2018-07-25, 21:30
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
A) Hypotetiskt kan du utgå från att han sa det jag påstod och svara om du då skulle ha förtroende för hans OI. Du undviker att ge svar och det är talande.

B) Nej precis, det finns ingen gräns för dig, oavsett hur många gånger de upprepar detta kommer du ändå förneka att det är medvetet. Slumpen fungerar inte så att den slår fel åt samma håll hur många gånger som helst men du tror det.

A) Hypotetiskt kan vad som helst gälla, förhåller mig bara till facts
B) Skrev såhär tidigare idag

DU "Om det är svårt borde väl en del hamna för lågt och andra för högt, annars är det inget slumpmässigt fel utan ett systematiskt fel.

JAG: Jag har aldrig sagt att det inte är ett systematiskt fel, sannolikt är det så.
Dock ej medvetet vilket flera försöker antyda.
2018-07-25, 21:33
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
Ena dumheten efter den andra? Ja, jag hade fel om Afd när jag försökte ge en förklaring på varför SD var svåra att prognositcera.

Om nån försvinner från denna tråd är det ju pga sådana som dig som bara vill ha jasägare/rövslickare att snacka med...

Du får sannolikt också ett mycket bra skäl att försvinna från Tråden den 9 september, då differensen mellan de seriösa och skojarna, som inte har några agendor, uppenbaras med full styrka - när der gäller SD!

Då lär inte ens välsmort läder och visad ovanlig ihärdighet övertyga Tråden...
Senast redigerad av Mac-Arthur 2018-07-25 kl. 21:39.
2018-07-25, 21:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
A) Hypotetiskt kan vad som helst gälla, förhåller mig bara till facts
B) Skrev såhär tidigare idag

DU "Om det är svårt borde väl en del hamna för lågt och andra för högt, annars är det inget slumpmässigt fel utan ett systematiskt fel.

JAG: Jag har aldrig sagt att det inte är ett systematiskt fel, sannolikt är det så.
Dock ej medvetet vilket flera försöker antyda.

A) Inte i det hypotetiska fall vi talar om nu, där gäller att chefen för Novus sa det jag påstod. Nu har jag inte en länk som styrker det men du kan svara på om du skulle ha förtroende för Novus om han har sagt det jag påstår.

B) Och oavsett i hur många gånger vi kan konstatera samma systematiska fel så kommer du ändå att förneka att det är medvetna fel bekräftade du. Varför rättar de inte till ett systematiskt fel som upprepar sig 10, 100 eller 1000 gånger? Det finns ingen gräns för dig, de kan fortsätta i all evighet och du tror ändå på otur och inget medvetet.
2018-07-25, 21:43
Medlem
Ny mätning från Ipsos!

M 19
L 6
C 10
KD 3
S 24
V 9
MP 4
SD 20

Mätningen visar även att SD har flest antal väljare som redan reserverat en röst på partiet i valet (14% av valmanskåren vs 13% för S), samt störst andel säkra väljare (70% vs 56% för V).

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/socialdemokraterna-riskerar-rekordlagt-valresultat/
2018-07-25, 21:51
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
A) Inte i det hypotetiska fall vi talar om nu, där gäller att chefen för Novus sa det jag påstod. Nu har jag inte en länk som styrker det men du kan svara på om du skulle ha förtroende för Novus om han har sagt det jag påstår.

B) Och oavsett i hur många gånger vi kan konstatera samma systematiska fel så kommer du ändå att förneka att det är medvetna fel bekräftade du. Varför rättar de inte till ett systematiskt fel som upprepar sig 10, 100 eller 1000 gånger? Det finns ingen gräns för dig, de kan fortsätta i all evighet och du tror ändå på otur och inget medvetet.

