Citat:
Inget missförstånd, de blodiga kläderna dementerade min källa. Den uppgiften ska inte stämma.
Angående blod i och utanför hemmet så är det min uppfattning att det inte hittats vid försvinnandet. Under samtalet med min källa pratade vi mycket om vad som låg till grund för att polisen agerade så fort och inget blod nämndes, därav min uppfattning.
PS. Jag har tidigare gjort en sammanställning över varför jag anser att polisen snabbt konstaterade att LW inte försvunnit frivilligt. Ska se om jag kan hitta inlägget senare under dagen.
Angående blod i och utanför hemmet så är det min uppfattning att det inte hittats vid försvinnandet. Under samtalet med min källa pratade vi mycket om vad som låg till grund för att polisen agerade så fort och inget blod nämndes, därav min uppfattning.
PS. Jag har tidigare gjort en sammanställning över varför jag anser att polisen snabbt konstaterade att LW inte försvunnit frivilligt. Ska se om jag kan hitta inlägget senare under dagen.
Minns inlägget! Tvivlar inte en sekund på att det fanns många andra indikationer på att hon inte försvann frivilligt. Bara att hon saknades på sonens födelsedag är oroväckande. Samt att barnen inte visste var hon var och att det inte gick att nå henne på mobilen.. detta tillsammans med olåst/öppen dörr och synliga tecken på att hon avbrutit mitt i någonting (paketinslagning, men kanske även fler saker som tårtbak etc).
Sen kan det nog finnas detaljer som vi inte vet men som varit talande för familjen, tex att ytterskorna står kvar, avbrutna kvistar i rabatten, en lapp på dörren att hon kommer om 5 minuter, en överenskommelse med övriga syskon att ställa klockan en viss tid för att tillsammans smyga in och sjunga för födelsedagsbarnet...
Det jag fastnade för var att det blev just människorov och inte tex olaga frihetsberövande. Men det kanske är en tankevurpa av mig, tecken på att någon inte försvunnit frivilligt kanske räcker för att misstänka ett uppsåt att skada?