från polisens sida ansåg att narkotikan var planterad och att man den vägen kom in på narkotikaspåret.

Jag tror PR innan sin död blev haffad av polisen för att han hade en mängd narkotika i bilen. Han hävdade att det bara var några sommediciner han hade och att han var påväg till sina föräldrar. Han hade stilnoc och terralen med sig. Båda läkemedlen är nakotila klassade. De använd inom sjukvården.

Om PR har haft problem med den menata hälsan så har han antagligen fått dessa mediciner redan i tonnåren. Kan det vara PR:s mediciner de påträffat hos Helena ? Det har funnits berättelser som säger att rohypnol användes i groggen på kvällen för att ge lite extra kraft.
Citera
2018-07-23, 02:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Jag tror PR innan sin död blev haffad av polisen för att han hade en mängd narkotika i bilen. Han hävdade att det bara var några sommediciner han hade och att han var påväg till sina föräldrar. Han hade stilnoc och terralen med sig. Båda läkemedlen är nakotila klassade. De använd inom sjukvården.

Om PR har haft problem med den menata hälsan så har han antagligen fått dessa mediciner redan i tonnåren. Kan det vara PR:s mediciner de påträffat hos Helena ? Det har funnits berättelser som säger att rohypnol användes i groggen på kvällen för att ge lite extra kraft.

Ja vem vet, det går väl inte att utesluta? Men i sådant fall rör det sig nog om en större mängd olaglig, narkotikaklassad medicin och knappast något som PR hade fått utskrivet på recept av sin husläkare.
Citera
2018-07-23, 08:14
Medlem
Det är ingen hemlighet att UA brukade iallafall hash
Citera
2018-07-23, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Det är ingen hemlighet att UA brukade iallafall hash
Glömde att skriva, Helena var starkt emot droger och en av anledningarna att hon inte var förtjust i PR var just att hon tyckte att PR hade ett dåligt inflytande på UA.

UAs och PRs förhållande var minst sagt stormigt, han ansågs av fam Andersson som en badboy och det blev ju inte bättre av att han när det tog slut emellan dom var skyldig UA ganska mycket pengar.
Helena var sällan arg eller pratade skit om någon, såpass att jag till denna dag kommer ihåg vart vi var när hon fick ett riktigt utbrott på honom och det gällde just dessa pengar.

Men nog om PR, han är enligt mig bara intressant om GWs spår skulle vara rätt..
Citera
2018-07-23, 11:00
Medlem
Citat:
Glömde att skriva, Helena var starkt emot droger och en av anledningarna att hon inte var förtjust i PR var just att hon tyckte att PR hade ett dåligt inflytande på UA.

UAs och PRs förhållande var minst sagt stormigt, han ansågs av fam Andersson som en badboy och det blev ju inte bättre av att han när det tog slut emellan dom var skyldig UA ganska mycket pengar.
Helena var sällan arg eller pratade skit om någon, såpass att jag till denna dag kommer ihåg vart vi var när hon fick ett riktigt utbrott på honom och det gällde just dessa pengar.

Känns som du vacklar en hel del på dina ursprungliga uppgifter om pilot med dessa inlägg eller har jag fel? Finns det något nytt att komma med med tanke på de kontakter du har? Tråden går verkligen i cirklar och den i särklass mest utpekade pilot verkar nu nästan vara bortglömd. Det krävs verkligen något nytt baserat på fakta än alla de spekulationer som går i cirklar här nu. Visst, spekulationer är kanske vad tråden ska bygga på men jag tycker att det tåget gått för länge sedan. De sista veckorna är BW utpekad både som pilot, sannolik gm och allt möjligt, eg utan några nya fakta. Du om någon borde kunna göra mer substantiella inlägg om BW och systrarnas (nuvarande) relation till honom mm... sorry om du tar illa upp.
Senast redigerad av lubbe75 2018-07-23 kl. 11:25.
Citera
2018-07-23, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Känns som du vacklar en hel del på dina ursprungliga uppgifter om pilot med dessa inlägg eller har jag fel? Finns det något nytt att komma med med tanke på de kontakter du har? Tråden går verkligen i cirklar och den i särklass mest utpekade pilot verkar nu nästan vara bortglömd. Det krävs verkligen något nytt baserat på fakta än alla de spekulationer som går i cirklar här nu. Visst, spekulationer är kanske vad tråden ska bygga på men jag tycker att det tåget gått för länge sedan. De sista veckorna är BW utpekad både som pilot, sannolik gm och allt möjligt, eg utan några nya fakta. Du om någon borde kunna göra mer substantiella inlägg om BW och systrarnas relation till honom mm... sorry om du tar illa upp.

