Citat:
Ursprungligen postat av
elbrujo
Spännande med AfS, jag kommer att gå och se dem när de kommer till min stad - får se om det avgör vart rösten hamnar. Frugan ska rösta på dem men jag har röstat på SD i riksdagsvalet sedan 2006 och har svårt att se att jag bryter vanan i år när segern är så nära till hands (symbolisk seger som största parti menar jag med detta, äckeletablissemanget hittar säkert något sätt att kringgå detta ändå).
Jag vet själv hur irriterande det är med folk som försöker övertala folk i det sista att rösta på sitt eget föredragna parti, men här bör du faktiskt tänka en eller två gånger innan... även om det ändå slutar med att du röstar på SD. SD kommer att fortsätta med sin mjukare linje i valkampanjen, och därmed locka till sig främst S- och M-väljare. Då bör vi (kärnan) stödja det parti som representerar oss bäst. Det är extremt viktigt att SD blir av med sitt monopol på invandringsfrågan i riksdagen, för med detta monopol kan de fortsätta att mjuka upp sig utan att det får några konsekvenser. Monopolförlusten är för mig personligen ett av de främsta skälen till att jag vill få in AfS in i riksdagen.
Jag röstade också in SD 2010, men nu måste AfS komma in och dra diskursen ännu mer åt vårt håll. Nu befinner vi oss i en situation där SDare nästan borde stödrösta på AfS för att säkra deras inträde. Opinionsinstituten är opålitliga, inte ens tidigare bra opinionsinstitut verkar man kunna lite på längre. Senaste var YouGov där man tydligen inte kunde välja AfS i undersökningen som kommer presenteras för augusti. Men "övriga" ökar exklusive FI, så det känns som att det endast kan vara AfS. Särskilt när SD samtidigt minskar. Sentio kan man inte heller helt lita på då deras beställare är anti-AfS. Vi lever i en riktigt skämt till "demokrati". Enda folk kan göra är att rösta efter hjärtat och hoppas på det bästa.
Men röstar du SD, så fine. Jag hoppas att de blir störst ska tilläggas.