Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nej, det var vad hela etablissemanget ville. De lyckades få korkade människor från hela Europa att sluta upp. Det var det mest etablissemangsdyrkande, maktkrypande och ickeradikala du kunde göra år 2014.
Jag också. Det finns inte på kartan.

Absolut:

AfS 2018!!!

Vänta här nu, var det inte du som för inte så länge sedan skrev ett inlägg här i tråden om något tal som nån representant för NMR höll och skrev att NMR representerar dig mycket bättre än vad AfS gör? Jag kanske minns fel, om inte annat får man välkomna dig tillbaka till vinnarklubben.
Citera
2018-07-25, 22:48
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Frågan är dock om det går att detektera rörelser för AfS i OU som redan är så dåliga på att mäta SD. Vi får nog lov att hålla oss till Yougov och (det mer instabila) Sentio ändå.

Varför registrerar inte ni AfS-fanatiker er på Yougov? Deras OM bygger på webbpaneler så det räcker antagligen med ett dussintal aktivister för att ta AfS över fyraprocentsspärren...
Citera
2018-07-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorPest
Tråkigt att AfS ofta inte finns som alternativ i opinionsundersökningar och att de inte särredovisas hos opinionsinstituten. Nu kan de ligga på allt mellan 0.5% till 4%!

Gustav Kasselstrand pratade i senaste grodpodden om ett "dubbelslag", dvs att SD blir största parti och AfS kommer in i riksdagen. Sedan nämnde han ett "dubbelt dubbelslag", dvs att SD blir största parti, AfS kommer in i riksdagen och MP och KD åker ur riksdagen. Blir det så lär jag vara berusad i flera dagar.

Det är just detta som jag sitter och hoppas på, förutom att även KD skulle åka ut då, för det låter lite väl optimistiskt att tro. Tror att endast ett sjuklöverparti åker ut, och det blir MP. Tror även att S kommer att sjunka som en sten i mätningar efter att folk har fått se Löfven "prestera" i partiledardebatterna, så detta leder till att SD blir störst utan att de själva behöver göra så mycket. Den största utmaningen är att AfS kommer in, vilket jag TROR ska understrykas... men det kommer ändå att bli lite nervöst under valnatten. Men som sagt, i värsta fall klarar de med stor sannolikhet 2,5 % och får partistöd, och det är en väldigt stor bedrift bara det. Särskilt om ett nytt val strax efter hotar, vilket mycket väl kan bli fallet.
Citera
2018-07-25, 22:57
Medlem
elbrujos avatar
Spännande med AfS, jag kommer att gå och se dem när de kommer till min stad - får se om det avgör vart rösten hamnar. Frugan ska rösta på dem men jag har röstat på SD i riksdagsvalet sedan 2006 och har svårt att se att jag bryter vanan i år när segern är så nära till hands (symbolisk seger som största parti menar jag med detta, äckeletablissemanget hittar säkert något sätt att kringgå detta ändå).
Citera
2018-07-25, 22:59
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Varför registrerar inte ni AfS-fanatiker er på Yougov? Deras OM bygger på webbpaneler så det räcker antagligen med ett dussintal aktivister för att ta AfS över fyraprocentsspärren...

Är du själv registrerad och röstar på Vänsterpartiet när tillfälle ges?

Annars är det en lite märklig fråga...
Citera
2018-07-25, 23:03
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Nej, fel. Min absoluta bedömning, efter att ha följt båda partierna oerhört noggrant, är att AfS är mer radikala än SvP. Kom ihåg att SvP-medlemmar åkte till Ukraina för att hjälpa ZOG krossa ryska nationalister under valåret 2014. Från AfS finns det ingenting som tyder på att de skulle gå i en liknande liberal riktning. Visst finns det fortfarande vissa tendenser hos den fortfarande framförallt oborstade SD:aren Jeff Ahl i hans sämsta stunder, men han styr inte partiet och de som styr AfS har full koll på allt. Jag har lyssnat på de flesta Kasselstrandintervjuer han gjort, ingenstans kontrasignalerar han AfS huvudbudskap: "Vi måste säkra existensen för vårt folk och en framtid för våra svenska (vita) barn". Alltså, man brukar prata om "1488". AfS har inget med 88 att göra, men när det gäller 14 är de precis lika radikala som NMR. Jag vet inte om någon annan har snappat upp nåt uttalande från Kasselstrand som tyder på att han snart kommer att släppa de fjorton orden? När den där Webb TV-killen, Wilmot eller vad han hette, frågade om framtiden och radikaliseringen i förorten var Kasselstrands första instinkt: "Det finns en stor risk att svenskarna kommer att bli en minoritet i vårt eget land.". Hans första instinkt var inte "islam kommer att göra det värre för svenska feminister och bögar". Hans första instinkt var inte att "svenska värderingar" hotas. Det enda han tog upp var att det svenska folket riskerar att bli en minoritet i sitt eget land. Han vet. AfS vet. AfS är mer radikala, i positiv bemärkelse, än vad SvP var.

Bra kommentar. Jag var också intresserad av SvP för fyra år sedan, och jag tror heller inte att SvP var radikalare än AfS. SvP hade en liten annan retorik; dels på grund av att man hade närmare koppling till den gamla nationella rörelsen och dels på grund av att man var ett arbetarklassparti. Detta till skillnad mot AfS som har en mer borgerlig profil.