Sorry, att jag inte har skrivit mer.. kanske blir bättre nu med SEMESTER!
när det gäller min ståndpunkt så har den inte ändrats alls och KM är enligt mig pilot.
Jag tycker inte att det är någon idé att komma in och ” försvara” min ungdomsvän just nu verkar det som pudel, prinsessan och några fler kanske ..bara har han i åtanke.
Även om jag skulle skriva att han har ett starkt alibi så skulle jag nog inte bli betrodd... men jag ska ta reda på och konfirmera en gång för alla hur det ligger till.

Det är lite knepigt att läsa tex att BW,PR,UA och Helena var nära vänner som enbart dom satt och hängde.. bara ett exempel på att någon har matats med fel info.

Nej, jag ska gå igenom de senaste veckorna och räta ut några ” missförstånd ” eller fel info som vissa fått.
Citera
2018-07-23, 11:26
Medlem
Citat:
när det gäller min ståndpunkt så har den inte ändrats alls och KM är enligt mig pilot.
Jag tycker inte att det är någon idé att komma in och ” försvara” min ungdomsvän just nu verkar det som pudel, prinsessan och några fler kanske ..bara har han i åtanke.
Även om jag skulle skriva att han har ett starkt alibi så skulle jag nog inte bli betrodd... men jag ska ta reda på och konfirmera en gång för alla hur det ligger till.

Det är lite knepigt att läsa tex att BW,PR,UA och Helena var nära vänner som enbart dom satt och hängde.. bara ett exempel på att någon har matats med fel info.

Nej, jag ska gå igenom de senaste veckorna och räta ut några ” missförstånd ” eller fel info som vissa fått.

Utmärkt! Vore mycket värt.
Citera
2018-07-23, 12:31
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja vem vet, det går väl inte att utesluta? Men i sådant fall rör det sig nog om en större mängd olaglig, narkotikaklassad medicin och knappast något som PR hade fått utskrivet på recept av sin husläkare.

Rohypnol och alkohol är inte en bra kombination. Det kan sluta hur som helst. Det var ju den blandningen som var ”populär” för att droga kvinnor på krogen. Även vissa hårdföra indrivare änvände den kombinationen, gärna ihop med steroider.
Citera
2018-07-23, 12:50
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Nej, det stämmer inte att jag bara har BW i åtanke. BW kan inte vara MMPG enligt mig (eftersom jag tror på det PW och MÖ framhållit i radioserien). Man diskuterar den som diskuteras.

Om BW har ett starkt alibi från kvinnan, så har han det. Varför skulle du inte bli trodd om du skulle skriva det och det var korrekt? Är det så, så är det så. Stämmer det att C är hans alibi?

Sedan är det väl ingen som påstått att H, U, BW och PR "enbart dom satt och hängde". De umgicks ju med fler.
Senast redigerad av Prinzezzan 2018-07-23 kl. 12:52.
Citera
2018-07-23, 12:55
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Ang. min fetning.

Det är ju då han inte är intressant, eftersom han inte ingår i GW:s spår.
Citera
2018-07-23, 12:58
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis

PR hade insomningstabletter/sömntabletter samt smärtstillande (efter ett par höftoperationer, var av en höll på att ta hans liv) utskrivna av sin läkare, så inget konstigt med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in