A finns inget mer att tillägga förrän du klipper in vad som sagts
B De borde fixat felet till valet 2018. Annars löser det sig själv när SD inte kan öka med samma momentum mer.
2018-07-25, 21:54
Medlem
ZilverZoddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
Du får sannolikt också ett mycket bra skäl att försvinna från Tråden den 9 september, då differensen mellan de seriösa och skojarna, som inte har några agendor, uppenbaras med full styrka - när der gäller SD!

Varför?
Att erkänna att när man har fel skulle fler pröva på här i tråden.
Det som gör att man lämnar är när folk envisas med personangrepp istället för att diskutera sak.
Om ni har rätt dyker jag gärna upp och erkänner mig lurad.
Hoppas ni gör samma sak om jag har rätt...
2018-07-25, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Expressen publicerade en artikel om andelen "säkra" väljare, mot "potentiella" väljare för olika partier.
Bland de större partierna har SD klart större andel säkra röster, mot sådana som överväger rösta på partiet.
M t.ex. hade endast 13 % i valresultat för säkra väljare som redan bestämt sig!

Sämsta utfall, väljare som slutgiltigt bestämt sig och inte överväger andra partier (Inom parantes: bästa utfall, nuvarande väljare plus de som överväger partiet)

M: 13 (21)
L: 3 (8)
C: 6 (12)
KD: 1 (4)
S: 19 (26)
V: 7 (11)
MP: 2 (5)
SD: 18 (22)

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/socialdemokraterna-riskerar-rekordlagt-valresultat/
Medlem
longbow4ys avatar
Från Expressenartikeln:
Sämsta utfall, väljare som slutgiltigt bestämt sig och inte överväger andra partier (Inom parantes: bästa utfall, nuvarande väljare plus de som överväger partiet)

Andel som bestämt sig slutgiltigt (Inom parantes: har inte tagit slutgiltig ställning/osäker)

M: 10 (9)
L: 2 (4)
C: 4 (6)
KD: 1 (2)
S: 13 (11)
V: 5 (4)
MP: 1 (3)
SD: 14 (6)
Det är en riktig skräll.
Notera att summan av sämsta utfallet är endast 69%
Summan av bästa utfallet är hela 109%

Summan av de som bestämt sig är endast 50% med SD som största parti!
Summan av de funderar på namngivet parti är 45%. Saknas gör 5%
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
A finns inget mer att tillägga förrän du klipper in vad som sagts
B De borde fixat felet till valet 2018. Annars löser det sig själv när SD inte kan öka med samma momentum mer.

A) Uppenbarligen är du livrädd att säga att du skulle sakna förtroende som har en chef som sagt det jag påstår. Du är förstås rädd att jag kan gräva fram källan och därför vill du ha en reträttväg ifall jag gör det.

B) När de borde ha fixat fel handlar frågan inte om. Men du bekräftar återigen att det inte finns någon som helst gräns för dig, oavsett hur länge felet kvarstår kommer du ha fullt förtroende för att det inte är medvetet.
2018-07-25, 21:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Från Expressenartikeln:

Andel som bestämt sig slutgiltigt (Inom parantes: har inte tagit slutgiltig ställning/osäker)

Det är en riktig skräll.
Notera att summan av sämsta utfallet är endast 69%
Summan av bästa utfallet är hela 109%

Summan av de som bestämt sig är endast 50% med SD som största parti!
Summan av de funderar på namngivet parti är 45%. Saknas gör 5%

Det här visar hur illa det kan bli för både S, M, L, MP och KD. Alla kan råka ut för chockresultat.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2018-07-25 kl. 22:01.
2018-07-25, 22:06
Medlem
Citat:
Det här visar hur illa det kan bli för både S, M, L, MP och KD. Alla kan råka ut för chockresultat.

Även C kan dra en nitlott med endast 6 % säkra väljare som bestämt sig, och inte överväger något annat parti.
2018-07-25, 22:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Även C kan dra en nitlott med endast 6 % säkra väljare som bestämt sig, och inte överväger något annat parti.

Endast 4% säkra läser jag så det är ännu värre.

Källa: DN/Ipsos
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2018-07-25 kl. 22:13.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in