Så för att sammanfatta så är AfS lika mycket "14" som SvP, men SvP hade mer "88" i sin retorik.
Citera
2018-07-25, 23:06
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Nej, fel. Min absoluta bedömning, efter att ha följt båda partierna oerhört noggrant, är att AfS är mer radikala än SvP. Kom ihåg att SvP-medlemmar åkte till Ukraina för att hjälpa ZOG krossa ryska nationalister under valåret 2014. Från AfS finns det ingenting som tyder på att de skulle gå i en liknande liberal riktning. Visst finns det fortfarande vissa tendenser hos den fortfarande framförallt oborstade SD:aren Jeff Ahl i hans sämsta stunder, men han styr inte partiet och de som styr AfS har full koll på allt. Jag har lyssnat på de flesta Kasselstrandintervjuer han gjort, ingenstans kontrasignalerar han AfS huvudbudskap: "Vi måste säkra existensen för vårt folk och en framtid för våra svenska (vita) barn". Alltså, man brukar prata om "1488". AfS har inget med 88 att göra, men när det gäller 14 är de precis lika radikala som NMR. Jag vet inte om någon annan har snappat upp nåt uttalande från Kasselstrand som tyder på att han snart kommer att släppa de fjorton orden? När den där Webb TV-killen, Wilmot eller vad han hette, frågade om framtiden och radikaliseringen i förorten var Kasselstrands första instinkt: "Det finns en stor risk att svenskarna kommer att bli en minoritet i vårt eget land.". Hans första instinkt var inte "islam kommer att göra det värre för svenska feminister och bögar". Hans första instinkt var inte att "svenska värderingar" hotas. Det enda han tog upp var att det svenska folket riskerar att bli en minoritet i sitt eget land. Han vet. AfS vet. AfS är mer radikala, i positiv bemärkelse, än vad SvP var.

SvP hade en långt mer grundlig repatrieringspolitik och dessutom en fundamentalt annan syn på medborgarskap än AfS. Detta gäller förstås även Nordiska motståndsrörelsen och jämförelsen är helt oberrättigad, dock inte oväntad.
Citera
2018-07-25, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbrujo
Spännande med AfS, jag kommer att gå och se dem när de kommer till min stad - får se om det avgör vart rösten hamnar. Frugan ska rösta på dem men jag har röstat på SD i riksdagsvalet sedan 2006 och har svårt att se att jag bryter vanan i år när segern är så nära till hands (symbolisk seger som största parti menar jag med detta, äckeletablissemanget hittar säkert något sätt att kringgå detta ändå).

Jag vet själv hur irriterande det är med folk som försöker övertala folk i det sista att rösta på sitt eget föredragna parti, men här bör du faktiskt tänka en eller två gånger innan... även om det ändå slutar med att du röstar på SD. SD kommer att fortsätta med sin mjukare linje i valkampanjen, och därmed locka till sig främst S- och M-väljare. Då bör vi (kärnan) stödja det parti som representerar oss bäst. Det är extremt viktigt att SD blir av med sitt monopol på invandringsfrågan i riksdagen, för med detta monopol kan de fortsätta att mjuka upp sig utan att det får några konsekvenser. Monopolförlusten är för mig personligen ett av de främsta skälen till att jag vill få in AfS in i riksdagen.

Jag röstade också in SD 2010, men nu måste AfS komma in och dra diskursen ännu mer åt vårt håll. Nu befinner vi oss i en situation där SDare nästan borde stödrösta på AfS för att säkra deras inträde. Opinionsinstituten är opålitliga, inte ens tidigare bra opinionsinstitut verkar man kunna lite på längre. Senaste var YouGov där man tydligen inte kunde välja AfS i undersökningen som kommer presenteras för augusti. Men "övriga" ökar exklusive FI, så det känns som att det endast kan vara AfS. Särskilt när SD samtidigt minskar. Sentio kan man inte heller helt lita på då deras beställare är anti-AfS. Vi lever i en riktigt skämt till "demokrati". Enda folk kan göra är att rösta efter hjärtat och hoppas på det bästa.

Men röstar du SD, så fine. Jag hoppas att de blir störst ska tilläggas.
Citera
2018-07-26, 00:02
Medlem
Sperssons avatar
.
Så länge AfS inte ligger stabilt över 4% så är varje röst på AfS en röst på sjuklövern med Stefan Löfven i spetsen.

Ett mycket dåligt alternativ.
Citera
2018-07-26, 00:05
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Så länge AfS inte ligger stabilt över 4% så är varje röst på AfS en röst på sjuklövern med Stefan Löfven i spetsen.

Men lilla gubben...de där argumenten bemöttes ju för 1000 sidor sen. Seså, hem till expo-Karlsson nu där du kan få varma och trygga ryggdunkar.
Citera
2018-07-26, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.

Det kommer bli tajt, men vi räknar med hjälp från stödröstande Sverigedemokrater.
Citera
2018-07-26, 00:12
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Men lilla gubben...de där argumenten bemöttes ju för 1000 sidor sen. Seså, hem till expo-Karlsson nu där du kan få varma och trygga ryggdunkar.

Precis som alla tusentals röster på Feministiskt Initiativ i förra valet gick raka vägen till SD och Alliansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in