2018-07-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Hen känner varken SD eller HD. Denne har lurat er alla.
Japp definitivt.
Citera
2018-07-25, 23:39
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Men, varför har tråden börjat diskutera om den offentligt misstänkta faktiskt är misstänkt? Det är ju en av ytterst få uppgifter som faktiskt är bekräftade i denna plågsamma informationstorka.

Okej att det har varit problem i utredningen, men sen när får man fortsätta stämpla någon som misstänkt mördare utan belägg? I synnerhet när det medföljer en ökad risk för personens säkerhet (både rörande självmord och möjlig hotbild från allmänheten). Svensk rättssäkerhet är ändå inte obefintlig, dessa processer går att syna (vilket bevisligen också har gjorts internt i diverse anmälningar).

Mordmisstankarna påverkar såklart hela SDs välmående, liv och familj. Riksmedia och lokaltidningar bevakar fallet noga, han har blivit uthängd med namn och bild i olika forum, nekats inträde för semester i USA, fått sin bil beslagtagen och sitt hus avspärrat, ska enligt uppgift må så dåligt att han medicineras och tycks inte ha fått vara på sitt arbete på månader. Människan har all rätt i världen att avskrivas sekunden bevisläget ändras!

Jag har väldigt svårt att tro att åklagare, tingsrätt, utredare och nu NOA alla mörkar en persons oskuld i ett uppmärksammat mordfall, av bekvämlighetsskäl. För att inte nämna SDs egen advokat.

Åklagare avskriver misstankar i brist på bevis hela tiden, även när det inte ser bra ut, och utan att ha en backup-misstänkt.

Säger verkligen inte att SD är skyldig. Det här fallet kan fortfarande svänga, och kanske blir han helt friad från misstankar i morgon. Men så länge han är officiellt misstänkt kan vi väl utgå ifrån att han är just det?
Citera
2018-07-25, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Har denna AL hörts av Polisen?
Uppvisar/uppvisade denne AL några skador på händerna?
Har AL ett kontrollerat alibi för den 14 maj?

Det är väldigt lite vi vet om vilka som har hörts av polis.
Några i tråden hävdar envist att t ex UW och NW (exmake och son) har alibi och är avförda. Så där kan vi göra tolkningen att de har hörts av polisen. Å andra sidan har det funnits uppgifter på att UW varit i annat län, vilket sedan ändrades till att han sov hemma. Sonen ska ha sovit ensam i huset, sen med pappans nya kvinna och senare med pappan själv. Jag tror att tråden har landat i att far och son sov hemma och att de ger varandra alibi. Det blir ju svårare för alla andra potentiella GM som också anses ha sovit den aktuella tiden. Ingen kan backa upp en ensamsovande liksom.

När det kommer till AL tycks det finnas ännu mindre fakta eller ens spekulationer. Han har poppat upp lite då och då i tråden och då med benämningen "snygge AL". Han är den sista som cachade med LW och han tycks ha varit ett hemligt resesällskap till fjällen då hon skadade sina ben.

För att summera det: vi har ingen aning om vilka som har hörts och vad deras eventuella alibi kan bestå av.
Citera
2018-07-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Här finner man en del som tyder på att AL har en ny väninna.
Hade han redan den relationen när de var i Sälen?
Citera
2018-07-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kan det betyda någonting att han inte har kommenterat hennes instagraminlägg efter det att deras "bekantskap" uppmärksammades här i tråden?

Vi kan nog vara ganska övertygade om att han läser här va?
Citera
2018-07-25, 23:45
Medlem
Om vi tittar på alternativa GM som "vi vet om", så ser min lista ut som:
AL - Som vi/ni diskuterar nu. Tidsperioden nu under vintern 2018?
JH i Örebro. Hemligt om honom = gift? Varför fick vi inte ta upp honom (orkar inte söka inlägget). När i tiden var detta (om det var nått)?
ML (m.g.l): Relation för många år sedan, sen inget, sen tecken på nått igen, kanske sedan nov 2017 fram till mars 2018. Dom KAN bara ha varit vänner, men många tecken tyder på annat.
JH (beholderX): I relation sedan mars 2018 och still going (ganska säker uppgift på fortfarande i relation).

