2018-07-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Och hans nya ”väninna”(?)

Ja, det är intressant. Är den relationen bekräftad?
Citera
2018-07-25, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Varför ger du dig inte på att värdera SD istället?
Han är skäligen misstänkt för mordet.
Vad får du ut av att värdera en människa som blivit mördad?
Vad är ditt syfte?

Läser du mina inlägg slarvigt, eller läser du dem inte alls?
Jag skrev nyss att jag INTE värderar LW:s liv eller leverne, utan försöker förstå hennes livsval. I dessa LW:s livsval ingår (ingick) att inte ha en enda lugn stund. En oro för att tvingas möta frågan om livets egentliga mening kanske?

Att jag inte "värderar" SD hänger bl a ihop med att han som person för mig ter sig fullständigt färglös och hans kyliga sätt att skriva ger mig bilden av en uppblåst fjant.
För mig får ni gärna nagelfara SD och socialt slakta honom, men tänk på att han än så länge inte är dömd för nåt brottsligt. Dessutom har SD barn.
Citera
2018-07-25, 23:02
Medlem
Citat:
Vad är ditt syfte?
OM det inte är SD, så kanske det leder till rätt GM, hon är ju ändå källan....
Citera
2018-07-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Men ärligt talat..vad handlar det här tjatet om? Hen känner uppenbarligen SD och HD genom någon form av gemensamma intressen..Ungefär som att jag "känner" igen min sons dagisfröken som jag pratar med om väder och vind..Jag ber inte att få låna pengar av henne om mina tagit slut och jag köper ingen present till henne på hennes födelsedag som jag inte vet när den infaller. Skulle vi springa på varandra på stan skulle vi hälsa vänligt och igenkännande på varandra. Skulle vi råka på varandra på en strand på Kanarieöarna skulle vår dialog med all säkethet utökas.

- Berit!! är du här?.. Brukar du semestra här med hela familjen?.. Nehe, första gången?.. Ok, ni brukar åka till Rhodos men nu när din man bröt benet i slalombacken i Sälen fick ni boka om... Jaha, du går i pension till hösten och funderar på att flytra utomlands då..
osv osv.

Jag känner inte dagisfröken men vid det här laget har jag träffat både hennes barn och barnbarn och fått reda på en massa saker om denna okända människas liv. Om någon nu skulle fråga mig om jag känner henne måste jag ju svara NEJ.. Jag känner ju inte henne bara för att jag fått denna information direkt från henne.

Så snälla lägg av nu!! Drevet av tjafs och kränkningar som vissa håller på med sänker en redan nyhetstorr och faktalös tråd till en bottennivå..
Mitt i prick. Tack för ett bra inlägg. Tråkigt när det blir så mycket tjafs i tråden istället för att försöka förstå vad skribenten menar så vi kanske kan lägga krut på att komma vidare i tråden. EGT behövs här. Skräm inte bort hen!
Citera
2018-07-25, 23:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Kanske var AL i det läget mer intresserad av en annan kvinna. Denna andra kvinna verkar ha tillbringat en del tid med honom, och ännu mer regelbundet efter slutet av maj. Detta framgår inte av hans IG (som f.ö. har gjorts privat på sistone) men däremot av kvinnans. Hon är som en blond version av LW: aktiv, friluftsintressad, extremsportande.

Kanske ville AL bryta upp med LW den ödesdigra kvällen i maj för den "nya" kvinnans skull, men att LW som (enligt uppgift i tråden) har svårt att acceptera ett nej, ville fortsätta förhållandet med honom, bråk uppstod och situationen urartade?

Kan det ha varit därför som AL medvetet valde att inte logga de cacher som han tog på LW's sista burkletartur? Ville han inte visa (dvs. lämna spår på nätet) för en eventuellt annan ny kvinnlig bekantskap att han var ute med LW den 10/5? Vem vet.

Som sagt, jag vill inte lägga någon skuld på AL i dagsläget, men oavsett bör nog utredarna kolla upp honom då han enligt LW's loggar var hennes allra sista geocache-sällskap.

