2018-07-25, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du som vet en hel del om PR vad trodde han själv hade hänt Helena? vad låg bakom försvinnandet enligt honom Och det mest intressanra av allt: Vem misstänkte han själv? Han måste ju precis som alla andra ha haft tankar om vem som skulle kunna vara GM.
Hans tankar gick till BW. Han tyckte det var jävligt märkligt att han inte hörde av sig till honom när han själv blev misstänkt eftersom BW sa sig vilja hitta den som gjorde det. Han sa samtidigt att om BW var skyldig skulle han bli ledsen och besviken... Alltså fanns det en oro för att BW var skyldig men att han inte ville tro något sådant om en kompis.
Citera
2018-07-25, 00:57
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Hans tankar gick till BW. Han tyckte det var jävligt märkligt att han inte hörde av sig till honom när han själv blev misstänkt eftersom BW sa sig vilja hitta den som gjorde det. Han sa samtidigt att om BW var skyldig skulle han bli ledsen och besviken... Alltså fanns det en oro för att BW var skyldig men att han inte ville tro något sådant om en kompis.

Vet du säkert att det var så här?

Och det var BW som var den som satt i salen och gormade hotfullt åt "Dansken" när han satt i polisens grepp? Det beteendet väcker ju onekligen misstankar i sig.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-07-25 kl. 01:02.
Citera
2018-07-25, 00:57
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
För övrigt tycker jag att det är märkligt att GW Persson kommer fram till en åsikt och Skövde-polisen till en annan. Talar de överhuvudtaget med varandra? Har GW Persson tillgång till de senaste årens utredningsmaterial eller sitter han själv på kammaren och "räknar" från gammalt material? Det känns inte som att Skövde-polisen och GW Persson är särskilt tajta polare. Och till Skövde-polisens nackdel kan man ju nämna att de verkar vara rejält snett ute i turerna med båda "Kalla Fall"-gruppen (har Skövde-polisen tillfrågat dem eller inte?) och SKL (finns det något DNA att undersöka eller inte?). Lars Johansson verkar inte vara den vassaste kniven i lådan och samtidigt får man ofta intrycket av att GW Perssons "bäst-före-datum" har gått ut.

Jag har stor respekt för GW:kunnande, han har ju trots allt jobbat med ämnet under större delen av sitt liv. Visst har de aktuella poliserna som nämns i tråden varit poliser under många år, men de har inte det djupa kunnandet när det gäller statistik och liknande.

Hur många gånger har det inte visat sig att polisen snabbt har avfärdat ett dödsfall som senare visat sig vara ett mord. GW har ju kritiserat polisen i Halmstad några gånger för att de i princip omgående sagt att det är en olycka och inte ett mord.

Och flera gånger har den lokala polisen fått eld i baken när GW kommit till tals.
Citera
2018-07-25, 01:00
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Jag har stor respekt för GW:kunnande, han har ju trots allt jobbat med ämnet under större delen av sitt liv. Visst har de aktuella poliserna som nämns i tråden varit poliser under många år, men de har inte det djupa kunnandet när det gäller statistik och liknande.

Hur många gånger har det inte visat sig att polisen snabbt har avfärdat ett dödsfall som senare visat sig vara ett mord. GW har ju kritiserat polisen i Halmstad några gånger för att de i princip omgående sagt att det är en olycka och inte ett mord.

Och flera gånger har den lokala polisen fått eld i baken när GW kommit till tals.

Jo, det är sant, men nu talar vi trots allt om Helena-fallet – och hur läget ser ut idag. Talar Skövde-polisen och GW Persson med varandra eller jobbar Skövde-polisen med sitt och GW med sitt i fallet?
Citera
2018-07-25, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vet du säkert att det var så här?

Och det var BW som var den som satt i salen och gormade hotfullt åt "Dansken" när han satt i polisens grepp? Det beteendet väcker ju onekligen misstankar i sig.