Sedan utelämnar jag ex och barn, där har jag inget att tillföra och tror inte alls åt det håller.

I tidslinjen känns AL avlägsen som GM. ML är närmast att känt sig kränkt, men det är för vi inte vet tidslinjen för dom andra. ÖrebroJH lät ganska färskt med, tror jag att jag minns, men osäker.

ML verkar ha hamnat i samma sits som SD, nyligen skild.
Han var irriterad på LW på Läcköeventer i mars 2018.
Han var i USA den helgen och kom hem under söndagen (tror jag det var).
Om jag tolkade loggarna hans rätt så var hans alibi relativt bra fram till kvällen på måndagen.
Han hade "förlorat slaget om LW" och var mest kränkt i närtid (av det jag om dessa personer).
Det var inte förrän han kom hem från USA han verkligen kunde konfrontera LW.

JH (BeholderX): Skulle det inte vara för hans virriga loggar med förskjutna och/eller efterhands konstruerade loggar skulle han passerat nästan obemärkt.
OM han var där och såg nått opassande så stämmer planket väldig bra in. Här pratar vi om direkt affekt med den insikten.

SD var säkert med kränkt och skulle kunna komma att hamna i affekt. Men tiden talar mot det, känns som han skulle komma till sans. Jag återkommer om SD:s triggers (har iof redan tagit upp alla).
Citera
2018-07-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det av mig fetade:
Är LW dömd för något brott? Hon har också barn. Tre barn som blivit berövade sin mamma.
Det verkar väldigt tvetydigt att granska LW i sömmarna samtidigt som den som faktiskt är misstänkt för mord ska skyddas enligt dina principer ovan. Lena är inte skyldig till sin egen död.

Jag är inte ute efter att slakta någon. Jag vill att Lenas mördare ska dömmas, vem det än må vara.

Jag är medveten om hur den här tråden är fylld med känslor, hos många skribenter extremt starka känslor. Sådant kan ibland göra att man som läsare inte alltid på ett känsloneutralt vis kan ta in vad som skrivs om någon som stått en nära eller som man uppfattar som orättvist bedömd.

Att informera mig om att LW inte är dömd för brott är inget annat än en överloppsgärning, vilket du givetvis är högst medveten om. Men nu är faktum att LW har blivit mördad och om du inbillar dig att Polisen därför av nån slags hänsyn väljer att INTE titta på hur hon levt och vilka hon träffat etc, så tror du fel.

FYI: Jag skriver ingenstans att SD skall skyddas, tvärtom. Jag skriver att det är helt ok att nagelfara honom. Men jag skriver samtidigt att SD än så länge inte är dömd för att ha mördat LW, så därför kan man vänta med att utse honom till LW: s baneman.
Har inte heller vänt mig till just dig när jag skriver om att "socialt slakta" SD.

Nej, du har så rätt när du skriver att Lena "inte är skyldig till sin egen död". Läser du mina postningar som att jag anser det? Läser du mina postningar som att jag inte vill att Lenas mördare skall dömas?
Citera
2018-07-25, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Har denna AL hörts av Polisen?
Uppvisar/uppvisade denne AL några skador på händerna?
Har AL ett kontrollerat alibi för den 14 maj?

Enligt mina slutsatser från tråden så var den gode, platoniske vännen, AL bortrest vid tidpunkten för mordet och han hade även inviterat LW att följa med. Vilket hon avböjde pga Norgeresan.
Citera
2018-07-25, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Enligt mina slutsatser från tråden så var den gode, platoniske vännen, AL bortrest vid tidpunkten för mordet och han hade även inviterat LW att följa med. Vilket hon avböjde pga Norgeresan.
Ja, det ligger i mitt bakhuvud med att någon skrev så. Kan du kolla?
Citera
2018-07-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Vi kan nog vara ganska övertygade om att han läser här va?

Jag tror han har skrivit också, en bra kille och en äkta vän.
Citera
2018-07-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ja, det ligger i mitt bakhuvud med att någon skrev så. Kan du kolla?

Jag varken kan eller vill avslöja nick i denna tråd.
Citera
2018-07-25, 23:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower

Varifrån i tråden har du dragit dessa slutsatser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in