Här finner man en del som tyder på att AL har en ny väninna.
Citera
2018-07-25, 23:13
Medlem
Citat:

Tack! Sitter och läser tjejens instagram nu. Hon verkar faktiskt vara en blond kopia av LW på många sätt. AL poppar upp i de flesta kommentarerna. Vad vet vi mer om honom?
Citera
2018-07-25, 23:18
Medlem
Citat:
Har denna AL hörts av Polisen?
Uppvisar/uppvisade denne AL några skador på händerna?
Har AL ett kontrollerat alibi för den 14 maj?
Citera
2018-07-25, 23:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Apropå LW:s vad det verkar uttömliga energi:
Kan hon ha haft ADHD?

Många idrottsmän/kvinnor och framgångsrika utövare av olika sporter verkar ha detta att tacka för att de når så långt.

Jag vet väldigt lite om ADHD, däremot vet jag flera stycken som nämnt det i samband med mycket goda prestationer.

Tänker att detta skulle kunna förklara en del som annars ter sej nästan oförklarligt. Hur orkade/hann hon!?

(Obs en spekulation. Jag lägger ingen värdering i begreppet, varken positiv eller negativ.)
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-07-25 kl. 23:23.
Citera
2018-07-25, 23:22
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Läser du mina inlägg slarvigt, eller läser du dem inte alls?
Jag skrev nyss att jag INTE värderar LW:s liv eller leverne, utan försöker förstå hennes livsval. I dessa LW:s livsval ingår (ingick) att inte ha en enda lugn stund. En oro för att tvingas möta frågan om livets egentliga mening kanske?

Att jag inte "värderar" SD hänger bl a ihop med att han som person för mig ter sig fullständigt färglös och hans kyliga sätt att skriva ger mig bilden av en uppblåst fjant.
För mig får ni gärna nagelfara SD och socialt slakta honom, men tänk på att han än så länge inte är dömd för nåt brottsligt. Dessutom har SD barn.

Det av mig fetade:
Är LW dömd för något brott? Hon har också barn. Tre barn som blivit berövade sin mamma.
Det verkar väldigt tvetydigt att granska LW i sömmarna samtidigt som den som faktiskt är misstänkt för mord ska skyddas enligt dina principer ovan. Lena är inte skyldig till sin egen död.

Jag är inte ute efter att slakta någon. Jag vill att Lenas mördare ska dömmas, vem det än må vara.
Citera
2018-07-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du har säkert rätt i att det kan ha funnits väninnor, men dessa har vad jag förstår, inte inkluderat en "bästis". En att sitta och skvallra med, dricka lite vin bara tu kvinnas hand, byta kläder lika väl som erfarenheter etc etc.

Min erfarenhet av dessa "ensamkvinnor" med karltycke och -erfarenheter, är att de snabbt kan bedömas vara hot mot medsystrar och att de därför ofta hålls på lite avstånd.

Jag delar din erfarenhet. Kan inte varit lätt för LW.
Citera
2018-07-25, 23:33
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tack! Sitter och läser tjejens instagram nu. Hon verkar faktiskt vara en blond kopia av LW på många sätt. AL poppar upp i de flesta kommentarerna. Vad vet vi mer om honom?

Kan det betyda någonting att han inte har kommenterat hennes instagraminlägg efter det att deras "bekantskap" uppmärksammades här i tråden?
Citera
2018-07-25, 23:34
Medlem
Citat:
Vad är ditt syfte?
Få en helhet skulle jag gissa. Olika typer av människor omger sig med olika slags typer av människor och ägnar sig åt olika saker. Någon som ägnar sin fritid åt att bestiga berg lär lättare falla offer för en fallolycka än den som ägnar sin fritid åt att sitta i en fåtölj och läsa böcker. Har jag en benägenhet att överskrida "normala" samhällsenliga gränssättningar för vad som är rätt och fel kommer jag hamna i fler konflikter och konfrontationer än den som av moraliska gränssättningar visar sina medmänniskor respekt. Likaså är chansen att få klamydia större om du ligger runt än om du inte ligger med någon alls. Det fruktansvärda som hänt LW är nog inget randomöverfall utan går nog tyvärr med stor sannolikhet att koppla till hennes livsval.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in