Jag vet bara vad han skrev till mig. Sen är ju frågan om man kan lita på det eller om det var lögn. Hans beteende har som sagt varit väldigt underligt och det är svårt att förstå delar av hans beteende.
Citera
2018-07-25, 01:31
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag vet bara vad han skrev till mig. Sen är ju frågan om man kan lita på det eller om det var lögn. Hans beteende har som sagt varit väldigt underligt och det är svårt att förstå delar av hans beteende.
Som jag förstått det är Bw's gapande under Danskens rättegång "allmän kännedom" för M-Stadsbor.
Dessutom hade vissa kommit in och försvarat det annars.
Pr:skyldig el hjälper dölja.
Måste säga att Pr,knarket, Bw ,som nicket Pepparkaksmannen skriver om är högintressant.
Kan förklara varför Ua ville H skulle ta taxi,för det går ej komma ifrån att hon ALDRIG bett henne göra d tidigare....
Jag tror vi kan vara nåt på spåren för en gångs skull.
Dock utesluter j ej km,mr mfl som medhjälpare.
Ang drogerna;jag är säker på att mordet var oplanerat,så planterade droger tyder ju
på planerat mord.
Däremot låg det droger där.
Bara lite tankar....
Senast redigerad av Donnabella6 2018-07-25 kl. 01:42.
Citera
2018-07-25, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Som jag förstått det är Bw's gapande under Danskens rättegång "allmän kännedom" för M-Stadsbor.
Måste säga att Pr,knarket, Bw ,som nicket Pepparkaksmannen skriver om är högintressant.
Kan förklara varför Ua ville H skulle ta taxi,för det går ej komma ifrån att hon ALDRIG bett henne göra d tidigare....
Jag tror vi kan vara nåt på spåren för en gång skull.
Dock utesluter j ej km,mr som medhjälpare.
Ang drogerna;jag är säker på att mordet var oplanerat,så planterade droger tyder ju
på planerat mord.
Bara lite tankar....
Väl tänkt, enligt min uppfattning. Ja det är allmänt känt detta med W-allberg. Vart kom knarket ifrån? Vem skulle använda det? Var det kvarvaror som PR lämnat sedan länge då han flyttade ut ur huset eller var det någon som hade ett pågående missbruk inom familjen? För övrigt kul att Freja tittade in och visade vilken briljant personkännedom hon har gällande Mariestadsbor. Kanske kan Freja sprida lite ljus över knarkfrågorna? Gällande PRs kontakter i Mariestad så vill jag påminna om att självaste Prinzezzan bekräftat att PR var kompis med folk i knarkbranschen i Mariestad. (J-erker som bland annat var polare med U-llberg och K-römer.) Jag har en känsla av att han var mer "rätt" i umgänge med dem än med Helena, Ulrika och hennes vänner. Jag tror även på självmord och att det faktiskt hänger ihop med Helenafallet lösning på ett eller annat vis. Han ställde till det för sig i tråden strax innan och blev avstängd, för dem som glömt det. Kanske är det så att polisen faktiskt sitter närmare en lösning än vi tror och att han ej stö5d ut med det då han ju svurit på att han ej har med detta att göra inför sina söner. Jag tänker lite bara jag med
Citera
2018-07-25, 02:14
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Jag tror vi kan vara nåt på spåren för en gångs skull.
Dock utesluter j ej km,mr mfl som medhjälpare.
på planerat mord.
Bara lite tankar....

Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Väl tänkt, enligt min uppfattning. Ja det är allmänt känt detta med W-allberg. Vart kom knarket ifrån? Vem skulle använda det? Var det kvarvaror som PR lämnat sedan länge då han flyttade ut ur huset eller var det någon som hade ett pågående missbruk inom familjen? För övrigt kul att Freja tittade in och visade vilken briljant personkännedom hon har gällande Mariestadsbor. Kanske kan Freja sprida lite ljus över knarkfrågorna? Gällande PRs kontakter i Mariestad så vill jag påminna om att självaste Prinzezzan bekräftat att PR var kompis med folk i knarkbranschen i Mariestad. (J-erker som bland annat var polare med U-llberg och K-römer.) Jag har en känsla av att han var mer "rätt" i umgänge med dem än med Helena, Ulrika och hennes vänner. Jag tror även på självmord och att det faktiskt hänger ihop med Helenafallet lösning på ett eller annat vis. Han ställde till det för sig i tråden strax innan och blev avstängd, för dem som glömt det. Kanske är det så att polisen faktiskt sitter närmare en lösning än vi tror och att han ej stö5d ut med det då han ju svurit på att han ej har med detta att göra inför sina söner. Jag tänker lite bara jag med

Tack för klargörande.För jag visste när det togs upp första ggn i tråden och ingen kom till Bw's försvar att d var allmän kännedom.
Han är/var så pass nära vän med Fam A samt många i M-Stad som stof Fam.A nära att det borde kommit in protester genast.Tycker han verkar skyddad,min personliga åsikt.
Intressant info!
Du leverar fakta som vanligt.
Tack!
Senast redigerad av Donnabella6 2018-07-25 kl. 02:30.
Citera
2018-07-25, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Den Ni*las Magn*sson (nu Björk) som tidigare har nämnts i tråden, fanns på den tiden i samma krets som t ex P*r Ull*erg och P*ter Krä*er. Är det den killen du menar?

