2018-07-26, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Va? Så dumt... Om du då bara skrev att du inte orkade källforska. "...kan eller vill avslöja nick...". Hen har ju skrivit i denna tråd!

Jag blir avstängd för brott mot anonymitet om jag kopplar ett nick till en person. Trodde du visste det.
Citera
2018-07-26, 00:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nedan ett Exempel på att det faktiskt kan ske.

Dalarö-pappa satte medvetet eld på stugan där hans små barn låg och sov, satte sig i bilen och avvaktade att den tog eld.

Därefter for han mot Öland. Det var en utstuderad hämnd mot sin exhustru som tagit ut skilsmässa.

Den äldsta flickan lyckades ta sig ner och ut, den yngsta brändes inne. Han var för liten för att ta sig ner från överslafen (pappan hade tagit bort stegen).

Hans exfru trodde ALDRIG deras pappa skulle kunna göra sina barn illa!

Ja men inte en man som dödat sin älskarinna. Det blir motsatt riktning när mannen sedan dödar fru och barn. Ibland dödas älskarinnan för att mannen vill rädda sitt äktenskap. Varför skulle han då i nästa stund döda sin familj?

Den man du pratar om dödar sina barn ja. Men skulle han vända tvärt och döda sina föräldrar också för att han blivit mördare i och med barnamorden? Knappast.

Svårt att förklara. Men man dödar inte vitt skilda människor i sin omgivning för att man är en mördare utan oftast har man ett motiv och ett mål bara.

Men hittar du ett fall där en man mördat sin älskarinna och sedan dödad sina barn får du gärna berätta.
Citera
2018-07-26, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tror inte att den geocachevän som hörts får veta ett endaste dugg om huruvida andra blivit förhörda. Har vi enats om att det är 400 enskilda förhör eller om dörrknackningarna ingår i summan 400?

Den geocachare som blivit förhörd berättar för annan geocachare med frågan har du också blivit det? Sedan är ryktet igång bland de aktuella geocachare ....

Svårare än så är det inte.
Citera
2018-07-26, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Du blandar nog ihop dina "slutsatser" ganska friskt just nu.

Måhända, men hennes geocachvän har skrivit i tråden och de verkar ha tränat ihop sedan hösten 2017. Dessutom berättade LW för honom att hon varken hade eller ville ha en kärleksrelation med någon.
Citera
2018-07-26, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Var inte det nicket Sh.Holms som skrev så? Han geocachade väl inte, dom tränade väl ihop?

Var har hen tagit vägen? Hen var väl helt övertygad att hon inte hade några relationer, då hen frågade henne direkt. Någon spekulerade i att Sh.Holm ville få ihop det med LW, men LW var less män enligt Sh.Holm.
Var det inte nått sånt.

Kanske Sh.Holms med ska upp som ett alternativ, även om hen inte hade en relation, så kan ju det med vara en trigger för en som är hemligt förälskad i någon och blir ratad...???

Jag minns inte om det enbart var annan träning men tror det var geocach också.
Citera
2018-07-26, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja men inte en man som dödat sin älskarinna. Det blir motsatt riktning när mannen sedan dödar fru och barn. Ibland dödas älskarinnan för att mannen vill rädda sitt äktenskap. Varför skulle han då i nästa stund döda sin familj?

Den man du pratar om dödar sina barn ja. Men skulle han vända tvärt och döda sina föräldrar också för att han blivit mördare i och med barnamorden? Knappast.

Svårt att förklara. Men man dödar inte vitt skilda människor i sin omgivning för att man är en mördare utan oftast har man ett motiv och ett mål bara.

Men hittar du ett fall där en man mördat sin älskarinna och sedan dödad sina barn får du gärna berätta.

Begår man ett mord dvs anser sig ha rätt att bestämma över liv och död av en annan människa, tror jag inte man kan räkna med några moraliska betänkligheter alls.

I Dalarö-fallet var målet ren hämnd mot sin fd fru. Han ville skada henne för att hon hade mage att skilja sig. Medlet för att tillfoga henne den värsta tänkbara smärtan var att döda de oskyldiga barnen.

2017 polisanmälde LW SD och sade upp bekantskapen med honom.

Mars månad 2018 lämnade HD in skilsmässoansökan.

Han blev "ratad" av BÅDA kvinnorna dvs ensam.

Mitten på Maj 2018 mördas LW.
Senast redigerad av Remark 2018-07-26 kl. 00:46.
Citera
2018-07-26, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Den manlige vän som hon har cachat allra mest med under vintern och våren har tidigare varit aktiv i tråden. De hade ingen kärleksrelation. Han frågade om hon ville hänga med på en resa, men hon ville vara hemma pga sonensfödelsedag och Norge. Något han sörjer eftersom det hade räddat hennes liv.

Är det den manlige vännen själv som sagt att han skulle resa, kan det bekräftas att han faktiskt reste iväg den aktuella tiden? Kan någon kolla om han loggat cache den 14 och 15 maj t ex? För det där loggandet verkar vara skitviktigt för geocachare (bortsett från en då)
Citera
2018-07-26, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Som Stefan Börjesson då.....fläckfri i brottsregistret och alla som jobbade i hans närhet kunde för sitt liv inte tro att det var han som styckade Ewa Magnusson. Nejdå...aldrig han, han är jättetrevlig....

Det fanns visst människor i Börjessons omgivning som upplevde honom obehaglig och inte tvivlade på att han var kapabel att göra det han gjorde. Jag var en av dem och har träffat flera. Någon vän uttalade sig i en tidningsintervju. Det fanns till och med sådana som nästan väntade på att något skulle ske, inte OM utan NÄR. Det fanns kvinnor som var rädda för honom och inte vågade vara ensamma med honom. Men det fanns också andra som, som du skriver, tyckte han var trevlig.
Citera
2018-07-26, 00:31
Medlem
Citat:
Tror inte att den geocachevän som hörts får veta ett endaste dugg om huruvida andra blivit förhörda. Har vi enats om att det är 400 enskilda förhör eller om dörrknackningarna ingår i summan 400?

Har du blivit förhörd?
Citera
2018-07-26, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Har du blivit förhörd?

Jag och min partner har pratat med polisen
Citera
2018-07-26, 00:38
Medlem
Citat:
Jag och min partner har pratat med polisen

Tack för svar, jag gissar att alla andra i hennes geocach och bekantskapskrets kollats upp. Inklusive AL.
Citera
2018-07-26, 00:39
Medlem
Citat:
Är det den manlige vännen själv som sagt att han skulle resa, kan det bekräftas att han faktiskt reste iväg den aktuella tiden? Kan någon kolla om han loggat cache den 14 och 15 maj t ex? För det där loggandet verkar vara skitviktigt för geocachare (bortsett från en då)

Polisen har nog koll på alibi. Inte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in