Jag menar den som bodde i Radbyn .. det är viktigt att säga att ” någon hade hört” att han var en av pojkarna som buskörde denna kväll..
Citera
2018-07-25, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Med anledning av att den skäligen misstänktes (mmpg:s) uppgifter inte är offentliga har jag undrat över ett par saker. Jag mailade Pernilla Wadebäck på sr.se med mina frågor och fick detta svar föregående vecka:

”… Det finns inga offentliga handlingar att begära ut där den misstänktes namn finns med, det är först om personen begärs häktad som namnet kommer bli en offentlig handling” … ”Mannen har bara varit i kontakt med en advokat och alltså inte formellt tilldelats advokat (vilket handläggs av tingsrätten) och eftersom offentlighetsprincipen ändrats på denna punkt så kommer man inte kunna få fram mannens identitet även ifall han skulle begära och tilldelas advokat. Tidigare fick man ut denna uppgift fr tingsrätten.
Mannen kan åtalas och omfattas inte av preskriptionstid.”

Jag tolkar det som att den skäligen misstänkte är vid liv idag och var över 21 år vid mordet. Samt att hans namn inte blir offentligt även om han tilldelas advokat, det är först om han begärs häktad som namnet blir en offentlig handling.

Tingsrätten kan ha även en häktad persons namn under sekretess. Det är mycket ovanligt men det har hänt, bland annat när Fabian Bengtssons misstänkta kidnappare häktades.
Citera
2018-07-25, 09:39
Medlem
Det står mycket om PRs underliga beteende och om han försökte skydda någon..inte skulle man skydda någon när det gäller mord om det inte är blodsband. Jag tänker att om han försökte skydda någon så måste det ha varit hans bror och bara om han själv var involverad på något sätt.

Jag har läst någonstans i tråden att Mart-in inte har varit i Mariestad mer än ett par ggr! kan någon fräscha upp mitt minne? Om vart det stod skrivet.
.. annars kanske det var i ett pm ska kolla.
För det stämmer inte alls.

Jag känner att jag måste utreda små missuppfattningar i tråden, PR och BW verkar ha fått en nästan ” BFF” status i tråden de var vänner men umgicks inte mycket.
Att B skulle ta över skulden är befängt plus jag vet att den inte är betald än idag.

Jag håller fortfarande ” alla dörrar öppna” och kommer att göra tills detta blir uppklarat..
Jag exkluderar INGEN
Jag tror fortfarande att KM är pilot och därmed förmodligen GM .. man ska ju inte krångla till det säger ju en viss professor.. som i sin tur har som sagt en annan teori

Enligt många nära och kära TS högt upp på listan.. och även någon seglarkille som jag inte kommer ihåg namnet på.

Jag vet inte varför och vart känslan ifrån att en tjej var inblandad på någotvis kommer ifrån.
Senast redigerad av Freija21 2018-07-25 kl. 09:45.
Citera
2018-07-25, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Det står mycket om PRs underliga beteende och om han försökte skydda någon..inte skulle man skydda någon när det gäller mord om det inte är blodsband. Jag tänker att om han försökte skydda någon så måste det ha varit hans bror och bara om han själv var involverad på något sätt.

Jag har läst någonstans i tråden att Mart-in inte har varit i Mariestad mer än ett par ggr! kan någon fräscha upp mitt minne? Om vart det stod skrivet.
.. annars kanske det var i ett pm ska kolla.
För det stämmer inte alls.

Jag känner att jag måste utreda små missuppfattningar i tråden, PR och BW verkar ha fått en nästan ” BFF” status i tråden de var vänner men umgicks inte mycket.
Att B skulle ta över skulden är befängt plus jag vet att den inte är betald än idag.

Jag håller fortfarande ” alla dörrar öppna” och kommer att göra tills detta blir uppklarat..
Jag exkluderar INGEN
Jag tror fortfarande att KM är pilot och därmed förmodligen GM .. man ska ju inte krångla till det säger ju en viss professor.. som i sin tur har som sagt en annan teori

Enligt många nära och kära TS högt upp på listan.. och även någon seglarkille som jag inte kommer ihåg namnet på.

Jag vet inte varför och vart känslan ifrån att en tjej var inblandad på någotvis kommer ifrån.

Skuld skulle betalas till vem? Var dessa "inkasserar" i Mariestad denna kväll? Fick de tag i Ullberg kanske o spöa upp honom el han flydde? Man letade efter PR? PR kanske ringde UA för att förvarna om detta. BW bör väl uttala sig om läget snart - han läser o skriver väl här oxå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in